Roadrunner Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #17441 Skrevet 23. mai 2021 En liten, kort labbetur i ettermiddag i lavt tempo og litt haltepinke. Men dobbelt så langt som turen på torsdag, så en viss fremgang er det jo. Ellers rolig dag, sov lenge i dag og kom liksom ikke helt i gang. Sene kvelder fungerer dårlig altså!
Roadrunner Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #17442 Skrevet 24. mai 2021 Ble tipset om en serie på Viaplay i helgen: "Den som dreper". Anbefales om man liker intens krim, jeg er allerede på episode 5... Dansk krim er sjelden feil! Ellers gått en liten tur i regnværet, med vondter i begge knær Vasket dusj og litt på badet før jeg måtte ha knærne høyt igjen.
Roadrunner Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #17444 Skrevet 24. mai 2021 (endret) Daria skrev (1 time siden): Den som dreper... er morderen...? Dårlig gjort å avsløre sånt Endret 24. mai 2021 av Roadrunner
Roadrunner Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #17445 Skrevet 25. mai 2021 Fysio var tydelig på at gåturer med vondter i begge knær ikke var spesielt smart på nåværende tidspunkt. Så da er anbefalingen 2-3 spinningøkter i uka (med moderat/rolig driv) og avvente gåturene til ting er noe bedre. I tillegg skal jeg på en kur på Voltaren, i håp om å minske irritasjonen i knærne. Og tilbake til baseøvelsene jeg fikk i starten, siden de mer avanserte øvelsene foreløpig trigger mer vondter. Ellers? Alt vel tror jeg. Ble mye serietitting i går, og en ganske rolig mandag.
Daria Skrevet 25. mai 2021 #17446 Skrevet 25. mai 2021 Å styre unna ting som trigger vonder høres ut som en god plan. Jeg hadde en Lasarus-opplevelse med Voltaren første gang ryggen klikket, så det har jeg tro på
Roadrunner Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #17447 Skrevet 25. mai 2021 Daria skrev (49 minutter siden): Å styre unna ting som trigger vonder høres ut som en god plan. Jeg hadde en Lasarus-opplevelse med Voltaren første gang ryggen klikket, så det har jeg tro på Jeg har funnet noen få gamle Voltaren-tabletter i skapet som jeg har tatt en av i ny og ne (primært i helgen for å få bedre søvn). Har absolutt troa på at tabletter som ikke har gått ut på dato, og som tas mer jevnlig kan gjøre susen
Daria Skrevet 25. mai 2021 #17448 Skrevet 25. mai 2021 "Ikke gått ut på dato" er en god start i de fleste sammenhenger
Roadrunner Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #17449 Skrevet 25. mai 2021 Daria skrev (1 time siden): "Ikke gått ut på dato" er en god start i de fleste sammenhenger Helt bevisst at jeg ikke har nevnt årstall... Men antok at det ikke var farlig å prøve, og føler jo de har hatt en viss virkning. Men 1 stk fredag kveld og 1 stk lørdag kveld er kanskje ikke nok til å velte lasset, så nå blir det 1 morgen, middag og kveld i ei ukes tid i stedet. Krysser fingrene!
Cata Skrevet 25. mai 2021 #17450 Skrevet 25. mai 2021 Er det nå jeg ikke skal si et ord om at jeg tok en halv utgammel antidep en kveld for å få sove. Valgte å IKKE se på dato...
Daria Skrevet 25. mai 2021 #17451 Skrevet 25. mai 2021 Med medisiner er det vel primært virkningen som blir dårligere, ikke at det er farlig å ta det - jeg tar heller en gammel paracet enn gammel kylling... Men jeg diskuterte konseptet spiral utgått på dato med legen nylig, og hun delte ikke innstillingen jeg har sett på KG flere ganger om at den fint kan sitte i flere år ekstra så lenge man ikke merker noe, så alt med måte. Fersk medisin i anbefalt mengde og hyppighet er jo uansett det beste, satser på at det har effekt.
Roadrunner Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #17452 Skrevet 25. mai 2021 Daria skrev (39 minutter siden): Med medisiner er det vel primært virkningen som blir dårligere, ikke at det er farlig å ta det - jeg tar heller en gammel paracet enn gammel kylling... Men jeg diskuterte konseptet spiral utgått på dato med legen nylig, og hun delte ikke innstillingen jeg har sett på KG flere ganger om at den fint kan sitte i flere år ekstra så lenge man ikke merker noe, så alt med måte. Fersk medisin i anbefalt mengde og hyppighet er jo uansett det beste, satser på at det har effekt. Nettopp! Jeg hadde heller ikke gamblet med kritiske medisiner som var flere år gammel. Men relativt harmløse ting som smertestillende, betennelselsdempende etc tenker jeg at i verste fall har dårligere eller ingen funksjon, ikke at det kan få andre konsekvenser. Men satser på at alt ordner seg for snille jenter
Sauen Shaun Skrevet 25. mai 2021 #17453 Skrevet 25. mai 2021 Her tas medisiner så regelmessig, at de aldri rekker gå ut på dato
Roadrunner Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #17454 Skrevet 25. mai 2021 (endret) I disse smittetider så er kantina i utgangspunktet stengt, men vi får levert lunsj daglig fra eksternt firma. Vi fikk to valg: salat eller sandwich/wrap/baguette. Jeg valgte sistnevnte, siden jeg regnet med å gå skrekkelig lei av salat daglig i ukesvis (den er ikke SÅ spennende den salaten). Nå har ikke alternativet jeg valgte vært SÅ spennende heller, da vi siden slutten av mars har fått 2 lunsjer med wrap og 1 med baguette. Resten har vært brødblings (eller sandwich om du vil), med et ikke altfor spennende brød (må nevnes at vi på onsdagene får varmmat da - så er ikke fullstendig nitrist). Pålegget derimot har vært godt synes jeg. I dag var det wrap, og jeg er godt fornøyd med det. Rent bortsett fra at jeg ikke ble skikkelig mett, og nå er hol av sult. Trenger mat snart! Godt det bare er 6 minutter igjen før jeg kan skrense avsted Får spise litt hjemme, og slappe av litt før det bli litt sosialisering i kveldinga. Endret 25. mai 2021 av Roadrunner
Daria Skrevet 25. mai 2021 #17455 Skrevet 25. mai 2021 Ettersom jeg stort sett alltid har jobbet på steder hvor det er matpakke som gjelder (med en relativt dyr og dårlig elevkantine som eneste alternativ, i den grad det har vært noe), mister jeg all sympati allerede ved ordene får levert lunsj daglig...
Roadrunner Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #17456 Skrevet 26. mai 2021 Daria skrev (16 timer siden): Ettersom jeg stort sett alltid har jobbet på steder hvor det er matpakke som gjelder (med en relativt dyr og dårlig elevkantine som eneste alternativ, i den grad det har vært noe), mister jeg all sympati allerede ved ordene får levert lunsj daglig... Den ser jeg! Klager egentlig ikke her heller, for har vært mye godt pålegg, og brødet går ned det også. Faktisk har vel varmmaten vær det mest "interessante" og noe jeg ikke kommer til å savne. Tror de har fått med seg ryktet om institusjonsmat, for denne er verken varm eller spennende. Men blir tilnærmet mett, så skal ikke klage. Men er lov til å glede seg til kantina åpner som vanlig igjen! Veldig koselig kveld i går, gjorde godt å se litt mennesker og få skravlet litt. God mat, god avstand og godt selskap. Og altfor sent i seng Ingen planer i ettermiddag, så vurderer sterkt å få gjort en del husarbeid. I morgen blir det en tur på trening, og vips så skriver vi snart helg igjen
Sauen Shaun Skrevet 26. mai 2021 #17457 Skrevet 26. mai 2021 Her ble det litt etterlengtet sosialt i formiddag. Utrolig hva et kaffebesøk kan gjøre med form og humør.
Roadrunner Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #17458 Skrevet 27. mai 2021 Ukens festlige: Tidligere nevnte serie, "Den som dreper". Fikk sett første sesong, og selv om den var litt voldsom til tider, så var det spenning hele veien. Snakket med venninna som hadde anbefalt den, og hun kommenterte et par ting. Jeg klødde meg i hodet da hun nevnte at hun syntes scenen i fengselet i episode 3 var ekkel. Fengsel? Hæ? Etter et par kommentarer til frem og tilbake, så innser jeg at vi har sett hver vår serie! Det finnes nemlig (minst?) to danske krimserier ved navn "Den som dreper". Den jeg så heter riktignok "Den som dreper - Mørket", men alvorlig talt! Litt mer kreativitet i navnevalg hadde gjort seg. Uansett, nå har man plutselig en ny serie man kan se da Ellers har Voltaren begynt å gjøre sin jobb, så jeg går mer avslappet enn på lang tid. Trapper er fremdeles ikke det morsomste (spesielt ikke den på jobb for den har litt grunne og høye trinn), men det går vesentlig bedre enn for noen dager siden. Så nå kommer den mest krevende delen: Å holde igjen og ikke bli overivrig Men spinning tror jeg blir bra, må bare holde meg i nakkeskinnet og da det smått rolig.
Daria Skrevet 27. mai 2021 #17459 Skrevet 27. mai 2021 Det er mange som dreper i Danmark? Jeg lånte forresten en nesten-krim på biblioteket i dag - selv om jeg har fylt årets krim-kvote (= en påskekrim) allerede... Så bra at pillene virker. Dette med å presse seg akkurat passe og ikke bli for ivrig vet jeg ingenting om, og har heller aldri fått noen formaninger i den anledning fra noe hold...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå