Roadrunner Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #16581 Skrevet 24. juli 2020 9 minutter siden, Daria skrev: Jeg skulle vært på utflukt med mamma i går, det utgikk også på det grunnlaget (hennes symptomer, ikke mine). Hun var ganske sikker på at det bare var sommerforkjølelse, men vi var enige om at det ikke er så populært å lufte den offentlig for tiden... Samme konklusjon her. Ringte legekontoret i morges for å være på den sikre siden. Fikk beskjed om å avvente 2-3 dager, da de uansett ikke testet nå på mitt grunnlag, siden jeg mangler to viktige symptomer (hoste og hodepine). De to sammen med feber var visst det viktigste å fokusere på, med alle tre symptomer i minst to fulle dager. Legen virket også ganske sikker på at det bare var sommervirus, men jeg skulle ringe mandag om disse symptomene eskalerte. Mest snørring foreløpig, så ikke veldig korona-troverdig.
Roadrunner Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #16582 Skrevet 24. juli 2020 Ser på nyhetene at Tom Cruise er aktuell for filminnspilling i Norge igjen. Men det jeg ikke helt skjønner er dette tallet som står i parentes bak navnet hans... Femtiåtte? Nesten seksti? Er ikke han ca førtifem? Og jeg tjuesju? Tom Cruise nesten seksti? Nei, den går jeg ikke på
Roadrunner Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #16583 Skrevet 24. juli 2020 Krysser fingrene for at ei god natts søvn gjør underverker for formen
Roadrunner Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #16584 Skrevet 25. juli 2020 Lørdagen preges av enorm lettelse og glede i det ganske land. De to flyene som skulle lande rundt midnatt klarte det med god margin slik at alle Spania-turistene slipper karantene. Og endelig fylles svenske butikker opp av nordmenn med lommeboka full av feriepenger. Ooooo lykke!
Roadrunner Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #16586 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, Cata skrev: For svenskene... Og for nordmenn som har stått i kø utenfor svenske butikker siden i natt for å kaste seg over varene så fort butikkene åpnet
Cata Skrevet 25. juli 2020 #16587 Skrevet 25. juli 2020 Skulle tro det var varemangel i landet siden "alle" må styrte over grensen med en gang den åpner.
Roadrunner Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #16588 Skrevet 25. juli 2020 Så vidt jeg vet fraråder regjeringen fremdeles reiser til utlandet på generelt grunnlag. Men enkelte land/soner er merket grønne og utløser dermed ikke karanteneplikt ved innreise til Norge. Det betyr ikke at det er anbefalt å reise. Skjønner at enkelte gjerne vil treffe familie/venner i naboland, eller sjekke status på hytte/ferieleilighet. Men å oppsøke kø og kaos i Charlottenberg for å handle energidrikk, snus og bacon? Er det virkelig nødvendig?
Cata Skrevet 25. juli 2020 #16589 Skrevet 25. juli 2020 Nemlig, og man kan forsåvidt handle også, men hva med å IKKE dra første dagen liksom. Spre køene en smule....
Daria Skrevet 25. juli 2020 #16590 Skrevet 25. juli 2020 Aftenposten kan melde fra Charlottenberg, mellom folk somer desperate etter billig sprit og godis og de som hadde kjørt fra Flekkefjord for å hamstre energidrikk, om en god kandidat til idiotprisen (mine ord, men jeg mistenker at journalisten ikke tok det med fordi han syntes det var et så godt poeng: Ellen Oftebro er også på handletur i Maximat. Hun har et annet perspektiv på koronastengte grenser. – Jeg har på følelsen at grensene ble stengt fordi Norge ville tjene penger på at folk handlet i Norge. Det er ikke solidarisk med svenskene som vi har godt samarbeid med. Det er ikke mye smitte i grenseområdene, derfor kunne man ha åpnet tidligere. Jeg er her mest for å sympatisere med svenskene og feire at nå er grensen åpen, sier Oftebro.
Cata Skrevet 25. juli 2020 #16591 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, Daria skrev: og de som hadde kjørt fra Flekkefjord for å hamstre energidrikk, Fra Flekkefjord til Sverige??? For å hamstre? Er folk gærne??? (Sliter ut spørsmålstegntasten her.)
Roadrunner Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #16593 Skrevet 25. juli 2020 Stakkars svenskene... Som har lidd i månedsvis fordi de valgte en mindre streng smittepolitikk, og dermed ikke har fått nordmenn på hamstrehandel. Stakkars...
Daria Skrevet 25. juli 2020 #16594 Skrevet 25. juli 2020 Jeg synes forsåhvidt synd på svenskene av så mange grunner for tiden, og kan også mønstre en viss medlidenhet med de som lider økonomiske tap på dette, men det er andre ting som har vært viktigere enn grensehandel de siste månedene. Og hadde smittetallene vært så lave i grenseområdene som hun påstår, hadde de jo blitt åpnet tidligere.
Roadrunner Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #16595 Skrevet 25. juli 2020 Nettopp! Og det har da sannelig vært nok av norske bedrifter som har trengt litt solidaritet. Grensehandelen har fått seg en real trøkk (som reiselivet og flere næringer, verden over), men anser det ikke som min viktigste oppgave å redde Eurcash eller Maxi Mat på grensen... Beklager!
Roadrunner Skrevet 6. august 2020 Forfatter #16596 Skrevet 6. august 2020 Jeg har vært på ferietur! Riktignok bare tre netter i firmaleilighet på skisportsted (og fint for litt gåturer), men det har vært hyggelig å bytte stue litt og komme bort litt. Kost meg stort! Vel hjemme igjen, vaskemaskinen har unnagjort første runde, og snart venter gåtur med venninne. Klar for litt mer ferie jeg Fått litt å gruble på også, da et bemanningsbyrå har kontaktet meg to ganger angående en stilling de øyensynlig gjerne vil ha meg til å søke på
Skravla Skrevet 6. august 2020 #16597 Skrevet 6. august 2020 Spennende å bli kontaktet da. Det er jo alltid mulig å søke mens du tenker.
Daria Skrevet 6. august 2020 #16598 Skrevet 6. august 2020 Søk! Som Skravla sier kan du jo bestemme deg senere. Ferietur høres deilig ut - forandring fryder definitivt etter denne våren...
Cata Skrevet 6. august 2020 #16599 Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, Roadrunner skrev: Fått litt å gruble på også, da et bemanningsbyrå har kontaktet meg to ganger angående en stilling de øyensynlig gjerne vil ha meg til å søke på Søk! Dvs. søk hvis stillingen er noe du faktisk kan tenke deg å drive med. Hva er det verste som kan skje liksom?
Roadrunner Skrevet 6. august 2020 Forfatter #16600 Skrevet 6. august 2020 Har fått snakket med venninne og paps, og har lovet å kontakte bemanningsbyrået i morgen og få ordnet med en søknad. Som dere sier, har ingenting å tape og får se hvor haren hopper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå