Roadrunner Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #16561 Skrevet 20. juli 2020 (endret) Snakker vi "Roadrunner sykler - minutt for minutt"? Etter tre minutter ligger både sykkelen og jeg i grøfta og trygler om nåde... Kjære Gud/Pave/Tannfe/Julenisse/Påskehare! Kjære Konge/statsminister! Kjære hvemsomhelst! Vær så snill, la meg få plass på morgendagens spinningtime Hvis eg ber på mine kner... Endret 20. juli 2020 av Roadrunner
Roadrunner Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #16564 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, Daria skrev: *avventer rapport fra dagens treningsøkt* Har ikke høyere makter på min side Spinning (og sykling) utgikk, men erstatningen var slett ikke verst. Snaue tre timer på skogstur, og 400 gram blåbær til dessert/kvelds I strålende 🌞 og total stillhet.
Daria Skrevet 21. juli 2020 #16565 Skrevet 21. juli 2020 Men hva skjedde med 7.15-oppringingen fra Skravla...?
Skravla Skrevet 21. juli 2020 #16566 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, Daria skrev: Men hva skjedde med 7.15-oppringingen fra Skravla...? Den forsvant i jobbing........
Roadrunner Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #16568 Skrevet 21. juli 2020 Trolig derfor stillheten ble så høyt verdsatt også. Kunne jo ha vært så meget verre
Cata Skrevet 21. juli 2020 #16569 Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, Daria skrev: Men hva skjedde med 7.15-oppringingen fra Skravla...? Det lurer jeg også veldig på.
Cata Skrevet 21. juli 2020 #16570 Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, Daria skrev: Alternativ hjelp fra høyere makter... Høyere makter bør jammen lære seg å prioritere
Roadrunner Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #16571 Skrevet 21. juli 2020 Torsdagstimen er booket og krise avverget Skravla kan med andre ord fokusere på jobb
Roadrunner Skrevet 23. juli 2020 Forfatter #16572 Skrevet 23. juli 2020 Jeg er (atter en gang) fascinert (og litt forferdet). Nå er det en kamp for nordmenn i Spania å komme seg hjem før midnatt fredag for å unngå karanteneplikten som trer til dersom Spania går fra grønn til rød status. Ærlig talt! Dette har dere visst siden det ble mulig å reise til mange land. Statusen kan endres fra grønn til rød på kort varsel, og det kan igjen bli karantenepikt. Hold dere hjemme! Enten ved å la være å reise (som de aller fleste gjør) eller ved å ta den karantenen. Synes også det er tullete at myndighetene har satt fristen til midnatt for karantene eller ei. Nå skal SAS prøve å gi ekstra gass hjemover for å lande rett før midnatt? Atte? Dersom Spania endres til rød status i morgen, hvorfor ikke bare la karanteneplikten gjelde fra tidspunktet for pressekonferansen? Folk har jo bevisst tatt denne risikoen Nå blir det i stedet et kappløp hjem fredag kveld Jeg blir matt. Og kanskje det verste? Artikkel på artikkel i nettavisene om alle disse "stakkarene" som nå kjemper en kamp mot klokka og jager alternative hjemreiser i morgen I rest my case...
Daria Skrevet 23. juli 2020 #16573 Skrevet 23. juli 2020 Jeg er helt for at karanteneplikten gjelder umiddelbart. De valgte å ta en risiko og får leve med resultatet. Hadde det bare vært seg selv de utsatte for noen fare hadde jeg ikke brydd meg - hvis folk vil være idioter på egne vegne så værsågod - men den risikoen de tar er jo å bidra til økt smitte igjen. Jeg vegrer meg mer for å oppsøke folkerike steder og reise kollektiv nå enn jeg gjorde for i starten av ferien, nettopp på grunn av alle som bare måtte reise så snart det ble lovlig, på tross av at rådene fortsatt har vært å holde seg hjemme. Jeg mistenker jo også at en del av de som tar såpass lett på risikoen, ikke er de som er strengest på å følge karanteneregler heller...
Cata Skrevet 23. juli 2020 #16574 Skrevet 23. juli 2020 2 timer siden, Roadrunner skrev: Jeg er (atter en gang) fascinert (og litt forferdet). Nå er det en kamp for nordmenn i Spania å komme seg hjem før midnatt fredag for å unngå karanteneplikten som trer til dersom Spania går fra grønn til rød status. 1 time siden, Daria skrev: Jeg er helt for at karanteneplikten gjelder umiddelbart. De valgte å ta en risiko og får leve med resultatet. Aldeles enig. Hva pokker har man utenfor landets grenser å gjøre så lenge det er såpass usikkert rundt om? Selv om jeg ikke er spesielt redd coronaen for egen del så ER jeg redd for full nedstenging igjen. Det rammer så mange. For det første skjønner jeg ikke at man "gidder" å dra utenlands i år i det hele tatt, og jeg skjønner slett ikke hvorfor så mange måtte til Spania, som tross alt er et av de landene som har hatt det tøffest.
Roadrunner Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #16575 Skrevet 24. juli 2020 Og reiser man først til utlandet i denne situasjonen så får man vel for søren ta den karantenen som måtte komme?! Alle er vel informert om risikoen ved at statusen raskt kan endres fra grønt til rødt, det ER jo fremdeles smitte for søren.
Skravla Skrevet 24. juli 2020 #16576 Skrevet 24. juli 2020 Spania burde blitt rødt med karanteneplikt i det de passerte smittetallet satt av vår regjering for hva de regner som rødt. Ikke vent en uke og la folk komme seg hjem til karantenefritt og smittespredning.
Sauen Shaun Skrevet 24. juli 2020 #16577 Skrevet 24. juli 2020 Nå ser det ut til at det skal åpnes for harryhandel i enkelte deler av Sverige og. Blir nok kaos av nordmenn som ikke bryr seg i systembolaget og godtebutikkene der da. Og gjerne litt smitte med hjem etterpå...
Daria Skrevet 24. juli 2020 #16578 Skrevet 24. juli 2020 Og i dag melder Aftenposten om en familie som har blitt smittet i Spania. Igjen, jeg håper turen var verdt det...
Roadrunner Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #16579 Skrevet 24. juli 2020 Og karanteneplikten trer ikke i kraft før midnatt... Her er alt avlyst et par dager da jeg snørrer litt, sår hals og bittelitt feber. Håper jeg snart er symptomfri igjen
Daria Skrevet 24. juli 2020 #16580 Skrevet 24. juli 2020 Jeg skulle vært på utflukt med mamma i går, det utgikk også på det grunnlaget (hennes symptomer, ikke mine). Hun var ganske sikker på at det bare var sommerforkjølelse, men vi var enige om at det ikke er så populært å lufte den offentlig for tiden...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå