Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

F R E D A G ! ! !

:strix::bolledeig::hoppendeglad::nordvesta:

Sånn, da satser jeg på at budskapet er kommunisert passe tydelig... :nigo:

Bedriftsidrett etter jobb i går, i lett regn. Så hjem til middag, dusj og sofa. Burde gjort litt huslig også, men får ta over det verste etter jobb i dag, før kveldens gjest kommer.

:kaffekopp: 

Ble ingen billetter i går, var ikke engang i nærheten. Frustrerende system, litt skuffa, men det gir seg kjapt. Er ikke den eneste som ikke fikk sjans på billetter, og får trøste meg med at det er penger spart. Selv om jeg gjerne skulle hatt en god unnskyldning for en tur i høst :lur: Får heller fortsette nedtellingen til vinterens tur til Irmas ruiner :sukk: Stakkars folk... Og i halen på Irma er det ny orkan på vei. Snakk om å få en solid trøkk!

Men, får være takknemlig for at man bor på riktig sted på kloden, her er vi ganske langt unna både Nord-Korea, Trump og Irma. Kun meldt store nedbørsmengder i dag, og de er ikke i nærheten av å ligne galskapen i Atlanterhavet/Karibien. Litt vann skal vi klare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i et ganske så skjermet og privilegert hjørne av verden på alle måter...

Skrevet

:vinke:

Oppdatert på manglende billetter, trening, krydder i heisen og tilfredshet over å bo i en priviligert del av verden. :opplyser:

Skrevet

Hva?? 10 dager siden sist jeg klorte i boka her? :daane:

Mistenker at det tyder på ganske hektiske jobbdager, og lite KG-tid etter jobb... :sjenert:
Kan melde om at vekta rusler nedover (totalt -5,5 kg nå :hoppe: ) og forrige uke ble det ca 81 km fysisk aktivitet ( 48 km spinning og ca 33 km trasking i turterreng). Godt fornøyd! :trene: Ikke så mye styrketrening å skryte av, men veldig fornøyd med trasking og tråkking.

Skrevet

Kall meg gjerne naiv, men jeg prøver å stole litt på værvarselet til yr. I alle fall når de skråsikkert melder opphold neste 90 minutter. En sjekk på telefonens app samt Facebook meldte dog om lett regn/yr. Kan melde at sistnevte kilder hadde rett denne gang. Men det ble drøye 8 km søndagstur i godt selskap. Og en god, varm dusj da jeg kom hjem. Nå er det ullsokker, joggebukse og ullgenser som gjelder :veslejenta: Klar for rolig ettermiddag med sykling og Bergen på tv og litt huslige sysler innimellom. :jepp:

Skrevet

Det siste der høres mistenkelig ut som min dag - jeg bare sto over turen først :fnise: Kanskje i ettermiddag, hvis jeg føler for det... Dessuten gikk jeg for flanellskjole og tights heller enn joggebukse, men vi er fortsatt i avdelingen for sofaantrekk :nigo: 

Skrevet

Mårnings!

Mandag og ny uke. Trøtt fuggel i dag, sovet litt urolig og våknet en snau time før vekkerklokka. Hva er vitsen med det? :klo: Sovnet/slumret litt igjen, men blir ikke akkurat uthvilt av sånt. :sukk:

Kan ellers melde om -6,3 kg på 6 uker, og spinningplaner i ettermiddag. :opplyser:

Skrevet

Hadde visst spinningplaner i går :sjenert:
Men planer er til for å endres, sant? Ble i stedet en gåtur med kollega, og det passet meg helt glimrende. Spinningmotivasjonen var litt fraværende i går, jeg var ubestemmelig og litt tiltaksløs. Så da var det like greit med halvannen time frisk luft i godt selskap.

I ettermiddag venter terapidate med Sauen, blir koselig! God mat og godt selskap :jepp:

Skrevet

Skjønner ikke helt hvor dagene blir av denne uka, og etter det jeg kan se er det tilløp til samme moroa neste uke. Jaja, skal ikke klage på at det er mye som skjer, er jo koselig også da! Og jeg har jo tross alt sagt ja til galskapen på et eller annet tidspunkt. :sjenert: 

I går ble det en tur på treningssenteret, før jentekveld hos ei venninne. Litt sent i seng, så god og trøtt i dag. Jau...
Bedriftsidrett i ettermiddag, og mulig jeg får vinterens ved levert etterpå. 20 sekker tørr ved holder nok i alle fall til to vintre :opplyser: Godt for alt som er gjort, selv om det ble veldig kort varsel og jeg ikke helt er i rute i boden. I "beste" fall kommer veden neste uke i stedet, da skal jeg i alle fall ha boden klar, selv om det egentlig ikke passer noe bedre for min del... :sukk: Føler meg småvrang når det liksom ikke passer, verken det ene forslaget eller det andre. Men, alt ordner seg til slutt!

Grått og vått her på ørtende dagen, kjenner det gjør sitt med humøret. Vært litt "punktert" noen dager nå, håper det gir seg snart! Både punktert humør og dårlig vær... Men uansett helg i sikte, det er fredag i morgen! :hoppe:

En tur innom Blodbanken i morgen tidlig betyr at jeg kan sove litt lengre enn vanlig. Me like! Hadde i grunn en plan om å stikke innom utpå ettermiddagen i morgen i stedet, helt til jeg leste at prøvene helst skulle tas fastende... De var ikke helt fornøyde med de opprinnelige blodprøvene i sommer, så da må kontrollprøver tas. Glad for å få god oppfølging!

Skrevet

Så nå er alt klart for en lang og kald vinter? :sno: 

Skrevet
10 timer siden, Daria skrev:

Så nå er alt klart for en lang og kald vinter? :sno: 

ALT er ikke klart nei, jeg blir aldri klar :bond: . Men jeg har i alle fall nok ved i hus, og alle verandastolene har flyttet inn for vinteren.

Veden kom mens jeg var på bedriftsidretten, han ringte og lurte på om han ikke bare kunne legge det utenfor. Joda, like greit det så fikk jeg endevendt det som skulle gjøres i boden, og fikk inn veden i fred og ro. Svettefest og styrketrening :jepp:

Blodprøver tatt, og fuggel'n er i gang på jobb. Veldig klar for helg (som vanlig), og ute bøtter det ned (som vanlig). Leste at distriktet kan få opp mot 200 mm i løpet av 3 døgn nå, så det er bare å glede seg :murvegg: Tror jeg skal bytte ut refleksvesten i bilen med en flytevest :opplyser:

Skrevet
9 minutter siden, Daria skrev:

Du har livbåten klar? 

Jupp, ligger fortøyd i verandastolpen hjemme. Har også en gummibåt i bilen, samt flytevest, dykkerutstyr og våtdrakt. :sukk: 

Skrevet

Da burde du jo være sikret - alt som mangler er en matros eller tre... :lur: 

Skrevet

Det klør litt i gjeller og finner, og svømmehuden klumper seg i skoene. :a034: Ellers går det bra. :jepp:

Lokalavisene er interessant lesing :opplyser: Og alle gleder seg stort over at vi er så heldige som får MER regn det neste døgnet :strix:

Skrevet

Merker meg at sarkasmeinstinktene åpenbart har overlevd syndefloden :fnise: 

Skrevet
12 minutter siden, Daria skrev:

Merker meg at sarkasmeinstinktene åpenbart har overlevd syndefloden :fnise: 

Tja, hva annet er det å gjøre? 

Det meldes at det nå renner like mye vann i en av elvene her, som det gjør i Glomma (kubikkmeter per sekund). Og at vi på ett døgn har fått like mye nedbør som det normalt kan komme i Oslotraktene i løpet av september OG oktober til sammen...

Men, det skal mer til før sarkasmen tar kvelden... :opplyser:

Bor heldigvis lite flomutsatt til selv, men kjenner folk som har måttet evakuere og mistet hus i flom/ras. Så det er litt unntakstilstand selv om jeg (og mine nærmeste) heldigvis er trygge og har trygge hjem. Fascinerende og litt skremmende disse kreftene...

Ikke sikker på om det holder med støvler i morra (som jeg forøvrig ikke har) eller om man burde hatt vadebukser? Eller bare kjøre bikini/badedrakt? Tidligere i dag så jeg bilde av noen som forflyttet seg langs en gangvei, ved hjelp av flytevester og badering. Forslag til neste års "Sykle til jobben"-kampanje: "Plaske/Svømme/Bade/Snorkle til jobben"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...