Roadrunner Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #12701 Skrevet 12. januar 2015 Mårnings! Trøtt fuggel, tok tid før jeg fikk sove i går, og har sovet urolig på morgenkvisten i dag... Ser ut til å kunne bli en lang mandag... *vrak* Kneet er nesten helt bra igjen, går normalt og forserer også trappene normalt. Deilig! Kjenner bittelitt stivhet innimellom, og litt ømt på innsiden, ellers skal jeg ikke klage gitt. Har booket spinning i ettermiddag (utholdenhet - så blir ikke så intenst/hardt), og drøyer nok litt før jeg prøver meg på styrketrening igjen. Får heller kjøre litt styrketrening på overkropp, og stå over knebøy, utfall etc. 6 plussgrader og vindfult ute, jeg er i grunn godt fornøyd med litt mild vinter. Klarer meg uten snø og herk
Sauen Shaun Skrevet 12. januar 2015 #12702 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Good morning. Her i indre strøk regner det i dag. Jeg har ikke sett på termometeret, men telefonen min påstår at det er tre pluss her i dag. Og det er helt greit. Jeg fikk riktignok passet mitt påskrevet av en viss beryktet slektning i helga. Jeg fikk høre (lese) at jeg er en singel, barnløs, egoistisk snøhater som bare tenker på meg selv... Du kan tro jeg tok det hardt... Endret 12. januar 2015 av Sauen Shaun
Roadrunner Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #12703 Skrevet 12. januar 2015 Good morning. Her i indre strøk regner det i dag. Jeg har ikke sett på termometeret, men telefonen min påstår at det er tre pluss her i dag. Og det er helt greit. Jeg synes det er kjekt med mild og snøfri vinter jeg også. Jeg fikk riktignok passet mitt påskrevet av en viss beryktet slektning i helga. Jeg fikk høre (lese) at jeg er en singel, barnløs, egoistisk snøhater som bare tenker på meg selv... Du kan tro jeg tok det hardt... Ooooo herlige mennesker! Ingen grunn til å ta det hardt, vedkommende har da mye rett i sine uttalelser? Singel - check Barnløs - check Snøhater - veeel, setter i alle fall pris på barmark Tenker på deg selv - jo, er jo du som er viktigst for deg? Jeg gidder da ikke gå rundt ønske meg snø for at ANDRE skal ha glede av den når jeg klarer meg fint uten? God underholdning en mandag ettermiddag
Sauen Shaun Skrevet 12. januar 2015 #12704 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Endret 12. januar 2015 av Sauen Shaun
Roadrunner Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #12705 Skrevet 12. januar 2015 Spinning unnagjort og endelig middagstid. Suuuulten!
Roadrunner Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #12706 Skrevet 13. januar 2015 Mårnings! Ble en rolig kveld i går, fikk sett litt opptak fra helgen, og ellers bare slappet av på sofaen. Ser jeg må sparke igang husmora en ettermiddag, er på høy tid nå. Kanskje i dag? Eller kanskje i morgen? Sovet litt dårlig i natt, og kjenner det på trøtthet... Tok tid før jeg fikk sove på grunn av vinden (var noen solide vindkast i går kveld - helt plutselig), og har våknet et par ganger i natt. Og så har jeg de siste par morgenene våknet en snau time før klokka ringer - tissetrengt. Hva er vitsen? Påfyll?
Sauen Shaun Skrevet 13. januar 2015 #12707 Skrevet 13. januar 2015 Mornings. Tar gjerne litt påfyll jeg. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å sparke igang husmora... Jeg sliter med det samme her i huset også... *kikker beskjemmet bort på kjøkkenbenken* Merka ikke noe til vinden her i natt. Var noen solide kast på ettermiddagen. Men kvelden og natta var fin. Og du er ikke den eneste som har sovet dårlig i natt. Så jeg føler med deg som må på jobb når du er trøtt. Jeg skal tross alt ikke annet enn bort på kaffebesøk. Og det var forøvrig et sent kaffebesøk i går kveld som har skylda for at jeg sov dårlig i natt...
Daria Skrevet 13. januar 2015 #12708 Skrevet 13. januar 2015 Husmora her har faktisk fått en brukbar start på året, relativt sett. Så gjelder det å se om det hvor lenge det varer - ser en av treningskjedene annonserer med at det tar 8 uker før noe bli en vane...
Roadrunner Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #12709 Skrevet 14. januar 2015 Mårnings! Hump day seiler opp, vi er halvveis i uka og kan starte turen inn mot helg Ble litt sofasløving i går, litt rydding, en god runde med støvsugeren, litt mer rydding og til slutt litt mer sofasløving. Dekoderen min fant det plutselig for godt å ikke ta opp det jeg ville ta opp, så jeg var litt oppgitt en stund... Men det er da ingen krise, og man har da ukesarkiv I dag er det tid for ny tur til treningssenteret, intervallspinning står for tur. Kjenner jeg er inne i et godt driv for tida, og det gjør rett og slett skikkelig godt! Tillater meg sløve kvelder innimellom, og har samtidig lyst til å gå på trening (det er ikke bare et ork). Kostholdet fungerer, sjokoladesuget er minimalt, vekta går nedover og humøret er slett ikke verst. Liker! Måtte det bare fortsette og fortsette
Sauen Shaun Skrevet 14. januar 2015 #12710 Skrevet 14. januar 2015 God morgen. Så godt å lese at du er i godt sig nå, både med trening og kosthold. Greier meg stort sett bra jeg også. Blir ikke så mye trening (annet enn noen gåturer). Men kostholdet fungerer greit. Spiste riktignok litt sjokolade lørdag. Men det er eneste sjokoladen jeg har spist i år. *stolt* Har ikke vært på vekta på en stund nå. Får se om jeg husker å veie meg i morgen tidlig.
Roadrunner Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #12711 Skrevet 14. januar 2015 God morgen. Så godt å lese at du er i godt sig nå, både med trening og kosthold. Greier meg stort sett bra jeg også. Blir ikke så mye trening (annet enn noen gåturer). Men kostholdet fungerer greit. Spiste riktignok litt sjokolade lørdag. Men det er eneste sjokoladen jeg har spist i år. *stolt* Har ikke vært på vekta på en stund nå. Får se om jeg husker å veie meg i morgen tidlig. Ja, er godt å være i siget, og jeg kjenner det er et godt sig jeg er inne i nå. Avslappet, stresser ikke, lave skuldre, og trenger ikke jobbe for motivasjon eller fokus - det er liksom bare helt naturlig. Foreløpig logger jeg alt jeg spiser på Vektklubb.no, og kommer nok til å gjøre det en god stund. Er fint å få en liten pekepinn på hvor kcal kommer fra, og hvor man kan gjøre små endringer. Men jeg spiser helt normal mat, koser meg litt i helgen og tar det jeg ønsker til pålegg etc. Og det funker så langt, på mandag viste vekta -2,6 kg siden 2.januar (halvannen uke) Fast veiedag mandag, så får bare fortsette! Vært litt vær i natt også, og kom ut til en vei dekket av hagl. De hjemme var relativt beskjedne, mens de som lå på parkeringsplassen på jobb var på størrelse med grønne erter, noen også litt større. Var som å kjøre på bobleplast - knaste skikkelig
Sauen Shaun Skrevet 14. januar 2015 #12712 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har vurdert fram og tilbake om jeg skal melde meg inn i vektklubb.no, men klarer ikke å bestemme meg. Det sitter veldig langt inne å melde seg inn. Jeg har tross alt klart 13 kg uten vektklubb. Og jeg har litt lyst til å klare de neste 13 på samme måten. Jeg loggfører ikke maten. Men har blitt relativt flink til å beregne kalorimengdene i hodet. At vekta har stått stille de siste månedene vet jeg også grunnen til. Flytting, slurv med kostholdet og altfor mye sukker... Målet mitt er å fortsette å gå ned gjennomsnittelig en kilo i måneden...
Roadrunner Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #12713 Skrevet 14. januar 2015 Er jo kjempemessig det du har klart! Jeg har tidligere registrert i forbindelse med Roede-kurs, men da ble jeg litt lei hele greia. Nå kjører jeg løpet selv, føler jeg har fått fornuftig kcal-mengde per dag, prisen var fin og jeg får et par aha-opplevelser underveis. Men spiser ganske likt før, eneste er at jeg har begrenset juice i helgen (der syndet jeg før - var liksom endel av helgekosen), kuttet Freia og blitt litt mer oppmerksom på småting som blir store i det lange løp. Og jeg vil helst litt mer ned enn 1 kg i måneden - i alle fall nå i starten, så da er Vektklubben et godt verktøy. Nå var det riktig for meg, men er ikke i tvil om at du fint vil klare det selv uten registrering
Sauen Shaun Skrevet 14. januar 2015 #12714 Skrevet 14. januar 2015 Jeg fikk noen gode råd fra ernæringsfysiolog da jeg startet omlegginga for halvannet år siden. Og de største aha-opplevelsene jeg har fått, var de jeg fikk da jeg begynte å se på kaloriinnholdet i matvarer når jeg var på handletur. Det har blitt en vane for meg å se litt på hva matvarene inneholder når jeg handler. Og det er nok der nøkkelen til mine 13 kilo ligger. Prøver å unngå mat med mye fett, salt og sukker. Ellers spiser jeg helt vanlig mat.
Roadrunner Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #12715 Skrevet 14. januar 2015 Plutselig gikk det i ett her - telefoner, besøk og litt mas. Hvor var jeg? Hva gjør jeg? Får prøve å finne tråden igjen og fortsette der jeg slapp. Endel som må gjøres, men får bare tatt en ting av gangen. Rett og slett. Vondt mage i dag - sånne mensmurringer er noe herk rett og slett. Og siden jeg har det så sjelden nå, blir jeg ekstra oppgitt når det kommer... *sutrete jentunge*
Roadrunner Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #12716 Skrevet 15. januar 2015 Mårnings! Torsdag, regn ute og storm på vei. Må bare innrømme at jeg er godt fornøyd med at det kommer som regn, det kunne tross alt vært verre. Fått alt dette som ? Nei, ellers takk! God treningsøkt i går, selv om beina var blytunge. Kom ikke helt opp i alle pulssonene, men fikk da kjørt meg litt uansett. Rask middag da jeg kom hjem og ellers ganske rolig. Har en lei tendens til å lande i sofaen ganske raskt for tida - ikke veldig effektivt, men veldig behagelig I dag blir det handletur etter jobb, og så tror jeg at det blir litt overtidsjobbing hjemmefra. Kan kanskje være like greit dersom det blir skikkelig ruskevær i ettermiddag. Og for de som ikke følger helt med... Det er FREDAG i morgen!
Roadrunner Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #12717 Skrevet 15. januar 2015 Burde jeg føle meg skyldig? Oppsigelser i Nidar
Sauen Shaun Skrevet 15. januar 2015 #12719 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Morn-morn. Skikkelig fint innevær i dag. Regner godt allerede, og hva ettermiddagen og kvelden bringer gjenstår å se. Jeg skal ihvertfall ingen steder i dag... Hvordan er det med magen og hormonene i dag? Burde jeg føle meg skyldig? Oppsigelser i Nidar Tja... Du har vel stort sett sponset konkurrenten du... Endret 15. januar 2015 av Sauen Shaun
Roadrunner Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #12720 Skrevet 15. januar 2015 Magen og hormonene er mye bedre Heldigvis kortvarig galskap det der... Men har på meg ny jeans i dag (kjøpt før jul), og den er ikke helt inngått ennå kjenner jeg... Det ER litt mer behagelig med utvaskede, godt brukte jeans Selv om denne slett ikke er gal til å være ny, og jeg satser på at den også vil sitte enda mer behagelig etterhvert Angående Nidar... Vil det si at jeg kanskje heller bør føle meg ansvarlig for å ha sponset konkurrenten? Det va'kke min skyld...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå