Roadrunner Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #12021 Skrevet 25. juni 2014 Takk for tips Jerle! Jeg har kjøpt litt flyttekasser på Norengros siden vi har litt dårlige erfaringer med de billigste kassene (for tynn og myk papp på de mine foreldre kjøpte på Biltema i alle fall...). Men vi får se . Ting blir jo aldri stående i kasser særlig lenge - har ikke banankasse stående siden jeg flyttet inn ) Foreløpig pakket ei kasse (i tillegg til den som aldri ble pakket ut)... Men jeg har bestilt sofa! Lettet ja! Møe penger til slutt, men satser på at det blir bra. Må ta med min gamle enn så lenge, ikke aktuelt å være uten sofa en måneds tid...
Jerle Skrevet 25. juni 2014 #12022 Skrevet 25. juni 2014 Vi kjøpte flyttekasser på binders eller hva det heter og de er fortsatt i bruk. Alt som blir lagret på loftet av ting "noen" ikke klarer å gi bort eller kaste ligger trygt og fint i de De var ganske dyre da, over 30 kr stk og vi trengte jo ca en million stk, men det var eneste plassen vi fant det. Grattis med ny sofa! Hvilken ble det?
Sauen Shaun Skrevet 26. juni 2014 #12023 Skrevet 26. juni 2014 God morgen. Jeg må også avgårde for å kjøpe et par flytteesker. Må ha noe å stable vekk innholdet i seksjonen i, mens jeg pusser opp stua. *lurer også på hvilken sofa du har bestilt*
Roadrunner Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #12024 Skrevet 26. juni 2014 Vi kjøpte flyttekasser på binders eller hva det heter og de er fortsatt i bruk. Alt som blir lagret på loftet av ting "noen" ikke klarer å gi bort eller kaste ligger trygt og fint i de De var ganske dyre da, over 30 kr stk og vi trengte jo ca en million stk, men det var eneste plassen vi fant det. Grattis med ny sofa! Hvilken ble det? Jeg har fått tak i rundt 10 banankasser så langt, samt noen kasser på jobb i tillegg til at jeg har kjøpt (og kommer til å kjøpe flere) flyttekasser. Så satser på at det går i orden. Og en kollega som skal flytte utpå høsten har tilbudt seg å kjøpe flyttekassene mine når jeg er vel i hus, passer fint Ser ut til å ordne seg for snille jenter Det ble til slutt denne Treseter + hjørne + åpen ende (nesten som sjeselong, bare med en ekstra ryggpute og litt mer "sofa"). I en mørk grå som ikke var for mørk, og ikke altfor spettete i stoffet, men hvor det allikevel er litt "liv". Krom ben. Satser på at jeg blir fornøyd! 20% avslag, og ikke så dyr i utgangspunktet som i linken, så endte til slutt på drøye 15 lapper... Pluss hjemkjøring... Nok penger det gitt, men satser på og tror at jeg skal ha sofa i mange år fremover. God støtte i ryggen, god og sitte i - lover bra God morgen. Jeg må også avgårde for å kjøpe et par flytteesker. Må ha noe å stable vekk innholdet i seksjonen i, mens jeg pusser opp stua. *lurer også på hvilken sofa du har bestilt* Flytteesker er geniale Når starter oppussingen hos deg? Etter at du har vært på ferie? Eller før? Hva slags farge skal du male i? Og hva er utgangspunktet? Håper det kommer litt før- og etterbilder på bloggen!
Sauen Shaun Skrevet 26. juni 2014 #12025 Skrevet 26. juni 2014 Det ble til slutt denne Treseter + hjørne + åpen ende (nesten som sjeselong, bare med en ekstra ryggpute og litt mer "sofa"). I en mørk grå som ikke var for mørk, og ikke altfor spettete i stoffet, men hvor det allikevel er litt "liv". Krom ben. Satser på at jeg blir fornøyd! 20% avslag, og ikke så dyr i utgangspunktet som i linken, så endte til slutt på drøye 15 lapper... Pluss hjemkjøring... Nok penger det gitt, men satser på og tror at jeg skal ha sofa i mange år fremover. God støtte i ryggen, god og sitte i - lover bra Flytteesker er geniale Når starter oppussingen hos deg? Etter at du har vært på ferie? Eller før? Hva slags farge skal du male i? Og hva er utgangspunktet? Håper det kommer litt før- og etterbilder på bloggen! Kjempefin sofa. Her blir det oppussing i august. Så ferie først. Men noen forberedelser blir kanskje gjort før jeg reiser. Sånn som å få ut den digre seksjonen, pakke ned bilder og sånt. Og jeg skal love deg at det kommer nok før- og etterbilder både i blogg og på fb. For her blir det virkelig snakk om forandring. Utgangspunktet er en stue som ikke har vært pusset opp siden huset var nytt for drøyt 30 år siden. Her er det et hvitt tak som er mer gult enn hvitt. Trehvite lister og dører. To vegger er ganske mørke grønne og to er gulnet granpanel. Og kjøkkenveggene er et mareritt av granpanel (åpen kjøkkenløsning). Det er mørkt og mindre pent her. Nå skal stueveggene få denne fargen. Lister, dører og kjøkkenvegger skal bli hvitt. Jeg gleder meg bare noe helt vanvittig til å få en lys og fin stue. Ja, også skal den digre mørkebrune seksjonen byttes ut med lyse vitrineskap. Og utpå høsten skal den beige veloursalongen fra 70-tallet byttes ut med en svart skinnsalong (niese og samboeren skal bytte ut sin, så da overtar tante deres gamle).
Roadrunner Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #12026 Skrevet 26. juni 2014 Før- og etterbilder blir bra! Høres ut som skikkelig "Extreme Makeover" - og da er det jo ekstra morsomt. Får en skikkelig forandring og lyse og fine rom. 30 år gammel panel har gjerne gjort sin misjon, men det blir veldig fint å male. Panelen gir veggen liv, mens den lyse fargen skaper ro og åpenhet i rommet. Gleder meg til å se før og etter! Heldigvis lyse og fine vegger i nye boligen, og eneste jeg kunne tenke meg å eventuelt gjøre noe med på sikt er det mørke gulvet i stue/kjøkken. Har veldig lyst til å få noen til å slipe det ned, før lakkering med hvitpigmentert lakk. Men det er nok noen år til. Foreløpig får det være som det er.... Ingen krise.
Sauen Shaun Skrevet 26. juni 2014 #12027 Skrevet 26. juni 2014 Så jo veldig fin ut på bildene nye boligen din. Gulvet her kan jeg ikke gjøre noe med. Det er grå fliser med varmekabler. Så det må bare være som det er... Ikke akkurat drømmegulvet, men helt greit...
Roadrunner Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #12028 Skrevet 26. juni 2014 Gulvet er fint, og jeg skal absolutt ikke klage. Men hadde ikke gjort noe med lysere gulv, synes de var veldig mørke. Men det skal nok gå fint Viktigere med en tur til vinteren enn lyse gulv nå
Sauen Shaun Skrevet 27. juni 2014 #12029 Skrevet 27. juni 2014 God morgen. Håper du får en finfin dag. Og mens jeg husker det, så kan jeg si allerede nå at det ikke blir noe TdF-lag på meg i år. Jeg kommer til å gå glipp av så mange etapper i forbindelse med ferien, at det ikke er noe vits å ha eget lag i år. Jeg får ikke fulgt det opp likevel... Gulvet er fint, og jeg skal absolutt ikke klage. Men hadde ikke gjort noe med lysere gulv, synes de var veldig mørke. Men det skal nok gå fint Viktigere med en tur til vinteren enn lyse gulv nå Det er jeg enig i. Vedlikehold av Fuggel er viktigere enn å bytte et gulv som i utgangspunktet er fint.
Roadrunner Skrevet 28. juni 2014 Forfatter #12030 Skrevet 28. juni 2014 Småpusla i heimen i hele dag. Pakket, kastet, handlet og pakket mer. Mams kommer bortover på mandag og tar litt mens jeg er på jobb, så tror jeg har ganske god kontroll. Tre uker igjen! Satser på rusletur i morgen før mer pakking etterpå. Godt for alt som er gjort.
Roadrunner Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #12031 Skrevet 30. juni 2014 Litt trøtt i dag, og litt tom i hodet rett og slett. Men fått gjort litt av hvert på jobb, og mams er hjemme og pusler i leiligheten. Gull med god hjelp! Tror sannelig det venter litt mat hjemme også
Sauen Shaun Skrevet 1. juli 2014 #12032 Skrevet 1. juli 2014 God morgen. Så kjekt at du får hjelp med pakkinga. Gode hjelpere gjør livet mye lettere.
Roadrunner Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #12033 Skrevet 1. juli 2014 Tjobing! Tirsdag, trøtt fuggel, ustabilt vær, og planer om restaurantmiddag i kveld. Tror sannelig jeg skal prøve meg på ei treningsøkt før den tid også - er ikke hverdagskost for tida gitt.... <--- fungerer denne smileyen fremdeles tro? Eller husker jeg feil? Besøke venninne i morgen, og kanskje pakke litt mot slutten av uka? Er visst handelens dag her på torsdag, så burde kanskje hatt en liten bysleng? Men ikke så mye å handle for da... We'll see! trengs visst...
Sauen Shaun Skrevet 2. juli 2014 #12034 Skrevet 2. juli 2014 Morn-morn. Hvordan gikk det med treninga i går?
Roadrunner Skrevet 2. juli 2014 Forfatter #12035 Skrevet 2. juli 2014 Mårnings! Tror det rette vil være å kalle det bevegelse og ikke så mye trening... Var tung i kroppen, men bestemte meg for at alt var bedre enn ingenting. Utrolig nok klarte jeg å pådra meg en liten strekk i høyre arm/skuldre på vei fra garderoben til helsestudio - så det meste av trening på overkropp utgikk Skjønner ikke det er mulig... Skulle åpne ei dør, dro til og kjente det stakk til i armen/skuldra. Ikke så godt å belaste den tungt, men fungerer greit til lettere og vanlige bevegelser. Men følte meg fullstendig dust... Ble ellipse og tredemølle, samt litt styrke på bein, og endel tøying til slutt før dusjen og bytur. Fin kveld med god mat, hyggelige mennesker, koselig liv på bryggekanten og veldig trøtt fuggel. Dro innom en butikk på vei hjem og fikk med meg en god stabel banankasser, så nå er det klart for mer pakking hjemme. I dag skal jeg besøke venninne/vennepar etter jobb, blir koselig Men først litt jobbing...
Roadrunner Skrevet 3. juli 2014 Forfatter #12037 Skrevet 3. juli 2014 Mårnings! En skrekkelig trøtt morgen hos fuggel'n... Var trøtt i går, ble senere enn jeg hadde tenkt (et par lange telefonsamtaler tett opptil leggetid) og er fullstendig vrak i dag. Har en biceps-muskel som har holdt meg med selskap i lange perioder i natt, med små rykninger i muskelen. Ikke vondt, bare litt irriterende og ubehagelig, spesielt når man skal sove. Fremdeles holder den det gående, men satser på at det roer seg utover dagen. Orker ikke en natt til med en hyper muskel. Handelens dag i byen i dag - men vurderer å holde meg unna. Litt småtteri jeg skulle hatt, og kunne kanskje funnet litt dill til nye boligen, men får se hvilken tilstand jeg befinner meg i mot slutten av arbeidsdagen. Og mistenker kaos i byen...
Roadrunner Skrevet 4. juli 2014 Forfatter #12038 Skrevet 4. juli 2014 Fredag! En skikkelig trøtt uke går mot slutten, og det er på tide å cruise inn mot helg. Har sovet ganske greit i natt, mne fremdeles litt trøtt gitt. Jaja, kan sove lenge i morgen Ble ingen bytur i går, men en tur innom nærmeste senter og butikk for et par ærend. Og ramlet over en ny genser på veien, i en nydelig plommefarge. Me like! Laksemiddag hjemme, sofatid, avslapning, prat med mams og på plass under dyna til nesten høvelig tid. Måtte benytte meg av litt slumre-funksjonalitet på vekkerklokka i morges, men kom meg da til slutt opp... Grått ute foreløpig, ikke så vått, men mistenker at det kan bli småvått i dag og i morgen. Jaja, skal ikke klage så veldig, bare det snur igjen snart
Sauen Shaun Skrevet 4. juli 2014 #12039 Skrevet 4. juli 2014 Det kan regne så mye det vil hos dere fram til torsdag, men da forventer jeg to uker med Ha en finfin dag. God helg.
Roadrunner Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #12040 Skrevet 6. juli 2014 Har du sjekket langtidsvarselet? Ser ut til å bli knallvær fra torsdag/fredag Gode nyheter for en fuggel som skal på to utendørskonserter i helgen Og gode nyheter for en Sau på ferie / rekognosering
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå