Daria Skrevet 14. juli #20622 Skrevet 14. juli Jeg føler at det ligger noen vitser og vaker i kombinasjonen pirater, roing og vrak... Jeg våknet unødvendig tidlig (det er jo lyst og varmt, jeg kan skjønne at kroppen blir litt forvirret), men sov godt de timene jeg sov. Kvalitet vs kvantitet...
Roadrunner Skrevet 14. juli Forfatter #20623 Skrevet 14. juli Daria skrev (34 minutter siden): Jeg føler at det ligger noen vitser og vaker i kombinasjonen pirater, roing og vrak... Alt ble behørig dekket under gårsdagens show, vi var innom både roing, Maga-bevegelsen, 67 og ymse andre aktualiteter
Roadrunner Skrevet 15. juli Forfatter #20624 Skrevet 15. juli Litt mindre vrak i dag, heldigvis! Men det skal sies at det ble en ganske solid middagslur i går Etter en liten matbit var det ingen vei tilbake, så satte meg godt tilbake i sofaen og sluknet på null komma svisj. Brått var en god time forsvunnet til drømmeland Litt i ørska da jeg våknet, men det gjorde virkelig godt. Ble rett i overtidsjobbing, så litt vanning og smårydding før man motvillig fant veien mot senga. Så varmt og fint, og absolutt ikke lyst til å legge meg. Ble pysjtrening i morges (siste før ferie ) og nå er arbeidsdagen godt i gang. 6 timer til ferie
Roadrunner Skrevet 17. juli Forfatter #20625 Skrevet 17. juli (endret) Feriefuggel har lite å klage på Onsdagen ble det sannelig ny middagslur, pysjtrening og varmen tok visst på... Ellers ganske rolig kveld, og viktigste var å forsikre meg om at vekkerklokka var avslått. I går ble det rolig start på dagen og litt huslige sysler, før jeg møtte venninne til trask og bylunsj. Lenge siden jeg har sett henne, gjorde såååå godt! Timene fløy i godt selskap og vi var innom utallige emner i kjasingen. Sånne dager Hjem til litt verandatid, hekling (bøttehatt på frihånd går....fremover ) og så fikk jeg endelig tatt et langt og deilig kveldsbad. Ingen maneter, lite folk, nydelig vanntemperatur og strålende vær. Altså! Fornøyd og avkjølt fuggel krøp under dyna (det er i beste fall en metafor, man ligger ikke under dyna når vi snuser på tropenatt..) etter finfin dag. I dag har man vært vaktmester i hagen (hekk klippet, ugress fjernet, visne blomster ryddet etc), heimen er støvsugd og gulv vasket. Utetørket sengetøy er klart til å legges på senga og sola har endelig dukket opp. Ny finfin feriedag Men hva skal man ha til middag? Finne en butikk og se om rekene duger? Eller grillmat? Eller? Endret 17. juli av Roadrunner
Daria Skrevet 17. juli #20626 Skrevet 17. juli Jeg mistenker at det blir pasta her... Jeg havner gjerne under dyna (mer eller mindre...) i løpet av natts uansett hvor varmt det er - jeg tror jeg sover bedre med noe over meg. Men jeg ser fram til kjøligere netter...
Roadrunner Skrevet 17. juli Forfatter #20627 Skrevet 17. juli Daria skrev (17 minutter siden): Jeg mistenker at det blir pasta her... Jeg havner gjerne under dyna (mer eller mindre...) i løpet av natts uansett hvor varmt det er - jeg tror jeg sover bedre med noe over meg. Men jeg ser fram til kjøligere netter... Ble pasta i går her, så det utgår i dag. Men får ta en tur på butikken og sjekke mulighetene. Matlysten er heller skral om dagen, så blir litt så der
Sauen Shaun Skrevet 17. juli #20628 Skrevet 17. juli Her ble det pannestekte grillskiver av kalkun til middag. Kjapt, enkelt og godt.
Roadrunner Skrevet 22. juli Forfatter #20629 Skrevet 22. juli Fremdeles feriefuggel her Avslapning, besøk, trening, gåtur, båttur, bylunsj, is og håndarbeid. De siste dagene kort oppsummert Klager ikke!
Roadrunner Skrevet tirsdag kl. 19:39 Forfatter #20631 Skrevet tirsdag kl. 19:39 EN feriedag igjen! Hva skjedde? Hvor ble disse to ukene av? Og hvor forsvant sommeren? Nærmest hetebølge da jeg startet ferie, nå sitter jeg med langermet, tynn ullgenser og småfryser. Og nei, det er fullstendig uaktuelt å dra i gang varmepumpa i juli! Ærlig talt! Da får jeg heller fryse litt... Men med litt kjøligere dager så begynner det å klø litt i fingrene etter å komme i gang med nytt strikkeprosjekt. Garn er i hus, men jeg har vært flink, og har ikke startet ennå. Først måtte jeg rekke opp en topp som ble helt mislykket (mye ble kastet, opprekking av icord-kant er for spesielt interesserte når det til slutt krøller seg fullstendig og man glemmer at ermene bør rekkes opp før bærestykket... ), feste trådene på Kristtorn-genseren som ble ferdig i våres og finne frem heklenål for å hive seg på bøttehatt-trenden. Nå er snart to bøttehatter ferdig, og da er det vel lov med litt ullstrikk igjen? Har enn hals/buff jeg burde gjort ferdig også først, men vi får se... Siste hobbyprosjektet som endelig har fått fremgang i ferien er fotoboka etter vinterens tur. Ting tar tid Men nå har jeg laget et fullstendig utkast, så nå må det bare finpusses litt, leses korrektur og kanskje bytte ut noen bilder om det trengs. Eventuelt legge til noen... La meg bare si det slik, at ei fotobok på over 100 sider er ikke gratis (men er en helt naturlig del av reisebudsjettet tenker jeg), men hvordan i all verden kan man begrense seg noe mer enn jeg allerede har gjort med så mye opplevelser, minner og fantastiske bilder? Luksusproblem! Snart , prøver å justere døgnet litt tilbake til hverdagsrytme, så ikke overgangen blir veldig brutal. Og heldigvis er det bare to dager på jobb, før helg igjen
Roadrunner Skrevet torsdag kl. 08:42 Forfatter #20633 Skrevet torsdag kl. 08:42 Takk takk, @Daria Hjelper jo litt at værgudene fortsetter med den litt grå varianten. Fant veien til kontoret, har hatt en grov gjennomgang av nesten 300 eposter og er godt i gang med dagens første (og eneste? ) møte.
Roadrunner Skrevet 21 timer siden Forfatter #20634 Skrevet 21 timer siden God fredag! Og igjen kjenner jeg hvor deilig det er med myk start etter ferien og kun to dager på jobb før helg. Slo til og med til med pysjtrening i morges, ganske fornøyd med det kjenner jeg Nå er det litt rester av feriekosthold i helgen, og så er det fullt fokus på hverdag og gode rutiner igjen fra mandag av. Det trengs! Igjen... "It's a never ending story.." Trøtt men fattet, et par møter i løpet av dagen, ellers ta det litt som det kommer tenker jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå