Roadrunner Skrevet 24. august Forfatter #20661 Skrevet 24. august God mandag! Roligere helg denne helgen, og det har gjort godt! Selv om den også gikk altfor fort... Fredag bar det rett hjem etter jobb, til fotobok som ventet i postkassa og ferske reker til middag Finfin avslutning på hverdagene og inngang til helgen. Men så klarer jo fuggel'n kunststykket å booke dobbel treningsøkt lørdag. Noe som betyr relativt tidlig avreise (rakk å kjøre en maskin sengetøy/håndklær før jeg gikk, men fikk ikke hengt det ut før jeg kom hjem igjen) og ergo ganske tidlig opp. Løpetimen ble nesten ren trasketime, ankelen/hælen var ikke spesielt happy. Filler'n! Spinning gikk bedre, så fikk totalt sett en ganske bra økt og avsluttet heldigvis litt mer positiv enn det startet. Hjem til en kjapp liten lunsj, dusj og så ble det etterhvert besøk fra foreldre. De ville gjerne bytte stue litt og hilse på (og se fotoboka ). Veldig koselig! Da de dro ble det litt rydding og ganske sløv kveld på sofaen. I går hadde jeg i utgangspunktet litt tanker om å være husmor, gå tur og få gjort litt. Men så ble det en såååå fin dag, og mer sommerfølelse enn jeg hadde i ferien jo! Ergo ble det masse verandalesing, knaske vannmelon og plommer, slappe av og bare nyte. Det er ikke SÅ lenge til ettermiddagssola forsvinner fra verandaen for vinteren så jeg bestemte meg for at gårsdagen skulle nytes til det fulle. Litt rastløs og litt følelsen av å "sløse" bort en hel søndag, samtidig som jeg kjente det var helt riktig. Enkel middag (laks med grønnsaker og pasta), og sofatid på kvelden. Sløv, men deilig søndag Kommende helg ser foreløpig ganske fuktig ut, så angrer ikke på valget! Men det ble altfor mye kostholdsutskeielser, så der må det strammes kraftig inn. Og magen har kjent på konsekvensen av altfor mye plommer
Roadrunner Skrevet 25. august Forfatter #20662 Skrevet 25. august Tirsdag og pysjtrening - begynner å ligne en rutine her nå. Og økte litt på markløft, så føler jeg klarer å jobbe smått strukturert. Gjør litt det jeg vil, og har ganske moderat tempo, men har heller fokus på å gjøre få, men tunge og gode repetisjoner, enn å herje rundt. Begynner å bli mer folk på pysjtreningen også, men uansett myyye bedre enn ettermiddagstrening i helsestudio. Og går stort sett rundt i egen boble med musikk på øret uansett. Mener dagens økt så omtrent slik ut: Oppvarming: 15 min ellipse Markløft 4 runder (startet med 50 kg, økte til 60, 70 og til slutt 75 kg på de siste) Stående enarms roing med håndmanual: 3 runder Liggende tricepsekstensjon: 3 runder Brystpress på skråbenk: 3 runder Antall repetisjoner varierer fra 3 (de siste, tyngste markløftene) til 12 (brystpress med ikke altfor tunge vekter), og godt fornøyd med gjennomføringen.
Roadrunner Skrevet 26. august Forfatter #20663 Skrevet 26. august Egentlig var planen spinning i ettermiddag, men med det været vi har denne uken, samt innetrening mandag ettermiddag og annen avtale etter jobb i går, så kjenner jeg at det må bli ute-aktivitet i dag. Så i stedet for treningstøy/spinningutstyr har jeg rett og slett på meg gode sko, og med meg turbukse. Så da er planen å heller stoppe ved et turterreng på vei hjem fra jobb, og så få litt frisk luft og bevegelse derfra. Høsten, mørket og gråværet kommer før vi aner, så her må det rett og slett prioriteres litt kjenner jeg. Ellers trøttesen i dag, litt uvisst av hvilken grunn. Ble ikke altfor sent i går (men grytidlig i går morges da...), og våknet nesten en time før vekkerklokka i dag (ahhh, der har vi kanskje årsaken når jeg tenker meg om ). Dagens smått bevisste valg for å prøve å kutte ned på sukker og unødvendige utskeielser er et par kopper kaffe latte i stedet for kaffe mokka. Et lite skritt her og et lite skritt der, så...
Roadrunner Skrevet 28. august Forfatter #20664 Skrevet 28. august En fredag i litt vakuum, og så avgjort en annerledesdag. ❤️Alt for Norge 💔 En æra er over. Husker så godt da kong Olav døde i 1991, og nå er det altså nytt tronskifte med kong Haralds bortgang. Samtidig som jobb, hverdag og livet må gå sin vante gang. Sjekker nettaviser litt innimellom når muligheten byr seg, ellers er det jevnt driv på jobb. Og snart helg. Trening utgikk i går da en selskapssyk røykvarsler sørget for litt for lite søvn i løpet av natten. Og da valgte jeg å skippe ettermiddagstrening også, og heller få gjort litt hjemme, samt slappet litt av. Vurderte pysjtrening i dag i stedet, men det utgikk. Trøttesen trengte søvn. Så da blir det heller trening i morgen.
Roadrunner Skrevet 31. august Forfatter #20665 Skrevet 31. august God mandag! Helgen så ganske rolig ut sånn midt i forrige uke, men det "gikk seg til" da det nærmet seg gitt. Full fart hele lørdagen, og deler av gårsdagen, så resten ble ganske rolig. Fredagskvelden forsvant i mye tv-titting og litt oppdatering på hva som hadde skjedd i løpet av dagen, mens i går kveld koblet jeg av med litt krim på Netflix ("Blodoffer"). I ettermiddag venter den vanlige mandagstimen på treningssenteret, og så er planen pysjtrening igjen i morgen. Siste vanlige uka med trening/hverdager før et lite ferieavbrekk
Roadrunner Skrevet 31. august Forfatter #20666 Skrevet 31. august Noen (ganske mange) ganger setter jeg spørsmålstegn ved om enkelte av mine kjære (?) kollegaer egentlig er voksne og (vel)fungerende mennesker... Altså, disse har barn? Sertifikat? Stemmerett? Vesentlig bedre betalt enn meg...?!! Men klarer ikke lese epost? Er det rart Jeppe drikker (eller fuggel'n trener..?)?
Roadrunner Skrevet 31. august Forfatter #20668 Skrevet 31. august Daria skrev (1 minutt siden): Nå er du kravstor... Var redd for det... Ikke så rart jeg føler jeg har "feil" utdannelse, og at jeg nok burde hatt barnehagelærer og spesial pedagogikk i bunnen. Min mest (opp)brukte egenskap heter Tålmodighet... 1
Roadrunner Skrevet 1. september Forfatter #20669 Skrevet 1. september God tirsdag Fuggel'n har trent , og nå snakker vi faktisk trening før soloppgang Det går mot mørkere tider... Og bare tre måneder til første desember og advent
Daria Skrevet 1. september #20670 Skrevet 1. september Det er litt høst i lufta i dag - i går satt jeg ute i kortermet og bare legger, i dag savnet jeg yttertøy over strikkejakken...
Roadrunner Skrevet 2. september Forfatter #20671 Skrevet 2. september Daria skrev (21 timer siden): Det er litt høst i lufta i dag - i går satt jeg ute i kortermet og bare legger, i dag savnet jeg yttertøy over strikkejakken... Ble en nydelig ettermiddag i går, men det er absolutt litt høst i lufta ja. I dag var det i utgangspunktet meldt ganske fint vær (i alle fall i følge yr.no), men vi har allerede hatt en regnbyge, og selv som sola nå skinner, så ligger det flere mørke skyer og venter. Varierende høstvær rett og slett Spinningtøy er med, så satser på ei god økt etter jobb i dag også. Og så er planen pysjøkt igjen i morgen, og trolig en runde på lørdag. Men så blir det nok ei god uke med ganske treningsfri
Roadrunner Skrevet 2. september Forfatter #20672 Skrevet 2. september Jeg orker ikke! Nyhetsbrev har allerede nevnt ordet ADVENT!
Skravla Skrevet 2. september #20673 Skrevet 2. september Roadrunner skrev (4 timer siden): Jeg orker ikke! Nyhetsbrev har allerede nevnt ordet ADVENT! Jeg har allerede bestilt adventskalender.
Skravla Skrevet 2. september #20674 Skrevet 2. september Men ikke denne - fikk den i dag også, men ikke så viktig.
Daria Skrevet 2. september #20675 Skrevet 2. september Jeg nekter å forholde meg til noe advent- eller julerelatert mens det fortsatt er norske jordbær i butikken og varmt nok til å gå uten yttertøy
Roadrunner Skrevet 4. september Forfatter #20676 Skrevet 4. september Skravla skrev (På 2.9.2026 den 16.19): Jeg har allerede bestilt adventskalender. Daria skrev (På 2.9.2026 den 20.32): Jeg nekter å forholde meg til noe advent- eller julerelatert mens det fortsatt er norske jordbær i butikken og varmt nok til å gå uten yttertøy Da er vi to!
Roadrunner Skrevet 4. september Forfatter #20677 Skrevet 4. september De siste par dager svært kort oppsummert. Altså! Jeg trenger ferie! Heldigvis er det bare en arbeidsdag igjen før jeg faktisk får ferie Det gjør det hele litt lettere å holde ut akkurat nå. Plutselig er mas, møter og kollegaer byttet ut med strand, basseng og 29 varmegrader Og det er veldig snart helg Pysjtrening i går, relativt rolig økt, men alt er bedre enn ingenting. Så full fart på jobb, og ble også nærmere 4 timer overtidsjobbing før jeg kantet inn døra hjemme. Liten time på sofaen, og så rett i seng, ganske kaputt. I dag har det også gått i ett, men det er uansett fredag. Yey! Helgeplaner? Sengetøyvask, trening, klesvask, pakking, litt rydding, støvsuging, og avslapning
Sauen Shaun Skrevet 4. september #20679 Skrevet 4. september Roadrunner skrev (På 2.9.2026 den 12.17): Jeg orker ikke! Nyhetsbrev har allerede nevnt ordet ADVENT! Advent har man ikke tenkt noe på, men jul derimot… Daria skrev (På 2.9.2026 den 20.32): Jeg nekter å forholde meg til noe advent- eller julerelatert mens det fortsatt er norske jordbær i butikken og varmt nok til å gå uten yttertøy Her er det forlengst kommet julegaver i hus. Nå skal det sies at det planlegges tur til saueland om noen få uker, og da hadde det vært greit å ta med gavene som skal dit (noen hundrelapper spart i porto)…
Roadrunner Skrevet 4. september Forfatter #20680 Skrevet 4. september Som jeg mistenkte - komplett kollaps på sofaen. Reker spist, må ut med søpla, snart... når er det innafor å legge seg? Spør for en venn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå