Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

:veslejenta:

Pysjtrening i morges og labbetur etter jobb. Alle gode intensjoner om støvsuging og :husarbeid: utgikk med høye kneløft... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kaffekopp:

Det er sommer (?), det er sol (i alle fall ikke ennå...) og det er fredag! :nordvesta:

Man har brått en tur til foreldretraktene i ettermiddag, må levere litt knelindring jeg har fått låne, som nå trengs mer der. Og ingen vits i at de kjører hit når kne helst skal holdes høyt og i ro. Da kan jeg heller kjøre tur, og få grillmiddag i samme slengen :nigo: I morgen venter trolig trening (foreløpig på venteliste), og så litt kulturelt på kvelden. Venninne hadde brått en billett til overs da mannen hadde dobbeltbooka seg og var bortreist - jeg klager ikke over få å en billett på kort varsel :strix: Kanskje vi tar en middag i byen i forkant også, hvem vet? :lur:

Skrevet

Middag i byen burde jo være en selvfølge... :jepp:

Her er det :sol:og snart 20 grader, jeg tror vi fortsatt kan kalle det sommer - men det kommer jo gjerne et væromslag rundt skolestart...

Skrevet

Noen dager blir det det bare surr og vas på jobb, hvor man ender opp med å gjøre alt annet enn det som egentlig står i stillingsinstruksen. Håndtere eksterne montører, fagfolk og koordinering har vært dagens hovedoppgave, men nå har siste gått for dagen, så da tenkte jeg at jeg også skulle snike meg ut. Klar for helg! 

Skrevet

Finfin helg kom og gikk, og mandagen og ny arbeidsuke er i gang. :hallo:

Fredag ble det som nevnt tur til foreldre, med kjas, nydelig middag og gode klemmer. Retur i høvelig tid og landet i seng trøtt som ei strømpe. Lørdag ble det sengetøyvask (optimisten planla for soltørk, det ble et par timer i kuling før alt måtte evakueres inn fra verandaen), trening (testet løpetime ganske forsiktig), hjem til lunsj, dusj og en liten handletur før det bar avsted til byen for nydelig middag i trivelig selskap og videre på kulturell opplevelse. Finfin lørdag! 

I går begynte brått husmora å virke litt, og man fikk unna noen punkter fra burde-listen. Så deilig! Kjøleskap og fryser er av-iset og vasket, fotoboka fra vinterens tur er ferdigstilt og bestilt (ett hobbyprosjekt i boks, nå gjenstår bare en bøttehatt og en hals/buff, så kan jeg konsentrere meg om genserstrikk igjen...), ny lampe er installert i tv-kroken, heimen fikk en runde med støvsugeren, man har ryddet i diverse plastbokser og fått kastet litt, og fikk tømt skittentøysdunken. Godt for alt som er gjort! I tillegg ble det en deilig labbetur og litt avslapning innimellom. 

Så da var det ganske klart for hverdag igjen :jepp: Treningstøy står klart i bilen - det er jo dagen for løpetime (mest trask kanskje, men trening er trening!) 

Skrevet

:hallo:

Løpetimen gikk overraskende bra i går, ankel oppfører seg fint :strix: Gikk de lengste intervallene i oppoverbakke, men løp alle intervallene som var kortere enn 1 min. Veldig godt fornøyd med bedring! Snublet i nye naboen da jeg kom hjem, så det ble en koselig kjas og visitt før jeg endelig kom meg inn til middag. Sulten ja! 

Meget godt fornøyd med at det ble pysjtrening i morges, og nå ser det ut til at det blir labbetur med venninne i ettermiddag. Lenge siden seg jeg har truffet henne, så blir ekstra koselig. 

Ellers er trekkfuglen i gang med litt drømmer rundt vinterens evakuering... :sjenert: Tidlig foreløpig, men det ser endelig ut til at vi kanskje har funnet en plan. Men gjenstår litt før jeg får klarsignal fra jobb, siden det er mye uavklart rundt hva som skjer det neste året. Så foreløpig får vi bare smøre oss med litt tålmodighet, og innhente tilbud og få kontakt med reiseoperatør. Men er vel lov til å drømme uansett? Dessuten må det spares... 💸 Jeg sier hvert år at nå må det bli en litt billigere tur, at det har blitt for dyre turer flere år på rad, og nå er vi på vei til enda en altfor dyr tur :sjokkert: Orker ikke! 

Skrevet

Skal jeg ta ansvar for å låse inn visakortet en stund? :fnise:

Skrevet
Daria skrev (15 minutter siden):

Skal jeg ta ansvar for å låse inn visakortet en stund? :fnise:

Hadde det enda bare hjulpet... Men man er såpass hyppig bruker at man kan hele nummeret, datoen og koden i hodet (eller fingrene kan, trenger ikke tenke en gang). Så....  💸

Skrevet

God torsdag! 

Pysjtrening unnagjort for andre gang denne uka :trene: Så fornøyd med å klare å holde en viss gang på dette! Og enn så lenge er ikke høsten skikkelig i gang på treningssenteret, så det er stille og rolig så tidlig på morgenen. Deilig! 

Skrevet

:natti:

Stuptrøtt fuggel til tjeneste! :hallo:

Lang dag i går, avreise hjemmefra ca 05:45 og hjemme igjen ca 21:45 :bond: Trekke pusten, ut med søpla, pusse tenner og finne senga. I dag blir det også direkte videre etter jobb, men forhåpentligvis ikke så sent. I morgen er planen trening, kanskje et par ærend, trolig sykebesøk og middag med paps før hjem. Og søndag trask og kjas med ei venninne fra en naboby. Føler helgen er over før den har begynt... Må bare være flink og bruke de pusterommene som dukker opp tenker jeg. 

Om mulig enda mer usikker rundt vinterens tur da det viser seg at andre også har snappet opp at prosjektet forseres og kanskje kan stikke kjepper i hjulene :sjokk: Så begynner å innstille meg på at det faktisk er ganske realistisk at det IKKE blir noe, og så får vi se hvilke avklaringer som forhåpentliigvis kommer i løpet av de neste ukene. Liten vits å bruke masse energi på ting man uansett ikke kan gjøre noe med. Bør visst heller sove litt :gjesp:

Skrevet

Helgen kom og gikk i rakettfart. 

Ble lang dag på fredagen også, var vel ikke hjemme før rundt 22:30, og da var det bare å tusle i seng. Men sov bedre enn på lenge påfølgende natt, selv om jeg gjerne skulle sovet en time lengre. Uansett, det ble "løpetime" (som ble ren motbakketrask siden både kne og ankel var litt hissige), en tur hjemom til litt lunsj, dusj og avslapning før det bar avsted igjen. Og søndag fikk jeg besøk i noen timer, veldig koselig med både skravling, tur og lunsj. Men ganske kjørt da besøket dro, så mine gode intensjoner om å få gjort noe effektivt utgikk ganske raskt, og kun det mest nødvendige ble tatt (klesvask, oppvaskmaskin og lett rydding). :sjenert: Så ble det sofa, tv og strikketøy etterhvert. 

Mandagen er godt i gang, treningstøy står i bilen :trene:

Skrevet

:trene:

Løpetime i går, og det ble faktisk for det meste løping for en gangs skyld. Litt trask på de lengste, ellers godt driv. Deilig! Hjem til en matbit og litt vanning og opprydning i jordbærplantene, før pakking av treningsbag og høvelig tidlig i seng. Var seigt da klokka ringte i morges, men kom meg etterhvert av sted, og fikk en ganske bra økt på kvisten. Prøver å holde litt rutiner, og ikke minst holde gang på styrketreningen. Og da må pysjtrening til, for orker ikke de folkemassene det er i helsestudio på ettermiddagen.. 

Ingen konkrete planer i ettermiddag, det er helt greit kjenner jeg. :jepp:

Skrevet

Lillelørdag og midtuke, trøtt fuggel og møter stort sett hele ettermiddagen. Men det går seg nok til :jepp: 

Ettermiddagen i går ble sløvere enn planlagt, da telefonen ringte i det middagen var ferdig, og jeg ble sittende og skravle i to timer :sjenert: Ei venninne jeg ikke hadde snakket med på ei god stund tok mesteparten av tiden, før ei anna venninne ringte på halen av første samtalen. FIkk med andre ord ikke gjort noe som helst. Kanskje like greit? 

I dag vil jeg gjerne overleve treninga (fuggel'n gjør ting hun ikke kan) og så kan gjerne Norsk Tipping ringe. Vær så snill? :pls:

Skrevet

Overlevde gårsdagens trening (ja, det var i grunn ganske gøy!), men Norsk Tipping ringte ikke... Hvorfor ikke? Jeg spurte jo pent? :sjenert:

Pysjtrening unnagjort i morges, og dagens jobbmøte er overstått. Så da nærmer det seg vel lunsj? 

Skrevet

:kaffekopp: Dagens (første) kaffe mokka er drukket, men man er like trøtt... SÅÅÅ glad det er fredag i dag! 

F R E D A G ! ! !

Foreløpig litt rolig kontorjobbing, så kan kose meg med nydelig bakgrunnsmusikk på øret. For øyeblikket går det i Mark Knopfler, nydelige gitarsoloer :strix: For eksempel: 

(Hele er verdt lytting, men spesielt fra ca 6:30... )

Skrevet

Her har hodet åpenbart tatt helg - det hentet fram noen ganger gamle tekstlinjer og ville så gjerne koble dem til Sultans of Swing, men det var noe som skurret. Mark Knofler, Bob Dylan; Sultans of Swing, Masters of War. Same, same... :sjenert:

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Her har hodet åpenbart tatt helg - det hentet fram noen ganger gamle tekstlinjer og ville så gjerne koble dem til Sultans of Swing, men det var noe som skurret. Mark Knofler, Bob Dylan; Sultans of Swing, Masters of War. Same, same... :sjenert:

Godt å høre at assosiasjonshjernen din har noen utfordringer den også, og ikke alltid er helt kalibrert :nigo: Det er et menneske der inne altså! 

Skrevet

Stort sett forteller man jo ikke uoppfordret om de gangene man innser at man befinner seg på feil jorde, man bare sniker seg tilbake i stillhet... :fnise:

Skrevet

Det er ikke bare jeg som leser denne setningen helt selv? :klo:

Sitat

De har utedo, moren vasker utedoen med blondegardiner hver dag, og nattmannen henter bøttene. 

Hvorfor vaske utedoen med blondegardiner? 

Hentet herfra: https://www.vg.no/rampelys/i/gkr8Qa/ungjenta-ragde

Ville nok flyttet "med blondegardiner" før første komma i stedet... 

Er det helg snart? :pls:

Skrevet

Jeg leste den på akkurat samme måte som deg. Gi dama en skurefille - og journalisten et språkkurs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...