Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har endelig brukt opp det siste av fjorårets julemarsipan,  så sånn sett er jeg vel klar for en ny jul :fnise: Jeg har hatt en pakke marsipanpølser øremerket for en shortbread-oppskrift jeg hadde tenkt å prøve - det tok litt tid før jeg kom så langt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har virket litt i dag etter en meeeget sløv fredagskveld i sofaen. 

Nyvaskede klær henger til tørk og blir klare til pakking i koffert, grillen er tørket av og pakket inn for vinteren, det meste av utemøbler er vasket over og satt inn, dusjen er skrubbet og man har ordnet et par ærend. Nå en velfortjent pause i sofaen! :veslejenta:

Skrevet

Jeg leste ikke litt fort og trodde det sto noe om nygrillede klær. Neida. 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg leste ikke litt fort og trodde det sto noe om nygrillede klær. Neida. 

:fnise:

Sååå galt står det ikke til her :opplyser:

Middag spist. Det ble to-retters da jeg feilberegnet tiden fullstendig. Kylling og grønnsaker var ferdig lenge før de fløtegratinerte potetene, så da var det bare å spise litt i etapper. 

Og, hadde helt glemt at jeg hadde nydelige gulrøtter i kjøleskapet, så nå må jeg traske til butikken for en boks rømme. Jeg må ha gulrøtter med dip til kveldssnacks! :jepp:

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

:veslejenta: :forkjølet: :veslejenta: :forkjølet: 

:natti:??

Vel (?? alt er relativt) hjemme fra ei ferieuke i varmen, med tidenes dott i høyre øre (takk, Norwegian, den innflygningen kommer til å sitte i ei stund er jeg redd for. Men er nok ikke deres skyld selv om jeg gjerne vil ha noen å skylde på...), sylte forkjøla (bihuler, svelg, hals, snørr og gørr med hint av feber på toppen - og da følesen av noise-cancelling ørepeopp i høyre øre, nesten ingen input utenfra, men hører alt av egne lyder...), drøye 3 timer søvn i natt (vekkerklokka ringte 02:55 (moro med tidlig avreise :sjokkert:), men alle forsetter om tidlig soving kvelden før forsvant i nesepussing, febernedsettende og toa-besøk), og sist men ikke minst litt månedlig magespetakkel på toppen. Akkurat nå er det veldig deilig å være tidlig hjemme da, man har tømt kofferten, vaskemaskinen jobber og sofaen er inntatt. Ennå litt tid til leggetid (men gjør ingenting om man skulle slumre litt innimellom her...).

Tross all klaging på basiller (de kom for fullt i går, så lite av ferien som ble påvirket), så har det vært en super tur. Foreldre har spandert på barn og barnebarn, og man har hatt sløve dager ved bassenget, badet masse i sjøen, vært på storbyvims med eldste tantebarn, lokalt marked med hele gjengen og også fått oppleve halvannet døgn med uvær. Ikke solbrent (man har blitt voksen og (ganske) fornuftig med smøring), men smått lei av buffet tre ganger i døgnet #i-landsproblem. 

Takknemlig! :strix:

Endret av Roadrunner
Skrevet
Sauen Shaun skrev (42 minutter siden):

God bedring :trøst:

Tusen takk! 

Fungerer nok til å holde stand på kontoret, men kjenner det skal bli veldig godt med fredag og helg nå. Gårsdagen gikk i grunn overraskende bra rent form-messig, men kom meg ikke i seng tidlig nok, og dagen i dag har vært veldig seig. Trøtt, tung i hodet, uggen i magen og klar for sofa. Nå er det snart avreise fra jobb, så blir det litt handling og så hjem til litt rydding og avslapning. Trening har jeg bestemt meg for å ikke styre noe med før neste uke, da satser jeg på at mulen er mer fungerende igjen. 

Skrevet

Kjøleskapet er fylt, fuggel'n jobber overtid fra sofaen og teller ned til leggetid. 

Men! Det er fremdeles fredag i morgen :strix:

Skrevet

F R E D A G ! ! ! 

:strix:

Bare nevner det... 

Nok ei dårlig natt med søvn, lå våken omtrent halvannen time fra 02 i natt. Magen var litt på bærtur, så deler av tiden ble tilbragt på toalettet, mens resten var landing i senga igjen. Så om jeg var trøtt i går, er ikke status noe bedre i dag... Lett hodepine og veldig klar for en rolig kveld i heimen. :opplyser:

Full fart i morgen med frisørtime, foreldrebesøk, restaurantmiddag og kulturelt innslag før mulig en liten drop-in på sommerfesten til jobb til slutt. Veldig koselig, men regner med at det kommer til å gå jevnt i ett fra morgen til ganske sen kveld. Søndagen blir rolig - jeg bare nevner det. 

Og så begynner jeg å kjenne at det skal bli godt å komme i gang igjen med litt trening til uka. Nå har ferien vart lenge nok kjenner jeg :jepp:

Skrevet

Sommerfest i september - la oss feire at sommeren er over? :fnise:

Skrevet
Daria skrev (40 minutter siden):

Sommerfest i september - la oss feire at sommeren er over? :fnise:

Noe sånt :fnise:

Sommeren kommer gjerne litt brått på, og så er det så mange andre ting som skjer i typisk mai og juni, så da har sensommer/tidlig høst ofte blitt løsningen. På samme vis som vi har hatt julebord i januar stort sett. Jula varer helt til påske? :tree: 🔜🐣

Skrevet

Frisørens kommentar da jeg landet i frisørstolen i går: "Oi, nå var håret ditt skikkelig langt! Kan ikke huske jeg har sett deg med så langt hår på veldig lang tid/noen gang?"

Frisørens kommentar da jeg reiste meg fra frisørstolen etter en times tid: "Såå gøy med forandring, kan ikke huske sist håret ditt var så kort!" 

:fnise:

Håret er fremdeles "langt", men det ble tatt et solid jafs i går etter mitt ønske (vil avslå 15-20 cm kanskje?). Bort med slitt, bleket, gulnet og slitent hår, og en lettere og friskere lengde. Det gror jo ut igjen :jepp: Var litt gøy når det hadde blitt så langt nå, men samtidig mer jobb og styr. 

Og basert på komplimentene fra både teatervenninne og kollegaer på sommerfest så ble det visst svært kledelig :sminkedokke: Ble jo helt forlegen av tilbakemeldingene jo! Hyggelig da :jepp:

Litt husmor i dag, rolig dag med host og snufs og litt lek med vaskefille og vaskemaskin innimellom. Det vurderes en runde frisk luft, men synes værgudene er VEL ustabile... 

Skrevet
Cata skrev (21 timer siden):

…og kompliment fra meg også! :opplyser:

:bukker:

Skrevet

:vinke:

God tirsdag! :kaffekopp:

Treningsuken er så smått i gang, man kom seg avsted på løpetime i går ettermiddag. Det var lenge siden det! Krøllete ankel satte en stopper før ferien, og det ble stort sett motbakketrask i stedet for løping på disse løpetimene. Nå har jeg hatt over to uker løpefri, og bestemte meg for å gi det et realt forsøk i går. Ble litt trask innimellom for å hente seg inn, pusse nesa og hoste ferdig, men ellers virket som om ankel klarte seg bra, kne ganske bra og skrotten generelt helt ok. Ikke toppform, men det kan vel bare gå en vei heretter? :kaklehone:

Innom Plantasjen for noen potter (de var større enn jeg hadde trodd :sjokkert:), må kanskje revurdere hele vinduskarmprosjektet litt... Et kyllinglår hos Meny og så hjem til mat og sofa. Tanken var pysjtrening i morges, men kroppen var ikke helt enig, så da ble det søvn i stedet. Spinning er på planen i morgen, så skal nok få trent litt :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...