Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lite nytt å melde fra denne kanten :forkjølet:

Våknet 04:35 i "morges" mens jeg kjempet for oksygen (før jeg kom på at det går an å åpne munnen og puste der også...). En dose nesespray hjelper heldigvis, men det ble ikke noe mer søvn. Vrakfuggel :kaklehone: til tjeneste! 

Dagens første jobbmøte ble utsatt, så nå er det en drøy time til neste. Skal bli godt med noen dager fri kjenner jeg, selv om det også involverer familiebesøk og diverse, som kanskje ikke er helt ideelt for formen. Men heldigvis ingen feber, så fungerer LITT i alle fall! 

FIkk meg en liten gåtur i går da, det var deilig. Litt frisk luft :sol: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God bedring :klemmer: 

Skrevet

:sno: :hallo: :bond:

God fredag! 

Uken har riktignok manglet en arbeidsdag (kan vi ha en frimandag litt oftere? :pls: ), men den har sannelig hatt sitt å by på allikevel! I går ble det nærmere 13 timer på kontoret, ergo ikke hjemme før rundt kl 21. Da er det jo leggetid! :sjokkert: Men tar litt tid å få landet etter en så langt og intens dag, så natten har vært litt kort og urolig. Tanken om pysjamastrening i morges utgikk med høye kneløft... 

Og fredagen har hittil gått helt i ett, hvor tanken på en litt tidligere exit blir fjernere og fjernere. :sukk:

Skrevet

Men det er hvertfall fredag - hodet mitt er overbevist om at det er onsdag...

• 2 uker senere...
Skrevet

:vinke:

Jeg lever! Tror jeg.... :klo: Det gikk i ett forrige uke, inkludert lørdagen, og så ble det pakking og klargjøring til jobbreise på søndagen. Grytidlig opp mandag morgen (det burde ikke være lov å aktivere vekkerklokke på sånne tidspunkt: 04:10) og så gikk det slag i slag hele uken (i det ikke så veldig store nabo-utland). Solide timer i møterommet mandag, så rett til innsjekk på hotellet, en rask middag og stupe i seng. Tirsdag var det full dag i møterommet, solide diskusjoner og presentasjoner, og felles middag på kvelden. Fortsatte i samme sporet onsdag og torsdag, hvor halve gjengen gikk ut for middag etter at arbeidsdagen var over. Treningstøy var med, og kom på ene ettermiddagen, men treningsrommet på hotellet var helt fullt, hvert eneste apparat var opptatt, så da snudde jeg i døra. Og gikk tilbake til rommet, skiftet og møtte gjengen til litt skravling i baren før middag i stedet. Fredag hadde vi heldigvis bare halv dag, så rett over kl 12 var vi ferdige. Men ikke så mye fly å velge i til hjemreisen, så vi var to som ble sittende igjen og vente på hjemreise nærmere kl 21. Da er det jo ikke så dumt at man befinner seg i en trivelig by, med strålende vær og har hyggelig selskap. Koselig bysleng, lunsj, kafébesøk og skikkelig vårstemning. Deilig! Men brutalt å ikke være hjemme før ca 01:15... :kaklehone:

Spinning i går (kroppen skrek litt etter bevegelse, etter ei uke sittende), et kjapt ærend etterpå, og så full kollaps. Helt gåen, orket ikke en gang tv-en store deler av dagen, det ble for mye lyd. Har slitt med å komme i gang i dag også, formiddagen bare gikk. Men har etterhvert fått gjort litt småtteri i heimen, koselig kjas med venninne som ringte, og så finfin trask med venninne som bor i nabolaget. Godt med litt frisk luft! Nå er klesvasken ferdig for dagen, oppvaskmaskinen skal jobbe litt og jeg skal strikke litt og legge meg tidlig. Ny uke, ny jobbreise (tirsdag til torsdag) og poff er det helg igjen :bond: 

Skrevet

Den uka hørtes intens ut :dåne:

Skrevet
Daria skrev (9 minutter siden):

Den uka hørtes intens ut :dåne:

Det kan jeg skrive under på! :bond:

Tar vi med uken som kommer så har jeg vært på jobbreise i 4 av 8 uker siden jeg kom hjem fra ferietur, med 2, 3, 3 og 4 overnattinger på hotell. Innimellom var det også påske - er det rart man føler man har bodd litt i toalettveske siden tidlig i februar?

Skrevet

Ikke mye tid til å falle til ro der, nei... Får du i det minste noe ut av det, i form av avspasering eller overtidsbetaling?

Skrevet
Daria skrev (8 timer siden):

Ikke mye tid til å falle til ro der, nei... Får du i det minste noe ut av det, i form av avspasering eller overtidsbetaling?

Dårlig stelt med sånt gitt... Ikke betalt reisetid, så... :sukk:

Skrevet

Det skal sies at jeg får overtid for det som faktisk er overtid (men når vi forskyver arbeidstiden på reise til 09-17, så er vi liksom like langt, kun full dag), men altså ingenting ekstra for reise, reisetid etc. På den annen side så har jeg en viss fleksibilitet hos arbeidsgiver i det daglige, så jeg kan gå tidligere en dag (om muligheten byr seg) uten å skrive minustid. Men etter flere år i "nye" jobben så må jeg innrømme at jeg fremdeles savner fleksikontoen min jeg hadde hos tidligere arbeidsgiver... Liker å ha litt kontroll på pluss og minustimer, og driver fremdeles litt tilvenning til dette "flytende" systemet. Men med nye eiere så får vi se hva som skjer fremover. 

Skrevet

Det høres litt stressende ut med et så flytende opplegg - da blir det til slutt et spørsmål om egen samvittighet. Jeg har hatt digital registrert med inn- og utsjekk og manuelle timelister jeg har ført selv (og nokså varierende hvor fleksibel den arbeidstiden egentlig var...), men jeg har jo alltid hatt oversikt og visst hva jeg har til gode.

Skrevet

:vinke:

April er på oppløpet, snart er to av tre vårmåneder unnagjort! :bond: Går unna! 

Fuggel'n prøver å få gang på treningsrutinene igjen, etter et par uker med heller dårlig innsats. Treningstøyet har vært pakket med på tur, men av ulike årsaker har det ikke blitt noe. Fullstappet treningsrom på hotellet for eksempel, gidder ikke stå midt på gulvet og vente på at et eller annet apparat tilfeldigvis blir ledig. Da er det bedre å gå seg en tur i finværet. :jepp: Men det ble en løpetur på lørdag, en deilig gåtur på søndag, løpetime i går, og plan om en liten gåtur i ettermiddag. Og vurderer sterkt en løpetime i morgen :sjenert: Burde trene styrke også, eller i alle fall variere noe mer enn akkurat disse dagene ser ut til, men det er mye man burde... Og akkurat nå er det dette som passer best, i kombinasjon med en skulder/overarm som virkelig ikke spiller på lag (igjen...). Godt man har time hos behandler på torsdag - hun blir nok ikke videre imponert. :sukk:

Skrevet

:sol:

Helt fantastisk vær - og så på en fridag! :strix: Man har soltørket sengetøy, nyplantet hortensia utenfor, nyplantede jordbærplanter på verandaen og småsliten skrott med beina høyt etter gode 6 km trask innimellom hagesentershopping og hagearbeid. Meget fornøyd med fredagen :jepp:

Heldigvis har man også rester fra gårsdagens grillmiddag, så det er ikke store innsatsen som skal til før maten er klar. Godt er det, for inntaket siden frokost er småskralt, en kaffe mokka og en kule mangosorbet. Skal sies at frokosten også innebar rester av baconcrisp fra i går, så... :flau: Lider ingen nød :sjenert:

Skrevet

:kaffekopp:

God mandag! 

Helt nydelig med en liten langhelg, kan vi ikke ha sånne ekstra fri-fredager litt oftere? :pls: Selv om det også har medført en tidvis svært forvirra fuggel, som stadig er på feil dag i helgen. Luksusproblem :nigo:

Man har trasket og gått, slappet av og vært litt sosial. 

I ettermiddag venter den vanlige treningsøkta, og så vurderes pysjamastrening i morgen. Trenger virkelig å komme igang med styrketrening igjen, og med finvær, og mye som skjer på ettermiddagene, så er nok pysjtid den mest brukbare tiden. Dessuten er det normalt lite folk da... :sjenert: Vekkerklokka er programmert, så... :plystre:

Skrevet
Roadrunner skrev (7 timer siden):

Trenger virkelig å komme igang med styrketrening igjen, og med finvær, og mye som skjer på ettermiddagene, så er nok pysjtid den mest brukbare tiden. Dessuten er det normalt lite folk da... :sjenert: Vekkerklokka er programmert, så... :plystre:

Det er fordi normale folk har bedre ting å foreta seg før frokost... :opplyser: (Jeg er ventet i treningsalen 8.15 i morgen og synes det er perverst tidlig - men jeg følger bare ordre...).

Skrevet
Daria skrev (50 minutter siden):

Det er fordi normale folk har bedre ting å foreta seg før frokost... :opplyser: (Jeg er ventet i treningsalen 8.15 i morgen og synes det er perverst tidlig - men jeg følger bare ordre...).

Nå følte jeg meg plutselig mer normal. :fnise:

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Dusjetøy pakket og vekkerklokka er satt til oppvåkning 05:20 :natti:

Skrevet

Lever godt med å være litt unormal :trene:

Det ble en liten times økt i morges, litt oppvarming, litt varierte styrkeøvelser og litt kjerne til slutt. Tok det pent, det viktigste var å begynne og komme litt i gang igjen. Fremdeles kranglete skulder, og ikke lyst til å pådra skrotten noe tull, så da starter vi pent. Alt er bedre enn ingenting! :jepp:

Og jeg tror jeg skal forsøke å få inn en fast rutine med pysjtrening to ganger i uka, hvis mulig. Kanskje tirsdag og torsdag som utgangspunkt, med muligheter for variasjon? Er jo lov å ønske seg i alle fall... 

Skrevet

Pysjtrening to ganger i uka? :forferdet: :dåne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...