Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:gratulerermeddagen: :roser:

Skrevet

:gruppeklem:

Tusen takk!

Skrevet

:vinke:

Nesten en uke siden sist jo! Her går det unna... Jobbreise 4 av 5 dager denne uken, så har gått helt i surr med hvilken dag det er. Fredagen kom rett og slett litt brått på! :bond: 

Men det er uten tvil fredagen, jeg har vært ei natt hjemme for å tømme koffert og pakke med nytt skift, for nå blir det et lite besøk til foreldretraktene. Feiring av mams, litt skravling og hjelp med ting og tang, en frisørtime og litt god mat. Så er planen retur i morgen ettermiddag/kveld, for en rolig søndag i heimen. Det trengs! Føler det har vært mye farting og mye som har skjedd helt siden januar? :sjokkert: Neste helg har også diverse planer allerde, men det får vi ta når det nærmer seg. Før den tid satser jeg på en vanlig arbeidsuke på kontoret, med trening og litt normal hverdag. Hva nå det måtte være :fnise:

:kaffekopp: er servert! 

Skrevet

Hun feide innom, forsvant videre og bare støvskyen lå igjen...

:fnise:

Skrevet

:skratte:

Føles litt slik ja... 

Skrevet

Lunsj spist, nå nærmer det seg dagens siste møte, og så håper jeg kanskje at helgen kan starte litt tidlig i dag? :pls: 

Må ordne bursdagsgave til mams, burde ordnet et par andre ting, og ikke minst, burde komme frem til mine foreldre før det blir altfor sent. Og må innom hjemme og hente et par ting... 

Etter et par svært effektive arbeidsuker, kjenner jeg at hele meg er litt punktert i dag gitt. :sjenert:

Skrevet

En aldri så liten filmanbefaling fra denne kanten: Hidden Figures

Vi følger 3 afroamerikanske kvinner som jobber for NASA på 60-tallet og deres kamp for å bli sett og akseptert, både som kvinner i mannsdominert yrke (NASA) og ikke minst som afroamerikanske kvinner generelt. Fin film synes jeg, basert på virkelige kvinner og virkelige hendelser. 

:natti:

Skrevet

Det slo meg at dette minnet om en bok jeg har hørt om :ide:Og huskelista i biblioteksappen la på seg igjen... :fnise: (Jeg har et mål og en plan om å begynne å se mer film, og biblioteket hadde filmen også, men jeg søker meg så instinktivt til bøkene først. Klærne kam dog være et tungtveiende argument for filmer med handling fra 60-tallet...).

• Liker 1
Skrevet

En eller annen tulling har planlagt uken helt selv, og nærmer seg nå den tredje treningsøkten i løpet av ca 25 timer :plystre: Heldigvis har noen vett til å ta en svært rolig økt som midterste økt, så har trua på at dette skal gå fint. Og tredje økta blir nok på mange måter den verste, da snakker vi styrke med PT :trene: Så er planen spinning i morgen, før det naturlig blir et par treningsfri dager. Fornuft - hva er det? :bond:

Ellers ser det ut til at det blir en utenlandstur med jobb etter påske (den kom litt brått på, men man sier jo ikke nei til litt nye utfordringer, bekjentskaper og trivelig selskap). Full fart! :jepp:

Helgen som kommer er det kulturelle planer på fredagen, planer om lek med vann på lørdagen (hvis værgudene vil) og trolig litt sosialt, og en tur til naboby på søndagen for trask, skravling og lunsj. Litt smått hesblesende med nok ei helg planlagt, men heldigvis er det trivelige ting som skjer og bare å glede seg. 

Skrevet

Lek med vann? *ser for meg RR i plaskebasseng, og føler at det ligger en vits om fuglebad her et sted*

Skrevet
Daria skrev (11 minutter siden):

Lek med vann? *ser for meg RR i plaskebasseng, og føler at det ligger en vits om fuglebad her et sted*

Store fugler leker med store vannpistoler - les: høytrykkspyler. :nigo:

Hadde vært veldig godt å få vasket verandaer før påske, slik at god tørk og finvær evt kan brukes til oljing og klargjøring i påskedagene (det bråker ikke, så kan gjøres heldigdagene, mens spyleren trenger en hverdag/lørdag til litt bråking...)

Skrevet

Ah, sånn fornuftig leking :ler: (Jeg holdt på å kalle det voksen-leking, men innså alle de tvilsomme og alternative tolkningsmulighetene det innbød til :fnise:)

Skrevet
Daria skrev (På 24.3.2026 den 13.35):

Ah, sånn fornuftig leking :ler: (Jeg holdt på å kalle det voksen-leking, men innså alle de tvilsomme og alternative tolkningsmulighetene det innbød til :fnise:)

Var inne på diverse formuleringer jeg også, men fant ut at det beste var å holde det nøkternt... :sjenert:

Ellers, ukens første treningsfrie dag :bolledeig: Man er støl på en masse steder (verst er bakside/innside lår, samt mage), men var på spinning i går og fikk varmet kroppen litt i det minste. Tok det helt rolig, men godt å få litt blodsirkulasjon til møre muskler. Så ble det også en bomtur med sykkelen da jeg kom hjem - den skulle jeg være effektiv og få levert på verksted for service, men så hadde de utsatt åpningen til etter påske. Jaja, tanken var god da! 

I dag står handling på planen etter jobb, og kanskje få kjørt kjapt over med støvsugeren? Problemet er at jeg har vært ganske rydde-effektiv på jobb i dag, og da pleier det å ikke helt fortsette i samme tralten når jeg kommer hjem... Rart hvor effektiv man kan være på sånne ting på jobb, men så strander det liksom litt når man går inn døra hjemme. :sukk: Fikk vasket sengetøy og håndklær i går da (de har lagt i skittentøyet siden helgen...), så det går fremover, museskritt men fremover. 

Skrevet

Forventningene til innsats på jobb er gjerne mer uttalte - og eksterne... :fnise:

Skrevet
Daria skrev (15 minutter siden):

Forventningene til innsats på jobb er gjerne mer uttalte - og eksterne... :fnise:

Og man får lønn...

Skrevet

En motivasjon som ikke skal undervurderes :ler:

Skrevet

:forkjølet:

Litt tett i mulen, nyser og surkler - er en liten forkjølelse som ikke vil slippe taket skikkelig. Gått med snørring og surkling hele mars, er det ikke nok nå? Litt tyngre i formen i dag, ikke særlig mottakelig for sykdom nå kjenner jeg. Vil bli frisk! Det er påske og litt fridager i komminga :pls:

Planen er hjemmekontor på onsdag, men nå vurderer jeg også å jobbe hjemmefra i morgen. Kunne roe ned litt kanskje? Må bare ta unna et siste møte i dag, og så får det bli en evaluering tenker jeg. Har løpetime i ettermiddag og PT-time i morgen, og plan om å gjennomføre begge deler om formen ikke blir merkbart dårligere. Fungerer jo - bare litt kjedelig! 

Skrevet

Fornuften seiret... :forkjølet:

Løpetimen i går ble droppet, og pt-timen i dag har jeg utsatt. Det er jo lov til å tenke selv... 

Hjemmekontor i dag, med kleenex og joggebukse, og hjemmekontor i morgen (lang møtedag). Innimellom litt sengetøyvask og klargjøring til oljing av terrasse mellom slagene i morgen. Ellers avlyst det meste disse dagene, har mer enn nok med å surkle for meg selv. Skal på familiebesøk et par dager, så håper viruset er kjapt på returen her :pls:

:veslejenta:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...