Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg over uklare ord som "ting" og "oppegående". Samt det å være ett eller annet av seg. Jeg er rolig av meg, hyggelig av meg, fin av meg. Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det værste jei vet av skirveleifer er ord delings feil å feil bruk av og/å, ordet "skjærte" i flere varianter, fæil bruk av vokaler i ord, feil bruk av hun/henne og han/ham, "utkutting" av vokaler i ord (feks "jg stlT dg 1 sprsml") + alt annet som er besk revet i hele denne trådn.

Var det innlegget ironisk ment?

Vanskelig å vite på nette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det innlegget ironisk ment?

Vanskelig å vite på nette.

Du kan godt si det var det ja. Jeg skriver ikke sånn i det hele tatt. *Grøss*

Skulle bare prøve å vise hva jeg synes er verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over uklare ord som "ting" og "oppegående". Samt det å være ett eller annet av seg. Jeg er rolig av meg, hyggelig av meg, fin av meg. Blæh!

Oppegående er da ikke et uklart ord..?

Anonym poster: 4cae289eef4d919f1d574742c65b9252

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle slags varianter av tunnel, interessant, orddelingsfeil er det forbausende mye feil av. når man leser nettavis ser jeg at "Tunnel" skrives mer feil enn riktig nesten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle slags varianter av tunnel, interessant, orddelingsfeil er det forbausende mye feil av. når man leser nettavis ser jeg at "Tunnel" skrives mer feil enn riktig nesten..

Ordet "tunnel" skjønner jeg veldig godt at folk skriver feil, akkurat som med "pennal". Det høres rett og slett ikke ut som at det er dobbeltkonsonanter der, i alle fall ikke når jeg sier det. Det gjør det selvsagt ikke mer riktig å skrive feil, bare litt mer forståelig. :lol:

Edit: Sjekket ordboka nå, og det ser ut som at det er lov å skrive "tunell" også. Herlig. :jepp:

Ellers synes jeg det er litt morsomt at du skriver "tunnel" med stor forbokstav, mens du lar være å ha stor bokstav i begynnelsen av setningene. Er det bevisst? ^^

Endret av Litia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edit: Sjekket ordboka nå, og det ser ut som at det er lov å skrive "tunell" også. Herlig. :jepp:

Nei fyyyyf*** veit du hva... Hvordan skal det gå med menneskeheten? :sjokkert:

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fyyyyf*** veit du hva... Hvordan skal det gå med menneskeheten? :sjokkert:

:danse:

Bare vi får "penal" også, så blir jeg superglad. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestevning... Da har man jo ikke skjønt betydningen av ordet i det hele tatt.

JulesteMning - fordi det er julestemning!

Anonym poster: 3af947fa6954f8f8fbaecc55ac3b80f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "tunnel" skjønner jeg veldig godt at folk skriver feil, akkurat som med "pennal". Det høres rett og slett ikke ut som at det er dobbeltkonsonanter der, i alle fall ikke når jeg sier det. Det gjør det selvsagt ikke mer riktig å skrive feil, bare litt mer forståelig. :lol:

Edit: Sjekket ordboka nå, og det ser ut som at det er lov å skrive "tunell" også. Herlig. :jepp:

Ellers synes jeg det er litt morsomt at du skriver "tunnel" med stor forbokstav, mens du lar være å ha stor bokstav i begynnelsen av setningene. Er det bevisst? ^^

Jeg er ikke så nøye på stor bokstav i starten av setningen bare, orker ikke å skrive 100% rett hver gang jeg skriver, men det irriterer deg kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så nøye på stor bokstav i starten av setningen bare, orker ikke å skrive 100% rett hver gang jeg skriver, men det irriterer deg kanskje? ;)

Det irriterer meg når det er lange tekster (gjør det vanskeligere å lese), eller når det er på mer seriøse steder enn KG. ;)

:ler: Siden jeg har en liten tvangslidelse, irriterer det meg faktisk mer at du har to mellomrom etter komma.

Endret av Litia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja det skjønner jeg. Selv blir jeg irritert når jeg ikke finner feil på dem som finner feil på meg :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Tenkt til å gjøre"

Anonym poster: 154fc74825598afb079ba94f9d23823a

Hva er galt med det?

Anonym poster: 7902f4c7028ddd62c6a6c3095f132f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Sjekket ordboka nå, og det ser ut som at det er lov å skrive "tunell" også. Herlig. :jepp:

Jippi! Fint å få skrive et ord sånn som man (jeg) uttaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Hva er galt med det?

Anonym poster: 7902f4c7028ddd62c6a6c3095f132f14

Det er ingenting som heter "å tenke til å ...".

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med det?

Anonym poster: 7902f4c7028ddd62c6a6c3095f132f14

Det skal ikke være noe "til" foran "å gjøre" eller andre verb. Enkelt og greit!

Anonym poster: 154fc74825598afb079ba94f9d23823a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så nøye på stor bokstav i starten av setningen bare, orker ikke å skrive 100% rett hver gang jeg skriver, men det irriterer deg kanskje? ;)

Hva med å ønske deg logisk sans til jui?

Anonym poster: 9fe39ef6a7865ada5d629c7b3ef21731

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke bruker avsnitt, og ikke bruker stor bokstav i starten av en ny setning.

(Håper jeg ikke hadde noen skrivefeil i det jeg nettopp skrev....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...