Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

"Etter opplastingen kan du justere det beskjærte bildet."

BESKJÆRTE????!

Det heter vitterlig beskåret. Greit nok at man sier det, men å skrive det, nei det går ikke. :P

Anonym poster: b2c005b8713742f8be9ed066d10a59d5

Selvfølgelig heter det det, men pytt pytt. Bildet ble vel printet ut og bært bort også, tenker jeg. Riktig språk er ikke så viktig, bare man forstår det meste :ironi:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, men i min ydmyke mening så mener jeg at hvis noe ikke står i ordboken så kan man ikke bruke ordet. Selv om det er såååå mange som bruker det og det er forståelig. ;P

Anonym poster: b2c005b8713742f8be9ed066d10a59d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men i min ydmyke mening så mener jeg at hvis noe ikke står i ordboken så kan man ikke bruke ordet. Selv om det er såååå mange som bruker det og det er forståelig. ;P

Anonym poster: b2c005b8713742f8be9ed066d10a59d5

Jeg tror ikke du forstod ironien :). Jeg er helt og fullt enig med deg i at det er mye elendig språk å se og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter opplastingen kan du justere det beskjærte bildet."

BESKJÆRTE????!

Det heter vitterlig beskåret. Greit nok at man sier det, men å skrive det, nei det går ikke. :P

Anonym poster: b2c005b8713742f8be9ed066d10a59d5

"Etter opplastingen kan du justere det beskåret bildet?"

Det blir jo feil det også. Det heter "beskårede".

Endret av Drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter opplastingen kan du justere det beskåret bildet?"

Det blir jo feil det også. Det heter "beskårede".

Hun/han tenkte sikkert bøyningen a verbo da, vet du :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok, selv om det er snakk om et adjektiv :)

Det er riktig, i dette tilfellet. Både perfektum partisipp og presens partisipp av verb er vanlig å bruke adjektivisk.

Edit: Tilføyelse.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går andre året på førskolelærer linja universitets nivå

:rasende:

Anonym poster: 7402e52578aa978b8b68ec27eac20f5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er lidenskapelig opptatt av andres skrivefeiler irriterer meg. Har de ikke viktigere ting å bry seg om?

Anonym poster: 4f3ff0b1386c890cc6d749879e48acde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er lidenskapelig opptatt av andres skrivefeiler irriterer meg. Har de ikke viktigere ting å bry seg om?

Anonym poster: 4f3ff0b1386c890cc6d749879e48acde

Joda, vi har mye annet å bry oss om også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er lidenskapelig opptatt av andres skrivefeiler irriterer meg. Har de ikke viktigere ting å bry seg om?

Anonym poster: 4f3ff0b1386c890cc6d749879e48acde

Skrivefeiler? :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overigår.

Men dette er jo dialekt, da.

Folk som er lidenskapelig opptatt av andres skrivefeiler irriterer meg. Har de ikke viktigere ting å bry seg om?

Ja, ganske enig. Dvs., jeg irriterer meg selv noen ganger over skrivefeil (eller; jeg irriterer meg i grunnen aller mest over tekster som er dårlig skrevet), men jeg skjønner hva du mener.

For: Jeg blir faktisk enda mer irritert over folk som irriterer seg voldsomt over skrivefeil, enn over folk som skriver feil. For meg er språk nemlig noe fascinerende, interessant, og noe som er opphav til en uendelig kilde av refleksjon, undring og analyse, så dermed blir strenge tilbakemeldinger om feilstavinger og kommafeil noe som ødelegger veldig, og, som ikke minst, ødelegger for diskusjonsklimaet på et uformelt sted som KG. Jeg merker selv at jeg noen ganger blir redd for å skrive feil her. For det er jo innholdet (altså det man søker å kommunisere) som er viktig, og ikke hvorvidt man skriver "kjærring", eller begår kommafeil.

Språk er morsomt og dessuten noe som tilhører oss alle; det er ikke en sånn truende og skummel tinig som henger i bakgrunnen og som vi ikke klarer å leve opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som er lidenskapelig opptatt av andres skrivefeiler irriterer meg. Har de ikke viktigere ting å bry seg om?

Anonym poster: 4f3ff0b1386c890cc6d749879e48acde

Og hva med folk som er opptatt av at andre er opptatt av skrivefeil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo dialekt, da.

Ja, ganske enig. Dvs., jeg irriterer meg selv noen ganger over skrivefeil (eller; jeg irriterer meg i grunnen aller mest over tekster som er dårlig skrevet), men jeg skjønner hva du mener.

For: Jeg blir faktisk enda mer irritert over folk som irriterer seg voldsomt over skrivefeil, enn over folk som skriver feil. For meg er språk nemlig noe fascinerende, interessant, og noe som er opphav til en uendelig kilde av refleksjon, undring og analyse, så dermed blir strenge tilbakemeldinger om feilstavinger og kommafeil noe som ødelegger veldig, og, som ikke minst, ødelegger for diskusjonsklimaet på et uformelt sted som KG. Jeg merker selv at jeg noen ganger blir redd for å skrive feil her. For det er jo innholdet (altså det man søker å kommunisere) som er viktig, og ikke hvorvidt man skriver "kjærring", eller begår kommafeil.

Språk er morsomt og dessuten noe som tilhører oss alle; det er ikke en sånn truende og skummel tinig som henger i bakgrunnen og som vi ikke klarer å leve opp til.

Om alle skulle latt være å bry seg om enkel grammatikk så hadde det norske skriftspråket dødd ut til slutt.

1336075413637_9450087.png

PS. "Overigår" har INGENTING med dialekt å gjøre. Det er talefeil og spåkslurv, en blanding mellom "forigårs" og "overimorgen" evt "over i morgen". Som sagt over her: "overigår" er i dag.

Endret av addict
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som er lidenskapelig opptatt av andres skrivefeiler irriterer meg. Har de ikke viktigere ting å bry seg om?

Anonym poster: 4f3ff0b1386c890cc6d749879e48acde

Men dette er jo dialekt, da.

Ja, ganske enig. Dvs., jeg irriterer meg selv noen ganger over skrivefeil (eller; jeg irriterer meg i grunnen aller mest over tekster som er dårlig skrevet), men jeg skjønner hva du mener.

For: Jeg blir faktisk enda mer irritert over folk som irriterer seg voldsomt over skrivefeil, enn over folk som skriver feil. For meg er språk nemlig noe fascinerende, interessant, og noe som er opphav til en uendelig kilde av refleksjon, undring og analyse, så dermed blir strenge tilbakemeldinger om feilstavinger og kommafeil noe som ødelegger veldig, og, som ikke minst, ødelegger for diskusjonsklimaet på et uformelt sted som KG. Jeg merker selv at jeg noen ganger blir redd for å skrive feil her. For det er jo innholdet (altså det man søker å kommunisere) som er viktig, og ikke hvorvidt man skriver "kjærring", eller begår kommafeil.

Språk er morsomt og dessuten noe som tilhører oss alle; det er ikke en sånn truende og skummel tinig som henger i bakgrunnen og som vi ikke klarer å leve opp til.

Så hold dere for sv@#"§ ?%#§"%*#? unna denne tråden da!!!

Anonym poster: 7402e52578aa978b8b68ec27eac20f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett ikke lov å skrive. Ikke gir det noen mening heller. Overigår = i dag.

Ok? Er det noen lov som sier at man skal følge denne "loven" uansett hvor man skriver? Begår jeg et lovbrudd hvis jeg skriver overigår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok? Er det noen lov som sier at man skal følge denne "loven" uansett hvor man skriver? Begår jeg et lovbrudd hvis jeg skriver overigår?

Binding... Ultratynn plastkasse lave kylling og lever SCART-tilkobling. Det hårføner labbetuss du veggmontering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...