Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Jeg ble faktisk litt bekymret for deg.. Må ikke være så lang tid uten oppdatering :fy:

Vel, så lenge alt er bra med deg og knøttet :D

Håper du får en veldig fin jul :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at du har hele dager uten kvalme!

Nå tar formen seg opp igjen så du virkelig kan nyte graviditeten, håper jeg!

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering før jul:

Er 10+5.. 11 uker på julaften og 12 uker på nyttårsaften.. :D

Nå begynner vi å bli ferdig med julestria her, skal bare lage riskrem, dra på pakke-overleverings-turné, og legge krans på graven til morfar.

Nå er det skikkelig jul i stua her, kan ikke huske at jeg har laget en så julete jul noengang.. Less is more gjelder ikke i julen.. :lol:

Fyrer i peisen og har tent røkelse her nå, koooos... !

Formen er fortsatt fin, så nå kan jeg vel regne med at kvalmen har gitt seg for godt.. :hoppe:

Er veldig følsom, begynner å grine for ingenting, og når jeg først setter i gang med å tute klarer jeg ikke å stoppe.. helt håpløst.. :oops:

Nei, nå må jeg lage meg noe mat her..

God jul til alle dagboklesere; både "sniklesere" og skrivende.. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+3 (snart over 12-ukers grensen..) og bækk in bisniss!! :D

Nå er julen overstått, og den ble veldig koselig.

Lille julaften var vi hos moren min og mannen hennes og spiste kalkun, kjempegod mat og vi koste oss fælt.

Julaften kom pappa og konen hans til oss, nissen kom, masse pakker, fornøyde voksne og barn.

Vi fikk innmari mye fint til jul i år, blant annet:

- Ring i hvitt og gult gull m/diamanter (fra mannen :hjerte: )

- Hardangerbestikk til 6 pers, type "Nora" Kjempelekkert! :D

- Serveringsbestikk i samme serie

- 4 glass fra Rosendahl

- 1 antikk sveivegrammofon i koffert med gamle 78-plater til

- to sorte vegglysestaker

- Julekaraffel fra Holmegaard, men hadde allerede kjøpt det selv, så skal byttes i tilhørende akevittglass

- Sausenebb

- bok

- Samle-cd'n til Bruce Springsteen

- kjempesøte egenproduserte gaver fra poden som han hadde laget i barnehagen :hjerte: :hjerte: :hjerte:

- vinopptrekker og "propp"

Vi er jammen heldige..! :lol:

Romjulen har vært stille og rolig, poden dro til pappan sin 1 juledag og kom hjem igjen i dag.

Vi var på fondue hos en kamerat i går kveld,og i dag har vi vært på navnedagsfest hos lille kusinen min.

Så søt, hihi.. gleder meg til å få egen baby igjen.. :D

Fikk masse mammatøy av tanten min (hun er bare 40 år, og har nettopp blitt mamma til nr. 2), har prøvd alt sammen og funnet det jeg kan bruke.

Nå er poden lagt, mannen er og spiller playstation hos tremenningen sin og jeg skal strekke meg på sofaen og se på tv hadde jeg tenkt.

Må snart begynne å pakke ned i esker her også, skal jo snart flytte :o

Har såvidt begynt med klærne til storebror, har pakket det som er for lite ned i poser som jeg skal gi til uff.

I morgen skal vi se på lagringslokaler til alle møblene våre, håper det er ok, ikke noe fuktighet eller mus.. :roll:

Har begynt å glede meg veldig til neste kontroll, håper han klarer å se kjønnet sånn at jeg kan handle inn ting til babyen på salg i januar.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puhh.. må innvilge meg en liten pause...

Har ryddet bort all julen her siden vi driver og pakker, dvs begynte i går.

Har t.o.m. bært ned juletreet helt selv..

Merker jeg blir fort sliten i korsryggen av sjauing, støvsuging og sånn, men det må gjøres, vi skal jo flytte om ca 10 dager.

I dag har jeg virkelig vært effektiv, så langt har jeg:

- Lagt sammen tøy

- Spilt spill med storebror

- Dusjet og ordnet meg

- Vært og sett på lageret vi skal bruke til møblene våre

- Byttet Holmegaard-karaffelen inn i 6 tilhørende akevitt-glass

- Vært hos gullsmeden og levert inn ringen som skal vides ut så den passer langfingeren min

- Tittet på babytøy på HM.. :oops:

- Vært hos mormor med Burger-King middag/lunsj og sitti hos henne en stund

- Levert utvokst barnetøy i UFF-container

- Vært i butikken

- Ryddet bort all julepynt (og det er en del... :o )

- Støvsugd opp 10 9878 99 7654 stk barnåler fra leiligheten og oppgangen

- Snakket med en venninne på tlf i 30 min

Mye morsommere å skrive liste om alt man HAR gjort fremfor det man MÅ gjøre.. Særlig på sånne effektiv-dager som denne. :briller:

Resten av kvelden skal jeg: (dvs etter at jeg har slappet av og surfet litt)

- Pakke minst en eske til

- Sortere lekene i storebrors kurvlekekasse under trappa

- Rydde ut av oppvaskmaskinen

- Legge sammen tøy i trommelen

- Hive ny ladning i trommelen og evt sette på ny maskin hvis det blir tid

- Samle sammen tøy og sko og støvler som er for smått/ikke brukes fra kjelleren og legge i poser i bagasjerommet klart til UFF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+6

Tror jeg kan kjenne nurket røre på seg, jeg... :lol:

Har kjent "noe" flere ganger, men har ikke vært sikker på om det er det jeg har kjent, eller om det bare er noe ..ehm.. fordøyelsesrelatert (pen måte å si det på.. hihi), men nå er jeg ganske sikker på at det er lille nurk.. :kyss:

Kjente liv veldig tidlig med storebror også, i uke 14 tror jeg, og "de" sier jo at det er vanlig å kjenne det ennå tidligere i senere svangerskap.

Har sitti i hele kveld og lest dagboken til Matahari, og får nesten dårlig samvittighet for at det har gått så problemfritt for meg..

Livet er urettferdig.. :-?

Det gjør jo i hvertfall at jeg setter enda større pris på hvor heldig jeg er som har en frisk og sunn 5-åring og en liten på vei som virker helt frisk så langt i allefall. Ikke har jeg noen MA'er eller SA'er bak meg heller..

Jeg er utrolig heldig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker!! :sjarmor:

I dag har vært en effektiv shoppe-dag... :D

Mannen har vært og kjøpt hvitevarer til oss, kjøleskap og stekeovn i stål og vaskemaskin og tørketrommel (hvitt).

Setter alt på lager til huset er ferdig.

Jeg har vært på Bohus og kjøpt 5 kurver som heter Kurt.. :ler: , sort ramme og sort passepartout til et bilde av Lillestrøm jeg klipte ut av lokalavisen.

Bildet er tatt rundt århundreskiftet, og det passer jo perfekt siden jeg prøver å holde meg til den perioden sånn interiørmessig sett i huset. (dvs blandings av moderne og gammelt)

Bildet ble kjempefint, må kjøpe flere lokalaviser og lage flere sånne bilder.. :D

Var såvidt innom HM og kjøpte meg ny foundation, hårfarge, lipgloss og på Body Shop og kjøpte lipliner.

Fornøyd.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overståtte 12 uker :D syns det var nettopp du ble gravid jeg.. Tiden flyr :)

Lykke til med flyttingen og GODT NYTT ÅR :)

Klem fra Meta :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr.. mest for de som ikke er gravid.. :lol:

Jeg syns Mette-marit nettopp ble gravid, og nå skal hun snart føde, men hun syns nok kanskje det har tatt lengre tid.. :wink:

Neida, det har gått ganske fort (er jo i 2 trimester allerede :o ) særlig tatt i betraktning at jeg har vært sykemeldt så lenge pga kvalmen, men nå skal jeg tilbake på jobb på mandag da, det blir greit det, sikkert mye å gjøre.

Håper januar og februar går kjempefort, sånn at det kan bli vår snart i allefall, og når våren en her, da skal vi flytte inn i nytt hus.. og når vi er kommet i orden der, DA kan bebisen komme.. Mye som skjer fremover.. :D

Er helt håpløs når det gjelder å glede seg til våren jeg da, hvert eneste år ser jeg etter knopper på trærne og hestehov fra sånn ca midten av januar.. :briller:

Nei, nå må jeg komme i gang med ting og tang her, ta en tur i butikken blant annet.

Hasta la pasta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant faktisk hestehov en gang mellom 15. og 20. desember! Desember som var nå altså. Litt småforvirret den, stakkars..

Gratulerer med vel overståtte 12 uker - la graviditeten begynne! :D

Godt nytt år til deg og dine. Måtte det nye året bringe litt tristhet, bekymring og maaaasse glede (bare glede blir jo fort litt kjedelig..) :blunke:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+3

Takk for hilsen, Jolie.. :D

Nå har jeg vært litt effektiv igjen, har sortert og ryddet alle klær, sko, sengeklær og babygreier i kjelleren, og fylt hele bagasjerommet på bilen med poser som skal til Uff.

Det er litt hjerteskjærende å gi bort en del av det, særlig klær og sko etter storebror, kjempefine ting som nesten ikke har blitt brukt.. :roll:

Ga bort tre ytterjakker til venneparet vårt i 1 etg, de har en sønn på snart 2 år, resten går til Uff.

Tror faktisk ikke jeg gidder gjøre mer fornuftig etter at jeg har levert til Uff-containeren.. :lol:

Storebror er hos pappa'n sin i kveld, så jeg og mannen skal på kino i kveld. Tor vi skal se "Master and Commander" med Russel Crowe.

Hadde egentlig lyst til å se Kill Bill eller Commandante (Stones film om Castro), men mannen er så sær når det gjelder gode og dårlige kinosaler så de utgikk.. :roll:

Nå er det bare 2 dager til neste ultralyd, forresten...Gleder meg! :hoppe:

Denne gangen skal mannen være med også, blir fint for han å se babyen, så blir det hele litt mere reelt for han også.

Kjøpte forresten en liten hvit body i går.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Kill Bill likevel.. :D

Mannen hadde tatt til følge min påstand om at det var bedre å se en bra film i en dårlig sal enn omvendt... :lol:

Fryktelig mye vold, måtte nesten holde nurket for ørene, men så kom jeg på at h*n ikke kan høre ennå.. stakkar liten...

Men sutte på tommelen og tisse i fostervannet sitt, det går fint.. :hjerter:

Var først på Mona Lisa og spiste; nammenam gratinert løksuppe (kjempegodt siden det er sånt hufsle-vær ute) og tortellini.. angret på det, jeg er jo ikke så begeistret for pasta i hvit saus (bechamel-saus? Litt redd for å høres helt mat-ukyndig ut... :ler: )

Nå skal vi snart se "de ubestikkelige" på TV i senga.

Vet jeg har sett den før, og vet det er en mafia-film, men klarer ikke plassere den...

Nattinatt.. :pippi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+5 og tilbake på jobben

Har vært hjemme så lenge nå at det er deilig å begynne på jobb igjen, føler det nesten som om jeg har vært borte et år... :roll:

Var ikke så mye å gjøre heller..

Klokka to i dag er det ultralyd igjen.. Juhuuuu!! :hoppe:

Har forsøkt å finne ut om det er mulig å se kjønn på ul i uke 13, men har fått litt ulike svar. Konklusjonen må være at det KAN gå an, hvis man er heldig.

Er såklart mest opptatt av at bebisen har det bra og er frisk, men det tror jeg h*n er, føler meg veldig gravid, og at alt er som det skal.

Hadd vært moro å vite kjønnet, hadde gjort januar-shoppingen jeg har planlagt litt lettere.

Er egentlig forundret over at jeg ikke er trøttere i dag, la meg klokka 22.30 i går kveld men sovnet ikke før klokka var nærmere to... :o

Opp igjen klokka kvart over seks... :roll:

Forferdelig å ligge sånn og ikke få sove, blir mer og mer stressa av at det er få timer til jeg skal opp igjen.. :-?

Skriver mer senere og forteller om UL'en.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende med UL! Gleder meg til å høre hvordan det var å se den lille!

Håper du får vite kjønnet, i og med at du gjerne vil!

Mamma strikker sparkebukse i hvitt hun, for å gardere seg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake!!

Har en liten guttebebis i magen min, en liten Sebastian... :hjerter:

Legen spurte om vi ville vite det, uten at vi hadde sagt noe, han så det såpass tydelig..

Han var så søt, lå og sutta på den bittelille tommelen sin... :hjerte:

Han er 7,5 cm lang, helt perfekt i forhold til alderen.. Alle prøver var fine..

Koselig med gutt, da får jeg brukt alt babytøyet til storebror jeg har liggende... :hjerte:

Han kommer også til å bli glad for at det er en lillebror der inne, har skjønt at det er det han har ønsket seg mest.

Nå skal jeg spise rundstykke og finstudere ul-bildene.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge ut link til UL-bildene på snart mamma når mannen har fått scannet dem, forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutt i magen. Her inne har jeg ikke vært før, men det var så koselig at det kan nok hende du får flere besøk :wink: Har nemlig litt mye tid nå til slike ting som surfing i disse permisjonstider...

Ønsker deg et flott svangerskap!!

Foresten, Sebastian er et nydelig navn!!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...