Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

17+2..

I går var lille Sebbisen helt balsius hele dagen, var helt tivoli i magen i hele går kveld også, moro! :D

I dag her han tydeligvis en slappe-av dag, mye mer bedagelig i dag..

Gudskjelov fredag i dag, men det kommer til å bli en ensom helg med både manne- og barnefri.. :-?

Planen er å ta en tur eller to på huset og male litt verandadører og lister og sånt. Prøver forsiktig, og ser hvordan det går.

Var og fant fargeprøver til alle rommene i huset i går, deilig å få det avklart, har hatt mange fargediskusjoner med meg selv lenge nå..

Det blir som følger:

Vindfang: helt lys grå-grønn m/hvite møbler (blant annet en kjempefin hvit benk fra Galtung Interiør, kule fliser lagt i mønster og en orkidé i hvert av de avlange vinduene på hver side av døra. Hvit inngangsdør, og hvit dør m/vinduer inn mot stue

Vaskerom: Beigeaktig farge m/mye rødt i, koksgrå fliser og hvit innredning m/koksgrå benkeplate. Hvit dør ut til hagen.

Stue og kjøkken(åpen løsning): Beige/sandfarge (minner litt om Jotuns "Dun") ikke for gul - ikke for rød. Kremfarget innredning på kjøkken, røde og kremfargete gardiner, beige/sand/terracottafargede fliser på kjøkken, merbau parkett, mørk brunsvart skinsofa, spisestue, tv benk og stuebord i kirsebær og glass, m/svarte trekk til spisestuestolene (fryktelig upraktisk m/svart, mye støv... hmm.. kjøpe kremfargede trekk?), hvitt kjøkkenbord m/stoler, hvitt listverk og verandadør

Trapp til kjeller og 2 etg: Hvit trapp m/samme beige farge på veggene, muligens en rød kontrastfarge på veggen midt i mot opp til 2 etg.

Soverom Salamandra og mannen: helt lys grå-grønn m/hvite møber og blomstrete tekstiler (skal levere inn sort seng til lakkering hos billakkerer),furugulv, mannen skal snekre innvendige skodder til å ha foran verandadøren, spesialbygget hvitt garderobeskap)

Fabians rom: Hvitt og orange( :o ! .. hans valg), furugulv, hvite møbler m/blå eller grønne tekstiler?

Sebastians rom: Lys kremgule vegger, sengetøy, leketeppe, stellematte osv. med bamsemønster på kremgul bunn (arvet etter storebror)

Gjesterom: "Never" på vegg og skrivebord, merbau parkett

Kjellerstue/playstation/poker-rom: "Bast" på vegger, koksgrå fliser

Ca 10 uker til huset er ferdig!!! :hoppe:

... og du mamma, du kan godt legge igjen spor etter deg syns jeg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ti uker til huset er ferdig... og noen dager til ultralyd! Masse spennende på gang for Salamandra, altså!

Syntes badekaret så utrolig deilig ut - så godt å ha god plass! Jeg er enig i at det estetiske er viktig, men gi det noen fliser, noen stearinlys og litt champagne, så kan jeg se for meg mange deilige stunder der, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skal være borte hele helgen.... :cry:

Planen var at han skulle dra i morgen og komme tilbake på søndag (no' greier med jobben, årsfest eller noe sånt), men så kan han dra ned i kveld og overnatte en natt ekstra sammen med noen andre, så da ville han det..

Syns litt synd på meg selv nå som blir sittende alene hele helgen, ikke kan jeg går ut, dvs jeg kan men det er ingen vits, har ingen glede av det, og ikke vet jeg om noen jeg kan ha på besøk..

Stakkars, stakkars meg.. :cry:

Vet ikke om jeg ville reagert sånn hvis jeg ikke hadde vært gravid, men nå syns jeg i allefall at det er sårt at han ikke vil prioritere meg i kveld siden han driver og jobber på huset hver eneste kveld og vi nesten ikke ser hverandre..

Vil han ikke være sammen med meg eller? :-?

Salamandra-ultrahormonell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, vennen! Det hørtes ikke så artig ut :( Men kanskje du klarer å komme deg ut litt allikevel?? Det hjelper jo ikke akkurat på humøret å sitte inne..

Jeg er småsjalu og småsur i dag.. Mannen skal hjelpe broren og damen med flytting i dag sammen med svigers. Forrige helg malte de.. Alt uten meg :( Så nå har jeg fått det for meg at jeg ikke er akseptert i familien til mannen.. Tror kanskje det er noen gravide-hormoner hos meg også :blunke:

Jaja.. Håper ihvertfall at humøret er bedre i dag.. Sender deg noen telepatiske god helg-klemmer :blomst:

Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heiajente: Takk for assistanse! :forvirra: Har minimalt med erfaring i dette mediet her vettu! Skal se du kommer til å angre på at du inviterte meg til dagboka di ...bosh! :sinnatagg: Kanskje blir jeg helt ustoppelig?!

Var da koselig med en Salamandra/Salamandramamma-tur igår?Gleder med til "morsdagsmiddag" idag. Ikke så spennende meny kanskje, men vi får la Salamndra-mormor få viljen sin..

:engel:

Håper at helgen din ikke ble så stusselig som du forutså på fredag, at du har hatt det litt hyggelig iallefall!

Fint hvis jeg får være med på ultralyd v/neste kontroll. Blir litt mjuk i hjerterota når jeg får en liten "preview" av barnebarnet mitt .

:hjertesmil:

Er sikker på at Sebbis får verdens beste mamma slik Fabbis har hatt (og bærer preg av.) :rosaengel: (englebarn)

Stolt av deg og gla' i deg! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+5

Hihi, hei mamma.. og meta og jolie.. :D

Godt å se at det ikke bare er jeg som sliter med hormonene, meta.. :wink:

Mamma, du må ikke skrive sånne ting, jeg er så hormonell vettu.. :-?

Ja, det var kjempekoselig med Salamandra-/mamma tur i går, helgen ble fin likevel.. :D

Koselig med morsdags-middag i går også, kyllingvinger er smaskens det.!

Skal se om jeg finner bilde av vognen vi fant på lørdag (som pappa har gått med på å betale.. :lol: )

http://www.emmaljunga.no/se/products.html

Hvis linken ikke er direkte til den vi skal ha, er det den som heter Duo EdgeSport i fargen Khaki 12415 (beige og mørkeblå)

Nuuudelig vogn assa.. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har fått så vondt i ryggen/bekkenet, det er ikke noe morsomt i det hele tatt..

Det begynte på lørdag etter handle-og-myse-på-babyting-turen med mamma, og det har i grunn ikke blitt noe særlig bedre siden.

Det hjalp sikkert ikke så veldig å male to verandadører på huset i går heller, men skulle tro det ble litt bedre snart.. :-?

Vil ikke bli skrøpelig allerede, er ikke fem mnd på vei engang jo.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!!! Ikke sånne plager allerede!! Det er altfor tidlig :evil: Det er sikkert et hint om du må ta det litt mer med ro.. Kanksje det bedrer seg..

Håper du får en FIN uke :)

Klem fra Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+6..

Takk for sympati, meta.. :klem2:

I dag er bekkenet ennå verre.. :cry:

Har ordnet legetime i morgen klokka tolv, så får vi se hva han sier. Jeg burde i allefall få en rekvisisjon til fysioterapaut eller manuell terapaut (leste om det i en annen tråd her, at manuell terapaut fungerte bedre enn fysioterapi på bekkenløsning).

Var plaget med bekkenet forrige gang også, men det var ikke så ille som dette så tidlig.. :-?

Jaja...

I kveld er det bursdaglag hos svigers, svigerfar er 67..

Det blir sikkert koselig.. Håper svigermor har "brun kake" (sjokoladekake) til Fabian da, ellers blir han skuffet.. :D

Forresten, det har aldri forekommet at Fabian har kommet på planlagt besøk dit og hun ikke har hatt brun kake klar.. Rutinert svigerfarmor.. :lol:

Håper de blir koselige naboer også.

Jeg tror jo det ellers ville jeg aldri gått med på å bygge hus i hagen deres.. og så praktisk med barnepass så nære..

Har ingen problemer å se for meg ungene på vei dit tidlig om morgenen (sånn at mamma og pappa kan slappe av litt.. :lol: )

Fabbis først og med lille Sebbis stabbende etter.. :hjerter:

Nå er det bare 6 dager til Sebastian skal på TV'n (ul) igjen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen en :blomst: . Det er så koselig å lese dagboka di.

Alltid positiv og fornøyd (stort sett, da...).

Håper du blir bedre i bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+2

Legen sykemeldte meg ut uken, så det har blitt dårlig med oppdateringer de siste dagene, har nemlig ikke internett der vi leier for øyeblikket.

Tror faktisk ikke det var bekkenet som var problemet allikevel, tror det var nederst på ryggsøylen, for nå er jeg mye bedre.. :)

Nå er jeg hos faren min sammen med Fabian.

Jeg skal bli over her til i morgen, Fabian skal hjem på søndag.

Ellers er det ikke så mye nytt, har tatt det veldig med ro pga ryggen.

Mandag har jeg legetime hos gynekologen igjen, gleder meg til å se hvor stor Sebastian har blitt.. og kanskje få bekreftet at det faktisk er en liten gutt der inne...ellers blir det en del barnetøy-bytting på H&M.. :Nikke:

Ha en god helg, a' dere!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+5

Kun kort oppdatering:

Var på UL i dag, alt vel.. kun gått opp 5 kg totalt, syns ikke det er så ille med tanke på at jeg har sluttet å røyke..

Bebisen har det fin-fint, fikk ikke bekreftet at det er en gutt.

Legen husket ikke at han hadde sagt det er en gutt på ul'en i uke 13 :o , og han syns det var rart at han hadde sett det så tidlig..

I dag lå han sånn at det var umulig å se noenting av utstyret.. :roll:

Men.. vi har ingen indikasjoner på at det er ei jente da, pluss at legen viste oss en liten tut på bebisen sist som han påstod ikke fantes på noen jenter.. :wink:

Kommer allikelvel til å moderere meg med guttebaby-tøy innkjøp inntil neste ultarlyd den 15 mars..

Portrettbilde av vidunderet:

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=500&page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at han (hun??!!) vinka til meg på ultralyden idag! :heiajente:

Dessuten så det ut som han prøvde å si Mimmi! :lol: (Er ikke HELT sikker, men.....)

Fint at du har blitt bedre i ryggen/bekkenet igjen, jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat det jeg lurte på, Salamandramamma.. Hvordan går med bekkenet altså.. God å høre at det går bedre :)

Og så var det gøy å se ul-bildet.. Nå ser det jo ut som en skikkelig liten baby :hjerte:

Håper du får en FIN uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er bedre i bekkenet, det gjør alt litt lettere!

Er det noen spesiell grunn til at du skal tilbake for å ta UL i mars? Eller er det på privat initiativ? Bare nysgjerrig skjønner du, for jeg skal ikke til UL igjen før i uke 35 (etter den vanlige i uke 18).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør i vei du kaktus.. :wink:

.. og takk for hilsener mamma og meta.. :klem2:

Jeg har alle kontrollene mine hos privat gynekolog inntil videre (skal ta noen av de siste kontrollene på helsestasjonen hos jordmor når vi har flyttet til en annen kommune, men gidder ikke gå til en helsestasjon jeg ikke kommer til å bruke senere, pluss at pga litt komplikasjoner forrige gang syns jeg det er betryggende å gå til lege)

Han har ul-apparat på kontoret sitt, derfor får jeg ul på hver kontroll.

Apparatet hans er faktisk bedre enn det de har på ahus, så det blir veldig fine bilder.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 uker!! :sjarmor:

På fredag skal jeg i bursdag til en venninne, lenge siden jeg har vært på byen nå.. gidder sikkert ikke være der så lenge, røykfullt og masse fulle folk, ikke helt min greie om dagen.. :sjenert:

Meeen.. når bebisen er ute... daaaa.... :danse:

Kjeder meg så vanvittig på jobben asså.. kommer nok til å søke på andre jobber mens jeg er i svangerskapspermisjon.

Vil bli bryllupskoordinator.. eller interiørkonsulent.. :klø:

Nå er det faktisk bare 8 1/2 uke til huset skal stå ferdig, gud som tiden flyr.. :o

Har planer om å lage en interiør-portfølje av huset som jeg kan bruke til eventuelle fremtidige interiørkonsulent-planer.

Hvis huset blir vellykket sånn interiørmessig sett da.. men det blir det jo.. :Hehe:

Stakkar mannen jobber og jobber og jobber på huset for tiden, får dårlig samvittighet jeg..

På den annen side; det er ikke så mye jeg kan bidra med ennå, pipemuring og sånn er liksom ikke helt min sterke side.

Kan hende det blir litt maling av tak (og vegger?) i 2 etg. i løpet av helgen, kommer an på hvor effektiv sparkle-mannen er..

Skal gi deg beskjed så fort jeg vet, male-mamma.. :wink:

Jeg må undersøke hva slags plate vi skal ha under den antikke rundovnen vår. I den forrige leiligheten hadde vi en svart stålplate, men den ble stygg allerede første uka.

Må nok ha noe lignende, noe som er like tynt (3 mm?) men som ikke blir så fort stygt..hmm.. titte på jotul.no kanskje?

(tips mottaes med takk)

Må bestille "antikke" mursteiner til å ha bak ovnen og rundt "kjøkkenøya" vår også.. lurer på hvor mange m2 vi trenger?

Nei, nå ble det mye vås her.. :flau:

Hasta la pasta så lenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...