Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

:enig_animasjon: Jeg sitter klar med rullen i ene hånda og penselen i den andre,jeg vettu!

:klø: Apropos plate under rundovn; Salamandragud/stefar foreslår å legge fliser (rustikke såden) før dere legger merbau'en. Barettfåshlag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19+5

Det ble ikke noe maling i helgen, sparkle-mannen var bare ferdige med veggene og det er jo smartest å ta takene først.. så da blir det maling neste helg i stedet..

Takk for tipset mamma, men vi har bestemt oss for å bare kjøpe en sånn svart dråpeformet stålplate, vi.

Enkelt og billig..

I helgen har jeg vært mye på farten til meg å være for tiden, på fredag var vi på et utested og feiret bursdagen til en venninne. Dro hjem klokka 23 da, da var det nok for min del.. :roll:

På lørdag var vi hos et vennepar og spiste middag.

Ble sittende og spille "kokelimonke" til klokka halv tre.. :o skikkelig på rangler'n asså.. hihi..

En kjempekoselig helg egentlig.. :D

Nå er jeg bare to dager unna halvgått svangerskap.. :hoppe:

Mye liv og røre der inne om dagen, særlig hvis jeg sitter og bøyer meg litt frem, da protesteres det vilt der inne.. :kyss:

Blir kanskje trangt for han, jeg vet ikke..

Kunne ikke dy meg og kjøpte en liten søt pysj i str. 50 på lørdag.. så søt, med bittesmå føtter og to vepser på magen.. :hjerter2:

Gleder meg så veldig, veldig til det kommer en liten myk kropp inni den..

Men.. først skal vi inn i nytt hus.. gleder meg helt vanvittig til det også.. nuuuudelige huset vårt.. :hjerte:

Har mimret en del over bryllupet og bryllupsreisen vår i fjor, det er snart et år siden allerede.. :o

Det var så fint, skulle ønske vi skulle gjøre alt sammen en gang til..

kilingen i magen dagene før bryllupet... brudepyntingen hjemme.. gå ned kirkegulvet.. Fabian og mannen i lik sjakett :hjerte:...vielsen.. magnumflasken med Martini Asti i bilen på vei til Losby :Hehe: ..den gode middagen med alle de rørende og morsomme talene.. kjolen min :hjerter2:.. fine mannen min :hjerter2:.. den vellykkede festen.. de fine lokalene på Losby.. den nydelige bryllupssuiten.. frokosten med gjestene dagen etter.. alle de fine gavene.. søndagen hjemme før vi dro til Spania.. den fine "paradoren" vi bodde på i Katalonia.. himmelsengen på suiten.. bilturene rundt i nord-øst Spania med den lille Opelen vi leide... turen til Andorra og Frankrike.. smykkene vi kjøpte til meg.. hotellet vi bodde på ved kysten.. Formel 1 løpet.. Barcelona.. fylleturen vår på byen.. :oops: .. for en fin tid det var..

Tror vi må gjøre hele greie på nytt om noen år jeg assa... "renew our vows" eller noe.. :ler:

Nå må jeg kanskje jobbe litt.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nærmer oss også ett års bryllupsdag (i mai), og jeg satt og mimret med albumene på fredag... Og da jeg var med en venninne og så på brudekjoler på lørdag, fikk jeg nesten lyst til å gjøre alt en gang til...

Koselig å ha en sånn flott dag å se tilbake på!

Jeg har også kjøpt to små dresser i str. 50 og 56 - de var bare så nusselige at jeg klarte ikke å dy meg... Selv om jeg er litt forsiktig enda...

Takk for støttende ord i dagboken min - jeg håper også at det bare var skikkelig vonde voksesmerter. Men man blir jo litt redd når det gjør så vondt at man ikke klarer å ligge en gang... :-(

Men godt å høre at du er i fin form og nærmer deg halvveis! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noe av poenget med ritualer som bryllup etc er at man får mange minner man kan leve på og kose seg med og mimre om i lang tid etterpå. Så flott at bryllupet deres kan gi deg gode følelser fortsatt!

Vi giftet oss 23. august i fjor, og har termin 17. august i år, så i teorien kan jeg føde på vår ettårs bryllupsdag. :wink: Synes din idé om å fornye løftene om en stund er kjempegod!

Håper ryggen din ikke krangler for mye! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vel du nøyaktig halvgått du?? Det gikk jammen fort!! :D Håper mitt svangerskap går like fort ;)

Håper du får en FIN uke :danse:

Klem Meta :vinke:

Ps.. Hvordan går det med ryggen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+1... :danse: Halvveis!!

.. og så har vi 10 mnd bryllupsdag i dag.. :kul:

Takk for hilsener havsulen og meta.. :D

Ryggen/bekkenet er ganske fin den så lenge jeg vet å begrense meg litt.

Var flink og grunnet tre vinduer i huset i går, og ga meg når jeg kjente det begynte å "knyte" seg baki der, så jeg er ikke så verst i dag..

Smarting-Salamandra.. :wink:

Har vært hjemme et par dager med Fabian nå, han har nemlig ødelagt foten sin.. :-(

De ringte fra barnehagen på mandag og sa han hadde slått benet, og han klart ikke gå på det, så da bar det rett ned på sykehuset for å ta røntgen.

Kjempeenkelt å bære en snart-seksåring, yttertøy, veske og sekk i tillegg til den forholdsvis omfangsrike magen.. :-?

Men, det gikk på et vis, og det var ikke noe brudd, bare en forstuing.

Han fikk på bandasje da, det var litt stas..

Han er så og si helt fin igjen nå, og er i barnehagen igjen i dag.

Stakkar lille snurken min..

Hmm.. hva er ellers nytt? Jo, jeg har vært så smart og funnet gardinstoff til stua og kjøkkenet (35 meter :o ) i den rødfargen jeg vil ha til 54,95 kr pr. m.. :hoppe:

Det blir en litt mer overlevelig pris enn det stoffet jeg først fant til 298,- pr. m..

Så da må jeg bare finne et tynt kremhvitt stoff med vevet mønster i, så er det i boks.. Kult..

Vurderer å kjøpe en symaskin.. veldig fint å ha egentlig.

Sparer vel fort inn det en billig symaskin koster bare på disse gardinene til huset tenker jeg. skal sjekke litt på nettet hvor billig man kan få tak i dem, trenger ikke noe fancy i det hele tatt, bare søm forover og bakover og siksak.

Vi får jo et eget rom i huset hvor man kan sitte og sy også, et kombinert kontor/syrom/gjesterom.

Nei, nå tror jeg at jeg skal gå til lunsj.. sulten som et dyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jammenimeg en søt mann.. :hjerter2:

Han skal ta med seg meg og Fabian til Oslo for å spise og for å se på film i kveld.. "min bror Bjørnen" eller noe sånt..

Så koselig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+2

Kinoturen i går ble veldig hyggelig.

Vi var og spiste litt først og så på kino. veldig artig film.. Disney er nesten vel så morsomt for meg som for Fabian..

Begynte til og med å gråte litt, var så trist..

Hei hormoner!! :roll:

Endelig helg nå da.. snart i allefall.. 3 timer igjen..

Blir dugnad på huset i helgen, mye maling og greier.

Jeg får prøve å ikke herje for mye med bekkenet, men det er litt vanskelig å stå og se på at andre jobber på huset vårt liksom.. :-?

Mannen dro ikke på huset i går han heller, for første gang på gud-vet-hvor-lenge..

Stakkar, han jobber så veldig om dagen, drar rett på huset etter jobb hver eneste dag..

men nå nærmer vi oss slutten da, på mandag er vi i mars allerede. og det er 6 1/2 uke til planlagt overtagelse på huset :o

At det går an å glede seg så mye til noe visste jeg nesten ikke gikk an.. både huset og babyen egentlig.

Skal bli spennende å se om livet i det nye huset med ny bebis blir like idyllisk som bildene jeg har inni hodet mitt.. :oops:

Gleder meg til allt mulig rart; til å pusle på babyrommet, sette på plass ting, legge bittesmå rene klær i ny kommode, henge opp ting og tang, plassere møbler, til å sitte i (den nye!! :sjarmor: ) sofaen og amme og se på tv, ut på trilletur (området vi skal bo er så kjempeidyllisk og landlig) med ny vogn, bebisen som ligger ute i vogna si på verandaen og sover, Fabian som bader i bassenget sitt i hagen, friske blomster på bordet, roser i hagen (blir vel helst på sensommeren det kanskje.. :wink: ), innvielsesfest med mange morsomme venner.. *sukk*..

Har sagt det før og jeg sier det igjen.. jeg er jammenimeg en av de heldigste jeg vet om! :D

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og jeg sier det igjen.. jeg er jammenimeg en av de heldigste jeg vet om! :D

:Nikke:

Ønsker deg en god helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+5

Ny jobbeuke... :roll:

Er litt kranglete i bekkenet i dag kjenner jeg, men ikke så ille som fryktet etter maling i helgen.

Det ble maling av tak, vinduer og 1 strøket på veggene på rommene til "unga".. :D

Kjempefornøyd med fargene, driver og titter etter passende liftgardiner på nettet nå..

På torsdag drar Fabian til faren sin og blir borte til søndag, så på torsdag har jeg tenkt meg på Ikea (lyst til åvære med, mamma?.. :wink: )

og så blir det vel å fortsette med maling igjen til helgen.

I morgen tidlig skal jeg levere Skoda Fabia'n min på verksted pga knirking og teit servo.. Endelig fått somlet meg til å gjøre noe med det..

Hmm, hadde jeg virkelig ikke noe mer interessant å bidra med i dagboken min enn dette?

Jo, hihi, i går var bebisen veldig rolig... helt til jeg la meg, da kjentes det ut som han brukte livmorbunnen min som trampoline.. og han ga seg ikke heller, holdt på kjempelenge..

Nesten så jeg kunne høre han hvinte "hoiiiii" inni der hver gang han "hoppet".

En ny hobby han har fått seg er å tuppe til blæren min sånn innimellom. Veldig spesiell følelse; OJ! Må tisse!.. hmm.. nei, må ikke tisse likevel.. :lol:

Jeg og pappa fant ut at vi skal kjøpe vogn i slutten av april, da har vi flyttet inn i huset og forhåpentligvis kommet litt i orden.

Ingen vits i å kjøpe den ennå, har ingen steder å gjøre av den for øyeblikket.

Har forresten begynt på nytt kostholdsregime i dag; bare sunne ting..

Blir nok sunn middag på Storsenteret med Fabian etterpå, må inn dit og handle selvbruningskrem (har en lite kledelig gråhvit hudfarge om dagen), ny mammabukse - lik som den som har blitt malebukse, og Fabian ville spandere på seg en ny matboks.. :kyss:

Får sjekke kontofonen, kan hende jeg ryker på et lite babyplagg igjen også, siden jeg først på HM liksom.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur på Ikea høres fint ut. Da kan jeg være sherpa'en din da vet du! :tunge1:

Var vel no' skap som skulle kjøpes inn, var det ikke? :roll:

Så får jeg se kjøkken/og baderomsinnredning "live" også.

Det huset blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fint! :smoke: (Grønn av misunnelse) Men jeg misunner dere ikke all jobbinga. Jeg innser at jeg har blitt for gammel til å gå på noe nytt husbyggerprosjekt,gitt!

:trøste: Snakkesdavettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kos hilsen fra deg!! :kyss:

ja du.-.hus før baby, det høres smart ut...men sånn ble det ikke!! :evil:

Men nå er det jo under en mnd så flytter vi inn, og det blir godt!! og det er jo ikke stort lenger for dere leste jeg. Blir deilig, og så kan dere roe dere der litt før babyen kommer...og bare pusle som du skriver... Hva slags babyrom blir det??Vi venter med det. Har ikke gjort noe i 2. etg. måtte konse om å få ferdig 1. etg ...men jeg har da planer om hvordan det skal se ut etterhvert... :Nikke:

Koselig med en mamma som skriver til deg her inne da!!

Ha en fin- fin dag, nå våkna min lille sultne venn... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20+6

Hei Kipa.. :D

Ja, syns det høres ganske lurt ut med hus først ja, på den annen side, når jeg er gravid får jeg ikke bidratt i så stor grad som jeg ville ønsket.. :roll:

Vi innreder alle etasjene med en gang vi; kjeller, 1 og 2 etg.

Soverommene blir i 2 etg, babyen og fabian får hvert sitt rom m/skråtak ved siden av hverandre.

Babyens rom har jeg malt i en farge som heter elfenben, lys litt kremgul farge. Har planer om blå tekstiler til (forutsatt at det er en gutt der inne) har en del etter Fabian (stellematte, leketeppe, sprinkelbeskytter, sengetøy osv) i et mønster i grønt og blått m/bamser.

Møblene blir i beiset furu.. (ikea sitt møblement), så vi skal ha stellebord på babyrommet. (Sånn stellekommode som man gjør om til kommode senere).

I går var en veldig slitsom dag.. fant ikke sånn mammabukse jeg ville ha, endte opp med en annen i stedet.. pluss en mammatruse til. Har ikke tørketrommel for øyeblikket, så klesvasken tar for lang tid til at jeg har vært forsynt med mammatruser hver dag.. :roll:

Klarte å styre meg fra å kjøpe mere babytøy også, syns buksene og sånt er så tykke på HM, får se om det kommer en sommerkolleksjon snart..

Kjøpte imidlertid jerntilskudd, plaster ( har gnagsår på fingeren etter malepenselen), selvbruningskrem og Fabian fikk seg ny matboks.. akkurat sånn han ville ha så lykken var fullkommen for hans del.. :D

I dag er jeg bare nødt til å gjøre en del :husarbeid: når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; jo, det er egentlig to skap som skal kjøpes inn, mamma..

Sånn hylle til baderomsinnredningen pluss skap til rommet til Fabian.

Vi får se hva vi får med oss, er litt begrenset plass i lille bilen min vettu... :wink:

Jeg skal i no' møtegreier etter jobben på torsdag, ferdig ca 17.00, så jeg kan hente deg etter det.

Kom på det møtet i dag, men det gjør ingenting; Ikea er jo oppe til 22.00 det..

Kanskje vi skal spise middag der også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: To skap, du sierd? Jaja.

Kan nok ikke tilbringe hele torsdagskvelden på Ikea. Drar rett fra jobben til Sjusjøen på fredag, så jeg må år'ne litt til det.

Ang middag; kommer litt an på når vi kommer oss av gårde. Er riktignok på slanker'n, men dog.... :hakeslepp:

:tommelsmil: Men på den annen side; laksen der er ganske snadder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21+0 :D

Ja, det er to skap, mamma... men tror vi dropper å ta med det i morgen, har nok ikke plass (eller penger) heller.

Det blir mer en rekognoseringsrunde for å finne ut hva slags servanter som passer inn i servantskapene (de har nemlig byttet), hva slags knotter/håndtak skal vi ha på kjøkkenet, vaskeromsinnredning, liftgardiner/tekstiler til barnerom.. og såntno'..

Kanskje bare kjøpe noen småting også.. :sjenert:

I dag blir det stille og rolig.. bekkenet knirker litt igjen.. :roll:

Får vondt av å sitte så mange timer på kontorstol. Prøver å være flink til å ta pauser, men det hjelper bare en liten stund. Har gitt beskjed på jobben om at de like gjerne kan belage seg på at jeg blir sykemeldt før permisjonen, bekkenet blir nok ikke noe bedre etterhvert som babyen blir tyngre..

I dag er forresten dag 3 med nytt kostholdsregime, går veldig fint faktisk.

Blir dårlig med spising på kvelden, på mandag ble jeg så sinna på mannen og da ble det så masse grining at mat var ikke noe tema, i går kveld sovnet jeg i åttetiden, var våken 20 min når mannen kom hjem i 22-tiden og sov helt til i morges.. :roll:

Enda holdt jeg på å forsove meg..

Det er ikke sååå stas å være gravid syns jeg, alt som har med babyen å gjøre er veldig koselig og moro, men det hadde vært deilig å tatt noen fri-fra-gravid-dager innimellom..

19 uker igjen til termin..

Planen for resten av dagen er bittelitt :husarbeid: kose med Fabian :hjerte: og se på Idol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "kjekt" å se at det er flere enn meg som ikke syns det å gå gravid er det koseligste i hele verden.. Trodde bare det var meg jeg..

Nå har jeg jo kastet opp masse en stund, nå begynner det å bli bedre, så nå gjør det kjempevondt i hoften :roll: :evil: Må nok innrømme at jeg er litt lei av å være gravid ja.. Vil jo ha baby, men..

Nå er det bare ca 2 uker til de begynner å sprenge og styre på tomten vår, så nå kommer jeg snart etter :) Vi rekker nok ikke å flytte inn før babyen kommer, men det får vi bare ta som det kommer.. Vi er visst ikke så gode til å planlegge (les: Bim ville ikke unnfanges når vi ville ;) )

God tur til Ikea da :)

Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi,meta, jeg tror du skrev i boken min samtidig som jeg skrev i din.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+1

Da var det torsdag igjen da.. Savner Team Antonsen jeg.. :-(

Fy søren, jeg er trøtt og kjedelig om dagen asså!

Sovner på sofaen i halv ni-tiden, våkner, pusser tenner og legger meg igjen og sover til morgenen.. :o

Mannen jobber på huset hver dag, så det går ikke utover han at jeg er så kjedelig da..

Blir litt motløs av at det er så jæskla kaldt ute.. er det ikke meningen at det skal bli no' vår snart a'?

Har ikke ytterjakker som passer over magen snart, og ikke gidder jeg kjøpe noen heller nå..

Er forsåvidt glad det ikke kommer noe mer snø da, da ville jeg virkelig blitt motløs, men syns godt vi kunne få en lang periode med mange varmegrader så vi fikk unna litt snø og is her..

Hmm.. dette ble da jammen et oppløftende innlegg her.. var da fælt til syting da.. :oops:

Har det egentlig ganske fint, begyner bare å bli så utålmodig på at noe skal skje snart, at det blir vår , at huset blir ferdig og at babyen skal komme..

Får sette meg noen delmål så lenge tror jeg..

Første delmål er ny kontroll m/UL hos legen den 15 mars, det er 10 dager til.. :D

Konstant pågående mål er fortsatt kostholdsomlegging, og der er jeg kjempeflink.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...