Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Hmm, ja jeg får prøve på nytt.. Mistet alt jeg hadde skrevet.. :grine:

I går var første prøve-kosen vår (med pute under rumpa), så jeg fant ut at det var på tide å starte graviditetsdagbok.

Litt om oss:

Jeg er snart 28 og Salamander'n er 30, vi giftet oss i april i år, jeg har en liten gutt på 5 år fra et tidligere forhold og nå tenkte vi at vi skulle starte seriøst med å få en liten sammen.

Jeg sluttet på p-piller allerede i februar, men har som sagt halvhjertet prøvd å unngå å bli gravid frem til i går kveld.. :lol:

Vi tenkte vi skulle prøve å time dette svangerskapet, og påfølgende svangerskapsperm. med husbygging som vi setter i gang med om kort tid, og skolestart for lillegutt neste år.

Jeg er forsåvidt innstilt på at det kan ta tid, jeg har nemlig myst i graviditetsdagbøker og på snart gravid i månedsvis allerede, og sett at mange holder på lenge før de blir gravide. Jeg brukte 3 mnd fra p-pilleslutt forrige gang, så det blir spennende å se nå hvordan det går denne gangen.

Jeg er jo "heldig" på grunn av at jeg får kjempevondt i eggstokken når jeg har EL, så å time kosen er ikke noe problem (tror det var ganske pergfekt timing i går faktisk), men når jeg har EL har jeg ofte så vondt at kos er det siste jeg vil.. men men, må man så må man.. :lol:

Nå er jeg vel på.. ehm.. hva kan det være, dag 14 tror jeg, så det blir spennende å se om den "satt" i går.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, skulle ønske jeg var i svangerskapspermisjon nå, jeg..

Helt kaos på jobben, sint kunder, sinte kollegaer.. bare kaos!

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg klarer ikke konsentere meg på jobben i det hele tatt i dag, jeg sitter bare og kjenner etter og syns jeg kan føle at det er "noe" som fester seg på den venstre siden av livmoren.. :roll:

Jeg kom på en ting, når jeg var gravid med sønnen min kunne jeg kjenne at jeg var gravid, og visste svaret egentlig før jeg tok testen.

Vanskelig å forklare men det kjentes ut som noe var "nær" i livmoren min.... Pussig..

Klarer nesten ikke vente med å teste, er så sikker på at jeg er gravid jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så teit da, jeg klarer ikke å holde noenting for meg selv.. :lol:

Fortalte mamma og bestevenninnen min i går at vi har satt i gang prøvingen.. OG at jeg føler meg gravid allerede.. :roll:

Var på apoteket og kjøpte graviditetstest også... (og titta på baby-tøy og mamma-tøy)

Blir litt oppgitt av meg selv, men jeg var i allefall smart nok til å ikke ta testen ennå da.

Gjør det til neste uke en gang tenker jeg.. *eier ikke tålmodighet*

Egentlig så gruer jeg meg litt til å gå gravid.. forrige gang la jeg på meg noe helt vanvittig, fikk kviser og vann og ja.. jeg så rett og slett ikke ut..

Og gruer meg litt til å slutte og røyke (selv om det gikk greit sist, var såpass kvalm at det ikke fristet med røyk uansett)

Skal prøve å ikke legge på meg så mye denne gangen.. og så skal jeg ikke ha bekkenløsning og svangerskapsforgiftning.. :roll:

Lurer litt på når svangerskapskvalmen begynner jeg, for jeg føler meg kvalm og uggen allerede.

I morgen skal jeg og Salamander'n og poden til faren min og kona.. det blir koselig.. Skal spille spill og drikke vin og kose oss.. Det blir kanskje siste gang jeg drikker på veldig veldig lenge det da.. Snålt..

På lørdag skal vi i bryllup igjen, vi var i bryllup forrige helg også.

Det var kos, gjenopplevde vårt eget bryllup på en måte. Det er bare 4 mnd siden vi giftet oss, men hele dagen var så uvirkelig, så det kjennes ut som om det like gjerne kunne vært 4 år siden..

Nå skal vi snart gå igang med gravingen til huset også.. er så spent.. Tenk, om en 7-8 måneders tid er jeg høygravid (forhåpentligvis) og bor i nytt hus!!! Jeg er jammen heldig.. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge klarte jeg å holde meg da... :oops:

Testet i går.. selvsagt negativt,har faktisk aldri sett noe så kritthvitt som det vinduet på testen..

Skal jo egentlig ikke ha mensen før om 1 1/2 uke eller så så det er jo ikke så rart... :roll:

Ny regel.. det er ingen vits å ha graviditetstester liggende hjemme, for da bare bruker jeg dem.

Ikke lov til å kjøpe graviditetstester før minst 3 dager før forventet mens fra nå av!

Men.. det betyr i allefall at jeg kan drikke i helgen med god samvittighet.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg regnet ut at HVIS jeg er gravid, så har jeg termin 24/5.. :lol:

Har også vært på mai-klubben på Snart-mamma.. bare for å få bekreftet at noen har testet positivt allerede.. ikke så sent som "min termin", men ikke langt unna..

Har vært flink og holdt meg unna tesitng i helgen, kunne ikke motstå fristelsen og gå på apoteket og kjøpe ny test, men den er urørt ennå..

Føler meg litt småkvalm og uggen om dagen, og kjenner fortsatt "noe" der nede, så jeg kommer faktisk til å bli overrasket hvis jeg ikke er gravid nå..

Syns lukter har forandret seg også.. :roll:

Hvis jeg IKKE er gravid nå kommer jeg til å utrope meg selv til verdensmester i innbildte svangerskap!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi å spennende dette var da!! Da kunne jo vi hatt termin omtrent samtidig vi da. Jeg har bestilt full klaff for oss begge. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal vi ha.. termin samtidig mener jeg.. :D

Har fått tillatelse fra Salamander'n til å teste på venninne-kveld i kveld..

Er så spent som en.. ja no' spent no'... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent! Hvordan gikk det i går?

Antydning til blod i papiret for min del, så jeg testet ikke :( Blæ..

Håper du har mer hell med deg enn meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet negativt i går... men ikke noe tegn til mens, og er fortsatt like overbevist om at jeg er gravid.. :roll:

Komer til å bli superoverrasket hvis jeg får mensen.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville jo bare ønske lykke til,

og håper på et positivt svar neste gang du tester.

Kanskje det blir :kvalm: om ikke så lenge

(jeg oppdaget at det var kommet noen nye smilies!)

Kommer til å følge med deg ut over høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En :engel: blir det nok uansett.. om ikke denne måneden så neste.. eller neste der igjen.. eller.. :D

Så koselig med hilsener i dagboka.. :hoppe:

Skal følge med dere også.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det murrer og murrer i magen, men ingen tante dukker opp... :lol:

Når jeg tenker meg om pleier jeg å få mensen forholdsvis raskt etter EL, så den burde komme snart hvis den skal komme... men det skal den jo ikke!

Har planer om å teste enten på lørdag eller søndag morgen, får se hvor lenge jeg greier å holde meg.. :roll:

Har to tester liggende nå.. en CB og en Hennes.

I dag har jeg vært flink og fått avgårde de siste takkekortene etter bryllupet.. bedre sent enn aldri..

Deilig å bli ferdig med det, har hengt over meg i flere måneder nå.

At jeg aldri lærer; det er bedre å gjøre noe med det enn å plages med alt man skulle gjort!! *noterer seg for n'te gang*

Salamander'n var så søt her om dagen.. han visste jeg skulle teste, så han hadde kjøpt et Gravid-blad som lå på sengen når jeg la meg om kvelden.. :hjerte:

Er ikke helt i form, så nå er planen å bli ferdig med det jeg skal her på jobben, og dra hjem og legge meg under dyna.. Smart plan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting, jeg.. :o

Masse mensmurringer og kviser, ingen mens... men negative tester.. (nei, jeg klarte ikke dy meg.. :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og der kom tante... :-?

Jaja, like greit at hun kom nå, så jeg slipper å teste så mye.. :roll:

En ting er fint med det da, jeg kan drikke på bursdagen min! :lol:

Er litt skuffet, men ikke så veldig egentlig, det er jo bare første prøvemåned..

Håper bare jeg blir gravid i løpet av dette året, det hadde passet så fint med at sønnen min begynner på skolen neste høst.

Men man kan jo ikke alltid styre dette, og ting går ikke alltid som planlagt.

Jeg går på med friskt mot igjen om ca. 14 dager...!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...