Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Gratulerer med den lille spiren i magen! :blomst:

Du får spre litt baby støv og gode vibrasjoner over til oss andre prøvere. Vi trenger all hjelp vi kan få. :enig:

Klem fra

Zianta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baby-støv, ja.. *leter*

Hm, dårlig med det her på KG, får lage mitt eget, får bli rødt-støv da, siden det er "hennes" test..

********baby*******baby********baby**********baby*******baby*****

(ellers finnes det årntli' støv på SG)

Testet en gang til i morges, streken var ennå sterkere i dag.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg: 3+5

Snart røykfri i 24 timer... :enig:

Fortsatt vanskelig for å konsentrere meg på jobb..

Fra Barn i magen:

Livmoren kan ennå ikke kjennes utenfra. Nå mellom 4. og 5. uke er embryoet som skal bli til et barn 7-8 mm stort.

I løpet av denne uken og neste utvikles det en navlesnor som sikrer transportveien av næring og surstoff fra mor til embryoet.

Er ikke rart jeg har problemer med å konsentrere meg på jobben, jeg er jo i gang med å lage navlesnor.. Hihihihi.. :D

Har ikke klart å holde det hemmelig for noen egentlig, er veldig dårlig på sånt.

Gode nyheter er til for å deles!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjedde??? :hoho:

Håper data'n hadde en hikke (og ikke at det er du som enten er overiverige eller begynner å surre allerede) :ler:

Zianta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker! (For det sa damen jeg snakket med når jeg bestilte legetime)

Første legetime er satt opp til 8 Desember, da er jeg 9 uker på vei.. :D

Røykeslutt:

Mat:

Trening:

Graviditets-symptomer:

I dag morges når jeg kom på badet lå det et brev til meg fra mannen.. Var så fint, han skrev at han var så glad for at jeg er blitt gravid, gleder seg til å bli pappa, og at han selvsagt skal være med på fødselen (har vært litt prat om dette tidligere) og sette seg inn i alt han trenger å vite for å kunne være en god støttespiller for meg i denne perioden.

Han skrev også litt om at det ikke blir mye kjæreste-tid for oss fremover i og med at vi er i gang med husbygging, men at vi har en fin tid i vente med nytt hus og liten Sebastian/Mari ( :wink: )...

Det blir fint det, nytt hus, sommmer og ny baby..! Jeg er vel heldig.. :D

Skal passe på å være flink heeeele svangerskapet også, en røykende tjukkebolle-feita-mor passer IKKE inn i dette bildet! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med liten spire i magen! :)

Så gøy å lese om deg i boka di; du virker så sprudlende og full av liv :D Oppdaget deg ikke før nå, men bedre sent enn aldri hva? Gleder meg til flere skriblerier i løpet av svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE!!!

:hoppe:

Morsomt å lese i dagboka di. Lykke til videre med både hus og graviditet!

Jeg er på vei inn i EL-tida nå så vi "ruller oss i høyet" mye nå i tida framover, så kanskje jeg er like heldig som deg snart?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Måtte fortelle det her også, siden ingen leser dagboken min tydeligvis..

Skrive hilsen i dagboka de jeg og ønsker deg gratulerer med baby i magen.

Klem fra Merete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææææ, så koselig å åpne dagboken og få så mange koselige hilsener.. :D

Nå har jeg så mye å skrive om at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne..

Får begynne med tannvondt, var nemlig hos tannlegen på torsdag og skulle gjøre klart til å sette inn ny krone neste fredag.

Han måtte gå kjempedypt, pga at tannen var knekt helt inn til roten.. :-?

Da jeg kom tilbake på jobben og bedøvelsen begynte å gå ut ble det forferdelig vondt, og ble bare verre og verre..

Til slutt ble det så ille at jeg gråt, og fant ut at jeg måtte dra hjem.

Jeg fikk ikke lov av legen min å ta noe særlig smertestillende heller, pga lille rumpetrollet i magen.

Det var helt grusomt, og jeg ble sykemeldt i går, fredag..

Er fortsatt ikke helt bra, er litt hovent og ømt ennå, men bedre..

Det var det, og så må jeg fortelle at jeg har vært i kjelleren og hentet opp masse babytøy etter storebror, som nå er sortert, vasket og brettet og skal legges i en koffert i påvente av lille nurk :D

I går kveld ble jeg kjemperedd for at lille nurk skulle bli borte for meg.. :cry:

Var på do, og når jeg tørket meg var det litt blod der, fikk hjertet i halsen :o

Tørket flere ganger uten at det kom noe særlig mer, og fløy som en strikkball inn og ut av badet hele kvelden for å sjekke, men det kom ikke noe mer gudskjelov. Ingenting i dag heller..

Tror faktisk ikke det kom fra livmoren heller, det blodet, tror kanskje det var en rift eller noe i nabolaget :wink:

Jeg har dessuten gått fra å være et utpreget B menneske til et ekstremt A menneske..

Har lagt meg ca 21.30 hele uka, og drøyde helt til 22.30 i går kveld.. :lol: og våknet i morges først klokka 6, lys våken, men slumret og drøyde det helt til 8.30, da måtte jeg opp.. :ler:

Fikk overtalt Salamander'n til å gå en 45 minutters tur sammen med meg klokka 8.15 i morges, utrolig at han gikk med på det.

Ellers har dagen blitt tilbragt med å se på fliser til huset, og å male.

Fikk skikkelig ånden over meg i dag, og har grunnet et skatoll og en liten barne-benk med oppbevaring i setet som Salamander'n hadde når han var liten.

Tenkte jeg skulle male dem i lys antikk, siden jeg har masse maling stående i kjelleren, og at lille nurk kan få dem til å ha klær og leker i på rommet sitt.

Det blir lysegule vegger med enten lyserosa eller lyseblått tilbehør har jeg tenkt.. og furugulv som er lunt å leke på.

Storebror insisterer på orange rom..(eller "horansj" som han kaller det :ler: ).. en virkelig interiør-utfordring!!

Malte to pidestaller fra IKEA og et furu skrivebord i en farge som heter "Never", tror det blir fint når jeg får tatt et strøk til.

Tenkte jeg skulle ha skrivebordet på gjesterommet i kjelleren på huset.

Nå har jeg endelig satt meg ned for første gang i dag..

Er alene hjemme, storebror er hos faren sin i helgen og Salamander'n er på danskebåten på julebord med jobben, så nå er det bare meg,popcorn, KG og Bjørn Eidsvåg her..Kunne vært verre.. :lol:

I morgen skal jeg male neste strøk på møblene, trene spinning og ta med mamma og mannen hennes ut på tomta for å se hvordan det går med huset.

Puhh, skrivekrampe snart, men må fortelle at jeg kjøpte farsdagsgave til Salamander'n fra Storebror og lille strek; blomster og "et barn blir til" (Lennart Nilsson)

Han ble veldig glad... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4 og det har fortsatt ikke komet noe mer blod, er ikke såå bekymret lenger nå..

Drømte at jeg hadde en liten baby-datter i morges, blid som en sol, men hun produserte noen forferdelige bæsje-bleier.. :ler:

Ikke hadde jeg vogn til henne og ikke klær heller.. (veldig sannsynlig, jeg er 4 uker og 4 dager på vei og har allerede en koffert full)

Blir helt myk når jeg sitter og bretter sammen babytøyet til storebror.. :hjerter:

Ser på det bitte-bittelille tøyet og husker jeg måtte brette det opp for at det skulle passe sånn noenlunde.., han ble født 4 uker for tidlig og veide bare 2350 g. Stakkar liten... :trøste:

Nå er han stooor gutt på "femåtalt" år, fikk innmeldingspapirer til skolen han skal begynne på neste år. Helt snålt, lille nurker'n min er snart skolegutt.. :D

Nå er planen å spise et par knekkebrød, drikke litt te og så gå ned i kjelleren og male.

Jeg tror spinning utgår i dag, tror ikke jeg får tid. Må nesten prioritere å male ferdig, så jeg får ryddet opp der nede, er helt kaos.

Skal dessuten spinne i morgen, det får holde.

Er i veldig fin form egentlig, har hyperultraømme pupper, murrer litt i magen, litt lett for å begynne å gråte.. :cry:

Må opp og tisse en gang eller to i løpet av natta, og har som nevnt blitt A-menneske..hihi

Er egentlig ikke veldig trøtt bortsett fra på kvelden, er full av energi og pågangsmot på dagtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Takk for hilsen i dagboka mi! Virker som det er litt lite aktivitet inne på sidene her i helgene, så da er det ekstra morsomt når noen har skrevet hilsen! Du høres jo veldig aktiv ut om dagen! Maler og styrer. Men det er jo kjempebra! Vi får håpe vi er heldige og holder oss like god form i tiden framover. I dag har jeg vært ute og gått tur i skogen med mannen min. Været er helt nydelig, og i dag var det faktisk over 10 varmegrader ute! Etter turen tok vi en kopp kaffe ute i solveggen - føltes neste som det var april, og ikke midt i november!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er kjempelite aktivitet her i helgene, noe som har vært småfrustrerende for meg nå siden jeg har hatt manne- og barnefri, og ikke har hatt hverken penger eller mulighet til å dra på byen eller noenting.. :lol:

Og så er jeg litt stolt av alt jeg har fått utrettet de siste dagene, og så er det ingen her til å lese om det.. :ler: Bortsett fra deg da, Eliza.. :wink:

Hørtes koselig ut å gå tur, hadde egentlig planer om det i dag jeg også, istedenfor spinning, men det ble ikke tid.

Når jeg var ferdig med 2 (og det ser gudskjelov ut som siste) strøk på alle møblene (fant ut at hvert strøk tar 3 timer å påføre på alle møblene) måtte jeg følge litt med på hvordan det gikk med Petter Solberg.. og det gikk jo fint..!!

:blomst_opp: til Petter!

Nå er storebror kommet hjem, vi tok oss en tur på Mac Donalds og hentet oss mat i dag vi, hadde bare spist 4 knekkebrød tidligere på dagen, så har ikke såå dårlig samvittighet for det egentlig.

Etter barne-tv-titting, titting i "et barn blir til" for å gi poden en liten oversikt over hvordan dette fungerer, en runde med Ludo (har en Ludoholiker til sønn), en dusj og lesing på senga ble det stille der. Han virker ikke helt i form, har gitt han hostesaft og homeopat-medisin som pleier å virke, så jeg håper han er piggere i morgen.

Var en tur på tomta i dag også, snekkerne har satt opp en del av bjelkelaget og skilleveggene i kjelleren. Skikkelig moro å se hvordan rominndelingen blir på årntli'... :D

Takstolene kommer og blir montert i uke 48, det gleder jeg meg til, da begynner huset virkelig å ta form.

Regner med å være helt ferdig med huset i mars/april en gang neste år.

Nå kommer Salamander'n hjem fra danskebåt-julebord hvert øyeblikk. Han hadde visst ikke hatt det så morsomt, mye fordi han hadde savna meg så fælt.. hihi.. :ler:

Har jo bare vært borte litt over et døgn da..men koselig å bli savnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning ja... Har et kort på treningssenter som dessverre har blitt altfor lite brukt i det siste :( Elsker egentlig å trene spinning, men synes det er sånn tiltak å komme meg på trening for tiden. Vet jo at jeg bør holde meg i aktivitet nå som jeg er gravid, men jeg prøver i allefall å gå masse tur. Får vel prøve å skjerpe meg litt nå. Kanskje jeg skal komme meg på spinning i dag? Men i dag er det jo finale i Ungkaren, så det passer jo litt dårlig... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er i storform - er imponert over alt du orker jeg.

Også kjenner jeg meg så godt igjen i den panikkfølelsen du får når du får blod på papiret - hadde nettopp en slik opplevelse i helgen. Det skal så lite til før hjernen overbeviser deg om at det er noe alvorlig galt... Men som regel går det bra! På grunn av mine blødninger har jeg nå fått beskjed om å ta det med ro - ikke noe trening eller tunge løft - skal ikke ta noen sjanser sa hun. Så jeg blir så misunnelig når jeg leser om dine spinningtimer... Men hva gjør man ikke for at det lille nurket skal ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...