Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Det var leit :( Da brøt vi begge avtalen om å teste positivt denne måneden. Jaja, lykke til neste måned. Jeg skal heie på deg da også jeg :D

Klem fra Meta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi ordner det om et par ukers tid.. :wink:

Har ikke planer om å gjøre noenting annet enn å kose med salamander'n og ligge med bena i været og pute under stumpen.. :sjarmor:

Skal virkelig prøve å ikke innbille meg at jeg er gravid neste måned, og i allefall ikke teste så mye.. :roll:

Men det er jo ikke såå rart at jeg har trodd jeg har vært det, jeg har vært veldig pjusk i det siste, og det er jeg ennå..

Denne måneden hadde jeg en syklus på.. *teller* 24 dager..

Bra det ikke er lenger, ellers hadde jeg vel gått på veggen av utålmodighet..

Æsj, jeg tror jeg må skaffe meg en legetime jeg.. er ikke i form om dagen, har gått og hanglet nå i et par uker... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så sakte tiden går på jobben.. :-?

Vil hjem og kose med poden min, han var hos faren sin i går.

Deilig med barnefri, men deilig å få han hjem igjen også.. :hjerte:

Nå er det gudskjelov snart helg, skal ta det helt med ro til helgen, trenger det for neste helg er det bursdagsfeiring.. av min bursdag!

28 år og gaaammmel snart.. :(

Neida, føler meg ikke gammel i det hele tatt, tar det å nærme seg 30 med knusende ro..

Tenkte jeg skulle ta med poden og en venninne med sønn på tur på søndag hvis det er fint vær, med kakao og matpakke.

Deilig å være ute i skogen om høsten syns jeg. (Hihi, nå tror sikkert alle som leser her at jeg er en skikkelig friskus som er ute i skog og mark hele tiden, gidder ikke si noe om at jeg har ca 1 1/2 skogtur i året :wink: )

Er faktisk ikke superopptatt av baby og babylaging om dagen, kan ha en sammenheng med at jeg ikke er helt ferdig med mensen ennå, og at jeg er oppslukt av interør-greier til huset vårt.

Alt av papirer er i orden nå, så da begynner vi å grave på tirsdag :enig_animasjon:

Har laget en perm med skilleark for hvert rom som jeg klipper ut møbler, fargeprøver og gardinprøver som jeg limer inn.. Moro!

Det kommer til å bli så fantastisk fint. Har et veldig klart bilde av meg selv i huset, med ny baby og ny jobb...

har til og med funnet ut hva slags verandakasser vi skal ha på huset om sommeren.. har etter nøye overveielse funnet ut at jeg må ha sånne i sink.. og sinkbøtter med blomster på verandaen..

Kan nesten ikke fortelle de rundt meg hvor ned i detaljnivå jeg går og grubler på disse interiørgreiene, da tror de vel ikke at jeg er riktig vel bevart.. Fikk en del tilbakemeldinger om det ifbm. bryllupsplanleggingen..

Tok litt av.. :roll:

Men sånn er jeg, når jeg har noen prosjekter på gang går jeg 110 % opp i dem, uansett hva det gjelder; ny bil, baby, nytt hus, bryllup..

Kan unnskylde meg med at jeg har det etter pappa, han er MINST like ille..

Nei, får se å komme meg hjem fra jobben vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært online nå, er sykemeldt ut uken med halsbetennelse.. føler meg bedre nå da.. :D

Salamander'n har installert adsl her hjemme nå, så da er det større sjans for at jeg gidder logge meg på KG hjemmefra.

Nå har både han og poden lagt seg og jeg sitter oppe og snikleser på KG og hører på Portishead.. kos.. :D

I dag begynte de å grave på tomta, blir litt mer reelt nå som vi endelig er i gang.

Har tenkt meg på "bygg reis deg" messen i Lillestrøm i morgen ettermiddag, må vente til takstmannen har vært her og sett på leiligheten vår først. Blir spennende å se hva han taksterer den til, håper på å få over 1 500 000 for den.

Den er ganske fin, skal legge ut bildene vi tok av den på lørdag, som vi skal legge ut på internettannonsen. Må bare tilbake på jobb-pc'n min først.

Næmmen, der var lille poden min jo, med trange øyer.. måtte opp på do en tur han stakkar..

Fra i morgen av har jeg barnefri helt til søndag.. blir litt godt det også, skal feire bursdagen min her på lørdag, det blir nok moro :briller:

Har såvidt begynt å tenke litt taktisk igjen på babylagings-greier, er vel egentlig litt tidlig ennå, men jeg kjenner det murrer i eggstokken, så da får jeg jo passe på..

Nei, nå er jeg så sigen at jeg tror jeg får hoppe opp i loppekassa.. Har nemlig gått kveldstur i kveld.. *stolt, og nører oppunder tidligere insinuasjoner om at er ivrig friluftsmenneske* Tjihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på jobb... :roll:

Regner med jeg er ferdig med EL nå, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet.. Skal prøve å ikke gå så av skaftet som jeg gjorde forrige måned.. Skal ikke innbille meg noenting som helst selv om jeg har masse symptomer.. *har lært; det kan også være halsbetennelse*

På torsdag skal vi ha visning på leiligheten, så i dag tenkte jeg at jeg skulle pusse vinduer, og så tar jeg gulvvask og sånt i morgen. Smart! :D

Vi fikk 1 490 000 i takst, så vi satte prisantydning til 1 450 000, men vi selger den ikke for over 1 500 000. Hvis vi får en kjøper med en gang flytter vi ut i overskuelig fremtid (kommer litt an på kjøper) og leier leiligheten til en kamerat så lenge mens vi venter på at huset skal bli ferdig. Leier leiligheten møblert så da blir det ikke så mye mas egentlig, bare setter våre egne møbler på lager så lenge.

Har forresten besøk av en liten blid guttebaby på jobben.. *smelt*

Jeg prøver å overtale noen av venninnene mine som begynner å bli babysjuke å sette i gang nå, sånn at vi kanskje kan gå i svangerskapspermisjon sammen. Tror kanskje jeg må øke presset litt for jeg har ikke hørt om noen som er gravide ennå.. :lol:

Hm, skal jeg late som om jeg jobber litt igjen kanskje? Får vel det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Salamandra!

Takk for hilsen i dagboken min :) Må nok bryte løftet denne gangen også dessverre... Negativ test i dag ihvertfall..

Leiligheten deres var jo kjempeflott!! Skjønner godt at dere ikke selger den så billig nei..

Lykke til med salget og babylagingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi får ta det neste måned da.. :blunke:

Føler meg ikke befruktet :roll: i det hele tatt jeg heller..

Kan hende vi setter prøvingen litt på vent, det kommer litt an på.. hmm...

Vel, jeg kommer tilbake til det, får se hvordan det gikk denne måneden først.

Vi er kjempefornøyde med leiligheten, kommer til å bli litt trist å flytte derfra, men blir jo stas med eget nytt hus også da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her har jeg ikke vært før - så da slenger jeg innom med en liten hilsen. Håper at det klaffer for deg snart - skal sende blå vibber når tiden er inne! :D

Kjenner meg godt igjen i det du skriver om å være overbevist om at det er noe på gang, men det er jamen lett at psyken spiller oss et puss.

Kjempelekker leilighet forresten, tenker dere får mange interesserte på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Dag 1.... :roll:

Jeg har helt latterlig korte sykluser for tiden.. forrige måned var på 24 dager denne på 19!!??!! :o

Jeg vet jo at jeg har EL, det kjenner jeg jo kjempegodt, hadde sterke smerter denne mnd, men hvorfor kommer mensen så fort etterpå?

Mystisk..

Kommer kanskje som jeg nevnte tidligere til å ta en ørliten pause i babylagingen, har noe greier på gang som jeg må se an først..

(litt kryptisk, men forteller mer senere)

Ellers hadde vi visning i går, men det kom ingen... :grine:

Jaja, torsdag er ikke den beste dagen å ha visning på, kan ikke bekymre meg ennå.

Hvis det ikke dukker opp noen hverken på lørdag eller søndag - DA blir jeg litt bekymret.

Vi har jo gudskjelov god tid da, bare vi får solgt før våren -04 er alt i orden.

Vi driver og vurderer tur til Egypt til vinteren. Salamander'n fant dette hotellet: http://www.ving.no//hotel/hotel.asp?PRODCD...=HUR&HOTCD=RESO

Det så jo greit ut... *sukk* :briller:

Vi får se...

Nei, får se å jobbe litt vel.. late som i allefall.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med tantebesøk da :(

Se på den positive siden: korte sykluser betyr jo oftere el og flere sjanser for at det skal klaffe. Dessuten slipper du å gå i biter av spenning hver måned. ihvertfall hvis du er like utålmodig som meg da ;)

Kan ikke skjønne at ingen kom på visning :o Dere hadde jo så flott leilighet!! Jaja. Likke til med de neste visningene. Krysser fingrene for at det går bedre da :)

Klem Meta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kgblunk: Jeg fant ikke noen missunnelig smily heller. :oops:

Du får kose deg kjempe masse. Jeg har også lyst til å reise til Egypt. Det hotellet dere skal bo på så jo ut som en del av paradis. 8)

Har du plass til en blindpassasjer i kofferten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, ja det kan hende jeg var litt raskt ute med flere ting her.. :oops:

Ang. Egypt så kan det visst hende at vi må se det an litt.. i forhold til at vi

bygger hus.. *fornuftig-sala*

En annen ting jeg var litt for kjapt ute med var å annonsere tantebesøk.

To ganger har jeg trodd at tante har kommet, men det er visst ikke henne, men en skummel fetter eller noe som gjør at jeg har begynt å blø etter at jeg har.. *kremt*.. hanky-pankyet med Salamander'n.

Har stusset litt for det har ikke sett ut som tante-blod, det har vært helt friskt og lyserødt, og har sluttet å blø igjen etter bare noen timer, så jeg tror det kan være at jeg har et lite sår eller en rift i skjeden eller noe.. (pardon my french) som da blir revet opp eller noe når vi.. ja, dere skjønner sikkert :oops: .

Så det betyr da at jeg er på dag 22.

Føler meg ikke veldig gravid, så hun kommer vel rekende om noen dager, men alt håp er i allefall ikke ute riktig ennå.

Ikke for det, jeg trodde jo jeg var kjempegravid forrige måned, og det var jeg jo absolutt ikke, så kanskje jeg er det nå som jeg ikke har symptomer da?

*tar meg selv i nakken* Nei, nå skal jeg ikke begynne å tenke og stresse så mye rundt denne babylagingen..

*mantra: det kommer når det kommer, det kommer når det kommer*

Ellers har det vært en strålende fin og rolig (for en gangs skyld) helg. Har hatt visninger lørdag og søndag, og har hatt 4 par som har kommet og sett på leiligheten, og som har vært interesserte nok til å skrive seg på visningslisten, så da er det bare å vente på bud. Er forberedt på at det kan ta lengre tid, og skal ha visninger igjen på torsdag, lørdag og søndag da. Men hadde vært moro å fått dette ut av verden så fort som mulig likevel.

I går var jeg og gikk tur med sønnen min, dvs han syklet og jeg gikk.. (er tross alt ivrig friluftsmenneske.. :lol: )

Gikk inn til Mønevann i Lørenskog og spiste matpakke der.

Oppdaget når vi kom tilbake at bilnøklene hadde detti ut av sekken min ett eller annet sted i løpet av turen, så Salamander'n måtte kjøre ut med ekstranøkler til oss. Gudskjelov var det noen snille mennesker som hadde funnet dem og levert dem i resepsjonen på Losby så det gikk bra.. :D

I dag skal poden min til Bessa (faren min) så vi har barnefri i kveld... får vel invitere noen på besøk for å se på Ali G da kanskje...

*sender sms*

Nei, nå driver sjefen og lusker fælt rundt her, får vel prøve å finne på noe jobb-aktig å gjøre kanskje.. :roll:

Hasta la pasta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet meg i går, jeg er ikke gravid denne gangen heller :roll:

Kjenner tanta er i anmarsj nå også, så syklusen min blir nok ca like lang som forrige måned, 24 dager. Klager ikke på det da, praktisk med korte sykluser så lenge EL kommer når den skal.

Vi har fått bud på leiligheten vår da, vi hadde en kjøper som begynte på 1 320 000 og strakk seg til 1 410 000.

Ikke så gæærn't det egentlig, men vi syns det var litt dumt å hoppe på det første og beste budet som kom, vi har jo bare hatt en runde med visninger og annonsering.

Prøver å ha litt is i magen.. :-?

Denne uken er forresten nesten helt barnefri, han har vært hos faren min nå i et par dager og spilt Ludo, kinasjakk og Jakten på den forsvunne diamant, så da vet jeg hva han kommer til å snakke om 24-7 fremover.. :ler:

I morgen drar han til faren sin og blir der frem til søndag, passer bra egentlig, kan blitt masete for meg og kjedelig for han å ha han hjemme når vi driver med husarbeid før visningene.

Får vaske trappa denne gangen da, den ser ikke ut pga at vi driver og renoverer husene utvendig med panel, ny maling og takstein, så jeg droppet det sist pga at det blir møkkete igjen med en gang, men det var visst noen som hadde vært på visning som hadde kommentert det til megleren vår.. :roll:

(Puhh.. lang setning...)

Nå: Jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 1

Det er helt sykt så tregt tiden går når man sitter på jobben egentlig.. vil ha ny jobb!! :grine:

Hvis man for eksempel sammenligner hvor lang tid en halvtime bruker når man ser på "Changing Rooms" på BBC Prime, kontra fra klokka halv to til halv tre her på jobben... DA skjønner man at alt er relativt, særlig tid. Tid er fryktelig relativt... :roll:

Har tatt nye beslutninger vedrørende innredning i huset. Skulle ha mørkbeiset trapp, merbau-parkett og IKEA ädel mellombrunt kjøkken, men det var vanskelig å få alt til å matche, særlig siden vi har møbler i kirsebær.

Ny plan: Hvitmalt trapp, merbau-parkett (blir nok lakkert, oljet virket som om det var myyye vedlikehold), ädel krem kjøkken m/heltre benkeplate som blir oljet for å matche parketten, forholdsvis små, litt grove/røffe fliser i sandfarger i ulike sjatteringer over benken.

Sukk.... vi får det jammen fint.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å skrive litt igjen vel...

Intet nytt på babylagings-fronten, men kommer som nevnt tidligere til å se an dette littegrann en liten stund.. :enig_animasjon:

Tenker egentlig ikke så veldig mye på baby om dagen heller, er så fryktelig opptatt av huset... Full av gode ideér hele tiden..:idesmil:

Vi har tegnet inn downlightsene nå også, det blir en 27 stk. alt i alt (i stua, på kjøkkenet, på badet og utenfor inngangspartiet på utsiden) i børstet stål...

Har tenkt litt på gardiner også, tror jeg skal prøve å finne noen litt "tunge" gardiner (brokade?)og fore dem med et ensfarget rødt stoff (rødfargen må være ganske dempet med mye gult i, har en lysmansjett som jeg tenkte jeg skulle finne samme rødfarge som) og så skal jeg har liftgardiner i det samme stoffet på kjøkkenet, og male en av veggene i trappeoppgangen i 2 etg. i samme rødfarge.

Pluss at jeg må selvsagt ha puter o.l. i begge stoffene.

Har tenkt å sy dem så de blir ganske lange, og "flyter" litt utover gulvet.

Stilmessig prøver jeg å kombinere moderne/minimalistisk med slutten av 1800-tallet som er tidsepoken huset er inspirert av. (Litt sveitser-stil på huset)

Burde kanskje begynne å tråle stoff-butikker allerede nå? (dvs. har egentlig begynt, men det tør jeg ikke si til noen ennå.. :eeeh: )

Ellers blir det en stille helg, ikke visninger denne helgen, vi skal vente til de er ferdige med å rehabilitere huset utvendig først (pluss at de skal male trappeoppgangen).

Deilig med visnings-pause nå, skal bare kose meg med poden i helgen.

Både jeg og Salamander'n har blitt syke nå også, så vi trenger vel å slappe av litt begge to.

Åh.. kom på en ting.. må bytte til vinterdekk på bilen min...

Nei.. nå skal jeg gå til lunsj tror jeg.. Salat med egg.. :-? (prøver å gå ned noen kilo i vekt.. går sånn tålelig bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppla!

Nå skal vi (dvs. Salamander'n og kameratene hans) mure grunnmur!

Dvs. han begynner denne uka, og regner med å bli ferdig før helgen, så vi kan sette opp garasjen :D

Jeg tilbød meg å hjelpe til, men det fikk jeg ikke lov til, så i stedenfor skal jeg være sjåfør og frakte møkkete, øltørste grunnmurer/garasjeoppsetter-venner fra tomta og hjem til oss på lørdag. Helt greit for meg... :lol:

Fra det ene til det andre; jeg tror jeg har EL nå, men det er veldig lite "stikking" i forhold til hvordan det har vært de siste månedene, men det passer jo i forhold til at jeg er på dag... (må telle først) dag 15.

Både jeg og Salamander'n har vært syke i det siste, så det har ikke vært noe særlig krumspring på den kanten. :-?

I morgen skal jeg være flink jente og komme i gang med trening igjen, skal aktivere støttemedlemsskapet mitt på SATS og trene spinning med to venninner..

:hoppe: (sporty-Sala)

Kjenner det er stooor avstand fra sofaen til Sats-senteret selv om jeg VET at jeg slår meg på panna når jeg først kommer dit over at jeg ikke gjør det oftere.

Var kjempeflink for noen (ganske mange, faktisk :oops: ) måneder siden, trente to-tre ganger i uka, selv om jeg ikke hadde noen å trene sammen med, men det sklei over gitt..

Poden skal i bursdagsselskap etter barnehagen i dag, så da må jeg ta en lyn-tur og kjøpe bursdagsgave.. pluss at jeg må hjemom før jeg kjører han for å hente invitasjonen for å se hvor dette er hen.

Fryktelig upraktisk å ha selskap fra klokka 16.30 til 18.30, rekker jo såvidt hjem fra jobb.. :roll:

Jaja, vi blir vel ikke halshugget om vi kommer bittelitt for sent..

I morgen skal lille snusken til pappa'n sin igjen og bli der til søndag.. litt deilig.. får litt dårlig samvittighet for at jeg syns det, men jeg føler selv jeg er en bedre mamma for han når jeg får litt fri til å gjøre mine egne ting innimellom også, er nemlig ikke utstyrt med verdens største tålmodighet.. :roll:

Og så er det ekstra godt å få han igjen når jeg har rukket å savne han litt.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1... :klø:

Dette er jo egentlig dag 17.. det kan ikke være tante som kom nå, det må være noe annet..

Jaja, finner vel ut av det etterhvert..

I dag er det fredag... :enig_animasjon:

Det passer meg helt utmerket faktisk!!

I morgen har jeg tenkt meg en tur til Kløfta og se på fliser.. så en annonse i går om at de hadde 70% på fliser, så det må jo sjekkes ut.

Ellers har jeg ingen planer annet enn å kjøre kameratene til mannen til og fra tomta, og så blir det vel no' :perebrus: også.. Både i dag og i morgen regner jeg med.. Må passe på mens jeg er u-gravid og har barnefri.

nei.. får vel gjøre noe her kanskje?... *leter sånn passelig ivrig etter arbeidslyst evt. arbeidsmoral*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...