Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22+5

Tusen takk for koselige hilsener Mamma, Pludre, havsul.. jeg mener havsjura.. hihi.. :wink: og Kipa..

:klem:

Nå har jeg blitt sykemeldt da.. så nå blir det ikke mere jobbing før permisjonen begynner.. Kjennes ut som om noen har fjernet 30 kg fra skuldrene mine.. :roll:

Er en tur innom jobben for å organisere litt og delegere ut litt arbeidsoppgaver og så drar jeg..

Det gikk kjempefint på kontrollen hos legen i dag, det er en gutt! En Sebastian..:D :hjerte:

Var flink baby og viste frem både pung og tut i dag..

Veksten er helt perfekt, helt etter skjema (ul'en viste også at jeg er 22+5 i dag.. snakk om å følge vekstkurven til punkt og prikke.. :o )

Urinprøver, blodprøve og blodtrykk var perfekt og jeg har gått opp to kg til.. :-? .. 7 kg totalt så langt..jaja, det er vel sånn det er.. får amme og gå det av meg igjen til sommeren.

I og med at vi ikke har internett-tilgang der vi leier så blir jeg litt fraværende her en stund fremover.

Skal stikke innom Salamandra-mamma og oppdatere litt sånn innimellom.

Hej så lenge alle som tar seg bryderiet med å følge med her inne.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+1

Takk for hilsen, Kaktus.. ;)

Da fant jeg endelig en pc med internett igjen.. :D

Er på huset og maler vinduer, og låner pc'n til nevøen til mannen inne hos svigers..

Skjer ikke så mye annet enn husrelatert for tiden, bare ca 3 1/2 uke igjen til vi skal flytte inn.. :o

Mannen driver og legger gulv på rommet til Sebastian nå, og jeg har brukt 3 1/2 time med barberblad og Q-tips med neglelakkfjerner for å få vekk alt malingssølet på vinduene våre.. :roll:

Har funnet ut at vi må være litt mer selektive med hvem som får male vinduer. Hyggelig at folk vil hjelpe til, men hvis det tar meg like lang tid for å få fjernet alt de har malt utenfor så er det liten vits...

Vinduene på rommet til Sebastian så det ut som om det var Fabian som hadde malt.. :-?

Ellers er det intet nytt herfra, Sebastian sparker og har det fint (får litt dårlig samvittighet for at jeg maler med oljemaling, men.. :-( )

Det blir jo bare noen få timer hver dag, bekkenet mitt begrenser meg uansett.

I morgen er det lønningsdag, da skal jeg dra og hente 35 meter med gardinstoff på posthuset.. :D

Kan hende jeg kjøper en symaskin i morgen eller lørdag også..

Fint for meg å sitte og sy gardiner de kveldene jeg er hjemme med Fabian og ikke får vært med på huset.

Nei, nå må jeg oppdatere meg i de andre dagbøkene her og male ferdig verandadøren..

Hasta la pasta!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det symaskin på deg?

Jeg har, fikk til bryllupet. Men vil så gjerne lære å sy!

Har ikke sydd siden ...ungdomsskolen.

Ser for meg at permisjonstiden KAN ble en mulighet. Men jeg har hørt om mange som ler av alt de hadde tenkt de skulle få tid til under permisjonen. :wink:

Ikke slit deg ut med malingen! Og det er lov til å være selektiv med valg av arbeidskraft! I hvertfall med delegering av oppgaver. De slumsete vindusmalerne får rydde/vaske neste gang! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får være stand-in for Salamandra til hun får internett-tilgang igjen.

Har akkurat snakket med henne på telefon. Dagene går stort sett med til maling og andre "hus-ting". Sebastian derimot tar det hele med knusende ro... Lar seg ikke stresse den karen! :roll:

Skal begynne med behandling hos fysioterapeut for om mulig å holde "bekken-vondtene" litt i sjakk. :evil:

Jeg hadde litt høytlesing for henne med de siste innleggene i dagboka. Skulle hilse så mye!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+3

Kjapt innom på pc'n til mamma... :D

Takk for hilsener havsulen og meta..

Det ser ut til at jeg slipper å kjøpe symaskin i første omgang, havsulen.. Mormor har visst fått sin til å funke så da får jeg sy på den så lenge.

En krone spart er en krone tjent... :wink:

Ellers går dagene med til hus, hus, hus og hus og Fabian.

Håper på å kunne flytte inn i løpet av et par uker, dvs vi må flytte ut av den leiligheten vi leier nå om 14 dager, så hvis huset ikke er innfyttingsklart ennå så får vi campere hos svigers i noern dager.

Huset blir utrolig fint asså.. :hjerter2:

Mannen har lagt en del parkett i stua, og er i gang med å sette opp kjøkkeninnredning.. Moro.. :D

I dag blir det flislegging og maling..

Sebastian har det bare bra, var helt tulling inni magen i går, blir vel mye soving på han på dagtid når jeg holder på med maling og sånt.

Nå henger moder'n over skulderen min her og venter på å bli fraktet til huset så hun får malt.. hihi, så jeg får vel avslutte..

Hasta la pasta så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+2

I dag har jeg vært på huset tidlig og beiset ferdig kjøkkenbenker og vasket vaskeromsfliser, så nå er jeg så gåen i ryggenet/bekkenet at jeg har gitt meg selv fri resten av dagen..

Så da passet det fint å ta en tur til mamma og oppdatere litt..

Det går fremover med huset, det blir utrolig fint asså.. :hjerter2:

Har fått opp fliser over kjøkkenbenken, og mannen er i gang med å legge fliser på badet.

På mandag skal trappen settes opp, det blir fint, får bare håpe at vi får dekket den til bra nok sånn at den ikke blir stygg før vi flytter inn.

Mannen mener vi flytter inn i uke 18, men han er alltid så pessimistisk og tar alle sorger på forskudd, så jeg ser for meg at det blir i uke 17.. :D

Håper virkelig det sånn at vi er inne til Fabian har bursdag 23/4, sånn at han kan ha selskapet sitt i det nye huset.

Leiligheten vi bor i nå er ikke egnet til sånne ting i det hele tatt.

Fabian reiser på påskeferie med pappa'n sin på mandag eller tirsdag og blir borte noen dager, det er lurt for da får jeg gjort litt andre ting, pluss at jeg slipper å ha dårlig samvittighet for at han har hjemme-påske.

Sebastian er blitt så stor nå at man kan se at magen bukter seg når han "ormer" seg der inne.. hihi..

Og så har han fått sin første cd.. :D

Fikk pakke fra Sandvik her om dagen, med en del gratis-greier, blant annet en baby-cd med klassisk musikk.

Formen er ellers ganske fin, mye hormoner i sving fortsatt, begynner fort å gråte og har store problemer med å slutte igjen når jeg først er i gang.. :roll:

Bekkenet er sånn nogenlunde hvis jeg er flink og ikke overanstrenger meg..

Har det veldig fint med mannen om dagen da (bortsett fra når jeg har triste-anfallene mine..), får litt sånn forelska sug når jeg ser på han.. :hjerter:

Og da er det jo veldig koselig å tenkt på at det er hans baby jeg har i magen, og at han bygger hus til oss.. og at vi snart har vært gift i et år..

24 dager til 1-års bryllupsdag.. :bryllup:

Nå får jeg oppdatere meg på alt jeg har gått glipp av siden sist jeg hadde nett-tilgang..

Ha en fin påske alle.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med forelskasug i magen av og til! :klem:

Av og til tenker jeg at det ikke er mulig å være så glad i noen som jeg er i mannen, og at jeg ikke kunne klare meg uten ham. Hvis noen hadde sagt noe slik til meg før vi ble sammen, hadde jeg ikke skjønt at det gikk ann å uttale så store ord. Merkelig og fint å kjenne at det faktisk er mulig både å føle og å si. Vi er heldige!

Høres ut som om huset blir kjempefint!

Hilsen Havsulen, som også liker buktemager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En aldri så liten oppdatering i Salamandra's fravær:

Hun har fremdeles ikke "nettkjenning", men dette vil det snart bli en forandring på. Idag har Salamandra-familien flyttet ut fra leiligheten de har leid siden januar. Utleieren fant ut at han hadde lyst til å få tilbake leiligheten sin nå, ikke om 14 dager når huset er ferdig!! :kjempesinna:

Så nå bor de i kjellerstua til svigers på madrasser. :roll:

Mye sjauing, flytting og vasking har gjort bekkenet svært lite omgjengelig så ettermiddag og kveld blir tilbragt på "lit de parade" på flatseng. :-(

Salamandra har vært på kontroll idag og alt er såre vel med Sebastian, han vokser og gror helt etter skjema. Flink gutt! :hjerter2:

Hun har hatt mye kynnere i det siste, men iflg. ultralyden var alt "lukket og låst". Aktivitetsnivået har nok vært litt i overkant.

Huset går etter planen og blir snasent!!! Snekkere og rørlegger setter inn nådestøtet denne og neste uke, så det er ikke mange dagene igjen før jeg regner med å bli invitert på innflyttingsfest. :danse: Eller.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite huseier :roll: Jaja.. Godt det ikke er lenge til huset blir ferdig da :)

I går fikk vi skjøtet på vår tomt, så nå begynner vi snart vi også :klappe:

Godt å høre at alt er bra med Sebastian! Du er vel 27 uker du nå.. Går fort :)

Lykke til med siste finish på huset :tommelsmil:

Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fortjener dere virkelig å flytte inn i deres eget, nye hus! Håper perioden med ultrahøyt aktivitetsnivå snart får mot slutten. MÅ passe på deg selv og bekkenet, vet du!

Jeg tilbringer også stunder horisontalt på dagtid pga bekkenet. I påsken hadde jeg en madrass i stua og fant ut at jeg ble mye bedre av å kombinere korte jobbeøkter med korte liggende hvilepauser. Håper du får den hvilen du trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27+2

Her var det jammenimeg mye aktivitet i mitt fravær.. :o

Tusen takk for hilsener alle sammen.. :klem:

Vet jo ikke hva jeg skal skrive om jeg da, når mamma har levert enn sånn utførlig rapport.. hihi.. :wink:

Vi er vel installert hos svigers, og det går greit det asså.. det er ikke mange dagene om å gjøre.

I dag har jeg vært på Ikea og hentet to servanter (tidligere omtalt lenger bak i dagboken) De var blytunge, så jeg er ikke noe særlig i bekkenet nå heller.. :-? Fikk kjøpt gardinstenger med endestykker til stua, og kremfargete liftgardiner til kjøkkenet (røde utgår foreløbig, men til høsten skal jeg sy røde gardinlengder til stuen jeg skal ha sammen med de kremfargete jeg skal kjøpe.

God nyhet: jeg får igjen på skatten!! :tommelsmil:

Jeg får igjen over 13 000 og mannen får igjen nesten 24 000.. masse penger til møbler og sånt!! :danse:

Nå må jeg oppdatere meg litt i de andre dagbøkene før jeg får for vondt i bekkenet av å sitte, men kommer snart tilbake, mannen har fikset med maskin og internett til meg her.. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, deilig med penger til gode. Jeg får ikke engang vite om jeg får igjen før til høsten jeg. Det er "straffen" for å være gift med en som er selvst... :roll:

- pengene kommer nok godt med i nytt hus! :)

Husk å ta vare på deg selv og Sebatian også i disse travle tider.

God helg!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...