Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

15+2..

Vi har vært på Ikea vi.... :hjerte: Go'sjappe asså... :lol:

Vi måtte planlegge litt i detalj med kjøkkenet, så nå er det klart: det blir Ikeas ädel kräm, med heltre benkeplate i eik som vi skal beise/olje til å matche merbauparketten, hvit "gammeldags" vask med sånt blandebatteri:

http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...ats=10110*10752

Alle hvitevarene våre blir i stål (er allerede kjøpt inn), kan nemlig ikke ha hvite hvitevarer mot innredning i kremfarge.. :lol: , flisene blir i ulike sjatteringer av sand/beige.. ganske grove, og så blir det røde liftgardiner på de tre vinduene på kjøkkenet..

Det kommer til å bli sååå fiiiiint.... :hoppe:

Vi tittet litt på babymøbler også, vi må ha stellebord og sprinkelseng og skap, og har mer eller mindre bestemt oss for denne serien:

http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...157&cattype=sub

Da blir sikkert bittelillle Sebbis glad, når han får såå fint rom.. (er kanskje mamma'n som blir aller gladest da.. :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gudskjelov at det er fredag i dag asså... en time og.. tjuefem minutter igjen.. Kult..

Skal dra og handle litt etter jobb hadde jeg tenkt..

Handleliste:

- Ny BH (MÅ ha)

- Bukse til mannen (Skal gjøre så godt jeg kan med å finne en.. Latingen som aldri gidder kjøpe klær til seg selv)

- Mammatøy: Litt tykkere strømpebukser (til skjørt ), Bukse? Genser? Truser? (alle trusene ruller ned under kulemagen.. :roll: )

- Sjekke lengden på superduperfin benk til å ha i vindfanget på huset

- Handle inn mat til helgen (kanskje unne meg en pærecider også for en gangs skyld.. :lol: )

- Sjekke om det har kommet noe nytt gravid-blad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker på vei i dag... :D

Begynner å få en formidabel kul på magen nå, har omtrent like stor mage som når jeg var en 6-7 mnd på vei med Fabian tenker jeg.

Har vært litt småpjusk de siste dagene, var hjemme fra jobben på mandag, hadde litt feber og vondt i halsen.

Har dessuten hatt mistanke om at jeg har høyt blodtrykk pga at jeg har nesten kontsant vondt i hodet, blir fort andpusten (skrives det sånn, forresten? anpusten? andpusten? litt usikker.. :-? ) og at jeg fort begynner å blø neseblod når jeg snyter meg.

Var nede på legesenteret hvor mamma jobber (og hvor jeg har fastlegen min) så hun sjekket det for meg, det var på 140 (eller var det 150?) over 70. Så da var det ikke det..

Da er det sikkert bare sånn det skal være da, selv om jeg ikke husker at jeg var sånn med Fabian før på slutten. Kan være økt blodmengde i kroppen som gjør det kanskje?

Bortsett fra det føler jeg meg i fin form om dagen..

Ikke noe kvalm, ikke så trøtt som før, merker bekkenet, men ikke så veldig plagsomt ennå så lenge jeg ikke kaver for mye (f.eks. trasking på Ikea i timesvis.. :roll: )

Andre symptomer som ikke er like schtilie' er:

Mye små-kviser og nupper på skuldrene og nakken, men det visste jeg kom, var akkurat likedan forrige gang... sikkert hormonene.

Kjenner livmoren har vokst masse i det siste, og brystvortene har begynt å bli mørkere..

Jeg kjenner Sebastian rører på seg litt av og til, men skulle gjerne kjent mer til han... :hjerte:

Nå er det ikke så veldig lenge til neste kontroll/UL, har begynt å glede meg allerede..

Er rart med det, selv om jeg "vet" at alt er i orden med den lille kroppen, siden alt ser ut til å vokse som det skal, og jeg ikke har hatt noen blødninger eller andre indikasjoner på at noe skullle være galt, er det betryggende å få et lite bevis på at alt er som det skal.

Tenker mye mer på det denne gangen enn forrige gang...

Var ikke så opplyst om alt som kunne gå galt den gangen sikkert, og hadde ikke hørt så mange skrekkhistorier om spontanaborter og MA'er og sånt..

*teller* 19 dager til jeg får titte inn til han og se hva han driver med..

.. pluss at da er jeg nesten halvveis i svangerskapet.. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for resten av onsdagen:

- Hente Fabian i barnehagen

- Kjøpe støvsugerpose (har endelig husket å skrive ned navnet på støvsugeren.. :roll: )

- Handle litt vaniljekrem og kanskje litt brus? :briller:

- Kjøpe lotto-kupong samt levere inn fra lørdag som jeg vant 55,- på.. :D

- Bake boller med 5-åring i tigerdrakt (kjøpte den i går til karneval i barnehagen, og han skal helst ha den på 24/7)

- Barne-TV

- Changing Rooms på BBC

- Legging av tigerbarn

- Idol

- Mannen kommer hjem

- Team Antonsen

Go' dag.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det å vite mye om alt som kan skje, kan også være en kilde til bekymring. Jeg skjønner godt at du gleder deg til UL-en! Jeg har fortsatt rare tanker om at det er for godt å være sant at jeg faktisk er gravid og alt er bra. Selv om jeg ikke har hatt noen blødninger.

Har sikkert å gjøre med at jeg ikke er så kvalm lenger, da jeg var det visste jeg i hvert fall at noe skjedde. :ler:

Fiiiiiiine Ikea-møbler!

Bra du fikk sjekket blodtrykket! Kviser har jeg også fått, mine er på ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16+1..

Takk for hilsener Kaktus og Havsulen.. :D

Ja, det er kjempefine de møblene. Har tenkt på det før når jeg har tittet i Ikea-katalogen tidligere, at hvis jeg mot formodning skulle få flere barn; så ville jeg kjøpe det møbelsettet til barnerommet.

Og nå skal vi det.. og ikke bare det, men sette dem i et klæss nytt, nuuudelig hus på landet.. :briller:

Går fremover der også, elektriske installasjoner på gang der om dagen, rørlegger kommer snart..

Apropos.. tror jeg skal legge ut et bilde av huset i KG-albumet mitt, jeg..

I dag har jeg/vi barnefri.. Lurer på hva jeg skal bruke denne dagen til?

Kanskje dra ned til mamma og låne sengetøy?

Misforståelse med han vi leier av, forstod det som at vi ikke trengte ta med eget, men det gjorde vi visst :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2

I dag skal jeg og Fabian ha en mamma-og-Fabbis-kose-seg-alene-hjemme-kveld.. :D

Den kommer til å inkludere pizza- og godterispising, hårklipping, bading, sitting under teppet m/pysj, ligge over mammas fang og bli kilt på ryggen, Beat for Beat/Idol, masse nussing og klemming.. :hjerte:

Mannen er på besøk hos en kamerat som bor et stykke unna, og blir over der til i morgen, og drar rett ut på huset etterpå.

Blir fint for han det, blir mye babyprat, jobbing på jobb og jobbing på hus for han om dagen.

Snille mannen min som pleier å børste vekk snø og skrape is på bilen min før han drar på jobb om morgenen.. :hjerte:

Han lar bilen gå en liten stund på tomgang også for at den ikke skal være så kald når jeg og Fabian skal dra...

Ikke så miljøvennlig kanskje, men veldig deilig.. :lol:

.. men vi resirkulerer og bruker miljøvennlige produkter og sånn asså...

I morgen skal jeg og Fabian i barnebursdag til sønnen til et vennepar som blir to år. En skikkelig go'ing.. :D

Resten av helgen er uplanlagt, bortsett fra at jeg skal bake rundstykker til frokost i morgen har jeg bestemt, og så må vi jo ta en tur på huset og se hvordan det går der ute.

Kandetikkesnartblivårsåhusetblirferdigogdetkommerno'babysnartogdetikkerersåkaldtogmørktogtristogmassesnø..og..og..ersåleiavvinternå! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Her var det lenge siden jeg har lagt igjen spor :oops:

Hørtes ut som en utrolig koselig hjemme alene kveld :hjerte:

Syns uplanlagte helger er så deilig! Sikkert fordi jeg så sjelden har noen sånne helger..

Og du da som er nesten halvveis i svangerskapet allerede. Dette går jo framover. Koselig :) Skal se det ikke er lenge før dere kan flytte inn i fine huset. Skulle egentlig ønske tiden gikk litt forterer jeg også.. Sånn at jeg snart kunne være 12-14 uker på vei og huset vårt kunne vært påbegynt ihvertfall..

Nå fikk jeg koselig malende pus på fanget :hjerter: Lurer på hvordan han takler flytting etterhvert jeg...

God helg :)

Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver ikke ha dårlig samvittighet for det da meta..

Stiller ikke så høye krav til deg nå som du er gravid vettu..

Forventer derimot daglige besøk med igjenlagte spor så fort du kommer over 12 uker.. :lol:

Bare tøyser asså.. (litt vanskelig å vurdere hvordan ironi og fleip tar seg ut på trykk, syns det at det er tøys liksom.. :ler: )

Nå sitter jeg bare og tripper og venter på at klokka skal bli fire så jeg kan dra og hente Fabian...

*trippetripp*

God helg til alle som måtte finne på å ramle innom her i løpet av helgen, forresten.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+..*teller* 5

To uker til neste kontroll med UL.. :D

Kjenner bevegelser nesten daglig nå, men syns det er lite kraft i dem ennå, kjennes ut som det er lenge til det kan karakteriseres som spark og kjennes utenpå..

Da var denne helgen over også da..

Koste meg veldig med Fabian på fredag :hjerte:

kosesnuskepusungen min.. :D

På lørdag var vi i bursdag hos sønnen til et vennepar som fylte 2 år..

Full fart med nonstop uteover hele gulvet.. masse unger.. moro..

Så var vi ute og titta på huset, artig å se hvordan rominndelingen blir nå som de driver og setter opp vegger..

Gikk rundt og skrev "blomst" på alle karmene som skulle ha blomsterbrett, det var det jeg fikk bidratt med.. :roll:

På kvelden lagde jeg svineindrefilet med gratinerte poteter, brokkoli og bernaisesaus.. nammenammenamm..

Søndag var det pliktbesøk hos mormor, kjøpte med en bukett med roser og liljer og en pose bamsemums til henne for å muntre henne opp litt.

Hun har fått beskjed fra sykehuset om at hun trenger pacemaker så hun er litt bekymret for det om dagen.

.. og så var helgen slutt.. :o

Forresten, jeg vant på Lotto på lørdag.. 8 875 kroner.. :hoppe:

Kult, har aldri vunnet noe særlig før, det meste jeg har vunnet er babytøy for 1000,- fra BabyMexx når Fabian var liten..

Tenkte vi skulle bruke pengene på badekar med løveføtter.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gevinsten - så deeeeilig det blir med badekar! (Skal jeg også begynne å tippe Lotto, montro? VIL ha badekar!)

Så flott at du kjenner liv, det gleder jeg meg så til å gjøre! Skjønner godt at du gleder deg til UL! Plutselig er dagen der! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg og Fabian ha en mamma-og-Fabbis-kose-seg-alene-hjemme-kveld.. :D

Den kommer til å inkludere pizza- og godterispising, hårklipping, bading, sitting under teppet m/pysj, ligge over mammas fang og bli kilt på ryggen, Beat for Beat/Idol, masse nussing og klemming.. :hjerte:

Aww :hjerter: Så koselig det høres ut.

Spennende med bevegelser i magen da! Og spennende å følge med deg i graviditeten. Jeg gir meg ikke til kjenne så ofte, men leser hvert ord :blunke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+0..

Takk for hilsener jolie og havsulen.. :D

Koselig asså.. :wink:

Har (om)bestemt oss for badekar, vi skulle egentlig ha et gammeldags et med løveføtter..*sukk*, men vi fant ut at selv om det er det som kommer til å passe best stilmessig på badet, så er det dårlig utnyttelse av plassen å velge et sånt et, vi kommer nemlig til å få masse ubrukt "dødplass" midt på gulvet, pluss at det er litt lite..

Så nå har vi bestemt oss for dette i stedet: http://www.silverviking.com/badekar/index.html (det som heter partner)

Det er ikke av de peneste.. :lol: men stort, og så blir det sikkert ok når vi murer det inn med fliser tenker jeg..

For en gangs skyld går det praktiske foran det estetiske..

Skal aldri skje igjen da.. hihi :lol:

Guuud som jeg gleder meg til å bo i nytt hus med ny baby..!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh. Stilig. Plass til to i bredden :sjarmor:

Ok, det var ikke pent-pent. Men dog så praktisk :blunke:

Håper ellers at alt er bra med deg - og det tror jeg at det er! :D

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med stort badekar - plass til hele familien! :) Det blir nok stilig hvis dere skal mure det inn med fliser!

Godt å se at det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17+1..

Yup kaktus, har planer om å stue oss nedi der hele gjengen.. :D

Får ofte konsentrasjonsproblemer når jeg sitter på jobben, Sebastian har en tendens til å romstere fælt når jeg sitter oppreist... :hjerter:

Stadige dult og knuff inni der, sjelden ut mot magen, mer nedover på en måte, mot livmorbunnen..

Kan ikke huske Fabian holdt på sånn? Mener å huske at jeg merket han bevegde seg helt annerledes enn Sebastian gjør..

Det er ikke så kraftige bevegelser ennå akkurat, en mellomting mellom luftbobler og spark kanskje?

Vanskelig å beskrive dette her asså.. :lol:

Hihi, samme det, moro er det i allefall, kjenner jeg blir myk i hjertet mitt hver gang jeg kjenner han.. :hjerte:

Har nedtelling til ny legekontroll med ultralyd, det er nå bare en uke og 3 dager til.. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner da Lukas kom til verden og alle andre søte hilsener du legger igjen etter deg! :blomst_opp:

Det synes i det du skriver at du koser deg om dagen, så godt å lese, virkelig nyter å være mamma med en til i magen du !! :lol:

Ha en fin dag!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...