Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Med ullgenser kan du kanskje gå med jakken åpen etterhvert? Kanskje med et ekstra skjerf rundt magen? Skjønner godt at du ikke gidder kjøpe ny jakke, i hvert fall!

Å vente, ja...

Graviditeten må vel være marathon i venting?

Samtidig venter dere på hus etc...

Det er lov til å være lei av å vente!

Samtidig er jo du ei av verdens heldigste jenter, ikke sant? :klem: Kanskje litt ostekake kan hjelp? Oppskrift spesielt til deg i dagboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt ostekake hadde hjulpet veldig, havsulen.. men så var det det nye kostholdsregimet mitt da.. :roll:

Skal printe ut og spare oppskriften jeg.. Tusen takk.. :kyss:

Hmm.. åpen jakke har jeg gått med en måneds tid nå.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+2

Guuud, jeg blir :murvegg: av IKEA noen ganger asså..

Vi har bestilt hele kjøkkeninnredningen og baderomsinnordningen derfra, minus heldekkende servanter til badet, for de skal komme med en ny modell som det er litt andre mål på så det fikk vi ikke.

(Den "gamle" er selvsagt ikke å oppdrive.. :roll: )

Forventet ankomst på den nye servantene er i uke 18.. !! :o

Rørleggeren vår skal jo montere dette opp i uke 15..!! :cry:

Har søkt og søkt etter andre servanter som kanskje passer til skapet, men det er selvsagt også håpløst.. :grine:

Hverken Ifø, Svedberg, Villeroy & Boch eller Porsgrund har noe som passer.. (noen som har tips til andre produsenter?)

Hvor er nærmeste Ikea i Sverige?

Kanskje de kan ha servanten der? Er desperat..

Var en tur på huset/hos svigers i går, og søsteren til mannen hadde kjøpt et nudelig lite, kremhvitt sett til babyen med hettejakke og bukse m/små føtter i sånn pusete velour.. :hjerte: Så søtt..

Settet var i str. 56 så vi får satse på å ha det på en dag det regner eller på kvelden eller noe, mye av babytøyet i de helsmå størrelsene de har på HM nå er for tykke å ha på sommeren..

Hmm... nei, må komme i gang og jobbe litt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får det være nok jobbing på en stund.. :roll:

Generelt sløv dag på jobben i dag egentlig.. men snart helg! :tommelsmil:

Har lyst til å ha Salamandra- og Salamandramannen-kveld i kveld, foreslo at jeg kunne lage litt mat til oss og sånn , men mannen vet ikke om det blir tid ennå, mye å gjøre på huset for tiden.

I dag har det blitt støpt gulv på vaskerommet og badet.. hipp hurra!

Når det er tørt kan vi vel begynne å flislegge.. :D

Mmm.. har hatt en liten sprekk i kostholdsregimet mitt i dag, røyk på en sjokoladecroissant..

Men som kollegaen min sa, det er jo tross alt mørk sjokolade inni, og det er jo ganske sunt.. :wink:

Etter nærmere vurdering tror jeg at resten av dagen er ødelagt i forholdt til kostholdsplan, så da kan jeg like gjerne spise og kose meg i kveld også.. :Nikke:

God helg til alle!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+5

Gratulerer med dagen jenter! :tommelsmil:

Hmm.. det ble full helgesprekk i kostholdsregimet, men er på'n igjen nå..

Det er bare en uke til jeg skal på kontroll igjen, og det betyr tur på vekta igjen.. :o Det må være motivasjon nok..

Det ble ikke så mye jobbing på huset på meg i helgen, på lørdag malte jeg en del vinduer, og ble såpass sliten i ryggen at jeg tok det med ro på søndag. Fikk igjen Fabian såpass tidlig pga syk eks at jeg hadde ikke rukket stort uansett.

Var en tur innom mormoren min med McDonalds-mat også, så nå kan jeg ha god samvittighet for det i noen dager..

Jeg og Fabian gikk bort til skolen han skal begynne på til høsten. Jeg er så utrolig glad for at han skal begynne der og ikke på den skolen vi sokner til nå, for den er kjempestor, ligger veldig sentralt og har dårlig med uteområder.

Den han skal begynne på ligger to minutters gange fra huset vårt, nesten ikke trafikk, svææære uteområder med masse lekestativer, akebakker, fotballbane osv.

Pluss at det ligger en liten, koselig barnehage ved siden av som jeg håper å få inn bebisen i..

Kanskje like greit å søke rett etter fødselen?

(Merk: jeg har blitt så usikker på kjønn i det siste, så jeg tør ikke kalle bebisen for Sebastian lenger.. :roll: )

Jeg gleder meg veldig til ul'en på mandag.. skal spise noe søtt rett før jeg kommer dit, sånn at det er bra med aktivitet der inne.

Håper lillesnurken er litt mer medgjørlig denne gangen og viser mamma'n og pappa'n sin om h*n er en liten sønn eller datter..

Kan ikke fatte og begripe de som velger bort å få vite kjønnet.. :o Så mye tålmodighet er ikke jeg velsignet med jaffal.. :D

I går lå jeg på sofaen og tittet på magen, og da kunne jeg se at magen rørte på seg når bebisen sparket.. :hjerter2:

Fabian fikk kjenne et spark i går for første gang..

Mannen prøvde også å kjenne i går kveld, men h*n ligger musestille så fort man skal se eller kjenne etter, og når man gir opp blir det fullt tivoli der inne. Gjør h*n det bevisst eller?

Husker det var likedan med Fabian.. :D

Enda en ny arbeidsuke.. :kvalm: Er så drittlei jobben..

Men nå er ikke akkurat det mest gunstige tidspunktet å søke på ny jobb heller.. :roll:

Får prøve å holde ut så lenge jeg kan, og heller søke på ny jobb mens jeg er i permisjon.

Har fått en del kynnere i det siste, forresten. Hadde ikke det med Fabian, så jeg syns det er litt guffent, samtidig som jeg vet at det pleier å være helt ufarlig da det bare er livmoren som øver seg til fødsel.

Men det kan være ganske ubehagelig når magen strammer seg så fælt.. :-?

Jeg begynner å bli fryktelig lei av å gå og vente på ting nå asså... Nå begynner det gudskjelov å se ut som det blir litt vår snart da.. men jeg vil ha huset ferdig!!! Nå!!! :grine:

Hmm.. ble mye syting dette, jaja.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. føler meg dårlig.. kvalm og uggen..

Vurderer å reise hjem fra jobben, kjennes ut som om jeg må :kvalm: hvert øyeblikk.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+6

6 dager til ny ultralyd..

I går fikk vi ny takst på byggeprosjektet (banken forlanger at bygget takseres underveis) og det ble taksert til 2 400 000 sånn som det står nå..

Det er jo kjempebra, det betyr vel at vi kan forvente oss en takst på omtrent 2 800 000 når det står ferdig.. :D

Fint om vi får så mye som mulig innenfor 80% pga renten.

Vi kommer nok til å binde renten med en gang, med såpass stort lån som vi kommer til å få blir det store utslag for oss hvis den skulle begynne å stige igjen.

I går så jeg på "nr. 19" på Tv2.. For et morsomt programkonsept..! Kombinerer to av mine favoritter; interiør og reality.. :Hehe:

Hun Natalie virket helt fjern da.. så tafatt.. :o

Gleder meg til å se på det fremover..

Det skal vel vare i en ti ukers tid, så det betyr at jeg kan se på finaleprogrammet hjemme i det nye huset.. :hjerte:

Mannen skal forresten til Barcelona i begynnelsen av mai for å se på Formel 1 løpet. Ble tilbudt å være med, men jeg ser ikke helt vitsen med det når jeg er såpass gravid som jeg kommer til å være da (30 uker..?).

Det er ikke sikkert jeg får lov å bli med på noe fly av flyselskapet heller..

Vi var der i fjor når vi var på bryllupsreise, det var kjempemoro, men jeg står over denne gangen, kan heller bli med til Monaco neste år i stedet.. :kul:

Mannen skal dra sammen med faren sin, nevøen sin og to kamerater.

Blir moro for han det, han fortjener det etter å ha vært så flink til å jobbe på huset nå i flere måneder.

Nå er det faktisk bare fem uker til planlagt overtagelse på huset.. :danse:

Kan hende vi flytter inn ennå litt før også, i påsken i uke 15..

Herregud, hvordan er det mulig å glede seg så fælt til noe??!!?? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst flere som er drittlei jobben gitt :tunge1: Jeg har også store planer om å være flink og søke nye jobber under permisjonstiden. Tror ikke akkurat at dette er tiden for sånne sprell..

Tusen takk for støtte i dagboken. Igjen.. Blir visst aldri helt sikker på dette her jeg...

Du er jo over halvveis allerede.. Syns det går fort jeg. Andres svangerskap altså.. Mitt er noe annerledes :ler:

Huset deres høres ut til å bli superfint! Skulle ønske jeg hadde din fantasi og teft. Så hadde vårt hus blitt kjempefint også!! Har ikke peiling på hvordan halvparten av rommene skal være engang :roll: Barnerommet er klart da.. Det skal være vårgrønt med gardiner og sengehimmel i vårgrønt og hvitt smårutete stoff. Kommoder og seng skal være hvite. Jaja.. Vi har jo ikke begynt å grave enda, så det er vel litt tid til å bestemme seg da :)

Nei, huff.. nå ble det mye skriving i DIN dagbok..

Ønsker deg en fin uke!

Meta :klem::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oopss.. jugde på meg en hel uke i forrige innlegg jeg.. :oops:

21+6 skulle det stå..

Takk for hilsen, meta..

Kan legge ut om så mye interiørgreier du bare orker i min dagbok du.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 uker.. :D

5 dager til neste UL..

Det ser ut som om vi må vente litt med å kjøpe en del av de møblene vi har planlagt.. Kranglet med mannen i går.. :roll:

Det er han som holder i trådene når det gjelder byggelånet og vi hadde satt av en del kr til innredning, som blant annet innebefatter møbler.

Men nå har vi visst ikke noe særlig å gå på lenger der da, så da får vi ta det litt etter litt etterhvert som vi får råd... :roll:

Blir så irritert; når han bestiller seg tur til Barcelona er det litt mye forlangt at jeg skal kunne lukte at vi ikke har penger til å kjøpe de møblene vi har planlagt.. ??

Da tror jo jeg såklart at vi ligger ok an etter skjema (jeg får jo aldri noen ordentlige svar når jeg spør heller.. ), og når jeg sier det så klarer han å vri det om til beskyldninger om at jeg ikke unner han turen.. Grrr.. :evil:

Unner han såklart den turen, men jeg syns prioriteringene her er litt pussige.

Kommer dog ikke til å kommentere det noe mer, for da kommer han vel til å være sur frem til neste år.. :-?

Får heller prøve å spare min egen lønn (vi har felles økonomi) og kjøpe seng til Fabian og møbler til babyrommet på egenhånd.. :-(

Så får vi ha klærne våre på gulvet så lenge..

Heller det enn å bli beskyldt for å ikke unne han den turen til Barcelona når han har vært så flink og jobbet så fælt på huset.

Bortsett fra det er alt i orden.. Måtte bare få "skrivi det av meg".. :D

Nå blir det mye maling fremover, hele 1 og 2 etg er klare til å males ferdig nå, og når det er ferdig gjenstår kjelleren.

Nå begynner det å dra seg til asså..

Mamma; du er klar for en malingsøkt eller to i helgen du eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra mannen hvor han beklaget oppførselen sin i går, og ba meg bestille seng til Fabian... :hjerte:

Visste det var en grunn til at det var han jeg valgte å gifte meg med.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Male ja... Kalltuå? :enig_animasjon:

Kommer jeg vettu! Hadde jo tenkt det da !(du trenger ikke skrive med liten skrift og sparkefært i grusen av den grunn) :ler:

Har vel tenkt å få med oss båtmessa, men vi kan jo ta det en kveld også.

Så det blir nok et par økter skal du se... Full arbeidsdag kan jeg ikke love, for det slenger visst noe folk innom her i helga.

Gleder meg til å se hvor langt dere har kommet. Har vel skjedd litt siden sist vil jeg tru.. Fabsen er vel hjemme, eller..?

Bra det er fred og ro i heimen igjen da hønemus. Jeg skjønner veldig godt hvorfor du giftet deg med mannen, han har utrolig mange fine egenskaper. Svigermordrømmen. men dere blir vel slitne begge to av kavet og jobbinga og da er det kanskje så som så med tålmodighet og overbærenhet. :grine:

Vi snakkes vel før helgen vil jeg tru. Når skal du på UL på mandag forresten??

Simma lugnt!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Mamma da, du kan ikke kalle meg hønemus her inne.. for alle andre høres det sikkert helt fjernt ut.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi!! Da vet vi altså hva vi skal kalle deg :hoho: Lurer på hvor det navnet kom fra ja :hoho:

Fint at mannen har tatt til "fornuft" da.. Det er jammen ikke bare enkelt dette med husbygging... Hos oss er det jeg som er økonomen, så det blir nok jeg som holder i trådene. Dessuten får jeg komplett angst av å ikke ha kontroll. Kontrollfrik?? Neida :ler:

Ønsker deg en FIN dag!

Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi, det er alltid koselig :)

Og du har rett i dine spekuleringer om meg og da jeg gikk gravid med Emil. Jeg skrev endel her inne da, men aner ikke hvor jeg kan finne igjen de notatene ? Aner du det ??

Emil er jo blitt stor han nå, 2 år og 7 mnd, og minsten er 7 mnd, jeg hadde termin den 20.07 med begge to :ler:

Blir bare gravid en gang i året jeg :wink:

Blir spennende å følge med deg

Klem fra Pludre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker Pludre, du kan jo legge inn et spørsmål om det på Ris, Ros, Tips.. til moderatorene og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn. nå skal jeg skrive et ordentlig innlegg her..

22+1

Hmm.. det har jo ikke skjedd noe spesielt.. bortsett fra en pågående disputt med en kollega på jobben som jeg blir helt :murvegg::sinna::grine: av...

Overhørte at hun ba om en samtale med sjefen i stad, så da skal hun vel inn og klage på meg da tenker jeg..

Tror ikke hun kommer så langt med det, for det første har jeg mitt på det tørre, det er hun som er helt håpløst vanskelig her, dessuten er han litt sky når det gjelder å involvere seg i konflikter mellom de ansatte.

Syns det er greit hvis han vil prate med meg om det etterpå så får jeg forklart hva som egentlig er saken her..

Er så drittlei av å sitte på jobben med klump i halsen og tårer i øynene pga idiotiske kollega..

Synd å si det, men det er nesten så jeg er glad for (lettet er kanskje riktigere å si) at bekkenet begynner å bli såpass plagsomt nå at jeg snart kan sykemelde meg med god samvittighet.

Kan da ikke være bra hverken for meg eller bebisen å ha det sånn?

Det er jo ikke det at jeg vil ha vondt noe sted, men jeg orker snart ikke være her mer, så hvis jeg først skal ha vondt så er timingen perfekt nå for å si det sånn..

I dag har jeg barnefri.. får ta en tur ut på huset og se åssen det står til der og kanskje male litt.

Egentlig har jeg mest lyst til å reise hjem og legge meg og gråte lenge.. :roll:

Mamma: ja, det er jeg som har Fabian i helgen, tenkte han kunne være inne hos svigers når vi maler, jeg.

Ul'en på mandag er klokka 09.20. Mannen skulle også være med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjihiiii! Har vel et par kjælenavn til å varte opp med hvis det skulle vise seg nødvendig.. :ler:

Kjært barn har som kjent mange navn. :kyss:

Håper deg går bedre med deg idag "......bosh". Ikke no' fint å ha det sånn på jobben. Skal jeg ta dem for deg?? Knuse noen kneskåler? :evil:

Nei, det er vel en dårlig løsning.

Så lite voldelig som jeg er så blir det vel helst: :fy:

Ha det fint, jenta mi :blomst::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Så kjedelig å høre om teite kollegaer da :roll: Ikke bry deg om det :trøste:

Skal straks igang med :husarbeid: for helga, kan ikke si at jeg gleder meg så veldig, men det må jo gjøres. Og det er jo ikke så lett å få gjort noe når man har en liten en som vil ha oppmerksomhet helst hele tida, og en 2,5 åring som er " høy" på druer.

Tror vi har et sånt arvelig avhengighetsforhold her i heimen, jeg er avhengig av sjokolade :oops: og Emil av druer, sånne grønne uten stein.

Aner ikke hvor mange kilo det går med i løpet av en uke, men det føles som om jeg handler druer HVER dag :ler:

Kose deg masse i helga da, og ikke tenk så mye på vanskelige kollegaer, de er ikke verdt det :trøste:

Helge :klem: fra Pludre så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hø...us! :ler:

Synes det er koselig med kjærenavn, jeg! (Hvis du vil mobbe meg tilbake, så er jeg mamma si sjur!) :o

Hyggelig å høre at mannen kapitulerte og sendte forsoningsmelding! Vi må jo være uenige av og til, og da er det så godt og viktig å ordne opp igjen.

Trist å høre om det kranglete bekkenet og uenigheten med arbeidskollegaen. Utrolig irriterende å måtte bruke energi på slikt! Skjønner godt at du har mer lyst til å være hjemme når forholdene er slik på jobben. :trøste:

Ta vare på den snille malingsmammaen din, da! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...