Gå til innhold

Han dusjer med barna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva hvis det var snakk om ei jente på bare ét år?

At far dusjet med henne alene bak låst dør? Ville det vekke mistanke?

Ja!! Faren burde dusje for seg selv, mens ettåringen kunne vært badet av sin mor, evt av far uten låst dør og med mor til stede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja!! Faren burde dusje for seg selv, mens ettåringen kunne vært badet av sin mor, evt av far uten låst dør og med mor til stede.

Spent på å høre begrunnelsen, i klartekst, for hvorfor det gir barnet økt grad av sikkerhet å dusje med mor framfor å dusje med far.

• Liker 2
Skrevet (endret)
TS sin beskrivelse av situasjonen må da være mer enn tilstrekkelig til å vekke slik mistanke!!

Hvis du er den sammen gjesten som sa at h*n hadde jobba i barnevernet er det vel ikke veldig rart at du ikke jobber der lengre. Tipper du var direkte ansvarlig for en del håpløse og grunnløse etterforskninger, samt vonde sår på ett og annet pappasinn. Stakkars menn!!

Og en far skal kun bade sitt barn med ulåst dør og med mor til stede!? Jeg er faktisk sjokkert, og det skal en del til!

Endret av MissStiles
  • Liker 2
Skrevet
Spent på å høre begrunnelsen, i klartekst, for hvorfor det gir barnet økt grad av sikkerhet å dusje med mor framfor å dusje med far.

Jeg sier ikke at det er greit at barnet dusjer med mor heller. Poenget er at de voksne burde dusje alene, men foreldrene kan hjelpe barnet med dusjing/bading så lenge barnet er så lite at det trenger hjelp til dette. Dersom den voksne er en mann, må det dog være mulig med kontroll ved at moren eller en annen voksen (kvinne) får anledning til å sjekke at det ikke skjer noe galt.

Skrevet
Jeg sier ikke at det er greit at barnet dusjer med mor heller. Poenget er at de voksne burde dusje alene, men foreldrene kan hjelpe barnet med dusjing/bading så lenge barnet er så lite at det trenger hjelp til dette. Dersom den voksne er en mann, må det dog være mulig med kontroll ved at moren eller en annen voksen (kvinne) får anledning til å sjekke at det ikke skjer noe galt.

Jeg er spent på argumentet for at det skal være kontroll dersom den voksne er en mann (men ikke hvis det er en kvinne?).

• Liker 1
Skrevet
Hvis du er den sammen gjesten som sa at h*n hadde jobba i barnevernet er det vel ikke veldig rart at du ikke jobber der lengre. Tipper du var direkte ansvarlig for en del håpløse og grunnløse etterforskninger, samt vonde sår på ett og annet pappasinn. Stakkars menn!!

Men dette blir vel moderert bort som personangrep.

Og en far skal kun bade sin far med ulåst dør og med mor til stede!? Jeg er faktisk sjokkert, og det skal en del til!

Jeg er ikke den som hadde jobbet i barnevernet. Det er likevel tragisk hvor mye som skal til før overgrep mot barn eller mistanke om dette anmeldes til politiet.

Det siste du skrev, var vel en trykkfeil. Du mente vel ...."bade sitt barn..." og ikke "bade sin far".

Skrevet
Jeg er spent på argumentet for at det skal være kontroll dersom den voksne er en mann (men ikke hvis det er en kvinne?).

Det må gjerne være kontroll begge veier, men kontroll av menn er langt viktigere, da de står for de aller fleste overgrep mot barn.

Skrevet

Takk, der fikk jeg svaret jeg var ute etter.

• Liker 2
Skrevet
Det må gjerne være kontroll begge veier, men kontroll av menn er langt viktigere, da de står for de aller fleste overgrep mot barn.

Synes du virkelig man skal mistenkeliggjøre absolutt alle menn fordi noen menn er overgripere?

• Liker 1
Gjest nobilian
Skrevet

Da er jeg sannelig glad du ikke vet hvem jeg er, jeg dusjer nemlig jentungen jevnlig, og oftest bak låst dør.

Jeg har en sønn på to som fint åpner dører, og for å slippe å ha ham traskende rundt i dusjvannet, vrir jeg om nøkkelen.

Mor synes det er veldig greit at jeg dusjer ungene, siden mitt korte hår tørker fortere enn hennes lange, og siden jeg alltid har likt å dusje.

Takker så mye for pedofiliantydningene, og anbefaler en reality check.

Skrevet
Synes du virkelig man skal mistenkeliggjøre absolutt alle menn fordi noen menn er overgripere?

Nei det synes jeg ikke, selv om en alltid må være på vakt. Det at han låser døren, er likevel tilstrekkelig til at mistanke vekkes.

Gjest nobilian
Skrevet

:skravle:

Nei det synes jeg ikke, selv om en alltid må være på vakt. Det at han låser døren, er likevel tilstrekkelig til at mistanke vekkes.

Den ovenfor oppgitte grunnen til å låse holder ikke?

Skrevet
:skravle:

Den ovenfor oppgitte grunnen til å låse holder ikke?

Moren som synes det er greit at du dusjer barna, må da kunne holde toåringen unna!

Skrevet

Frivillig = ok

Tvungent = noe helt annet og ikke ok

Har venner som er oppvokst med nudistforeldre og de har ikke blitt skadet av det så vidt jeg kan se, de har vel heller fått et mer normalt forhold til kropp en det jeg har og føler at de er mindre opptatt av det "perfekte" utseende når det kommer til kropp.

Den situasjonen som blir beskrevet her virker jo rimelig uskyldig og så lenge det er normalt for alle parter så burde det jo ikke være noe problem. Jeg skjønner jo at TS reagerer, sannsynligvis fordi hun ikke har opplevd dette før og blir skremt av at noen lever etter en standar som hun anser som tabu.

Media er flinke til å fremstille nakenhet som et likhetstegn til sex/seksuell opplevelse. I de tilfeller der overgrep faktisk skjer så er det jo viktig at man griper inn, og det er viktig at media skriver om det -men faren er da at ALL nakenhet mellom mennesker blir fremstillt som seksuelle opplevelser. Den fremstilte seksualiseringen i media er nesten farligere enn sjansen for overgrep i seg selv etter min mening. Vi lærer en kultur som fremmedgjør, og når noe blir "forbudt" og "tabu" så blir det også spennende -dermed så er sjansen større for overgrep.

Nakenhet i seg selv er ikke farlig, ei heller mellom foreldre og barn -det er fremmedgjøringen og sekualiseringen av nakenhet som gjør at vi tenker OVERGREP!! PEDOFILI!!

Det vil alltid være noen som går over en grense, eller som desverre hører inn under legningen pedofil -men jo mer man roper ulv...

Nå virker det ikke som om TS har skrevet mer i denne tråden enn startinnlegget -men ut i fra det første innlegget så virker det som om det er naturlig og frivillig for kjæresten hennes og barna, og dermed ingen grunn til fare.

MEN jeg ville rådet TS til å ta dette opp med kjæresten sin, forklare at dette føltes unaturlig og at hun reagerer. Kommunikasjon må vel sies å være det beste middelet man har for å løse problemer og konflikter -snakk sammen, hør hverandre ut, se-lær-forstå. Ikke minst så handler dette om å finne ut av seg selv -kan man godta at andre lever annerledes og har andre holdninger enn en selv?

• Liker 2
Gjest nobilian
Skrevet (endret)
Moren som synes det er greit at du dusjer barna, må da kunne holde toåringen unna!

Hvorfor skal hun, når jeg bare trenger å låse?

Du glemmer at vi begge synes det er helt uproblematisk at jeg dusjer ungene. Dermed er det ikke en problemstilling i det hele tatt at mor skal følge toåringen med argusøyne for at jeg skal slippe å låse døra.

Jeg tilbringer så mange timer jeg kan med ungene, og jeg har dem ofte alene mens mor er borte ifm skole og annet. Er det også problematisk i dine øyne? Burde vi ansette en voksenvakt som kunne passe på meg når mor ikke kan gjøre det?

Burde mor ta med barna på skolen eller be besteforeldre passe ungene?

Jeg må si jeg synes du er ganske festlig.

Endret av nobilian
Skrevet

Jeg må si jeg synes du er ganske festlig.

Det å utsette barna for risikoen det utgjør å være alene med menn, er på ingen måte festlig. Om ingen andre voksne kan være til stede, burde all alenekontakt mellom menn og barn vært videoovervåket. Jeg innser imidlertid at dette blir problematisk av kapasitetshensyn hos dem som måtte få oppgaven å være kontrollinstans. Fint om andre har idéer til hvordan dette kan løses.

Gjest nobilian
Skrevet
Det å utsette barna for risikoen det utgjør å være alene med menn, er på ingen måte festlig. Om ingen andre voksne kan være til stede, burde all alenekontakt mellom menn og barn vært videoovervåket. Jeg innser imidlertid at dette blir problematisk av kapasitetshensyn hos dem som måtte få oppgaven å være kontrollinstans. Fint om andre har idéer til hvordan dette kan løses.

Det er virkelig trist at det finnes slike som deg.

Jeg elsker barna mine høyere enn noe annet, jeg ville som de fleste foreldre gjort alt for dem.

At du sitter og skitner til mitt forhold til dem med antydningene dine får så være, jeg kjenner deg ikke og omgås heller ikke slike som deg til daglig.

At du ikke er i stand til å innse at en fars følelser for sine barn kan være like ekte og like sterke som mors, gjør deg til en umulig meningsmotstander.

Jeg her ikke tenkt å diskutere dette videre med deg, jeg noterer meg bare at verden er enda et hakk mer skrudd enn jeg trodde, og bruker energien på å kose meg med mine øyenstener.

Det synes forøvrig naturlig at du ikke bør oppdra barn sammen med noen mann, og jeg håper dermed for din del at du er lesbisk eller barnløs.

Skrevet

Det er virkelig trist at det finnes slike som deg.

Jeg elsker barna mine høyere enn noe annet, jeg ville som de fleste foreldre gjort alt for dem.

At du sitter og skitner til mitt forhold til dem med antydningene dine får så være, jeg kjenner deg ikke og omgås heller ikke slike som deg til daglig.

At du ikke er i stand til å innse at en fars følelser for sine barn kan være like ekte og like sterke som mors, gjør deg til en umulig meningsmotstander.

Jeg her ikke tenkt å diskutere dette videre med deg, jeg noterer meg bare at verden er enda et hakk mer skrudd enn jeg trodde, og bruker energien på å kose meg med mine øyenstener.

Jeg skitner da slett ikke til forholdet mellom deg og dine barn. Jeg har ingen mistanke om at ikke du er en utmerket far. Jeg ivrer kun for at kontakt mellom menn og barn underlegges kontroll slik at barna løper minst mulig risiko for å bli misbrukt av menn.

Skrevet

Jeg mener at det ikke er noe galt i at barna dusjer sammen med sin far, men jeg synes ikke det er greit at faren dusjer sammen med barna over 10 år, om dere skjønner. Pedofili er helt teit å antyde, men jeg synes det er på tide at faren snart lærer barna den barrieren mellom greit- og ikke greit. Jeg husker godt at jeg så på pappa tisse da jeg var liten fordi jeg var på badet samtidig og at jeg ble med i inni herregarderoben, men da jeg var sånn ca 5-6 år husker jeg at pappa plutselig sa at nei, nå er du så stor at nå kan du gå inn i garderoben selv/gå inn på do alene. Og det var nesten som at det var hans grensesetting som trigget min "intimgrense", og etter det var det plutselig rart å se han stå og tisse hvis han hadde glemt å låse døren, og jeg buset rett inn. Hadde han ikke gjort det så tror jeg det kunne vært "naturlig" for meg ganske mye lenger. Men jeg er glad han gjorde det såpass tidlig, for jeg har hukommelse tilbake til 5 årsalderen, og det er ikke ALT som er like gøy å huske :ler:

Må legge til at vi likevel hadde det "naturlig" og åpent utover dette, ingen låste døren ved dusjing og mamma stod fortsatt og tørket seg idet jeg gikk inn i dusjen, uten å gjemme seg liksom. Men å dusje sammen med henne eller pappa ville vært heeelt unaturlig. Men som sagt, jeg tror noen foreldre rett og slett må lære barna det. Kanskje lurt også, er nok ikke så stas med ærlige barn som forteller høyt i klassen som elleve-åring at i går "da jeg stod i dusjen sammen med pappa"... :ler:

Skrevet

Hele denne debatten er et resultat av seksualisering av nakenhet og kropp. Å være nakne sammen er ikke å ha sex. Å kunne være nakne sammen uten å tenke på sex er et sunnhetstegn.

Jeg synes trådstarter bør slappe av. Evt. ta en prat og fortelle at du synes det er på tide å lære barna at nakenhet er noe privat, hvis du synes det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...