Gå til innhold

Han dusjer med barna

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg synes begrepet dusjer med er litt diffust. Hvis en far og datter, eller mor og sønn for den del, er på badet samtidig, den ene dusjer mens den andre kler på seg, kan jeg ikke si jeg syns det er galt. Det er jo opptil hver enkelt familie hva de er vant med når det gjelder nakenhet.

Det der har jeg lurt på gjennom hele tråden, også. 3 stk i en standarddusj må da bli ukomfortabelt trangt, men hvis det menes at alle er på badet samtidig og en dusjer, mens den andre pusser tenner og den tredje kler på seg så blir det hele mer forståelig.

Bortsett fra det så tenker jeg som så at hvis alle de impliserte synes det er greit så er det OK, hvis en av dem ikke føler seg komfortabel med "fellesbadet" så burde det respekteres av de to andre. Så enkelt, faktisk.

Kan forøvrig ikke forstå at ikke en 12 åring helst vil ha badet for seg selv når han eller hun dusjer, men folk er jo forskjellige. :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sært.

Synes du. Det betyr ikke at det er sært for andre.

Jeg synes at når et barn er modent nok til å dusje og stelle seg på egen hånd, så er det tvilsomt og galt.

Hvorfor er det tvilsomt? Igjen blir nakenhet blandet sammen med sex.

Skrevet
Hva med det var sært?

På måten hun skrev på virket det som om familien aldri har på seg klær i huset sitt. Det synes jeg var sært.

Skrevet
Jeg synes at når et barn er modent nok til å dusje og stelle seg på egen hånd, så er det tvilsomt og galt.

Ja, det er jeg enig i.

Skrevet
Synes du. Det betyr ikke at det er sært for andre.

Hvorfor er det tvilsomt? Igjen blir nakenhet blandet sammen med sex.

Jeg må få lov å mene at det er sært selv om ikke andre mener det samme.

Har jeg blandet nakenhet sammen med sex? Nei. Jeg tenker mer på naturlige intimgrenser, for meg er den kanskje kortere enn hos andre, men sånn er det.

Skrevet
Jeg må få lov å mene at det er sært selv om ikke andre mener det samme.

Har jeg blandet nakenhet sammen med sex? Nei. Jeg tenker mer på naturlige intimgrenser, for meg er den kanskje kortere enn hos andre, men sånn er det.

Selvfølgelig - og jeg synes ikke det er sært! Da har vi vel like mye rett. Naturlige intimgrenser er svært sybjektivt, det som er en grense for deg, er ikke det for andre. I samfunnet i dag er "naturlige intimgrenser" ikke nødvendigvis naturlig, men grenser satt fordi andre synes det er galt eller ekkelt.

Skrevet (endret)

kitten> Jeg synes at når et barn er modent nok til å dusje og stelle seg på egen hånd, så er det tvilsomt og galt [at hun/han dusjer sammen med far/foreldrene]

beaute> sånn er det jo bare...

Det er synd å la "denne pedofil-hysteriske verden" bestemme hvordan vi skal oppføre oss ovenfor våre barn, selv om mange ønsker seg noen annet og kvitte seg med tullet. Vi mener at sånn er det jo bare ikke og derfor har vi gått en annen vei, men vi respekterer at ikke alle er enige med oss.

kitten>virket det som om familien aldri har på seg klær i huset sitt

Nei, slik er det er bare på naturistferie, bad eller strand, eller når vi er på hytta og det er varmt og vi skal bade. Rent praktisk. Tilfeldigvis er det en naturistfamilie på nabohytte også, så det fungerer bra.

Endret av line_a
Skrevet
kitten> Jeg synes at når et barn er modent nok til å dusje og stelle seg på egen hånd, så er det tvilsomt og galt [at hun/han dusjer sammen med far/foreldrene]

beaute> sånn er det jo bare...

Det er synd å la "denne pedofil-hysteriske verden" bestemme hvordan vi skal oppføre oss ovenfor våre barn, selv om mange ønsker seg noen annet og kvitte seg med tullet. Vi mener at sånn er det jo bare ikke og derfor har vi drått en annen vei, men vi respekterer at ikke alle er enige med oss.

kitten>virket det som om familien aldri har på seg klær i huset sitt

Nei, slik er det er bare på naturistferie, bad eller strand, eller når vi er på hytta og det er varmt og vi skal bade. Rent praktisk. Tilfeldigvis er det en naturistfamilie på nabohytte også, så det fungerer bra.

Går dere naken fordi det er praktisk? Hva er upraktisk med å ha på seg klær?

Skrevet
I Norge er alt så "naturlig og ekte" - og jenter har seg fra de fyller 12 i dette landet. Dessverre. Bluferdighet finns ikke.

:klappe: det er sant,de orske samfunnet er ødelagt.

Gjest En annen naturist
Skrevet
Går dere naken fordi det er praktisk? Hva er upraktisk med å ha på seg klær?

Når det er varmt i lufta så er det behagelig (og praktisk) å ikke ha på seg klær. Når det blir kaldere så kler man på seg. Er man naken så kommer lyset lettere til flere steder. Det er bra for huden, spesielt hvis man her eksem etc. Hvis man bader så er det mer praktisk å ikke ha på klær. Badetøy medfører at huden tørker mye saktere. Badetøy gir dessuten vesentlig økt sjanse for undelivsproblemer spesielt for jenter/kvinner. All hud har godt av å bli luftet med jevne mellomrom.

Det å gjøre klær våte og så frakte med seg disse (uten at annet tøy blir vått) når huden egentlig har det bedre uten er unødvendig og upraktisk. Balsekunster under håndkler for å skifte mellom badetøy og undertøy bare for å skjule at man ser ut som 50% av befolkningen er også upraktisk (men kanskje litt morsomt). Å måtte ha med seg ekstra store håndkler etc. for denne (unødvendige) skifteleken er også upraktisk.

Og hva er vitsen med å ha på seg et (vått) klesplagg når det er varmt i været? Riktignok kan det virke som om noen bruker badetøy som en markedsføring og for å skape en spenning rundt de selv:"Kom og se på meg og hva for noe spennende jeg skjuler" så der er det kanskje et poeng. Noen føler at de må bruke badetøy for å vise at de ikke er umoralske og seksuelt tilgjengelige for "hvermann". Andre klarer å signalere og stå for det helt utmerket selv om de er nakne. Og hvis man er på et (naturist-)sted hvor reglen er "naken betyr ikke umoralsk/seksuelt tilgjengelig" så behøver man ikke gjøre noe for å merkere dette heller.

At man kan være avslappet naken i en ikke-seksuell setting sammen med det kjønnet man ellers tiltrekkes av er kun en tilvenning. Det har både de homofile og de lesbiske, og naturistene demonstrert utmerket i en del generasjoner nå.

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg også. Bader/dusjer ALDRI med min tenåringsdatter, og jeg er mor. Syns det hadde vært rart.

Og så tenker jeg litt sånn. Ingen gutter vil se sin mor naken vil de vel.

Skrevet

Det er nesten så jeg overveier å bli naturist bare for å motvirke all nakenredselen her ...

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

MissStiles, mod

Skrevet

Det jeg her merket i denne tråden er ihvertfall at vi som synes dette er noe merkelig argumenterer med intimgrenser, mens det er alle dere "pro-nakenhet og dusjing med far og tenåringsdatter er helt normalt" som drar inn pedofilikortet... :filer:

Skrevet

Jeg synes det er ekkelt at han dusjer med datteren sin på 12 år. Og hvorfor i alle dager vil han det? Kan hun ikke få dusje alene?

Skrevet
Jeg synes det er ekkelt at han dusjer med datteren sin på 12 år. Og hvorfor i alle dager vil han det? Kan hun ikke få dusje alene?

Akkurat dette lurer jeg også på! Kan noen forklare meg grunnen til at foreldre, - uansett kjønn, på død og liv må dusje sammen med sine halvstore barn?

Klarer de ikke å løfte armene selv for å vaske håret? Såper de inn kroppene til hverandre? Er det for å spare på varmvannet?? :filer:

Skrevet

Spare tid om morgenen, kanskje?

Dessuten, vi som synes dette er uproblematisk går selvfølgelig ut i fra at barna også synes det er greit.

Skrevet

Hvis hun vil det så må vi regne med at hun får det. Det er ikke snakk om noe tvang fra noens side slik man forstår TSs innlegg.

Skrevet
Akkurat dette lurer jeg også på! Kan noen forklare meg grunnen til at foreldre, - uansett kjønn, på død og liv må dusje sammen med sine halvstore barn?

Klarer de ikke å løfte armene selv for å vaske håret? Såper de inn kroppene til hverandre? Er det for å spare på varmvannet?? :filer:

Det er på ingen måte på død og liv viktig å dusje sammen. Men er det på død og liv viktig at man ikke gjør det? Dette er ingen tvang fra noens side og helt fullstendig frivillig. Når en ikke ønsker dette lenger så er vedkommende fri til å ordne seg selv. Motivasjonen er at det er sosialt og effektivt. Man sparer neppe noe vann men en del tid. Selvfølgelig klarer de å løfte armene selv. Nei, man såper ikke inn kroppene til hverandre og direkte naken kroppskontakt er ikke vanlig i hvertfall ikke på områder som normalt dekkes av klær. (Unntaket er selvfølgelig de yngste barna som får hjelp av far, mor eller større søsken.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...