missLynch Skrevet 15. mars 2010 #221 Skrevet 15. mars 2010 Det jeg synes er litt spesielt, er at ungene VIL dusje sammen med faren når de er såpass gamle. Aldri i livet om jeg hadde villet det da jeg var 12 år. Men men, vil de det så... Synes forøvrig det er tragisk at menn/fedre skal mistenkeliggjøres bestandig. Det har gått helt over styr. 1
Gjest Barneogungdomsarbeider Skrevet 15. mars 2010 #222 Skrevet 15. mars 2010 Du er gal. Dine holdninger vil skade et barn MYE mer enn å gi det et naturlig forhold til sin kropp, ikke gjemme kroppen sin og si at den er "skammelig" og må skjules!!! Burka kanskje? Tror allikevel ikke at et barn vil blotte seg frivillig til noen som vil forgripe seg på dem. Barn kan lett skjønne at situasjonen ikke er rett. DU ER GAL!! Ta gjerne kontakt med en psykolog med en gang!!! Så får du det svart på hvitt!!...Hadde jeg begynnt sammen med en mann som dusja ilag med sin 12 års gamle datter så hadde jeg anmeldt han tvert!!!
Gjest Barneogungdomsarbeider Skrevet 15. mars 2010 #223 Skrevet 15. mars 2010 Ja, men noen i denne tråden vinklet det til at "far" generelt ikke skulle ha kontakt alene med sine barn uansett alder pga at "alle menn" er mulige overgripere! Og for å sette det på spissen, hvis det går på "frivillighetsbasis", så skulle visst jeg være meldt til barnevernet iom at poden driver med puppenekt for tiden, og jeg til tider må tvinge han litt til å ta mitt nakne kvinnebryst i munnen. tvang er ikke bra! det kan medføre at han absolutt ikke vil ta brystet pga nettopp det!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #224 Skrevet 15. mars 2010 DU ER GAL!! Ta gjerne kontakt med en psykolog med en gang!!! Så får du det svart på hvitt!!...Hadde jeg begynnt sammen med en mann som dusja ilag med sin 12 års gamle datter så hadde jeg anmeldt han tvert!!! Hva med nudister? Skal du anmelde familien "Olsen" som tar med barna på nudistcamping eller nudiststrender?
Darkannie Skrevet 15. mars 2010 #225 Skrevet 15. mars 2010 (endret) tvang er ikke bra! det kan medføre at han absolutt ikke vil ta brystet pga nettopp det! Du vet ikke hva du snakker om engang!!!! Uansett skulle du vel anmelde meg fordi jeg lar ham suge på brystet mitt! Endret 15. mars 2010 av Darkannie
Gjest Barneogungdomsarbeider Skrevet 15. mars 2010 #226 Skrevet 15. mars 2010 Hva med nudister? Skal du anmelde familien "Olsen" som tar med barna på nudistcamping eller nudiststrender? Det er ikke det samme som å dusje sammen alene med datteren.... Men dette ser du vel ikke? Det er veldiog viktig å lære barne sine grenser for seg og sin kropp og intimområder..Barn kan pga foreldrenes autoritære holdning si seg enig i feks å dusje sammen selv om de synes det er ubehafelig.. Det er viktig å lære barn dette slik at de ikke havner i ubehagelige situasjoner senere og blir et lettere offer... Dere som absolutt vil dusje med deres 12 åringer , kan jo lufte spørsmålet til en barnepsykolog, lege så får dere høre hva som oppleves som mistenkelig av fagfolk
Gjest Barneogungdomsarbeider Skrevet 15. mars 2010 #227 Skrevet 15. mars 2010 Du vet ikke hva du snakker om engang!!!! tvang kan føre til motsatt handling av det du ønsker..og jo ..det vet jeg alt om..har både jobbet for og med barn i over 20 år, samt har egne barn i alderen 8-20 år
Gjest Barneogungdomsarbeider Skrevet 15. mars 2010 #228 Skrevet 15. mars 2010 Du vet ikke hva du snakker om engang!!!! Uansett skulle du vel anmelde meg fordi jeg lar ham suge på brystet mitt! nei hvorfor i all verden skulle jeg det?..hadde han vært 12 år så kanskje...
Darkannie Skrevet 15. mars 2010 #229 Skrevet 15. mars 2010 (endret) tvang kan føre til motsatt handling av det du ønsker..og jo ..det vet jeg alt om..har både jobbet for og med barn i over 20 år, samt har egne barn i alderen 8-20 år Tror jeg forholder meg til Helsesøster og Fastlegen min jeg. Endret 15. mars 2010 av MissStiles
MissStiles Skrevet 15. mars 2010 #230 Skrevet 15. mars 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. MissStiles, mod
Gemini70 Skrevet 15. mars 2010 #231 Skrevet 15. mars 2010 (endret) Mange meninger om dette ja... Selv heller jeg vel over til at det høres veldig tvilsomt ut at en far dusjer med datteren sin på 12-13 år... Hva i alle dager er vitsen ved det??? Men... gutten min på 13 år pleier å bade i badekaret, og da vasker jeg gjerne håret på han da... Og synes ikke det er rart i det hele tatt. Likeledes kommer ofte barna mine inn til meg om natten også. Og det er da bare trygt og koselig... Og å lese bok for en 13 åring synes jeg heller ikke er det minste rart... De er jo fremdeles bare barn.... Endret 15. mars 2010 av Gemini70
Eplefe Skrevet 15. mars 2010 #232 Skrevet 15. mars 2010 Jeg skrev i "Ting jeg har lært av kvinneguiden"-tråden for lenge siden at det alltid er en lege eller pedagog tilgjengelig akkurat når man trenger det minst, og de har alltid utbasunerende meninger som som oftest er rimelig søkte. Jeg står ved det. 1
Gjest Jau jau Skrevet 16. mars 2010 #233 Skrevet 16. mars 2010 For å oppsummere tråden: "Min datter på 12 år ville aldri dusjet sammen med sin far, derfor kan ingen andre 12-åringer dusje sammen med sin far." eller "Min datter på 12 år dusjer sammen med sin far, derfor kan alle andre 12-ringer også dusje sammen med sin far." Make your pick!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #234 Skrevet 16. mars 2010 pick! Intressant ordvalg for denne tråden
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #235 Skrevet 16. mars 2010 Når de er så pass "gamle" at de har oppdaget sex, gutter og har begynt å utvikle seg til å få bryster, så blir det bare ekkelt og rart om de skal presses inntil faren i dusjen. Dvs: noe er rart med han hvis han ikke engang tenker over på barnas grenser og den pinligheten det kan skape. Forestillingen om at de skal presses inntil faren i dusjen finnes nok bare i enkelte skeptikeres fantasi. Det er ingen som har skrevet at det er det som skjer. Hvis barna er vant til å skille mellom sex og nakenhet så er ikke nakenhet skremmende og de konfronterer ikke barnas seksualitet. Jeg synes at man skal ta utgangspunkt i at dette er en normal far som har god kontakt med sitt barn og vil barnets beste. Han vil da selvfølgelig være var for barnets reaksjoner og endre dusjvanene hvis barnet begynner å synes at dette er ubehagelig.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #236 Skrevet 16. mars 2010 Er veldig enig med deg.Dette er IKKE NORMALT. Jeg er barne og ungdomsarbeider og har jobbet hele mitt voksne liv med barn.DET er kjempeviktig å vise dem grenser for sin egen kropp og det er skadelig for dem å normalisere et slikt fohold mellom far og barn.Barn trenger å vite at det ikke er greitt å være nakne etter en viss aldre.Også ved farer utenfra,. Et barn som ikke har grenser kan lett bli et offer for en pedofil og også føle skam og skyld pga at han/hun som liten måtte dusje med sine foreldre. Det er opp til foreldrene å sette grenser for hva som er rett og galt slik at ikke barnet senere får uønsket konsekvenser av handlingen. Barn lærer meget tidlig at det gjelder forskjellige regler i forskjellige sammenhenger. De har ikke noe problem med å danne seg en regel om at det f.eks. er greit å være naken sammen med egen familie men ikke sammen med andre. Selvfølgelig skal barna i stor grad få bestemme over egen kropp og ønsker de å dusje alene så skal de selvfølgelig få det (men må kanskje stå opp tidligere eller vente til de andre er ferdige). Men hvis barna opplever det som hygglig og trygt å dusje sammen med far og mor, hvorfor skal da andre komme og fortelle de at det er galt? Hvorfor skal det være galt når det er en positiv opplevelse og hverken forelder eller barn legger noe seksuelt konfronterende i det? Et barn vil etter fylte ti år ha behov for egen privattid, også på badet, selv om det selv ikke ser det da..Reaksjoner kan komme i ettertid og det er viktig at de forstår at det ikke er greitt å dusje med far i den alderen hvis man er jente.. Barn er meget forskjellig. Hvis de får en reaksjon senere tror jeg det først og fremst vil være fordi andre rundt de forteller at det var galt. Hvis barna har opplevd samværet i badet som trygt og alle andre forteller at faren høyst sannsynlig hadde pedofile tanker selv om barnet aldri merket noe til det, så kan selvfølgelig forholdet til faren bli påvirket. Far/datter ikke greitt..mor/datter greitt...far/sønn greitt...Mor/sønn ikke greitt Siden du absolutt må blande sex inn i dette: Hva med hvis barnet vokser opp til å være homofil/lesbisk? Skal da sønnen dusje sammen med faren inntil at han vokser opp og oppdager at han er homofil for så å begynne å dusje sammen med moren? Eller er slik at det er den voksnes sekualitet som er viktig for deg slik at en bifil mor alltid må dusje alene?
Gjest En helt annen gjest Skrevet 16. mars 2010 #237 Skrevet 16. mars 2010 Far/datter ikke greitt..mor/datter greitt...far/sønn greitt...Mor/sønn ikke greitt Siden du absolutt må blande sex inn i dette: Hva med hvis barnet vokser opp til å være homofil/lesbisk? Skal da sønnen dusje sammen med faren inntil at han vokser opp og oppdager at han er homofil for så å begynne å dusje sammen med moren? Eller er slik at det er den voksnes sekualitet som er viktig for deg slik at en bifil mor alltid må dusje alene? Veldig bra sagt "Gjest". Dette vil jeg gjerne ha svar på hos denne såkalt Barneogungdomsarbeideren.
Gjest helig.1 Skrevet 5. august 2012 #238 Skrevet 5. august 2012 en heldig man som får se en ung jente naken
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2012 #239 Skrevet 5. august 2012 det der var jæv... drøyt asså.spess at han dusjer med jenta.gutten å asså.men jenta tenker jeg mest på. han ville ikke jeg ha vært sammen med i alle fall. Hæ?? Hva er forskjellen? Gutten kan jo være homo for alt du vet....
la Flaca Skrevet 6. august 2012 #240 Skrevet 6. august 2012 Det jeg synes er litt spesielt, er at ungene VIL dusje sammen med faren når de er såpass gamle. Aldri i livet om jeg hadde villet det da jeg var 12 år. Da jeg var liten var det pappan min som etter hvert ble flau over nakenhet og ikke jeg. Så det er ingen automatikk i at det er barnet som endrer seg først ihvertfall. For mange barn, også 12-åringer, så er pappa fortsatt bare pappa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå