Virreliten Skrevet 26. januar 2010 #41 Skrevet 26. januar 2010 Du får det til å høres ut som der hele tiden gikk nakne hjemme. Neida, var mest på vei til eller fra bad og klesskap og slikt.
Gjest imli Skrevet 26. januar 2010 #42 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Men jeg blir litt provosert når folk skal ha så bastante meninger om hva som er best for barna, uten å bry seg om annet enn "kultur" og det er "naturlig" (som i denne sammenhengen bare vil si kultur). Jeg synes det er skummelt med det samfunnet vi går mot å bli, der nakenhet er livsfarlig og alt skal seksualiseres og gjøres kjempealvorlig, spesielt når det er menn inne i bildet. Einig med deg. Ungane blir då tidsnok flaue over både kroppen sin og nakne fedre. Endret 1. februar 2010 av MissStiles 1
Virreliten Skrevet 26. januar 2010 #43 Skrevet 26. januar 2010 Det med dusjinga kan jeg på en måte skjønne. En svært naiv/uskyldig 13-åring (i forhold til dagens tenåringer i samme alder) kan vel fint gå med på det. Men å bli lest for på den måten til man er 13? Min far leste for meg senest for et par uker siden. Han er pensjonist og jeg godt voksen. Vi tar oss en knert og han finner en bok han bare MÅ fortelle meg om. Så leser han, da, og vi koser oss begge to. Trenger jeg tilføye at jeg IKKE ligger på armen lenger? Og ikke har gjort det siden dengang da? :gjeiper: 1
Gjest imli Skrevet 26. januar 2010 #44 Skrevet 26. januar 2010 Neida, var mest på vei til eller fra bad og klesskap og slikt. Slik var det heime hos oss og, då eg var lita. Foreldra mine hadde alltid baderomsdøra på gløtt, og vandra nakne mellom bad og soverom. Kan ikkje seie eg har fått traumer av det gitt. Heller eit godt og naturleg forhold til kroppen min og det å vere naken. 1
Harlekin Skrevet 26. januar 2010 #45 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Herregud, for et samfunn vi lever i. Hvorfor skal alt på død og liv seksualiseres?? Nakenhet og sex er ikke det samme. Dersom faren og jenta er komfortable med dette, må de da få lov til å gjøre som de vil? Hvorfor skal andre diktere hva som er "rett og riktig"? Dere som ikke synes far og datter kan dusje sammen, ikke gjør det da. Men andre bør få gjøre som de vil uten å mistenkeliggjøres. Herrefred. Endret 1. februar 2010 av MissStiles 4
Gjest Tigress Skrevet 26. januar 2010 #46 Skrevet 26. januar 2010 Eg ser ikkje heilt problemet, eg altså. No har eg eit utruleg avslappa forhold til skroget mitt, og alle andres skrog også, men eg kan ikkje sjå at det er noko pes så lenge ungane synest det er greit og kan hende til og med triveleg.
Skyld Skrevet 26. januar 2010 #47 Skrevet 26. januar 2010 Så lenge jentungen ikke bryr seg så ser jeg virkelig ikke problemet. Det jeg derimot syntes er et problem er at folk syntes at hun skal mene det er feil. Gi et barn skyldfølelse for noe som ikke skader verken henne eller faren. Er det noen forskjell mellom at en far og datter ser hverandre naken eller en mor og sønn ser hverandre naken? I såfall er min mor en grusom pedofil, som kan være naken rundt min lillebror på 11 år 2
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #48 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt. Har venninner som begynte å ha sex da de var 13... SKulle de liksom dratt fra kjæresten, hjem for å ta en dusj med pappa...?!?! Dere som synes dette er helt greit og normalt, når mener dere eventuelt at det ikke er det lengre? 14? 16? 20? Eller de kan holde på så lenge de vil så lenge de synes det er greit selv?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #49 Skrevet 26. januar 2010 Min far leste for meg senest for et par uker siden. Han er pensjonist og jeg godt voksen. Vi tar oss en knert og han finner en bok han bare MÅ fortelle meg om. Så leser han, da, og vi koser oss begge to. Trenger jeg tilføye at jeg IKKE ligger på armen lenger? Og ikke har gjort det siden dengang da? :gjeiper: En ting er jo å lese noen utdrag eller til og med noen sider for å vise hvordan en bok er. Noe ganske annet er en 13-åring som blir lest til som et lite barn. Beklager at jeg reagerer sånn, da, men kan ikke huske å ha blitt lest for (og da mener jeg ikke uttdrag eller lignende, men virkelig lest for) siden andre klasse. Selv om jeg selvfølgelig ikke var klar til å lese fagbøker eller Shakespeare enda, var jeg da fullt i stand til å lese Donaldblader og barnebøker, og kan ikke se hvorfor noen skulle måttet lese disse for meg.
kisskissbangbang Skrevet 26. januar 2010 #50 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt. Har venninner som begynte å ha sex da de var 13... SKulle de liksom dratt fra kjæresten, hjem for å ta en dusj med pappa...?!?! Dere som synes dette er helt greit og normalt, når mener dere eventuelt at det ikke er det lengre? 14? 16? 20? Eller de kan holde på så lenge de vil så lenge de synes det er greit selv? Selvsagt kan de holde på så lenge det føles naturlig for dem? Hvem i alle dager skulle kunne nekte dem noe annet, eller ha noe som helst å si om den saken? Det er jo ikke noe seksuelt over det å være naken/dusje med foreldrene sine! 2
Gjest loveli Skrevet 26. januar 2010 #51 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er greit at en voksen mann dusjer med barn i den alderen der. Det er ekkelt, og jeg får en følelse av at han kanskje er pedofil...
kisskissbangbang Skrevet 26. januar 2010 #52 Skrevet 26. januar 2010 En ting er jo å lese noen utdrag eller til og med noen sider for å vise hvordan en bok er. Noe ganske annet er en 13-åring som blir lest til som et lite barn. Beklager at jeg reagerer sånn, da, men kan ikke huske å ha blitt lest for (og da mener jeg ikke uttdrag eller lignende, men virkelig lest for) siden andre klasse. Selv om jeg selvfølgelig ikke var klar til å lese fagbøker eller Shakespeare enda, var jeg da fullt i stand til å lese Donaldblader og barnebøker, og kan ikke se hvorfor noen skulle måttet lese disse for meg. Kanskje det var koselig? Kanskje det var en fin måte for far og datter å tilbringe tid med hverandre? 4
Gjest Iah Skrevet 26. januar 2010 #53 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er greit at en voksen mann dusjer med barn i den alderen der. Det er ekkelt, og jeg får en følelse av at han kanskje er pedofil... Hadde du fått samme følelsen dersom det var snakk om en mor som dusjet sammen med sin 12 år gamle sønn? 1
kisskissbangbang Skrevet 26. januar 2010 #54 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er greit at en voksen mann dusjer med barn i den alderen der. Det er ekkelt, og jeg får en følelse av at han kanskje er pedofil... Sånt er virkelig pinlig å lese. Hvorfor i alle dager får du "en følelse av at han kanskje er pedofil" av det TS skrev? 2
Gjest Iah Skrevet 26. januar 2010 #55 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt. Har venninner som begynte å ha sex da de var 13... SKulle de liksom dratt fra kjæresten, hjem for å ta en dusj med pappa...?!?! Nå er det vel neppe de barna som har blitt så "modne" i den alderen at de debuterer seksuelt som dusjer sammen med foreldrene sine heller. Men det er stor forskjell på hvor mye ungdom 12-13 åringer er, og det må gå an å ha forståelse for at ikke alle er som en selv. Jeg hadde heller aldri dusjet sammen med foreldrene mine i den alderen, for meg hadde det blitt helt feil. Men jeg kan jo ikke si at min oppfatning skal gjelde for alle. 1
cowell Skrevet 26. januar 2010 #56 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt. Har venninner som begynte å ha sex da de var 13... SKulle de liksom dratt fra kjæresten, hjem for å ta en dusj med pappa...?!?! SÅ du synes det er greit at dine venninner hadde sex når de var 13 men ikke at fedre dusjer sammen med sine døtre på 13? Isåfall synes jeg OMVENDT. 3
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #57 Skrevet 26. januar 2010 SÅ du synes det er greit at dine venninner hadde sex når de var 13 men ikke at fedre dusjer sammen med sine døtre på 13? Isåfall synes jeg OMVENDT. Signerer. Jeg synes det er mer naturlig at en 12 åring dusjer med faren sin enn at hun har sex med kjæresten sin. Tenåringer vil automatisk trekke seg litt tilbake etter hver, og da stopper det seg selv. Jeg dusjet ikke sammen med pappa, men når jeg var i 11-12 års alderen måtte han slutte å komme inn på badet mens jeg dusjet. Så lenge det ikke er tvang inne i bildet, ser jeg ingen grunn til å påvirke verken far eller datter til å skamme seg over dette. Det tenåringen virkelig kan ta skade av er hvis hun får høre at det er ekkelt at hun og faren dusjer sammen.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 26. januar 2010 #58 Skrevet 26. januar 2010 Mye her er stakkar jenta... Lurer på om folk hadde ment det samme om moren dusjet med sønn på 12...
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #59 Skrevet 26. januar 2010 Mye her er stakkar jenta... Lurer på om folk hadde ment det samme om moren dusjet med sønn på 12... Jeg ville mente det samme ja.
Gjest Far til flere Skrevet 26. januar 2010 #60 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes det er skremmende hvor mange perverse holdninger som tillegges faren og hvor lite tolerante mange har i forhold mennesker som gjør ting litt annerledes enn seg selv. Jeg kan bare stå frem med en gang: Jeg/vi passer i denne beskrivelsen. Jeg er en far med flere barn blandt annet en jente på 12 og en gutt på 10år. Om morgenen så dusjer vi om hverandre hele gjengen, voksne som barn. Vi dusjer sammen fordi det er praktisk, effektivt og sosialt. Vi står opp samtidig, hjelper hverandre (spesielt hårvask av de yngre) og spiser frokost sammen. Hvis man skulle begynne å låse døra og være alene ville morgenstellet tatt lenger tid og vi ville ikke fått spist frokost sammen. Barna har fått beskjed om at hvis de vil dusje alene så kan de det men da må de stå opp tidligere og være ferdig når "fellesdusjingen" starer. Hittil har ingen valgt det. For meg/oss voksne så er det selvfølgelig greit om de eldre vil dusje alene. Om de vil dusje sammen med oss så er det også helt greit og jeg vil ikke kaste de ut om de er 12år, 16år eller 20år. For meg/oss har dusjingen ingen ting med seksualitet å gjøre. Skulle barna føle det annerledes så er selvfølgelig det greit. Angående pedofil forestillingene: Mine seksuelle preferanser har alltid vært rettet mot kvinner rundt min egen alder. Siden jeg ikke har merket noen som helst pedofile trekk ved meg selv hittil så tror jeg det er lite sannsynlig at de vil komme senere. Jeg anser meg derfor ikke som latent pedofil. Hva man er vant med har selvfølgelig mye å si. Jeg gikk gjennom puberteten uten å ha noe som helst kroppskomplekser. Jeg var hverken flau eller hadde noe behov for å eksponere meg. Jeg dusjet sammen med mor og far langt opp i ungdommen og lenge etter at jeg ble seksuelt interessert i jevnaldrede jenter. Jeg har aldri merket at jeg har hatt noen problemer med det i ettertid. Med unntak av når jeg er alene med kjæresten min så forbinder jeg ikke dusjing med sex. Jeg har noen få ganger når ungene var små vært på naturistbad og dusjet sammen med fremmende barn, kvinner og menn uten at det har gjort meg noe. Jeg har mange ganger vært i fellesdusjer hvor det også har vært homofile menn uten at det har vært noe problem. Min ektefelle har heller ikke noe problem med lesbiske kvinner. Ut fra hva flere av dere skriver så synes dere nok at vi er en liten pervers familie. "Til tross for det" så fungerer vi bra sammen, det er et godt og nært forhold mellom alle og ingen mentale eller andre problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå