Gå til innhold

Han dusjer med barna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser ikke problemet. Er det naturlig i denne familien, så er det etter min mening helt greit uavhengig av hva andre måtte mene, inkludert fars nye kjæreste. Finner det merkverdig at man i slike saker skal hevde å sitte på fasiten på vegne av andre i deres eget liv. Ser heller ikke hensikten i å "seksualisere" forholdet mellom far og datter, dersom det ikke er det saken handler om for de to så er vel saken grei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ALARM! Her er det en far som har et nært forhold til sin datter! ALARM!

Endret av MissStiles
  • Liker 1
Skrevet
Er det en universell regel for hva som er "riktig"? Sånn at selv om noe sånt som dette (en bagatell i mine øyne) er helt naturlig for en familie så er det feil? Hun er tolv år, hun går på barneskolen enda. Det er veldig stor forskjell i hvor moden barn i denne alderen er. Det er nok bare et spørsmål om tid før hun ikke lengre finner det naturlig, og da opphører det. Problem solved.

Skulle pappan derimot insistere på å fortsatt dusje med denne janta, da hadde jeg hevet øyenbryn og tatt meg en god og lang prat med begge parter, for da hadde det vært noe som ikke var helt riktig. Det er ikke dermed sagt at jeg ville mistenkt denne mannen for å være en pedofil overgriper, jeg hadde nok vært innom tanker om at pappa kanskje ikke ville ta det inn over seg at lillejenta begynte å bli voksen, at han ville ha henne lita så lenge som mulig, at denne dusjen hadde vært en fin måte for de å være nære på som han ikke ville gi opp el. Men igjen, jeg hadde hevet et bryn her og der, og tatt en skikkelig alvorsprat med mannen.

Nå var hovedsvaret mitt også skrevet ut i fra den informasjonen TS kom med i hovedinnlegget, og i dette stod det blant annet "han lar barna bade sammen.". Dette sier i hvert fall meg at disse ungene trives med dette, og at det ikke er tvang eller uvilje med i bildet.

Innen for norsk kultur er det feil at en far dusjer sammen med sin tolv år gamle datter ja. Når et barn er i stand til å dusje og vaske håret selv (noe tolvåringer er) bør de også få lov til å dusje i fred.

Det finnes andre og bedre måter å få et nært forhold på en å dusje sammen.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er helt enig i alt kisskissbangbang har sagt her. Jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg tror kanskje jeg dusjet sammen med pappa en gang i blant da jeg var på den alderen selv (eller.. jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var), og jeg er på ingen måte traumatisert av det. Det slutter av seg selv når barna vil det.

Skrevet (endret)
Innen for norsk kultur er det feil at en far dusjer sammen med sin tolv år gamle datter ja. Når et barn er i stand til å dusje og vaske håret selv (noe tolvåringer er) bør de også få lov til å dusje i fred.

Få lov til? I alle dager? Selvsagt skal de få dusje alene om de vil det, men det er da ikke saken her? Jeg tar utgangspunkt i at alle parter (bortsett fra den hysteriske kjæresten til pappa) trives med situasjonen, og da har da ingen andre (inkludert nevnte hysteriske kjæreste) noe med det å gjøre?

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 4
Skrevet

Her er jeg helt enig med the kitten. De fleste jenter har begynt å komme i puberteten i 12 års alderen, eller så er den like rundt hjørnet, og dette her blir bare feil i mine øyne. At man dusjer med barn av samme kjønn i denne alderen i fellesdusjer kan jo ikke sammenlignes.

Skrevet
Få lov til? I alle dager? Selvsagt skal de få dusje alene om de vil det, men det er da ikke saken her? Jeg tar utgangspunkt i at alle parter (bortsett fra den hysteriske kjæresten til pappa) trives med situasjonen, og da har da ingen andre (inkludert nevnte hysteriske kjæresten) noe med det å gjøre?

Hvordan vet du at jenten vil dusje sammen med sin far?

Skrevet

Som jeg skrev; Jeg tar utgangspunkt i at alle parter er komfortable med situasjonen, fordi det var sånn jeg leste hovedinnlegget. Hvorfor jeg leste det sånn har jeg såvidt vært inne på i et tidligere innlegg.

• Liker 1
Skrevet

Men skal vi alltid gå ut i fra det verste? Trådstarer nevner ingenting om at jenta ikke er komfortabel med situasjonen, noe jeg tviler på at hun hadde utelatt om så var tilfellet.

• Liker 3
Skrevet

The Kitten, du kommer med hypotetiske rammer og implikasjoner som ikke ligger i originalinnlegget når du sier ting som "hva om han insisterer", og at de "bør få lov til" å dusje alene. Det er ingenting i hovedlinnegget som sier at de ikke får lov til å dusje alene eller at det er noen form for tvang involvert. Du diskuterer en annen problemstilling og sier bare at ting er "feil" uten å si hvorfor du mener det, og hvorfor dine meninger skal være førende for alle.

Skrevet
Men skal vi alltid gå ut i fra det verste? Trådstarer nevner ingenting om at jenta ikke er komfortabel med situasjonen, noe jeg tviler på at hun hadde utelatt om så var tilfellet.

Jeg har også vært inne på at ts ikke kan være sikker på om alle faktisk er komfortabel med situasjonen.

Skrevet

Jeg dusjet og badet sammen med både far og stemor til jeg var nesten 13, vi valset nakne rundt alle mann, så stoppet det seg selv når de skjønte at blygheten hadde meldt seg. De stoppet med det først, uten at jeg trengte å si noe som helst. Foreldre med antennene i orden skjønner sånt helt av seg selv.

Og jeg lå på armen til pappa like lenge, og ble lest for. Den dagen jeg ikke lenger ville sa pappa bare litt trist at nei, du er vel blitt for stor til det nå, så det er greit. Og det var det.

I mine øyne sunt og normalt når det føles naturlig. Overfor andre familiemedlemmer enn dem og min mor kunne det ikke falt meg inn engang.

• Liker 4
Skrevet
Jeg dusjet og badet sammen med både far og stemor til jeg var nesten 13, vi valset nakne rundt alle mann, så stoppet det seg selv når de skjønte at blygheten hadde meldt seg. De stoppet med det først, uten at jeg trengte å si noe som helst. Foreldre med antennene i orden skjønner sånt helt av seg selv.

Og jeg lå på armen til pappa like lenge, og ble lest for. Den dagen jeg ikke lenger ville sa pappa bare litt trist at nei, du er vel blitt for stor til det nå, så det er greit. Og det var det.

I mine øyne sunt og normalt når det føles naturlig. Overfor andre familiemedlemmer enn dem og min mor kunne det ikke falt meg inn engang.

Du får det til å høres ut som der hele tiden gikk nakne hjemme.

Skrevet
Jeg dusjet og badet sammen med både far og stemor til jeg var nesten 13, vi valset nakne rundt alle mann.

Finnes det virkelig blyghet i en familie som det der da...?

Skrevet
Jeg tror kanskje jeg dusjet sammen med pappa en gang i blant da jeg var på den alderen selv.

Tragisk! :tristbla:

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke at folk syntes det er greit å dusje naken med sin 13 år gamle datter.

Hadde min framtidige mann gjort dette med min datter hadde jeg reagert, voldsomt.

For meg er dette overhode ikke greit.

Endret av Huffsa
Skrevet

Det med dusjinga kan jeg på en måte skjønne. En svært naiv/uskyldig 13-åring (i forhold til dagens tenåringer i samme alder) kan vel fint gå med på det. Men å bli lest for på den måten til man er 13? :hakeslepp:

Skrevet
Å dusje sammen med sin far når man er tolv år og jente er ikke naturlig, og det er nok nært ja. Litt for nært synes jeg.

Hva om problemet ikke forsvinner? At faren insisterer på å fortsatt dusje med henne?

Du kan da søren ikke komme her og diktere hva som er naturlig for andre mennesker!

Norsk kultur??? Hvorfor i all verden må alle som bor i Norge følge det du påstår er norsk kultur, når det er snakk om noe så uskyldig (for noen)? Greit nok at man skal følge norsk kultur ifht. lover, men i forhold til hva man selv føler seg vel med? Hva med nudister da? De følger ikke norsk kultur de heller, bør de slutte med det de og?

Det er faktisk normalt i mange familier å ha et uanstrengt forhold til nakne kropper, og så lenge begge barna synes det er OK er det virkelig ikke noe problem. At det ville vært et problem for deg, The Kitten, er DITT problem, og hva norsk kultur skulle tilsi kan du gi en lang f. i så lenge ingen tar skade av det. Norsk kultur er ikke like fantastisk og flott til enhver tid, og er ikke noe man MÅ følge til punkt og prikke selv om man vil være et godt menneske.

Dessuten er det mange barn som fortsatt føler seg som barn når de er 12 (de ER jo barn). Noen 12-åringer hater å vise kroppen sin i den alderen, andre tenker ikke over det en gang. Vær så snill, ikke ødelegg for de barna som synes det er helt naturlig og uproblematisk å være naken med sin egen familie, utenforståendes unødvendige korrigeringer kan skape stor skam i stedet for å hjelpe.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Du kan da søren ikke komme her og diktere hva som er naturlig for andre mennesker!

Norsk kultur??? Hvorfor i all verden må alle som bor i Norge følge det du påstår er norsk kultur, når det er snakk om noe så uskyldig (for noen)? Greit nok at man skal følge norsk kultur ifht. lover, men i forhold til hva man selv føler seg vel med? Hva med nudister da? De følger ikke norsk kultur de heller, bør de slutte med det de og?

Det er faktisk normalt i mange familier å ha et uanstrengt forhold til nakne kropper, og så lenge begge barna synes det er OK er det virkelig ikke noe problem. At det ville vært et problem for deg, The Kitten, er DITT problem, og hva norsk kultur skulle tilsi kan du gi en lang f. i så lenge ingen tar skade av det. Norsk kultur er ikke like fantastisk og flott til enhver tid, og er ikke noe man MÅ følge til punkt og prikke selv om man vil være et godt menneske.

Dessuten er det mange barn som fortsatt føler seg som barn når de er 12 (de ER jo barn). Noen 12-åringer hater å vise kroppen sin i den alderen, andre tenker ikke over det en gang. Vær så snill, ikke ødelegg for de barna som synes det er helt naturlig og uproblematisk å være naken med sin egen familie, utenforståendes unødvendige korrigeringer kan skape stor skam i stedet for å hjelpe.

Hvorfor er du så sint? :klø:

Skrevet (endret)
Hvorfor er du så sint? :klø:

Men jeg blir litt provosert når folk skal ha så bastante meninger om hva som er best for barna, uten å bry seg om annet enn "kultur" og det er "naturlig" (som i denne sammenhengen bare vil si kultur). Jeg synes det er skummelt med det samfunnet vi går mot å bli, der nakenhet er livsfarlig og alt skal seksualiseres og gjøres kjempealvorlig, spesielt når det er menn inne i bildet.

Endret av MissStiles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...