Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #61 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har blitt sammen med en mann som har en sønn på 10 og ei datter på 12. Jeg har nå funnet ut at han dusjer sammen med dem og lar også barna bade nakne sammen i badekaret. Han ser tydligvis ikke problemet og mener visst at dette må de bestemme selv. Men er ikke dette langt over streken? 12-åringen har jo til og med begynt smått i å komme i puberteten. Og det er da vel ikke normalt heller å dusje med så store barn? Blir uvel av tanken og føler det setter en liten knekk på forholdet. Når du føler det slik, er sannsynligheten såpass stor for at du har rett at det krever politianmeldelse og etterforskning av faren. En hver som har mistanke om at barn utsettes for krenkende situasjoner eller misbruk, har (moralsk) plikt til å anmelde dette.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #62 Skrevet 26. januar 2010 Når du føler det slik, er sannsynligheten såpass stor for at du har rett at det krever politianmeldelse og etterforskning av faren. En hver som har mistanke om at barn utsettes for krenkende situasjoner eller misbruk, har (moralsk) plikt til å anmelde dette. Rett i hva? At faren missbruker barna? Man kan være enig eller uenig i mannens oppførsel men slik den er beskrevet er den ikke straffbar og ikke noe politiet vil bry seg om å undersøke nærmere.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #63 Skrevet 26. januar 2010 Rett i hva? At faren misbruker barna? Man kan være enig eller uenig i mannens oppførsel men slik den er beskrevet, er den ikke straffbar og ikke noe politiet vil bry seg om å undersøke nærmere. Dersom datteren føler situasjonen ubekvem, bør dette være tilstrekkelig til å dømme faren for overgrep mot henne. Så lenge det er mistanke om noe så alvorlig, plikter politiet å ta anmeldelsen på alvor. Faren bør varetektsfengsles under etterforskningen, så han ikke får sjansen til å påvirke barnas forklaringer til politiet.
Gjest nobilian Skrevet 26. januar 2010 #64 Skrevet 26. januar 2010 Dersom datteren føler situasjonen ubekvem, bør dette være tilstrekkelig til å dømme faren for overgrep mot henne. Så lenge det er mistanke om noe så alvorlig, plikter politiet å ta anmeldelsen på alvor. Faren bør varetektsfengsles under etterforskningen, så han ikke får sjansen til å påvirke barnas forklaringer til politiet. *** Hehe, du er kanskje seriøs også?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #65 Skrevet 26. januar 2010 Dersom datteren føler situasjonen ubekvem, bør dette være tilstrekkelig til å dømme faren for overgrep mot henne. Så lenge det er mistanke om noe så alvorlig, plikter politiet å ta anmeldelsen på alvor. Faren bør varetektsfengsles under etterforskningen, så han ikke får sjansen til å påvirke barnas forklaringer til politiet. Nå står det ikke noe i TSs opprinnelige innlegg om at datteren opplever situasjonen som ubekvem - kun at TS gjør det. Jeg tror nok ikke at det å eventuelt gjøre sin datter ubekvem er grunnlag nok for en anmeldelse eller etterforskning.
Gjest Gjest_Tja_* Skrevet 26. januar 2010 #66 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har jobbet noen år i barnevernet, og vil gjerne si: dette er ikke "normalt". Nakenhet mellom barn og foreldre, trenger absolutt ikke å bety noe, men dusjing... Nei! Det vil selvfølgelig ikke si at det foregår noe ulovlig, men som regel har barna og foreledrene naturlige sperrer på dette. Ser over her at en beskriver at hele familien dusjer/steller seg sammen. Tenker at det kanskje er litt annerledes når hele familien gjør dette, men en alenefar og hans snart tenåring, ville jeg også reagert på!
Siiw Skrevet 26. januar 2010 #67 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er naturlig! usj!!!!!. jeg var med pappa i svømmehallen en gang, når jeg var 4-5 år og det bildet sitter i hodet på meg enda når jeg var med herregarberoben:( . Masse nakne gubber rundt omkring.. Kan ikke skjønne at noen vil dusje med foreldra sine i den alderen. om jeg får unger noen gang så tviler jeg på at jeg vil dusje sammen med dem.. :-/ . hvordan finner folk dette naturlig!? Ja det er synd på gutten som evt må dusje med mora og omvendt -ovs. Hørte ikke om dette før itida om barna badet med foreldra sine.. Men lykke til dere som liker og dusje med barna deres...! håper ikke barna får trauma av det seinere:p
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #68 Skrevet 26. januar 2010 Nå står det ikke noe i TSs opprinnelige innlegg om at datteren opplever situasjonen som ubekvem - kun at TS gjør det. Jeg tror nok ikke at det å eventuelt gjøre sin datter ubekvem er grunnlag nok for en anmeldelse eller etterforskning. I så alvorlige saker må det da være tilstrekkelig for politiet at TS har mistanke om at noe ikke er som det burde være.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #69 Skrevet 26. januar 2010 *** Hehe, du er kanskje seriøs også? Synes du virkelig ikke at barnas trygghet og sikkerhet må komme i første rekke???
Gjest nobilian Skrevet 26. januar 2010 #70 Skrevet 26. januar 2010 Synes du virkelig ikke at barnas trygghet og sikkerhet må komme i første rekke??? *** Klart jeg gjør, men hva har det med frivillig dusjing å gjøre?
kisskissbangbang Skrevet 26. januar 2010 #71 Skrevet 26. januar 2010 (endret) I så alvorlige saker må det da være tilstrekkelig for politiet at TS har mistanke om at noe ikke er som det burde være. I så alvorlige saker? Hæ?! Endret 1. februar 2010 av MissStiles 1
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #72 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har jobbet noen år i barnevernet, og vil gjerne si: dette er ikke "normalt". Nakenhet mellom barn og foreldre, trenger absolutt ikke å bety noe, men dusjing... Nei! Det vil selvfølgelig ikke si at det foregår noe ulovlig, men som regel har barna og foreledrene naturlige sperrer på dette. Ser over her at en beskriver at hele familien dusjer/steller seg sammen. Tenker at det kanskje er litt annerledes når hele familien gjør dette, men en alenefar og hans snart tenåring, ville jeg også reagert på! Så du synes situasjonen beskrevet rett over er ok fordi det er hele familien? Mener du at det er greit når mor er med og passer på?
Gjest nobilian Skrevet 26. januar 2010 #73 Skrevet 26. januar 2010 (endret) I så alvorlige saker? Hæ?! *** Jeg synes du har svart knallbra i denne tråden, jeg. Kudos. Jepp. Endret 1. februar 2010 av MissStiles
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #74 Skrevet 26. januar 2010 I så alvorlige saker? Hæ?! Overgrep mot barn/ mistanke om dette er da blant de mest alvorlige saker politi har å etterforske.
Berentsens Skrevet 26. januar 2010 #75 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har blitt sammen med en mann som har en sønn på 10 og ei datter på 12. Jeg har nå funnet ut at han dusjer sammen med dem og lar også barna bade naken sammen i badekarret sammen. Han ser tydligvis ikke problemet og mener visst at dette må de bestemme selv. Men er ikke dette langt over streken? 12-åringen har jo til og med begynt smått i å komme i puberteten. Og det er da vel ikke normalt hellerå dusje med så store barn? Blir uvell av tanken og føler det setter en liten knekk på forholdet. Så lenge barna synes det er greit å bada sammen, kan de vel få fortsette med det? Men at han dusjer sammen med dem blir vel kanskje litt feil. Hva med å si til ham hva du tenker om at han dusjer sammen med dem, kanskje han rett og slett ikke har ofret det slike tanker som du tydeligvis har. 2
WRorschachK Skrevet 26. januar 2010 #76 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har jobbet noen år i barnevernet, og vil gjerne si: dette er ikke "normalt". Nakenhet mellom barn og foreldre, trenger absolutt ikke å bety noe, men dusjing... Nei! Jeg kan vel knapt komme på noen situasjon der nakenhet mellom barn og foreldre er mer naturlig enn ved dusjing. I hvilke andre situasjoner "trenger det ikke bety noe" hvis dusjing "kan bety noe"? 1
kisskissbangbang Skrevet 26. januar 2010 #77 Skrevet 26. januar 2010 Overgrep mot barn/ mistanke om dette er da blant de mest alvorlige saker politi har å etterforske. Men hvor kommer grunnlag for mistanke inn her? 2
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #78 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ikke det er naturlig! usj!!!!!. jeg var med pappa i svømmehallen en gang, når jeg var 4-5 år og det bildet sitter i hodet på meg enda når jeg var med herregarberoben:( . Masse nakne gubber rundt omkring.. Kan ikke skjønne at noen vil dusje med foreldra sine i den alderen. om jeg får unger noen gang så tviler jeg på at jeg vil dusje sammen med dem.. :-/ . hvordan finner folk dette naturlig!? Ja det er synd på gutten som evt må dusje med mora og omvendt -ovs. Hørte ikke om dette før itida om barna badet med foreldra sine.. Men lykke til dere som liker og dusje med barna deres...! håper ikke barna får trauma av det seinere:p Det er nok mindre traumer blandt de som er vokst opp med en avslappet forhold til egen kropp og til nakenhet enn til de som ikke er det - med mindre alle andre forteller de at det var galt og påfører de traumer.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #79 Skrevet 26. januar 2010 Men hvor kommer grunnlag for mistanke inn her? TS sin beskrivelse av situasjonen må da være mer enn tilstrekkelig til å vekke slik mistanke!!
Gjest nobilian Skrevet 26. januar 2010 #80 Skrevet 26. januar 2010 TS sin beskrivelse av situasjonen må da være mer enn tilstrekkelig til å vekke slik mistanke!! *** Hva hvis det var snakk om ei jente på bare ét år? At far dusjet med henne alene bak låst dør? Ville det vekke mistanke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå