pusilus Skrevet 27. januar 2010 #161 Del Skrevet 27. januar 2010 Vanntrøbbel igjen :dåne: Håper de fikser det fortere enn fortest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 27. januar 2010 Står til med babyen din, Dreia? Ikke vann? Oo Hadde jeg aldri taklet... Hvordan skulle jeg overlevd uten morgenkaffe?? Håper du får det tilbake snart. Det er ikke noe særlig å være vannløs; dusjebehovet kan for eksempel øke dramatisk, er liksom ikke måte på hvor nødvendig det blir med vann når en ikke har det. Og så får man vannet tilbake...og da var det ikke så nødvendig likevel. Plutselig kan dusjing, eller andre vannforbrukende aktiviteter vente, for man "skal jo bare..." først. Håper ellers du får en fin dag. for snart 14 uker! Dusjbehovet er plutselig mykje meir prekært. For ikkje å snakka om kor tørst ein blir av å mangla vatn! :dåne: Vanntrøbbel igjen :dåne: Håper de fikser det fortere enn fortest Heldigvis gjekk det mykje kortare tid denne gongen. Det var berre å setja på krana då eg kom heim, og vatnet flomma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 27. januar 2010 #163 Del Skrevet 27. januar 2010 Veldig så uheldig dere er med vannet da Godt det kom tilbake raskere denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 27. januar 2010 #164 Del Skrevet 27. januar 2010 Så godt at det ordnet seg med vannet. Selv om det sikkert hadde vært spennende å kjøpe 200 liter Imsdal, og varmet opp for å få et bad. Du kunne jo da satset på noen flasker med kullsyre-vann, for eksempel, og fått boblebad. =P Eller vann med sitronsmak OG kullsyre. Dreia med sitronsmak, liksom. Eh... *restarter hjernen* Men ja, var iallefall bra dere fikk det tilbake. Får håpe det holder seg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 27. januar 2010 #165 Del Skrevet 27. januar 2010 Hehe, kullsyre i karbad... Verst av alt så hørtes det spennende ut å prøve akkurat det! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. januar 2010 #166 Del Skrevet 27. januar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 27. januar 2010 #167 Del Skrevet 27. januar 2010 Fysjadialekt? Lurer veldig på kva nynorskstrøk du skal bevega deg mot. Er det hotellturen? I så fall er nok min dialekt eit stykke frå det. Den og.. men jeg sender pm jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. januar 2010 #168 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Fysjadialekt, det er det vel ikke sier hun som håper barna kommer til å snakke hennes dialekt Endret 27. januar 2010 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 27. januar 2010 #169 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Fysjadialekt, det er det vel ikke sier hun som håper barna kommer til å snakke hennes dialekt Jo, det er skikkelig fysja.. Karskemål som det kalles! Og jeg er OVERLYKKELIG over at mine barn ikke kommer til å prate min dialekt!! Hadde vært best om de tok etter faren sin, men han vil ikke bo der! Endret 27. januar 2010 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 27. januar 2010 #170 Del Skrevet 27. januar 2010 Så kjedelig med vannproblem, håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 28. januar 2010 #171 Del Skrevet 28. januar 2010 Hvordan går det med deg og lille-Dreia? Jeg synes forresten at trønder er en ganske fin dialekt...liker de fleste dialekter, men sliter litt med en del fra østfold.. Men du var ikke fra Trondheim, om jeg husker riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 29. januar 2010 #172 Del Skrevet 29. januar 2010 G D helg til Dreiaheimen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 29. januar 2010 #173 Del Skrevet 29. januar 2010 Det er så herlig å se at dagene og ukene raser avsted på tickeren din! Tenk, over 14 uker allerede! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 29. januar 2010 #174 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvordan går det med deg og lille-Dreia? Jeg synes forresten at trønder er en ganske fin dialekt...liker de fleste dialekter, men sliter litt med en del fra østfold.. Men du var ikke fra Trondheim, om jeg husker riktig? Grøss.. Sliter med alle østlandsdialekter jeg. Huff. Er østlending selv! Agderfylkene, østlandet og trøndelag er de jeg sliter mest med. Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal, samt hele Nordnorge er flotte dialekter! Resten er greit nok, BORTSETT fra bergensdialekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 30. januar 2010 #175 Del Skrevet 30. januar 2010 Grøss.. Sliter med alle østlandsdialekter jeg. Huff. Er østlending selv! Agderfylkene, østlandet og trøndelag er de jeg sliter mest med. Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal, samt hele Nordnorge er flotte dialekter! Resten er greit nok, BORTSETT fra bergensdialekt! Møre og Romsdal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #176 Del Skrevet 31. januar 2010 I dag har det visst nok ein gong vore vannmangel i Trondheim, men for ein gongs skyld har me hatt vatn heile dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 31. januar 2010 Veldig så uheldig dere er med vannet da Godt det kom tilbake raskere denne gangen Det var heldigvis tilbake då me kom heim frå jobb. Og etter det har det ikkje vore noko tull. Så godt at det ordnet seg med vannet. Selv om det sikkert hadde vært spennende å kjøpe 200 liter Imsdal, og varmet opp for å få et bad. Du kunne jo da satset på noen flasker med kullsyre-vann, for eksempel, og fått boblebad. =P Eller vann med sitronsmak OG kullsyre. Dreia med sitronsmak, liksom. Eh... *restarter hjernen* Men ja, var iallefall bra dere fikk det tilbake. Får håpe det holder seg sånn. Litt vanskeligare med Imsdal-dusj. Me har ikkje badekar. *lyst på* Farris-dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #178 Del Skrevet 31. januar 2010 Hehe, kullsyre i karbad... Verst av alt så hørtes det spennende ut å prøve akkurat det! :D Det hadde vore interessant å prøva. Litt sær variant av boblebad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 31. januar 2010 Fysjadialekt, det er det vel ikke sier hun som håper barna kommer til å snakke hennes dialekt Før eg møtte mannen, synst eg trøndersk var noko av det fælaste eg høyrte. Gjett om eg hadde flaks som falt for ein trønder, då! :dåne: Eg skal også gjera mitt ytterste for å få barna til å snakka "riktig" dialekt. Jo, det er skikkelig fysja.. Karskemål som det kalles! Og jeg er OVERLYKKELIG over at mine barn ikke kommer til å prate min dialekt!! Hadde vært best om de tok etter faren sin, men han vil ikke bo der! Hvordan går det med deg og lille-Dreia? Jeg synes forresten at trønder er en ganske fin dialekt...liker de fleste dialekter, men sliter litt med en del fra østfold.. Men du var ikke fra Trondheim, om jeg husker riktig? Eg kunne virkelig ikkje fordra trøndersk tidligare, men heldigvis er det ikkje sååå ille nå lenger. *gift med trønder* Sjølv er eg så langt unna trønderdialekta som du kjem, trur eg. *heldig* Grøss.. Sliter med alle østlandsdialekter jeg. Huff. Er østlending selv! Agderfylkene, østlandet og trøndelag er de jeg sliter mest med. Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal, samt hele Nordnorge er flotte dialekter! Resten er greit nok, BORTSETT fra bergensdialekt! Agder-dialekt er då ikkje det verste. Eg slit mest med enkelte Finnmark-dialektar. *grøsse av å høyra tonefallet til Ballo* Norges finaste dialekt er heilt klart Hardanger/Sunnhordland. *mo i knea* Og Sogn og Fjordane kan også vera flott. Møre og Romsdal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #180 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Så kjedelig med vannproblem, håper det ordner seg Heldigvis ser ting ut til å vera i orden igjen. Herlig med vatn! G D helg til Dreiaheimen! Like så! Det er så herlig å se at dagene og ukene raser avsted på tickeren din! Tenk, over 14 uker allerede! God helg! Eg hadde aldri trudd at tida skulle gå så fort som den faktisk gjer. Herlig! Endret 31. januar 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå