Gå til innhold

dreias nye ventetid


dreia

Anbefalte innlegg

Det skjedde faktisk hos oss for ikke så veldig lenge siden. Kom ingenting ut da jeg satte på vasken. Det gikk veldig bra likevel, tok morgenstellet med våtservietter istedet :tommel: Det verste var egentlig at jeg ikke fikk laget meg kaffe når jeg hadde lyst på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremdeles ikkje noko vatn, gitt. :kjefte:

Siste meldingen frå kommunen var at arbeidet var forsinka og dei rekna med å skru på vatnet rundt kl 17. Ca. 16:45 høyrte me lydar frå varmtvannstanken, men då me kom tilbake frå tur ca. 17:30, var det ingenting i kranene, så dei har sikkert prøvd, men skrudd det av igjen. :sur: Det har iallfall vore vegarbeidsaktivitet like oppi hogget ei stund.

Det er utrulig kor avhengig ein er av vatn! :overrasket: Og nå begynner eg å bli veldig sulten, for det har ikkje blitt middagslaging ennå. :forvirret:

Det er da man ser hvor avhengig man er av vann :Nikke: Jeg dusjer hver morgen, hvis jeg ikke gjør det blir dagen helt feil :ler: Så heldigvis ikke ofte vannet er borte her....

Håper vannet er tilbake når du kommer hjem fra jobben :) Tenk å sitte med en liten baby uten vann i flere timer ja...morsmelkerstatning uten vann f.eks...suuuulten baby :ler:

Ha en fin dag på jobb :kose:

Heilt avhengig, ja! Eg hadde heldigvis dusja seint i går kveld, så eg slapp i det minste å møta på jobb med feitt hår til alle kantar. :fnise:

MME utan vatn og hylande baby. *grøsse* Då hadde det vel blitt ein tur på butikken så snart dei opna. :ler:

Det skjedde faktisk hos oss for ikke så veldig lenge siden. Kom ingenting ut da jeg satte på vasken. Det gikk veldig bra likevel, tok morgenstellet med våtservietter istedet :tommel: Det verste var egentlig at jeg ikke fikk laget meg kaffe når jeg hadde lyst på :ler:

Eg føler ikkje eg blir rein på hendene av våtserviettar, så tanken på å skifta bleie utan å kunna vaska hendene etterpå, er ikkje akkurat fristande. :forvirret: Men ein blir kanskje mindre kresen på slikt når ein blir mor? :vetikke:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibac kjære venn! :lur: Og på butikken med en gang for å kjøpe 5-litersdunker med vann ;)

Antibac har dei vel berre på apoteket, og apoteket er stengt for lengst. Me har riktignok noko antibakterielt å ta på hendene, men eg føler meg virkelig ikkje rein etter det heller. Eg svergar til såpe og vatn! :forvirret:

Kanskje senda mannen på butikken? Eg kan (vil) uansett ikkje bæra så tungt som 5 liter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Antibac har dei vel berre på apoteket, og apoteket er stengt for lengst. Me har riktignok noko antibakterielt å ta på hendene, men eg føler meg virkelig ikkje rein etter det heller. Eg svergar til såpe og vatn! :forvirret:

Kanskje senda mannen på butikken? Eg kan (vil) uansett ikkje bæra så tungt som 5 liter. ;)

Jeg tenkte hvis man har baby ;) Men du blir rein hvis du har antibacaltså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte hvis man har baby ;) Men du blir rein hvis du har antibacaltså :)

Å vera rein og å føla seg rein er ikkje alltid det same. ;)

Nå er det like før dagens middag blir endra til fiskepinnar = ikkje behov for vatn til tilberedninga. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg ren etter en runde med antibac ivertfal :) Og man blir nok ikke mindre nøye på renhold etter å ha blitt mor, det går nok heller andre veien :ler:

Håper vannet snart er tilbake :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får igjen vannet snart. :klem:

Jeg føler meg ren etter en runde med antibac ivertfal :) Og man blir nok ikke mindre nøye på renhold etter å ha blitt mor, det går nok heller andre veien :ler:

Håper vannet snart er tilbake :kose:

Det har surkla litt i varmtvannstanken igjen, men det er fremdeles ingenting i krana. Tru om det blir vatn på oss i dag? :klø:

Lurer på om eg skal senda mannen på butikken etter vatn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert dere må kjøpe vann altså, regner med vannverket har satt ut en tilhenger med vann i nærheten. Det gjør de ivertfall her når vannet er stengt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg gjort! Kjekt å pusse tenner etc ;)

Me har litt vatn ståande rundt omkring, i vannkaraffel, litt i ei vannflaske osv. Men nå blei mannen sendt på butikken - 4,5 liter friskt vatn. Aaaah, eg er tørst! :sikle:

Og nå er det endelig middag - fiskepinnar og pytt i panne. Ikkje tidenes middag, men det måtte bli noko me hadde og som me ikkje treng vatn til. ;) Nå håpar eg humøret kjem seg med litt mat innabords. Eg trur eg har vore passe gretten til nå i kveld. Stakkars mannen! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert dere må kjøpe vann altså, regner med vannverket har satt ut en tilhenger med vann i nærheten. Det gjør de ivertfall her når vannet er stengt av :)

Det har dei gjort her også, men eg anar ikkje korleis den fungerer og ikkje hadde me nokon store flasker å tappa vatn på heller.

Men ICA hadde Euroshopper-vatn som sikkert fungerer like bra! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

You never miss the water until it's gone.. Er det et ordtak som sier.. Og jammen er det ikke sant ;)

Jeg bor ute ved grisgrente strøk (som Dronning Sonja så fint kalte det) Og her er det brudd på vannledningen titt og ofte :ler:

Vann i melketanker har blitt vanlig.. Da dette skjer minst en gang i året :ler:

Men man blir oppråd når man ikke har noe man er så avhengig av.

:danser: for 13 uker :danser:

Endret av Agnethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur det blir tidlig kveld her, gitt. Eg er trøtt, og humøret er ikkje på topp. Heldigvis ser det ut som dei fremdeles jobbar med lekkasjeproblema. Så då kan eg jo håpa på at det er fiksa til i morgon tidlig? :pls:

LITT glad for at eg ikkje jobbar med vatn og avløp ute i nysnøen i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You never miss the water until it's gone.. Er det et ordtak som sier.. Og jammen er det ikke sant ;)

Jeg bor ute ved grisgrente strøk (som Dronning Sonja så fint kalte det) Og her er det brudd på vannledningen titt og ofte :ler:

Vann i melketanker har blitt vanlig.. Da dette skjer minst en gang i året :ler:

Men man blir oppråd når man ikke har noe man er så avhengig av.

:danser: for 13 uker :danser:

Det er absolutt sant. :Nikke: Ein skulle ikkje tru ein var så avhengig av vatn!

Der eg kjem frå, er det fleire som har eigne brønnar. Og på sommarane var det stadig problemer med tomme brønnar. Ikkje spesielt artig på dei varmaste dagane. Eigen brønn hadde farmor og farfar også, og det var ikkje sjeldan farfar måtte ut i bekken etter vatn på sommarstid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vannet borte ennå :sjokk: Vet av erfaring at vannlekasjer kan ta tid, da jeg har en mann som jobber med slikt :ler:

Håper vannet er på plass igjen i morgen tidlig da :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet borte ennå :sjokk: Vet av erfaring at vannlekasjer kan ta tid, da jeg har en mann som jobber med slikt :ler:

Håper vannet er på plass igjen i morgen tidlig da :kose:

Mhm! Det er nå over 15 timar sidan det forsvann. :dåne:

Stakkars mannen din. Sikkert mykje overtid slike dagar, og ute uansett vêr. Og for ikkje å snakka om alle folk som er sure og irriterte fordi han og arbeidskameratane ikkje får fiksa ting i rett tid. Og når dei endelig får fiksa det, er folk sure fordi det burde vore unødvendig og iallfall burde ta langt mindre tid. Dei burde då virkelig kunna jobba litt effektivt! :fnise:

Nei, eg er veldig takknemlig for at dei står på slik dei gjer der ute! Det er virkelig ein lang arbeidsdag for stakkarane! Men eg må innrømma at det hadde vore veldig deilig å få vatnet på plass igjen ganske snart nå. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort mye jobbing på mannen når det er vannlekasjer ja, og det har det vært mye av i det siste pga det været som har vært her...men pleier ikke å bruke sååå lang tid som 15 timer da... men kommer nok ann på hvor mange som er koblet til og litt sånt tenker jeg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...