Kanutten Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #241 Skrevet 13. juli 2010 Velkommen tilbake til boka mi Nillapia. Nå er det lenge siden det har vært noen oppdateringer her, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive. Dere andre er så mye mere flink enn meg til å skrive. Jeg er ikke så god på å fortelle hva som skjer og hva jeg føler jeg merker jeg. MEN jeg lover at jeg er innom å leser og oppdaterer meg hos dere andre. Her har vi kommet hjem fra ferie siden sist. Vi har feriert i Danmark og en tur innom Tyskland. Kjempeheldig med været, flere tropenetter, og skikkelig finvær på dagtid også. Nå er jeg inne i siste uka av ferien, og skal nyte den til det fulle, før jeg gjør siste innsats i gamlejobben. Nye utfordringer venter fra 20 september, og det gleder jeg meg til :hoppe: I dag skal vi i bursdag til fadderbarnet vårt. Blir koselig. Lenge siden vi har møtt de nå. I morgen eller torsdag er planen å ta med poden på hytta på fjellet en tur. De melder fint vær fra Torsdag, så blir kos med en fjelltur. Har ikke vært der siden påske nå, så det er vel på tide. Det er så mye vi skulle gjort på den hytta, for den har stått å forfalle i flere år. Det er ikke vår hytte da, det er pappan min som eier den, men har er dessverre ikke i stand til å ta vare på den selv. Og så er det en del omstendigheter som har gjort at vi ikke har fikset noe på den heller, men jeg må opp å gjøre noe nødvedlikehold i sommer. Så får vi heller ta resten etterhvert. Vi er i planleggingsfasen og diskuterer om vi skal ta oss opp et lån for å fikse den, etter at pappa skriver over disposisjonsretten på meg. Det er så synd at en hytte som det er lagt ned masse arbeid i skal forfalle også. Samtidig som vi heller gjerne skulle fått lån for å kjøpe oss ei leilighet selv, så vi får se hva vi gjør. Vi får ikke til å ta opp lån for begge deler uansett, men jeg prøver å overtale mannen at det er verdt å bi her to år til for å ha den hytta tilgjengelig. Så får vi se da, hva vi gjør. Akkurat nå er det litt liv i leiligheten. Vi er fuglepasser for undulaten til ei venninne av poden. Jeg er ikke sånn veldig fuglefan, men det er litt koselig å ha den pratende her. Og så tror jeg den er like redd meg som jeg er for den. Romeo er vant til undulat fra han var liten, så nå regner jeg med det blir utrolig til mas om å anskaffe seg en sånn igjen framover. Men der er jeg stel altså :opplyse: Det kommer ikke noen slik i mitt hjem som fast beboer. Jeg fortalte at da flyttet jeg heller. DA var de veeeeldig enige her de to gutta mine, at da visste de hva de skulle gjøre når de ville bli kvitt meg. :fnise. God sommer til dere alle. Håper dere har det bra i sommervarmen, eller mangel på den.
Nilla Skrevet 13. juli 2010 #242 Skrevet 13. juli 2010 Har en skinnstol stående som ville passet bra på hytta di. Bare å hente når du vil. Sikkert enklest når det er snø tenker jeg. Det var dumt vi ikke kom på det da du var innom her sist, så hadde du fått sett den.
Kanutten Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #243 Skrevet 13. juli 2010 Skinnstol høres bra ut! Tusen takk Nilla.
Supramundane Skrevet 13. juli 2010 #244 Skrevet 13. juli 2010 Så kjekt å se deg her inne! Hytteliv er veldig kos! Trist hvis hytten skal forfalle helt ja, men jeg hadde hatt vondt for å prioritere en hytte over leilighet, egentlig. Ja takk begge deler! Hihi, vil ha alt, jeg. (Men har ingen av delene for tiden!)
Kanutten Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #245 Skrevet 13. juli 2010 Da har vi kommet hjem fra bursdag. Ble sent, men var utrolig koselig. Så nå er det vel på tide å finne senga. Hei supra. Koselig å se deg her igjen. Jeg synes hytteliv er utrolig kos, og skulle ønske hytta vår var i mere orden, så kunne jeg brukt den oftere, men det får bli etterhvert. skjønner den at det er teit å prioritere hytta foran leilighet, men vi har det ikke ille her vi bor nå. Vi har leid lenge, så om det blir sånn et par år til gjør egentlig ikke noe. Så vi får se hva vi ender på.
Kanutten Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #246 Skrevet 14. juli 2010 Er det bare jeg, eller er det quizgreiene på Tv2 utrolig masete??!! Får helt mark jeg, av å høre på det programmet. Spørsmålene er jo så latterlig enkle også, så det er jo ikke spennende en gang. Skjønner ikke at folk orker å følge med jeg.
Supramundane Skrevet 14. juli 2010 #247 Skrevet 14. juli 2010 Det ER masete. Forferdelig irriterende rett og slett. Jeg klarer aldri å la det stå på, jeg får fnatt!
Kanutten Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #248 Skrevet 14. juli 2010 Bra det ikke bare er meg. Jeg greier heller ikke at det står på. Mange ganger står Tv`n her i huset på som bakgrunnstøy, uten at noen ser på egentlig, men når det programmet begynner, da legges det merke til, og jeg må skifte kanal. I dag har vi vært å kjøpt oss en sånn kjøleboks som går på strøm. Planen er å ha den med på hytta i morgen. Vi kjøpte solcellestrøm i påska, men da var det ikke nødvendig med kjøleskap i kulda. Men det skal bli så godt å ta med noen varer som holdes kald på sommerstid der oppe på fjellet også. Kjenner jeg gleder meg litt til en tur på fjellet nå. Man får liksom en annen ro over seg der. Godt å pusle litt med småting.
Kanutten Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #249 Skrevet 14. juli 2010 Romeo er som kjent en ihuga Liverpoolfan, og har lenge drømt om å få oppleve kamp på Anfield. Nå ser det ut til å bli virkelighet, for om alt går etter planen, reiser vi til Liverpool i mars neste år. :hoppe: Skal reise sammen med de var var på bursdag hos i går, og mulig et annet vennepar av oss. Detta blir gøy!
Store My Skrevet 15. juli 2010 #251 Skrevet 15. juli 2010 Krysser fingrene for at alt går etter planen. Hadde vært herlig! Kos dere på fjellet.
Kanutten Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #252 Skrevet 19. juli 2010 Tusen takk MY. Nå er vi hjemme fra fjellet. Det var noen gode dager. Lagt litt nye planer for hytta, hadde supertrivelig besøk. Fikk gjort litt forefallende, og har planlagt ny hyttetur igjen snart. I dag har jeg vært flink og sendt mail ang time til ny fotografering av bryllupsbildene. Har utsatt det lenge fordi jeg synes det har vært så "ekkelt" på et vis. Vet egentlig ikke hvorfor egentlig, men føler det flaut, og at jeg er kravstor som ikke er fornøyd. Er ikke vant til å klage jeg. Selv om det skal bli utrolig godt å få bilder man er fornøyd med. Ferien er ferdig for i år, så i dag skal jeg på jobb igjen. Disse fire ukene har gått så utrolig fort. Plutselig var ferien over. Blir sikkert bra å komme tilbake til hverdagen igjen også.
Kanutten Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #253 Skrevet 19. juli 2010 :hoppe: Fotografen ringte tilbake på mailen min, og nå har vi fått dato for å ta nye bilder. 11.09.2010 skal jeg få ta på meg brudestasen en gang til. Dagen før kanuttengutten fyller 12 år det. Gleder meg masse, og måtte prøve brudekjolen med en gang, for å se om den passet.Må vel gjøre noen små endringer, for den har blitt litt stor, men det gjør ikke noe.
Gjest Neferet Skrevet 19. juli 2010 #254 Skrevet 19. juli 2010 Så spennende med nye bilder! Skal du sette opp håret og få på sminken som den var på dagen også eller? Regner med at dere får kjempebra bilder nå, fotografen har jo virkelig noe å leve opp til!!!
Kanutten Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #255 Skrevet 19. juli 2010 Ja kjempespennende. Og jeg har virkelig forhåpninger om bra bilder denne gang. Sjefen sjøl skal ta bildene, og han er en anerkjent fotograf, som har vunnet mange priser. Skal ha full pakke, akkurat som på bryllupsdagen, så jeg skal sminkes og hos frisøren og få ny blomsterbukett akkurat som sist.
Kanutten Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #257 Skrevet 20. juli 2010 ja det synes jeg også Mazilla. Håper alt er bra med deg. Prøvde å lese meg opp litt i boka di i går, men kom ikke så langt. Lenge siden sist nå. Kjenner at kroppen har vært i feriemodus. Er skikkelig sliten etter jobb i dag. Både psykisk og fysisk. Har planer om å besøke ei som har bursdag i ettermiddag, men får se om jeg får sovet en liten dupp først. Romeo disker opp med middag i dag. Ovnsbakt Laks med deilig tilbehør
Kanutten Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #259 Skrevet 20. juli 2010 Det var kjempegodt!! En av de beste middagene jeg vet om.
Nilla Skrevet 20. juli 2010 #260 Skrevet 20. juli 2010 Mmmm, ovnsbaks laks er bare digg. Men slår vel ikke hvitløks-spekket indrefilet vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå