Gå til innhold

*Enigma*s algoritmer 2


*Enigma*

Anbefalte innlegg

forstår godt du er frustrert i forhold til hva du kan gjøre for å få det bedre..

bli med meg til australia? :nigo:

håper du finner ut av det hvertfall. og at du får kost deg litt videre i københavn! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg fikk kost meg. Kanskje litt i meste laget? :ler:

I går var jeg på en Thairestaurant kalt Blue Elephant. Dette er en restaurantkjede med restauranter i Brussel, London, København, Paris, Lyon, Dubai, Bangkok, Dubai, Bahrain, Malta, Moskva og Jakarta. Det åpnes også snart restauranter i Abu Dabi og Jeddah.

I København ligger restauranten på Radisson SAS Scandinavia, egentlig litt greit med restauranter som ligger i typisk businesshoteller, da er man ikke alene om å spise alene i det minste.

Jeg startet med en champagneaperitiff, kalt Rossini, som er champagne med jordbærpuré, mens jeg kikket på menyen. Hadde nesten bestemt meg på forhånd, og endte med det jeg hadde sett meg ut.

Startet med en forrett som het Poo Jaa, griljert krabbe og kylling, servert i krabbeskall, med ananassaus til. Veldig godt med den søte sausen med masse hvitløk i til det lyse kjøttet. Veldig mild og snill rett.

Hovedretten var merket som very hot i menyen, og sånn sett skuffet den. Jeg hadde valgt Siam and, stekt andebryst i rød curry. Den smakte helt nydelig, og ble servert med rød og hvit ris, men sterk var den så absolutt ikke. Maten inneholdt derimot tydeligvis mer enn nok hvitløk, for en av mine kollegaer som stakk innom kontoret ble stående rett innenfor døren og snuse litt og konstaterte at jeg hadde spist hvitløk i går. :ler:

Til dette drakk jeg en 1/2 fl. Dopff Au Moulin Riesling Réserve Cuvée Europe 2007, vinen passet utmerket til, ettersom curryen slett ikke var så sterk som jeg antok ut fra menyen. God, tørr riesling med hint av honning i smaken. Ganske fyldig, og veldig frisk vin.

Til dessert spiste jeg en kokos- og sjokolademousse, og fikk anbefalt en sauternes til. Utmerket kombinasjon, og moussen smakte helt nydelig. Sjokoladedelen var mørkere enn den jeg fikk på onsdag, og med ganske mye kraftigere smak. Perfekt balansert til den milde kokosmoussen.

Regningen kom på 741 DKK, så så fryktelig dyrt var det heller ikke. Restauranten kan absolutt anbefales, jeg har fått bedre service, de kom ikke og spurte om maten var bra, og som nevnt var ikke maten så sterk som jeg hadde forventet, men veldig god mat, og koselig restaurant. Maten blir servert i skåler med lokk, så den holder seg god og varm og porsjonene er rikelige.

Etter maten dro jeg tilbake til hotellet. På hotellet har de altså en vinbar der man selv kan gå og forsyne seg av vin. Det er laget til en slags automatordning hvor man stikker et eget chipkort inn i en maskin og velger vinen man vil ha. Maskinen er da forhåndsinstillt på hvilken mengde av hver vin som serveres.

Passet på å smake på de dyreste vinene, syntes kanskje 155 kr for 65 ml var litt stivt, men en flaske på polet koster 1170 kr, så det kan jo egentlig forsvares. Nydelig vin altså, men jeg tror ikke jeg ville betalt nesten 1200 kr for en flaske. ;) Gøy å prøve litt dyr vin, det er jo ikke så ofte man får muligheten til å smake på viner som koster så mye. Man kjøper ikke en slik flaske selv, og hvor ofte er man på restaurant med noen som spanderer 1500-2000 kr for en flaske vin?

Drakk følgende viner:

Chateau gruaud larose

Penfold Yattarna, Chardonnay

Maziano abbona, cinerino

Den siste kunne jeg ikke finne på polet, den var heller ikke av de dyreste, men kostet akkurat det jeg hadde igjen på kortet etter de to første vinglassene. :ler:

Støvlettene har oppført seg noenlunde greit. Har brukt mye tid på å få glidelåsen til å lukke seg, så det har blitt mye lirking, men den har i det minste holdt seg igjen. Får se om jeg gidder å bruke penger på å fikse dem. De er ganske gamle, og ser litt ymse slitt ut, men de er et av favorittparene mine. Vi får se hvor mye det koster å fikse dem.

Satt og pratet med V på msn mens jeg drakk vin i går. Merker at jeg savner ham litt. Spurte ikke hvordan det gikk med han og den nye jenta. Tipper jeg hadde hørt noe hvis det ikke hadde gått spesielt bra.

Det blir mer vin litt senere i dag. I Oslo er det fredagsvafler på kontoret kl 14, her i København er det øl og vin på omtrent samme tidspunktet. ;) Gjett hva jeg foretrekker. :gjeiper:

Siden det eneste flyet som hadde ledig plass til meg på hjemveien går kl 18:45 blir det middag på Kastrup. Tenker jeg tar meg en tur på Hereford Beefstouw og spiser kalvefilet. Jeg har en liten svakhet for kalv, men det er ikke så ofte jeg spiser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlysten har ikke akkurat vært på topp i dag. Pleier gjerne å bli sånn når jeg har noen dager hvor jeg spiser veldig mye. Da blir jeg desto mindre sulten noen dager etterpå. Greit for så vidt at kroppen regulerer seg selv på den måten da.

Trøtt og sliten i dag. Bortsett fra trening og matinnkjøp har jeg ikke gjort noe som helst. Vurderer faktisk å legge meg nedpå en liten stund, sliter med å holde meg våken akkurat nå.

I need a hero

I'm holding out for a hero 'til the end of the night

He's gotta be strong

And he's gotta be fast

And he's gotta be fresh from the fight

I need a hero

I'm holding out for a hero 'til the morning light

He's gotta be sure

And it's gotta be soon

And he's gotta be larger than life

Somewhere after midnight

In my wildest fantasy

Somewhere just beyond my reach

There's someone reaching back for me

Racing on the thunder end rising with the heat

It's gonna take a superman to sweep me off my feet

Bonnie Tyler - Holding out for a hero.

Jeg nøyer meg ikke med hva som helst, nei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bok, ja! Velkommen usedvanlig langt etter, Libe.

Kjenner meg så veldig igjen i det du skriver om hvordan du har det om dagen. Det med søvnen, og ond sirkel, og at det ikke nødvendigvis er en ferie, eller sykmelding som er tingen... For hva i helvete skal jeg gjøre hjemme, liksom? Og jeg liker jo jobben min.

Det eneste gode rådet jeg har, er å holde kroppen varm. Legen til Mamma som sa det. Man blir mer deppa om man fryser når man er litt nede fra før. Jeg har på meg dyne, for å si det sånn! :ler:

Gøy med sukkerklump, jeg vil også ha en. Kanskje en sånn lett-sukker... Hva heter det igjen? Suketter! Jeg vil ha en sukett.

(Nei, nå lyver jeg, jeg vil ha en svær kladd med kandisukker).

Håper du koser deg som best du kan med håpløse sko, og deilig vin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei og velkommen innom, Libe. :klemmer: Jeg har ikke akkurat annonsert denne nye boka så veldig da, så om du ikke har fått det med deg er ikke det så rart. :)

Holde meg varm ja, kanskje det er det som er problemet. ;) Jeg sitter konstant med teppe her, fordi det ikke akkurat er fryktelig varmt her hos meg. Ellers følger jeg mammas råd, jeg som alltid har himlet med øynene og sagt: Jaaada, mamma når hun har mast om stillongs og ull osv. anbefaler det faktisk selv nå. Lurer på om jeg begynner å bli gammel? :klø: Det funker altså, veldig greit når man er litt frossen, særlig når det er så kaldt som det var en stund.

Sukkerklumpen har blitt betraktelig mye mer kjedelig. Interessen dalte vel egentlig ganske kjapt fra begges side virker det som. Vi får nå se, kan jo hende det tar seg opp igjen, vi trener jo tross alt på samme senter. :gjeiper:

I kveld har det kun vært avslapping på sofaen og filmer. Så først Pirates of the Carribean - Dead man's chest. Den var morsommere nå enn forrige gang jeg så den, muligens fordi jeg nå satt i sofaen under et teppe med pc-en, så jeg kunne kikke litt vekk hvis det ikke var superspennende.

Nå sitter jeg og ser Scarface. Har sett den før også, utrolig bra film egentlig. Lenge siden sist jeg så den. Tror ikke jeg har sett den siden jeg var sammen med første kjæresten min. Eller var det med J jeg så den? Blir vel senga når den er ferdig tenker jeg. Kan jo ikke være dårligere enn Purple i morgen, hun har tross alt vært på fest i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy pokker den maten hørtes bra god ut!!

Hva spiste jeg til middag den dagen?

Jo... Kyllingkjøttboller, potet, gulrot, brokkoli og blomkål.

Godt det og, men ditt fristet litt mer for å si det sånn....

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohohoooooo. Jeg er sååååå klar for spinning. JA!!!!!

Søtnos! Godt å høre at du hadde det gøy på festen, gleder meg til å se deg i dag. :klemmer:

Fy pokker den maten hørtes bra god ut!!

Hva spiste jeg til middag den dagen?

Jo... Kyllingkjøttboller, potet, gulrot, brokkoli og blomkål.

Godt det og, men ditt fristet litt mer for å si det sånn....

:fnise:

Hehe, den maten var virkelig god. Det er noe av det jeg elsker med å reise med jobb. Ettersom man får kostpenger så blir selv virkelig rådyre restauranter bare halvparten av prisen (noe som i grunnen kan være ille nok i blant), så man kan faktisk gå på dem. Nå var ikke dette en av de dyreste restaurantene, men til Thai å være var den ikke billig. :) Skal nok tilbake dit, men da skal jeg understreke at maten må være HOT! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtnos! Godt å høre at du hadde det gøy på festen, gleder meg til å se deg i dag. :klemmer:

Og nå har jeg enda mer dårlig samvittighet. :( Det er sånn det går når man har treningsvenninner. De hjelper godt når man trenger å bli pusha, men man får fryktelig dårlig samvittighet når man svikter...

Men jeg kommer sterkere tilbake! :trene: (skulle hatt en spinningsmiley...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har jeg enda mer dårlig samvittighet. :( Det er sånn det går når man har treningsvenninner. De hjelper godt når man trenger å bli pusha, men man får fryktelig dårlig samvittighet når man svikter...

Men jeg kommer sterkere tilbake! :trene: (skulle hatt en spinningsmiley...)

Neimen kjære deg da, Purple, du sviktet da ikke. :klemmer: Har man vondt i hodet så har man vondt i hodet. Da var du ganske sikkert både sliten og dehydrert og da er ikke 90 min spinning det mest behagelige man kan gjøre. Bedre å stelle pent med seg selv. Du skal ha for forsøket i alle fall. :)

Jeg betalte 375kr for å få skiftet glidelåsen på Doc Martensen min hvertfall :)

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Hmm, 375 kr eller opp til 500 er det nok verdt å bruke på dem. Må skifte på begge to. Fant egentlig ut at siden de er såpass røffe i stilen, så er det nesten litt ekstra kult at de også ser litt slitt og brukt ut i skinnet. Man får kjøpt ferdigslitte bukser, så da må man vel kunne bruke sko som er slitte på tuppen også vel? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du og matanmeldelser altså. Får vatn i munnen og akutt lyst på vin.

Bra du blir fristet da, ville jo vært synd hvis jeg skrev om steder som er verdt å besøke på en sånn måte at folk ble skremt fra å dra dit. :ler: Maten og vinen var god altså! :)

:klemmer:

:klemmer:

Selvfølgelig kan du bruke sko som er slitte på tuppen! Ikke noe galt i det :nigo:

De har vært slitt og "stygge" i evigheter, så jeg har jo brukt dem. ;) Bare nå jeg lurte på om jeg egentlig skulle gidde å fikse dem, men de er mine absolutte favorittstøvletter, så jeg kan jo nesten ikke bare kaste dem. :) De er jo egentlig ganske tøffe sånn som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og matanmeldelser altså. Får vatn i munnen og akutt lyst på vin.

:opplyser:

ja, jeg og.

Du kunne laget bok av det hele?

Enigmas Elleville Eting!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:opplyser:

ja, jeg og.

Du kunne laget bok av det hele?

Enigmas Elleville Eting!

:ler:

Hmm, det hadde jo kanskje ikke vært så dumt? En "matdagbok/blogg" med restaurantanmeldelser og oppskrifter. :sjarmor: Navnet er jo i alle fall fantastisk!, jeg liker bokstavrim.

:fnise: for en tittel marianne!

må bare si at jeg følger med hos deg selvom jeg ikke skriver så mye kjære :klemmer:

Jeg følger med deg også. ;) Herlige bilder du har lagt ut! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du kan lage en matblogg som er offtentlig, altså ikke bare KG, og så kan du bli berømt og verdenskjent og alle vil følge deg!!

"Skal vi spise på det stedet? Hmmm, la oss sjekke hva *Enigma* har å si om det først!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage en matblogg som er offtentlig, altså ikke bare KG, og så kan du bli berømt og verdenskjent og alle vil følge deg!!

"Skal vi spise på det stedet? Hmmm, la oss sjekke hva *Enigma* har å si om det først!"

Jeg vurderer å lage den offentlig etterhvert ja. :) Må bare finne et ok sted å ha den og litt sånn. ;) Rik og berømt hadde vært noe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...