Gå til innhold

*Enigma*s algoritmer 2


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest skorpio
Søtnosen! :klemmer:

Søsteren min har dratt. Føler meg litt mamma når jeg passer på at hun får i seg skikkelig og sunn middag før hun drar. :fnise: Hun har blitt fryktelig tynn, nå har hun alltid vært tynn, men det synes at hun ikke akkurat spiser stort om dagen. Da er det jo greit at jeg kan gi henne ordentlig middag, og at hun spiste godt. Det blir jo også litt begrenset hva slags mat hun spiser når hun må lage mat til en 3-åring til vanlig.

Ellers er det deilig å ha leiligheten for seg selv igjen. Er litt sliten og trøtt, og det er godt å være aleine.

Teite meg fikk masse dumme tanker i forhold til fyren fra Sukker i går. Kikket litt ekstra på bildene og leste gjennom meldingene og lurte på hva søren han i det hele tatt gidder å sende meldinger til meg for. Sånne gutter er jo ikke interessert i meg. Vel, vel, det hjalp litt å våkne til en melding på Sukker i morges. Jeg har til og med inspirert fyren til å melde seg på Sentrumsløpet. :ler: Rart hva slags påvirkning jeg har på folk. ;)

Så spennende! :) Hva synes du om han?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere av kollegaene mine fikk dommen i dag, i morgen blir det enda flere. Trist når folk får dårlige nyheter, enkelte var ventet, andre kom som et sjokk. Veldig forskjellig hvordan folk takler nyheten også. Greit å komme seg på trening og få avreagert bittelitt. :tristbla:

Stemninga var kjip fra før, nå er den virkelig dyster, og det kommer den vel til å være en stund framover også. Jeg regner med at siden jeg ikke har hørt noe som helst, og sjefen min hele tida har forsøkt å berolige meg, at jeg er trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

:klemmer:

Bra å høre at det virker som om du er trygg, men kan tenke meg at det er ekkel stemning på jobb nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :) Hva synes du om han?

:hug:

Tja, akkurat nå synes jeg han kan sende meg en melding. ;) Ikke at jeg har sendt noen heller, men jeg sendte sist, så det er hans tur. :ler:

:klemmer:

så fælt med en sånn usikker og ekkel stemning på jobb.

Ja, det er ikke så koselig, og det er en del misnøye.

Kjipt at det er sånn på jobb :klem:

Det går seg jo til, vi har jo visst dette her en stund, men det er kjipt å vite at andre får triste og vonde beskjeder.

:klemmer:

Bra å høre at det virker som om du er trygg, men kan tenke meg at det er ekkel stemning på jobb nå ja...

Ekkel stemning, og man føler seg jo litt "skyldig" fordi man selv er trygg. Jeg har dessverre ikke fått vite noe om hvem som måtte gå i dag. Tør ikke spørre heller, man kan jo gjette og spekulere ut fra facebook, men dumt å gjøre det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med en sukkerklump... :strix:

:fnise:

:fnise:

Joda, sendte nå en melding til ham i går, og fikk hyggelig melding tilbake. Vi får nå se.

Møkkadag! Begynte med at bussen smelte igjen dørene rett for nesa mi da jeg skulle hjem fra trening i morges. Da jeg skulle stikke på jobb så røyk glidelåsen på støvlettene mine (bare en liten glippe), men jeg fikk da ikke rikket glidelåsen, så jeg kunne ikke ta dem av. Tenkte at jeg fikk fikse det når jeg kom på jobb, men innen jeg kom til t-banen hadde den lille åpne glippen utvidet seg til å gjelde hele jævla glidelåsen.

Har fått glidelåsen til å sitte sånn noenlunde nå, men nå må jeg altså stikke innom for å shoppe sko på vei fra jobb til flyplassen, fordi jeg rekker ikke hjemom, og ikke har jeg støvletter jeg kan bruke heller for de må til skomakeren. Så til tross for at jeg vel har 6 par støvletter eller noe sånt må jeg kjøpe et par til. Jeg HATER å shoppe.

Som om ikke det var nok fisker jeg opp lunsjen fra sekken og finner ut at boksen med deler av lunsjen har lekket. Heldigvis var den i en pose da, men den lå i samme pose som brødskiva mi. Så den ser jo ganske så herlig ut nå. :gjeiper:

Jaja, sånn kan det gå. Jeg har funnet et par støvletter på EuroSko, så er det bare å håpe at jeg snart får tak i folka på Arkaden for å forsikre meg om at de har paret inne. City hadde dem ikke, og jeg har ikke tid til å dille rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at de har de inne på Arkaden. :klem: Håper dagen blir bedre.

Det hadde de ikke. Så da må jeg innom på City og bare håpe jeg finner noe som kan brukes. Hvis ikke må jeg krysse alt jeg har for at støvlettene jeg har klarer å oppføre seg. Ser ikke veldig mye på nettsidene deres som jeg faktisk

1. liker

2. er forskjellig nok fra det jeg har fra før

3. har en hyggelig nok pris

4. funker på vinterføre

Jeg vil krype under dyna, skru tida tilbake og starte dagen på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk folkens. Nå tror jeg faktisk snart jeg bare går og gjemmer meg. Krangla med sjefen i tillegg, er det mulig? Vet ikke om jeg skal :ler: eller :grine:

Tror jeg bare satser på at støvlettene holder. Jeg orker ikke stresse med å shoppe nå. Hater å shoppe når jeg må til vanlig, og når jeg har det supertravelt og er i så dritthumør som jeg er nå tror jeg ikke jeg kommer til å få noe konstruktivt ut av det likevel. Akkurat nå holder glidelåsen seg sammen, så jeg får heller være litt forsiktig, også får jeg levere støvlettene til reparasjon når jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjipt (og utrolig typisk) med støvlettene! Håper de holder mens du er borte. Det blir kanskje ikke så mye tid til å prøve å finne noen nye i København?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt (og utrolig typisk) med støvlettene! Håper de holder mens du er borte. Det blir kanskje ikke så mye tid til å prøve å finne noen nye i København?

Siden jeg skal jobbe vanlige dager kommer ikke støvletter til å bli prioritert med mindre jeg er helt nødt. Som nevnt er shopping noe dritt! :)

Herregud for en dag, og for en life saver restauranten jeg endte opp på var. Dagen toppet seg med at crewet var kraftig forsinket pga. været, og i tillegg ble vi ytterligere forsinket av de-icing og havnet i kø for avgang. Innen jeg kom til sentrum var det rett før stengetid for kjøkkenet på alle restauranter jeg hadde sjekket ut på forhånd. Spurte i resepsjonen på hotellet og fikk vite at omtrent rett rundt hjørnet var det en restaurant hvor kjøkkenet var åpent til kl 4, men hun kunne absolutt ikke gå god for maten der.

Akkurat det ga jeg blanke i, varm mat kl 22 på kvelden, ja TAKK. Jeg var så sulten, sliten og drittlei at jeg kunne spist inventaret på rommet mitt. Ville bare ha varm mat og vin! Restauranten lå rett rundt hjørnet og kanskje 200 m langs gaten jeg svingte inn. Rio Bravo Restaurant heter vidunderet og ligger i Vester Voldgate.

Interiøret er litt westernstil, med tømmer og bredt tømmerpanel. Belysningen er dempet, og i taket over hvert bord henger oljelamper. Det er en blanding av "langbord" med plass til 6 - 8 pers, og runde småbord, i midten av rommet er en gedigen bar hvor barkrakkene er formet som sadler. I taket henger digre vognhjul og "øltønner" i forskjellige størrelser, på veggene og i vinduskarmene finner du ridestøvler, seletøy og svarthvittbilder fra det Ville Vesten.

Menyen består av enkle forretter, stort sett supper av ymse slag, rekecoctail o.l. Hovedrettene er generelt kraftige kjøttretter, hakkebøff og burgere, muligens noe fisk også, ikke et sted for vegetarianere med andre ord. :ler:

De har et godt utvalg av hvite og røde viner på glass, husets rødvin var en kraftig og god rødvin (Marquis de Chalet) og passet utmerket til kjøttretter.

Jeg bestilte pepperbiff med bakt potet og sesongens grønnsaker. I denne retten kan man velge mellom tournados som blir servert med bernaise, eller pepperbiff som blir servert med kryddersmør og peppersaus, ellers er garnityret det samme. Prisen er 174, noe som slett ikke er ille for en 200 g mørbrad med tilbehør. Maten kom på 10 min. Hadde de ikke tatt feil på kjøkkenet og trodd jeg skulle ha tournados hadde den kommet på 8. :fnise: Servitøren måtte tilbake for å få peppersaus og klatten med kryddersmør (som smakte utmerket) i stedet for bare biff og bernaise.

Den bakte poteten ble servert med kryddersmør, og sesongens grønnsaker var gulrot, lange, grønne bønner, babymais og karamellisert rødløk. Peppersausen er kraftig og smakte helt nydelig med smeltet kryddersmør i. Sjelden har vel en såpass enkel rett smakt så godt. Kjøttet var så mørt, og så perfekt stekt (jeg bestilte medium-rare) og vinen passet såpass godt til at humøret steg fra tordensky til meget blid og fornøyd.

Avsluttet måltidet med hjemmelaget sjokolademousse og nok et glass husets rødvin. Sjokolademoussen blir servert med en skikkelig klatt med krem og hakkete hasselnøtter. Skulle den vært 100% perfekt kunne den vært litt mørkere etter min smak, men det var en fyldig, litt tung mousse, som smakte aldeles utmerket.

Herligheten (hovedrett, 2 glass husets vin og dessert) kostet meg den nette sum av 293 DKK. Servicen er trivelig, men ingen bukking og skraping altså.

Dette er et sted jeg kommer til å gå tilbake til, uansett. Rett og slett fordi det er et hyggelig sted, med hyggelig, grei service og god mat. En plass både for firmafesten (det var firmafest da jeg var der ;)), parmiddagen (om enn kanskje ikke den aller mest intime og romantiske) eller vennemiddagen. Belysningen og stemningen legger ikke voldsomme begrensninger på typen mat. Det er ikke en stiv restaurant, bordene har ikke duk, det er trestoler og ganske behagelige benker å sitte på, og det hele er ganske uformelt, men rett og slett trivelig.

Dette er et sted jeg også kunne tenke meg å ramle innom kl 3 om natta etter en tur på byen for å få meg en 3-retters. :ler: Tenk å avslutte festinga med en skikkelig kraftig middag og litt vin?

Prisene er ikke så ille. Dagens tre-retters koster 204 kr, biffmiddag koster fra 165 til nærmere 300 kr (da får du et voksent stykke kjøtt). Vin fra 88 kr glasset for husets.

Hotellet jeg bor på er stilig, enkelt og moderne. Ingen minibar på rommet, men du får kjøpt typisk minibarutvalg i resepsjonen. I tillegg har de en vinbar hvor du kan fylle på et betalingskort for den summen du selv vil, også gå rundt og smake på vin! Gjett om den skal testes ut i morgen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at enden på dagen ble flott! Og så gøy med vinbar :jepp:

Veldig deilig at ting ble bra til slutt, hadde jeg ikke fått den middagen vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Var så sliten og lei da at jeg ikke hadde taklet mer motgang tror jeg. Vinbaren skal så definitivt testes i kveld, gleder meg allerede! ;)

Sitter her og lurer seriøst på hva jeg skal gjøre. Hadde en aldri så liten encounter med en ansatt her på Københavnkontoret, og det fikk meg til å innse hvor sliten og lei jeg er om dagen og hvor på kanten humøret mitt og psyken min er akkurat nå. Jeg er ikke særlig for å gå til legen, og jeg kan ikke tenke meg at ting vil bli noe bedre av en eventuell sykemelding om det skulle bli resultatet av en legetime. Heller ikke ferie ser jeg på som noe godt og naturlig alternativ, hva skal jeg gjøre i en ferie nå, liksom? Gå hjemme og bli gal og trene 2 ganger om dagen? For så å komme tilbake til jobb like lei og bare se at ting har hopet seg opp mens jeg har vært borte?

Misforstå meg rett, jeg er glad i jobben min, men akkurat nå om dagen er det veldig mange elementer som gjør meg ekstra sliten og lei, elementer i hverdagen jeg ikke akkurat har bruk for når jeg sliter fra før. Stemninga på jobb suger, lunta mi er kort, søvn blir det så som så med selv om jeg er dødssliten. Jeg klarer ikke sovne på kveldene, og jeg må tidlig opp. I helgene kan jeg jo sove utover morgenen, men gjør jeg det så blir det desto seinere før jeg klarer å komme meg i seng, så har man en ond sirkel.

Jaja, været her i København er i det minste nydelig, og med et tynt lag snø på bakken her litt utenfor sentrum ser det riktig så koselig ut. Frokosten på hotellet var fantastisk, så i morgen skal jeg stå litt tidligere opp og ha bedre tid til å nyte den. Skal prøve å få slappet av og kost med med god thaimat til middag og en tur i vinbaren på hotellet etter middagen. Kanskje det kan hjelpe på litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...