Bettie Skrevet 30. september 2012 #1201 Del Skrevet 30. september 2012 Blir vel litt opp til dere begge, det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #1202 Del Skrevet 1. oktober 2012 Blir vel litt opp til dere begge, det Neimen hei! Long time, no see! Jeg har ingen forhåpninger til mannen overhodet, han har også sider jeg ikke er sikker på om jeg ønsker i en mann jeg vil dele resten av livet med. Han sier også selv at han trekker seg unna når det blir for seriøst. Men samtidig kjente jeg på følelsen da vi slappet av på sofaen i går at det er sånn det skal føles når det er riktig. Det er den følelsen jeg alltid leter etter, men ikke riktig finner med noen andre. Jeg sov riktignok bedre i natt enn natt til søndag, men jeg kunne blitt vant med en mann som selv i søvne snur seg etter, og skal holde rundt meg og stryke på meg når jeg snur og vender på meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #1203 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hyggelig å komme tilbake på jobb etter noen (velfortjente) fridager, når sjefen kommer forbi, nesten klemmer meg og sier: Velkommen tilbake! Endelig, du har vært veldig savnet! Godt å ha deg her igjen. Da føler man seg faktisk ganske nyttig og flink. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 4. oktober 2012 #1204 Del Skrevet 4. oktober 2012 Neimen hei! Long time, no see! Jeg har ingen forhåpninger til mannen overhodet, han har også sider jeg ikke er sikker på om jeg ønsker i en mann jeg vil dele resten av livet med. Han sier også selv at han trekker seg unna når det blir for seriøst. Men samtidig kjente jeg på følelsen da vi slappet av på sofaen i går at det er sånn det skal føles når det er riktig. Det er den følelsen jeg alltid leter etter, men ikke riktig finner med noen andre. Jeg sov riktignok bedre i natt enn natt til søndag, men jeg kunne blitt vant med en mann som selv i søvne snur seg etter, og skal holde rundt meg og stryke på meg når jeg snur og vender på meg. Det er sånn det skal være Hyggelig å komme tilbake på jobb etter noen (velfortjente) fridager, når sjefen kommer forbi, nesten klemmer meg og sier: Velkommen tilbake! Endelig, du har vært veldig savnet! Godt å ha deg her igjen. Da føler man seg faktisk ganske nyttig og flink. Du ER nyttig og flink!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #1205 Del Skrevet 5. oktober 2012 Det er sånn det skal være Mhm, han har så mange elementer som jeg leter etter i en mann, bare så synd han har det verste tilfellet av bindingsangst jeg noen gang har vært borti. Han er selve definisjonen på ustabil. Du ER nyttig og flink!! Jeg er vel litt vel kritisk til meg selv i blant, så jeg ser ikke alltid helt det. Dessuten er jeg veldig redd for at andre ikke skal oppfatte meg sånn. Men jeg trenger tydeligvis ikke være redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #1206 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jobb er stressende og dritt for tida. Jeg kjenner at en ferie nå er helt nødvendig, og kan bare ikke komme meg av gårde fort nok. Det er mye stress og mas om dagen, jeg er frustrert, sliten og lei og føler at det er lite å hente fra andre kollegaer om dagen. Hadde en liten prat med sjefen om et problem han skulle hjelpe meg med i dag, og da lurte han samtidig på hvordan det gikk om dagen, og ba meg passe på at jeg ikke sleit meg helt ut før jeg dro på ferie. Samtidig ga han uttrykk for at han synes jeg gjør en fantastisk jobb, og han har planer om å satse på meg på områder jeg selv også har veldig lyst til å utvikle meg på. Fantastisk deilig tilbakemelding å få, og særlig i dag som var en skikkelig drittdag, i alle fall fram til da. Det har vært en del ting i det siste som jeg ikke har vært særlig fornøyd med, men etter praten i dag føles alt så utrolig mye bedre. På det personlige plan grubler jeg fælt over følelser om dagen. Gamle følelser har blusset opp igjen, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Får uansett ikke gjort så mye med det før jeg er hjemme igjen i Norge, så like greit å bare skyve vekk alle tanker nå fram til jeg drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 10. oktober 2012 #1207 Del Skrevet 10. oktober 2012 Så deilig med god tilbakemelding på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #1208 Del Skrevet 12. oktober 2012 Så deilig med god tilbakemelding på jobb! Jepp, veldig! Gode ideer, eller ideer som virker gode etter en halv flaske rødvin er ikke gode. Man får svar man ikke forventer å få, på meldinger man ikke burde sendt. I stedet for å få en brutal avklaring blir man sittende mer forvirret enn noen gang, fordi man ikke skulle trenge å forholde seg til et svar! Makes sense? Jeg sendte en melding, en "finne ut hvor landet ligger/pusemelding", og fikk svar. Men hvor står vi da? På et vis hadde jeg et håp om å ikke få svar, og dermed bare legge det hele bak meg, men med et svar kan jeg ikke det, og er like langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 15. november 2012 #1209 Del Skrevet 15. november 2012 Er alt bra med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. november 2012 Forfatter #1210 Del Skrevet 16. november 2012 Er alt bra med deg? Jepp, men fortsatt på reise i Australia (kommer hjem mandag), så KG er veldig nedprioritert om dagen. Skikkelig oppdatering kommer når jeg er tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 16. november 2012 #1211 Del Skrevet 16. november 2012 Åh, det høres fantastisk spennende og gøy ut!! :D Kos deg videre down under, så får du oppdatere når du er tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. november 2012 #1212 Del Skrevet 18. november 2012 Gleder meg til å høre ALT om Australia-turen! Har fryktelig lyst til å reise dit igjen, men det blir nok USA og India først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2012 Forfatter #1213 Del Skrevet 19. november 2012 Home, sweet home. Vel, om ikke annet skal det bli godt å sove i sin egen seng igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 19. november 2012 #1214 Del Skrevet 19. november 2012 Velkommen hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. november 2012 Forfatter #1215 Del Skrevet 25. november 2012 Velkommen hjem Takk! Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det var utrolig deilig å bare komme seg vekk fra alt. Siste uka før jeg reiste var jeg så inderlig lei alt, og jobben var et mareritt. Jeg lengtet langt bort, jeg var dønn sliten, drittlei alt, ville bare slappe av og koble helt ut alt som har skjedd i det siste. Jeg vet det ikke funker å rømme fra livet, men jeg trengte å få litt avstand, få et litt annet perspektiv på ting. Jeg landet i Sydney, 19. oktober og ble hentet av venninnen min som bor der. Litt seinere på kvelden reiste vi og hentet en vi studerte med i Edinburgh. Han skulle også bo hos venninnen min for helga. Vi var ute både fredagen og lørdagen, men jeg var fryktelig sliten etter flyturen, og var nok litt partybrems. Heldigvis tok søsteren til venninnen min meg med hjem lørdagskvelden, så jeg slapp å ødelegge for noen andre, og jeg fikk sjansen til å bli bedre kjent med C. Vi har på en del områder mer til felles enn min venninne N og jeg, men jeg er veldig glad i dem begge. Utrolig flotte jenter begge to! Søndagen dro jeg opp til Cairns. Her fikk jeg utforske Great Barrier Reef for første gang, gjennom snorkling, semi-submarine og glassbunnsbåt. Jeg var også en tur i Kuranda Rainforrest. Turen opp gikk med Skyrail, en taubane som går over tretoppene, på vei ned igjen kjørte jeg tog. Absolutt en fin opplevelse, kanskje ikke det mest spennende i verden, men nå trenger ikke jeg action fra a til å for at jeg skal synes noe er verdt å oppleve heller. Fra Cairns gikk turen med tog til Proserpine, og deretter en liten busstur til Airlie Beach. Togturen var lang og kjedelig. Riktignok er togturen fra Cairns og ned østkysten sagt å være en liten turistattraksjon i seg selv, men jeg syntes vel ikke den var voldsomt spennende. Airlie Beach er en liten, kjedelig turistby, veldig preget av backpackere, og den er utgangspunktet for å seile Whitsundays. Whitsundays er en samling på 74 øyer, det kryr av kritthvite, vakre strender blant annet Whitehaven beach. En utrolig vakker, kritthvis strand, hvor sanden består av 98% silica. Sanden er som silke, og blir ikke varm av heten og sola, så det er veldig behagelig å gå barbeint her og ligge i sanden. Samtidig er den ødeleggende for alt av elektronikk, så her må du være forsiktig med mobiltelefoner og kameraer. Fiskene svømte helt inn på grunna her, og det inkluderte små haier. Selv om naturen er vakker og snorklingen fantastisk følte jeg meg litt gammel i forhold til mine medpassasjerer på seilskipet. De var hovedsaklig studenter og backpackere i begynnelsen av 20-årene. Heldigvis var det ikke en utpreget partybåt og de andre var absolutt hyggelige, men jeg fant meg ikke venner jeg vil ha kontakt med videre. Fra seiling i Whitsundays gikk turen direkte til Brisbane med tog. Denne togturen er enda lenger, men jeg hadde bestilt sovekupé, noe som hjalp veldig. I Brisbane var det Fraser Island og Moreton Island som stod på planen. Fraser Island er regnet som verdens største sandøy, likevel er det en frodig øy og det vokser regnskog her. Man bader ikke i havet fra øya, havet utenfor er fullt av hai, og det er svært skumle strømninger her. På strendene kan du møte på dingoer, som hvis du er aleine kan angripe deg. Regelen er derfor at man ikke skal vandre rundt på strendene aleine, men alltid bevege seg i par eller grupper. Vi tilbragte to dager på øya, i og for seg synes jeg det var nok, samtidig var det nok fortsatt ting vi ikke fikk sett og som man kanskje ville brukt en ekstra dag for å få sett. Moreton Island er en resort utenfor Brisbane, det finnes egentlig bare 2 grunner til å dra hit på en dagstur: foring av ville delfiner og sand boarding i ørkenen. Man får absolutt ikke lov å ta på delfinene under foringen, for delfinene er i aller høyeste grad ville og skal beholdes slik. Fikk ikke noe voldsomt inntrykk av Brisbane utover at det er en storby som strengt tatt kunne vært hvor som helst. Helt ok sted å besøke som utgangspunkt for utflukter, men ikke noe utover det. Fra Brisbane tok jeg buss til Surfer's Paradise på Gold Coast, en tur på 1,5-2 timer. Surfer's Paradise er etter min mening noe av det mest glorete jeg noen gang har sett. Ta den mest glorete sydenby du har vært i og gang det med 2. Fantastiske strender her for surfere, men jeg trivdes overhodet ikke. Heldigvis hadde jeg ikke mye tid her, hovedgrunnen for å dra hit var for å ta turen til Tambourine mountains og O'Reilly's. Vi var heldige, og hadde en fantastisk guide og var i tillegg bare 2 personer. Det gjorde turen til noe ekstra. En tur på hengebruer mellom tretoppene var dagens høydepunkt. Riktignok en skrekkblandet opplevelse, ettersom jeg har høydeskrekk, men absolutt kult! Byron Bay var neste stopp, en litt hippie-inspirert turistby, med fantastiske strender. Her ble det tid til å bare slappe av og nyte sola og strendene. I tillegg møtte jeg en fyr her, en rugbyspiller fra Coffs Harbour. Veldig søt fyr som jeg fortsatt har kontakt med. Kun en ferieflørt så klart, men han gjorde oppholdet i Byron Bay hakket bedre. Gåturen til Byron Bay Lighthouse er utrolig vakker, og anbefales på det varmeste! Jeg fikk solnedgangen med på kjøpet på vei tilbake til hostelet! Vi skryter voldsomt av naturen i Norge, men Australia er fantastisk på sin egen måte, med vakre sandstrender og dramatiske klipper! Nå var jeg akkurat litt over halvveis, og til da hadde jeg vært ganske heldig med været. Så kom jeg til Melbourne. Melbourne har mildt sagt ustabilt vær, og du får gjerne de fleste værtyper i løpet av en dag. Også temperaturen svinger i løpet av dagen. Bydelen St. Kilda er veldig koselig og har en flott strand. Dessverre var været ikke til å ligge på stranda i, og temperaturen var heller ikke noe å skryte av. I utgangspunktet hadde jeg tenkt meg på markedet på tirsdagen, men siden Melbourne cup ble avholdt denne dagen hadde markedet blitt arrangert mandagen, og jeg gikk derfor glipp av det. Det sies at Melbourne cup er vel verdt å oppleve, selv ser jeg bare ikke poenget. Ikke at jeg var på galoppbanen, men selv på barene og pub-ene rundt omkring er folk dresset opp i fancy kjoler og med hatt på hodet. Hele Melbourne stopper opp med unntak av barer og pub-er og alle skal se hovedracet på tv. At til dels hele Australia stopper opp for det her går langt over min forstand, mest sannsynlig er det bare en dårlig unnskyldning for å få en fridag å feste på. :gjeiper: Det mest severdige under oppholdet i Melbourne var Great Ocean Road, igjen flott natur og imponerende klippeformasjoner, og Phillip Island. Phillip Island er mest kjent for pingvinparaden på kvelden. Da kommer pingvinene inn for å overnatte/ruge/mate ungene i redene som er spredd utover øya. Det å sitte på stranda og se pingvinene komme inn på stranda fra havet og vagge oppover til redene sine er helt utrolig. De kommuniserer med hverandre, venter på hverandre og er i det hele tatt ubeskrivelig sjarmerende og søte å se på. Pingviner har alltid vært mitt yndlingsdyr og det endret seg ikke akkurat etter den opplevelsen. Var også på vinsmaking i Yarra valley, helt greit, men ikke noen vingårder som utpekte seg som noen nye favoritter. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte flere flasker med rosévin fra Gurdie's som vi var innom på vei til Phillip Island. Deres dry rosé var svært god, så jeg skulle gjerne hatt noen flasker med meg hjem. Siste stopp på veien før Sydney og flyreisen hjem var Adelaide. Alle lurte på hva pokker jeg skulle i Adelaide, bortsett fra å besøke Barossa Valley så klart. Personlig likte jeg Adelaide mye bedre enn Melbourne. Melbourne sentrum er enda en storby som kunne vært hvor som helst. Det sies at man må vite akkurat hvor man skal gå og ha et nettverk for å trives i byen, og det tror jeg på. Adelaide gir inntrykk av å være en liten småby, til tross for at det bor 1,2 millioner mennesker her. De fleste husene er ganske lave, men med tanke på at mesteparten av South Australia er ubebodd er det ganske naturlig at de sprer seg utover i stedet for opp i høyden. Også her var det satt av mye tid til å slappe av. Det var jeg veldig glad for med tanke på at det var 34C da jeg landet, så det var bare å stikke innom hostelet for å sette fra seg sakene før turen gikk til Glenelg og stranda. Også de to neste dagene ble tilbragt her, til tross for at vinden mandag gjorde det umulig å ligge nede på selve sandstranda. Sanda blåste overalt, så jeg flyttet meg opp til gressplenen. Glenelg er en utrolig koselig sub-urb med nydelige strender. Jeg fikk utrolig lyst på et av de nydelige husene vi kjørte forbi med trikken, og jeg kunne helt klart ha bosatt meg her. Jeg fatter virkelig ikke hva alle snakket så stygt om Adelaide om, for meg var dette en utrolig by, og naturen ligger like ved. Byen er omgitt av parkområder og vakre strender ligger bare 20-30 minutter utenfor bykjernen. I følge guide på turen til Barossa Valley disses Adelaide fordi det er en "kjedelig" by, men for meg holdt nattelivet i massevis. Du finner koselige pub-er, barer og restauranter her, så personlig manglet jeg ingenting. Vi hadde en dyktig og morsom guide i Barossa Valley, her fikk vi se verdens største gyngehest (nei, den gynger ikke), smake på deilig vin og se the Herbig tree hvor en familie bodde i 2 år og 2 av familiens 16 barn ble født her. "Huset" er et hult tre, så det var ikke store plassen de hadde, selv med litt utbygg. Ikke kan det ha vært særlig varmt eller behagelig heller. Vi stoppet også ved Whispering wall, hvor akustikken er helt utrolig. Whispering wall er egentlig en demning, og bygget slik at man kan stå og hviske til personene på andre siden. Veldig kult, og det overrasket meg hvor godt man hørte hviskingen. Aller siste turistutflukt på turen var på Kangaroo Island. På dette tidspunktet var jeg drittlei av å reise, av å oppleve og reise på utflukter. Turen var absolutt flott, og hadde vi hatt bedre vær hadde det sikkert vært en enda større opplevelse. Å stå på stranden blant sjøløver, se den vakre naturen og komme nært innpå fur seals er for all del en opplevelse, men selve turen er i motsetning til alle de andre turene jeg var på en tur i stor buss med alt for mange andre i gruppa. Jeg foretrekker å være færre, ha nærmere kontakt med guiden, her ble opplegget litt for mye ut av bussen, se og så inn igjen i bussen. Jeg har endelig fått se koalaer, et par slanger har det også blitt. Ellers er det på mange måter vanskelig å beskrive turen. Det er så mange inntrykk, men det kan ikke beskrives, det må oppleves. Australia er et land det er lett å reise i, folk er så imøtekommende og vennlige, og alle er opptatt av å ta godt vare på turistene. Naturen og dyrelivet er en opplevelse i seg selv, turen og minnene er noe jeg kan leve lenge på. Det frister allerede å reise tilbake for å se Darwin, Tasmania og New Zealand. Jeg kunne gjerne reist langs østkysten igjen, det er så mange steder jeg ikke fikk sett, men jeg kommer vel likevel til å velge noe annet nå. 2 ganger på 2 år får holde for en stund. Det er likevel et land jeg har lyst til å besøke igjen, gang på gang. Turen ble avsluttet i Sydney, der jeg overnattet hos venninnen min igjen. Koselig å se både henne og søsteren hennes igjen, og slappe av litt før flyturen hjem. For moroskyld fikk jeg en gratis tarotreading på pub-en, og damen hadde skremmende rett på mange områder, både angående min personlighet og ting i livet mitt, og da mener jeg spot on i forhold til hva som skjer med meg og folk rundt meg om dagen, men hennes "spådommer" for framtiden har jeg mindre tro på. Uansett var det en morsom opplevelse, og ettersom den ikke kostet noe var det rimelig harmløs moro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 25. november 2012 #1216 Del Skrevet 25. november 2012 Det høres ut som om du har hatt en fin tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. november 2012 Forfatter #1217 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Det høres ut som om du har hatt en fin tur Turen var fantastisk, men herregud så kaldt det er å komme tilbake til Norge! Endret 26. november 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 29. november 2012 Forfatter #1218 Del Skrevet 29. november 2012 Rastløs! Jeg klarer ikke slå meg til ro, klarer ikke trives. Jeg vil ha stabilitet og rutiner, men samtidig vil jeg langt bort fra hverdagen. Jeg lengter etter noen som kan være glad i meg, holde rundt meg, gi meg litt nærhet og varme, men jeg har ikke lyst til å slippe noen innpå meg for jeg orker ikke blir såra igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #1219 Del Skrevet 2. desember 2012 But she breaks just like a little girl ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 3. desember 2012 #1220 Del Skrevet 3. desember 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå