Gå til innhold

*Enigma*s algoritmer 2


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Jeg syns også du skulle skrive litt!!! Uoppdatert er bare forbokstaven hos meg :fnise:

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns også du skulle skrive litt!!! Uoppdatert er bare forbokstaven hos meg :fnise:

Godt nyttår!

Neimmen, så koselig å se deg her igjen, Androide! :hug: Skal bli flinkere til å oppdatere, ellers bor vi vel ikke så fryktelig langt unna hverandre nå, så en kaffe hadde sikkert også funka? :)

Ikke be meg forklare mannfolk, dem har jeg aldri skjønt meg på :laugh:

Så sant, så sant. Mannfolk er rare dyr! Jeg får vel heller ta det som en dugelig kompliment at jeg kan ha gjort et så stort inntrykk på fyren at han fortsatt prøver seg, over et halvt år siden vi traff hverandre sist. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimmen, så koselig å se deg her igjen, Androide! :hug: Skal bli flinkere til å oppdatere, ellers bor vi vel ikke så fryktelig langt unna hverandre nå, så en kaffe hadde sikkert også funka? :)

Skal bli flinkere jeg og :) Ellers høres en kaffe eller øl ut som en bra plan! Det er fryktelig lenge siden sist!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Herregud for en møkkadag. Sov ikke i natt, og da jeg kom på jobb så nekta pc-en meg å logge på. Jeg mener virkelig nekta meg å logge meg på, uansett hva jeg gjorde så fikk jeg feilmeldinger og til slutt stod den bare og boota hvert 5 min. :P

Så da brukte jeg hele arbeidsdagen på å få opp Win 8.1 på maskina mi, og jeg er fortsatt ikke ferdig. :roll: Produktiv dag, og veldig produktiv start på neste uke siden jeg da må fortsette å installere. Må si jeg synes avdelinga som strengt tatt skal funke som en slags intern-IT for oss gjør en glimrende servicejobb.Dypt imponert, bøyer meg i støvet. :pls::ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dypeste medfølelse, pcer som ikke funker er haaaat!

Håper du klarer å ikke tenke på det hele helga :P God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min dypeste medfølelse, pcer som ikke funker er haaaat!

Håper du klarer å ikke tenke på det hele helga :P God helg!

I helga tok jeg helt fri med den beste samvittighet og ofret ikke drittfredagen en tanke. :)

I går var det åpningsfest i det nye bygget til jobben. I og for seg et greit arrangement. Hovedsaklig alle sjefene for de forskjellige firmaene som holdt taler i tillegg til ymse prosjektledere, eiere av bygget etc. Solveig Kloppen var konferansier også var det litt livemusikk av forskjellige artister og grupper.

Selvsagt var det fri bar, og min "kjære" kollega som ikke tåler alkohol, som konsekvent prøver seg på meg hver gang han er dritings, og som tidligere har tryna ned trappa mens han la ut om sine onde planer i beste Hollywood supervillain-stil til meg på telefonen og endte opp på sykehuset med kraftig hjernerystelse og operert for blødninger i hjernen drakk alt for mye og skapte trøbbel igjen. Bygget vi jobber i har en shuttlebuss som går fra bygget til stasjonen. Han hadde blitt med denne ned til byen, ombestemt seg og plutselig nektet plent å gå av, og ble derfor med opp igjen. Så da jeg skulle ta bussen ned til byen, så prøvde han å komme seg tilbake på festen. Det ble han "pent" nektet av securitasvaktene, så han måtte da bli med ned igjen med shuttlebussen. Ikke spesielt populært! Så jeg måtte ta ansvar, bære ham til toget hvor han satt og var totalt borte og ikke mulig å få kontakt med. På Lysaker kom han seg ikke av toget, fordi han prøvde seg på feil dør, på Skøyen turte jeg ikke annet enn å følge etter fyren, siden han knapt klarte å gå på egne bein, og langt mindre gjøre rede for seg.

Så vi fant ei drosje, og der fortsatte tullet. Han ville ikke oppgi adressa til drosjesjåføren, og det krevde litt overtalelse før han endelig i det minste ville si gata han bodde i. Da vi kom i nærheten ville han fortsatt ikke si hvor han bodde, og prøvde å gå ut av bilen midt i en rundkjøring, og jeg fant ut at sånn han var ville han enten bare legge seg rett ned i veikanten, bli påkjørt eller tryne ned trappa igjen så jeg tok ham med hjem til meg. Drosjesjåføren syntes jeg var ekstremt sporty, og joa ... jeg måtte tørke spyet til fyren i gangen nede, bære fyren opp trappa, kle av ham og få ham til sengs og i natt har han holdt meg våken med snorkinga si.

Sjarmerende type! Den lille kjemien vi måtte ha hatt en gang i tida er definitivt over etter dette her. :P Det føles virkelig som om dette kommer til å bli en god dag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde virkelig ikke trodd du hadde tålmodigheten til en engel, Enigma, men etter den natten du beskriver her, så skal jeg revurdere det :laugh:

For en fyr, jeg husker jo fyren fra han havnet på sykehus, men det må da virkelig gå an å lære :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde virkelig ikke trodd du hadde tålmodigheten til en engel, Enigma, men etter den natten du beskriver her, så skal jeg revurdere det :laugh:

For en fyr, jeg husker jo fyren fra han havnet på sykehus, men det må da virkelig gå an å lære :klo:

Jeg er overrasket sjøl jeg. :fnise: Han er nå oppdatert på hva som skjedde og føler seg ikke så veldig høy i hatten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket sjøl jeg. :fnise: Han er nå oppdatert på hva som skjedde og føler seg ikke så veldig høy i hatten. :P

Men kommer han til å lære!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kommer han til å lære!? :P

Haha, tviler. :P Mulig han roer seg en liten stund, men siden det faktisk gikk så bra denne gangen da, så spørs det om det er noe han lærer av. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmmm ... Jeg var på jobbintervju i dag. Det kom litt plutselig på, og jeg visste egentlig veldig lite før jeg dro dit. Hadde egentlig en litt dårlig følelse på forhånd siden jeg visste så lite om stillingen og firmaet, og det kom så brått på at jeg ikke rakk å gjøre meg klar for et intervju.

Intervjuet i seg selv gikk helt supert. Jeg hadde en veldig god tone med de som intervjuet meg og de hadde en veldig god og morsom tone seg i mellom. Stillingen virker utrolig spennende og utfordrende, Det virket også som de hadde stor tro på meg i stillingen, og det var veldig deilig å være på et intervju der de ikke pirket på at jammen du har ikke jobbet med akkurat DET systemet der, at du har jobbet med et annet, lignende et teller ikke for du har ikke jobbet med akkurat dette her. Jeg svarte ærlig da jeg ble spurt om et særdeles viktig system at jeg ikke hadde vært borti det og da lurte de på om jeg kunne tenke meg å lære det fordi de trengte noen som kunne ta tak i det og lære seg det. Veldig deilig å slippe å måtte forsvare hvorfor man kan et system i stedet for et annet, eller måtte overbevise dem om at joda, jeg kan ditt og jeg kan datt.

Nå blir det en uke med nerver før jeg får høre hva de bestemmer seg for. De skal bestemme seg før 1.mars, så dette kommer til å gå fort, samtidig som jeg jo ikke får høre noe til uka fordi den av beslutningstagerne reiser bort.

Jeg har virkelig lyst på jobben, jeg tror jeg kan komme til å trives veldig godt med kollegaene mine og oppgavene jeg må påta meg. Samtidig sliter jeg litt i forhold til en så kjapp avgjørelse, og i forhold til min nåværende jobb og sjefen min. Jeg ønsker meg virkelig et tilbud, samtidig som jeg ikke har lyst til å måtte ta et standpunkt eller levere en oppsigelse ... Fryktelig nervepirrende det her altså! Tenk om jeg får en ny jobb i "bursdagsgave"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende. Masse lykke til, satser på at du får et tilbud, så du kan bestemme helt selv, selv omd et er fryktelig vanskelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Veldig spennende, jeg skal inn til ny runde neste uke fikk jeg vite i dag. Jeg vet ikke helt hva det går ut på enda, eller når det blir, men de ønsker jo å få dette avklart innen 1. mars så sant det er mulig. Jeg er så klar for en ny jobb. I morges hadde jeg egentlig tenkt å bare sove videre da klokka ringte for en treningsøkt, men jeg ble liggende og gruble så voldsomt over jobbsituasjonen at jeg ikke klarte å sovne igjen og like gjerne bare kunne stå opp for å trene. Klarte å koble greit av under treningsøkta, men det kom fort tilbake så fort jeg var ferdig. Slitsomt å være så misfornøyd som jeg er nå, og følte ikke at det hjalp så mye å få snakket med sjefen heller. Jeg er usikker på hvor mye forbedring det vil bli ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Intervjuet gikk greit i dag. Ikke like wow som det forrige, men jeg fikk et godt inntrykk av firmaet, og jeg tror de fikk et godt inntrykk av meg også. Om det fører noe sted akkurat nå er noe mer usikkert, jeg får vel høre noe mer om et par dager tenker jeg. Jeg er veldig spent på jobben jeg var på intervju for forrige uke. Jeg skal tilbake for å treffe dem til uka ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervju, 2.runde i morra. Jeg håper inderlig dette går like bra som forrige gang, at det gode inntrykket jeg fikk da opprettholdes, og at jeg kan få et tilbud. Jeg mistrives så til de grader på jobb for tida ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...