Gå til innhold

*Enigma*s algoritmer 2


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hipp Hurra for Enigma som fyller år i dag!

:roser::kristin::sol:

Tusen takk! :klem:

Nå som jeg har skrevet under kontrakten og levert oppsigelsen min kan jeg jo si litt mer om jobben også. Jobben blir i et ganske lite firma, som driver med ASP akkurat som min nåværende jobb. Jeg skal fortsatt jobbe med drift, men jeg får hovedansvar for et par områder ingen andre har lyst til å ta ansvar for, og i tillegg skal jeg hjelpe til med å få på plass struktur, gode rutiner og dokumentasjon. Tror det blir en veldig spennende jobb, og gleder meg veldig til nye utfordringer. :)

Mine nye kollegaer virker som en kjempegjeng, og de jeg har snakket med er veldig gira og gleder seg veldig til jeg kommer inn og det er veldig hyggelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt å høre, håper det blir akkurat det du håper på og trenger! :klemmer:

Og så håper jeg du får en veldig fin bursdag. Og så må vi få til middag en dag, jeg vet bare ikke helt når enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig godt å høre, håper det blir akkurat det du håper på og trenger! :klemmer:

Og så håper jeg du får en veldig fin bursdag. Og så må vi få til middag en dag, jeg vet bare ikke helt når enda :P

Tusen takk, det var veldig koselig i går. :) Jeg tror den nye jobben blir veldig bra, og jeg trengte en sånn positiv nyhet nå etter ganske mange nedturer i det siste. Jobben har vært dritt, bilen min trenger reparasjoner den ikke er verdt, så jeg bør se etter en ny bil og i det hele tatt har liksom det meste vært negativt. Nå satser jeg på at jeg klarer å se litt lysere på ting framover.

Vi må definitivt få til den middagen, det er alt for lenge siden sist, og vi har masse å prate om. :)

Gratulerer med dagen og den nye jobben!!!

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg driver også å lukter på bil, men det er jo slikt et pengesluk :P

Hva går du for nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg driver også å lukter på bil, men det er jo slikt et pengesluk :P

Hva går du for nå?

Bil er pengesluk de luxe, og den jeg VW Polo jeg kjøpte brukt har blitt forferdelig dyr! Anbefaler IKKE å kjøpe brukt VW som ikke lenger har garanti.

Nå går jeg nok for en ganske ny eller helt ny Toyota, Auris eller Yaris. Toyota er kjent for å gå og gå, og dessuten er de billige å reparere. Må også ha noe lite, siden jeg har gateparkering og vil ha en praktisk bybil, men kommer ikke til å gå for 100% elektrisk ettersom rekkevidden er alt for dårlig. Jeg skal jo ha en bil jeg kan kjøre til mamma, og så dra videre for å gå på tur etc. Mulig jeg går for en hybrid, men jeg er ikke helt overbevist om at den noe høyere prisen er verdt det. Jeg vil gjerne vite litt mer om hvor mye man egentlig sparer i drivstoffkostnader. Jeg er også en av dem som faktisk liker å kjøre, dvs. jeg foretrekker manuelt gir framfor automatgir. Automatgir har sine fordeler det også, selvfølgelig, men jeg irriterer meg også litt over den manglende muligheten til å bestemme sjøl og ha full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok på helt samme tanke der, fortell meg hva du bestemmer det for og hvor fornøyd du er :fnise:

Jeg har også sett på Toyota, faktisk, men synes Yaris er bittelitt for liten. Så må ev. blir en Auris. Og enig i betraktningene om hybrid, er ikke helt overbevist om at det faktisk lønner seg, for de koster jo relativt mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi er nok på helt samme tanke der, fortell meg hva du bestemmer det for og hvor fornøyd du er :fnise:

Jeg har også sett på Toyota, faktisk, men synes Yaris er bittelitt for liten. Så må ev. blir en Auris. Og enig i betraktningene om hybrid, er ikke helt overbevist om at det faktisk lønner seg, for de koster jo relativt mye mer.

Ser ut som det kommer til å drøye litt før jeg kjøper noe. Har sett litt på nye bruktbiler fra 2012, men foreløpig er jeg ikke "wow-ed" av utvalget. Ganske naturlig i grunn ettersom de fortsatt er veldig nye, men når jeg ser på utstyr etc. på 2011 så frister det lite. Jeg kjenner jeg begynner å bli kresen! :fnise:

I kveld har jeg vært på "date" med Androide. ;) Tror det er nesten 4 år siden vi så hverandre sist, og ofte så kan jo det bli litt kleint. Med Androide derimot var det bare duket for en veldig hyggelig kveld. Det er umulig å ikke bli glad langt inn i sjela av smilet og latteren hennes. Så nå må man bare bli flinkere til å holde kontakten. Må nok ta på meg veldig mye av skylda der, jeg er ikke så god til å ta kontakt sjøl, og har det gått litt tid og andre ikke har tatt kontakt med meg heller så henger jeg meg fort opp i teite tanker. Er jo også litt enklere å treffes når man bor noen kvartaler unna hverandre, i stedet for på 2 forskjellige kontinenter.

I morgen er det middag med Wolfmoon og Purple, og det gleder jeg meg også veldig til! Alt for lenge siden sist, så det blir mye å "ta igjen" og oppdatere seg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr. Trenger en bil noe utover fire hjul, motor og ratt? :klo::laugh:

Så trivelig med "date", og ny date i morgen, det blir veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr. Trenger en bil noe utover fire hjul, motor og ratt? :klo::laugh:

Så trivelig med "date", og ny date i morgen, det blir veldig koselig :)

Tro meg, et varmeapparat/klimaanlegg som funker ordentlig er særdeles viktig. ;) Ellers er det mange andre ting som er verdt å tenke på, som man oppdager etterhvert som man har hatt bil en stund. Småting, som gjør kjøreturen mye bedre, hvor ting er plassert etc. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel hjemme etter det som ble en litt lengre kveld enn planlagt. :P Var ute med Purple og Wolfmoon og spiste indisk. God mat, for all del, men servicen var vel ikke akkurat på topp. Det var ingen som spurte om vi ville ha mer og drikke, ingen som spurte om vi ville ha dessert og/eller kaffe. Jaja, de fikk jo heller ingen tips, da det ikke var noe valg for totalbeløp, men jeg er skuffet over at vi ikke engang ble tilbudt mer drikke, og at det ikke akkurat var enkelt å få spurt om regningen.

Etter middagen tok Wolfmoon og jeg turen innom det som skal være en av Oslos beste whiskybarer. Jeg spurte bartenderen etter en Ardmore, som er noe så sjeldent som en highlandwhisky som har både torv- og røyksmak, noe som er veldig atypisk for en whisky fra dette området. Bartenderen så på meg, smilte og sa: Ardmore? Du mener nok Ardbeg!? Nei, Ardmore, svarte jeg. Nei, du mener nok Ardbeg, fikk jeg nok en gang til svar; det finnes ikke noe som heter Ardmore slengte han på. Jeg spurte etter et par andre whiskyer, som de heller ikke hadde, og bestilte til slutt en øl før jeg gikk bort til bordet, hentet telefonen og viste den eplekjekke bartenderen hjemmesiden til distilleriet Ardmore. Uttrykket i ansiktet hans var Priceless! Han var generelt lite pratsom og så ikke engang på oss da han var bortom bordet vårt for å rydde etterpå. Ah, jeg simpelthen ELSKER når jeg har rett! :fnise:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sånn er jeg og. Rett skal være rett.

Kan irritere meg i det uendelige over påståeligheter jeg jo vet ikke stemmer.

Jeg er vant til at indiske restauranter har den aller beste servicen du kan få. Det er jo så viktig for at besøket skal bli mest mulig koselig! Bra at maten og selskapet holdt mål, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig hyggelig i går ja, vi får prøve å ikke la det bli like lenge til neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, sånn er jeg og. Rett skal være rett.

Kan irritere meg i det uendelige over påståeligheter jeg jo vet ikke stemmer.

Jeg er vant til at indiske restauranter har den aller beste servicen du kan få. Det er jo så viktig for at besøket skal bli mest mulig koselig! Bra at maten og selskapet holdt mål, da :)

Med Purple og Wolfmoon som selskap er det vel umulig å ikke få en trivelig kveld. :) Hater når folk er så påståelige når jeg har rett, da må man gni det litt inn.;)

Det var veldig hyggelig i går ja, vi får prøve å ikke la det bli like lenge til neste gang ;)

Får satse på det, så får vi også satse på å få til roadtrip fra distilleri til distilleri. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på "date" med Androide. ;) Tror det er nesten 4 år siden vi så hverandre sist, og ofte så kan jo det bli litt kleint. Med Androide derimot var det bare duket for en veldig hyggelig kveld. Det er umulig å ikke bli glad langt inn i sjela av smilet og latteren hennes. Så nå må man bare bli flinkere til å holde kontakten. Må nok ta på meg veldig mye av skylda der, jeg er ikke så god til å ta kontakt sjøl, og har det gått litt tid og andre ikke har tatt kontakt med meg heller så henger jeg meg fort opp i teite tanker. Er jo også litt enklere å treffes når man bor noen kvartaler unna hverandre, i stedet for på 2 forskjellige kontinenter.

Så søt du er! Nå ble jeg glad i hjertet mitt :hjerte: Det var kjempekoselig å treffes igjen. Vi ses snart igjen! :klem:

Vel hjemme etter det som ble en litt lengre kveld enn planlagt. :P Var ute med Purple og Wolfmoon og spiste indisk. God mat, for all del, men servicen var vel ikke akkurat på topp. Det var ingen som spurte om vi ville ha mer og drikke, ingen som spurte om vi ville ha dessert og/eller kaffe. Jaja, de fikk jo heller ingen tips, da det ikke var noe valg for totalbeløp, men jeg er skuffet over at vi ikke engang ble tilbudt mer drikke, og at det ikke akkurat var enkelt å få spurt om regningen.

Håper ikke det var det stedet jeg foreslo :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt du er! Nå ble jeg glad i hjertet mitt :hjerte: Det var kjempekoselig å treffes igjen. Vi ses snart igjen! :klem:

Håper ikke det var det stedet jeg foreslo :sjenert:

Nei, vi var på New Delhi, som jo har fått veldig gode kritikker. Maten var god den, ikke noe feil på den, men servicen skortet det altså voldsomt på. Skjønner at det var travelt, det var jo stappfullt, men å glemme av folk på den måten likevel, det er jo hovedsaklig dem det går utover ettersom de da går glipp av mersalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på Nye Taj Mahal på Torshov?

Jeg er kanskje ikke så bevandret i indiske retter, men deres Butter Chicken er 2 die 4!

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...