Gjest Gjest_Student_* Skrevet 19. november 2009 #81 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg syns det er kjempedeilig å lese godt på deler av stoffet, for så å snakke om det i kollokviegruppa mi. Det kommer fram så mange ulike synspunkter og måter å forstå stoffet på da, noe jeg setter stor pris på, og noe som gir meg motivasjon til å gå gjennom det samme stoffet igjen. Jeg har begynt med å bare skumlese de delene av pensum som er ekstreeeeemt kjedelige (såfremt jeg vet at dette ikke det viktigste av pensumet...). Da føler jeg meg god etterpå, som ikke har brukt en hel dag på noe pisskjedelig! Hvordan er dere med å utveksle eksamenstekster i kollokviegruppa? Jeg tenker på underveis i skrivinga, deler/sender dere dem ut til de andre for å få hjelp til å se over? Eller er dere da redde for at noen skal stjele fra deres tekst? Jeg er livredd for det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 19. november 2009 #82 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Miam: Nettopp. Istedenfor å bruker energi på å klage over at de har det så vanskelig, burde de fokusere på å lese og forstå det de syns er så hardt, slik at det blir mindre vanskelig. Iah: Hvis du har skrevet et godt innhold, har god oppsett osv. så er det nok ikke verdens undergang at den er litt kortere enn de andres. Jeg syns også det er bedre å skrive godt og relevant, enn å putte inn masse svada for å få det til å virke lenger! Gjest_Student_*: Jeg pleier ikke å dele absolutt alt, men jeg kan dele på det jeg er usikker på, hvis jeg trenger at noen skal lese over det! Jeg tenker iblant at noen kan finne på å stjele deler av teksten min Åh, nå har jeg gjort en tidligere eksamensoppgave - skrevet den med relevante artikler osv. Vet noen hvor mange sider en 2 siders oppgave utgjør for hånd (sånn ca.)? Og jeg har gått rundt og snakket med meg selv med gestikulerende håndbevegelser mens persienne var åpne (uten at jeg så det) for å repetere et par teoretikere (jeg så vel veldig rar ut for de som så meg!) Endret 19. november 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 19. november 2009 #83 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) I morgen har jeg eksamen! IIik! Det er 120 multiple choice spørsmål, på to timer. Så intet mindre enn ett spørsmål per minutt! :dåne: Ikke tid til mange tissepauser da tenker jeg.. I dag har jeg i hvertfall løst nærmere 500 oppgaver, så jeg må jo ha flaks og kunne noe.. Etterpå er det lunsj, og så rett på lesesalen igjen og lese til den jeg skal ha på tirsdag. Lykke til alle dere andre også! Endret 19. november 2009 av mariab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liisemor Skrevet 19. november 2009 #84 Del Skrevet 19. november 2009 I morgen har jeg eksamen! IIik! Det er 120 multiple choice spørsmål, på to timer. Så intet mindre enn ett spørsmål per minutt! :dåne: Ikke tid til mange tissepauser da tenker jeg.. I dag har jeg i hvertfall løst nærmere 500 oppgaver, så jeg må jo ha flaks og kunne noe.. Etterpå er det lunsj, og så rett på lesesalen igjen og lese til den jeg skal ha på tirsdag. Lykke til alle dere andre også! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 19. november 2009 #85 Del Skrevet 19. november 2009 I morgen har jeg eksamen! IIik! Det er 120 multiple choice spørsmål, på to timer. Så intet mindre enn ett spørsmål per minutt! :dåne: Ikke tid til mange tissepauser da tenker jeg.. Et spørsmål per minutt er vel egentlig utrolig god tid? Tenk på alle spørsmålene som er så lette at du kan krysse av innen fem sekunder. Så er det noen du tenker deg litt om på for sikkerhetsskyld, men vet du kan, som du kanskje bruker 20 sekunder på. For meg er det dessuten sånn at hvis det er noen jeg ikke kan så hjelper det ikke å sitte i 5 minutter å tenke på det, kan jeg det ikke så kan jeg det ikke, og det må gjettes (med fornuft, såklart). Så jeg synes du har god tid! Og hvis du trenger mange tissepauser på 2 timer bør du oppsøke lege. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 19. november 2009 #86 Del Skrevet 19. november 2009 Et spørsmål per minutt er vel egentlig utrolig god tid? Tenk på alle spørsmålene som er så lette at du kan krysse av innen fem sekunder. Så er det noen du tenker deg litt om på for sikkerhetsskyld, men vet du kan, som du kanskje bruker 20 sekunder på. For meg er det dessuten sånn at hvis det er noen jeg ikke kan så hjelper det ikke å sitte i 5 minutter å tenke på det, kan jeg det ikke så kan jeg det ikke, og det må gjettes (med fornuft, såklart). Så jeg synes du har god tid! Og hvis du trenger mange tissepauser på 2 timer bør du oppsøke lege. Lykke til! Hmm, neida, men er bare litt sykt å tenke på at eksamen kun varer i to timer liksom. Men takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 19. november 2009 #87 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Hmm, neida, men er bare litt sykt å tenke på at eksamen kun varer i to timer liksom. Men takk Vi har eksamen i et fag med 50 MCoppgaver på 2 timer, har også hatt 120 Mcoppgaver på 3 timer, men aldri hørt om 120 MCoppgaver på 2 timer.. Jeg syns det er lite tid, man skal helst ha tid til å gå gjennom oppgavene igjen, men det går nok bra Endret 19. november 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 20. november 2009 #88 Del Skrevet 20. november 2009 Woho, ganske stolt av meg selv.. Jeg har klart å komme meg til biblioteket på skolen så tidlig(0800)! Forelesningen begynner ikke før 13, så jeg har noen timer til å lese. Jeg orket ikke å lese noe særlig i går, så jeg er veldig fornøyd med å ha fått en tidlig start på dagen i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 20. november 2009 #89 Del Skrevet 20. november 2009 Det gikk bra i dag, og jeg fikk til og med tid til å gå på do Nå er jeg på lesesalen igjen, lese til eksamen som jeg skal ha på tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 20. november 2009 #90 Del Skrevet 20. november 2009 I dag har jeg et lite leseavbrekk og jobber litt. Etterpå blir det middag før jeg skal lese. Samboern drar på fest, så da kan jeg jo sitte halve natten om jeg vil (ja, særlig av jeg gidder! ) Helgen går til kollokviejobbing. Eksamen nærmer seg med stormskritt! :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 20. november 2009 #91 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Jeg har lest gjennom bøkene de siste dagene, mye lettere nå ettersom jeg har brukt highlighter første gangen jeg leste gjennom. Tegnet opp alle mulige statistikker, tegninger ol, og skrevet glossary over uttrykkene jeg ikke kunne forklare i hodet når jeg så de.. Sambo hjelper med å spørre meg om ord og uttrykk. Blir mer og mer nervøs, siden jeg har masse press på meg for å få toppkarakterer Det er så utrolig mange teorier og teoretikere og uttrykk og ææh Begynner å tvile sterkt på at jeg skal klare å huske alt i alle eksamenene, og det nærmer seg jo nå! Første eksamen på mandag Og ja, om det er noen her som har erfaring fra årsstudium i psykologi i UiO så må dere gjerne sende meg en PM! Jeg er kjempe takknemlig for alle tips jeg kan få, vet liksom ikke helt hva jeg går til.. Nå skal jeg tilbake til bøkene, og notere litt mer.. Gratulerer med overstått eksamen Mariab, vi får krysse fingrene for gode resultater! Lykke til med lesing alle sammen! Endret 20. november 2009 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 21. november 2009 #92 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Det er fortsatt lenge til min eksamen, og de fleste av dere kommer sikkert til å være long gone når min tid kommer Men, det er forsatt en uhorvelig mengde pensum jeg burde komme meg gjennom innen den tid! I dag har jeg lest meg gjennom 30 sider, og skrevet 12 sider med notater! Jeg burde egenlig vært fornøyd, men jeg "fant" også ca 40 sider ekstra på leseplanen (som jeg enkelt og greit ikke hadde fått med meg før ), så nå er målet for morgendagen kanskje 30 sider til, slik at "bare" 30 sider gjennstår før jeg er ajour med leseplanen og undervisningen.. Da har jeg i det mindste oversikt over hvor mye det er jeg egentlig burde kunne .. i det ene faget vel og merke.. Endret 21. november 2009 av Aurela Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 21. november 2009 #93 Del Skrevet 21. november 2009 I dag har det blitt noen timer kollokvie. Jeg tror noe sitter nå, hvertfall slik at jeg kan stå på eksamen. Jeg har ikke helt oversikt over hva jeg kan, hva jeg bør kunne og hva jeg ikke kan. Men det går nok på et vis! Syns det er litt trist at den første eksamenen tar så innmari mye tid fra de to andre fagene jeg har. "Heldigvis" har jeg hjemmeeksamen i det faget jeg har lest absolutt minst i. Da skal jeg vel komme meg gjennom den også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 21. november 2009 #94 Del Skrevet 21. november 2009 I dag har jeg fått skrevet en didaktisk tekst (siste arbeidskrav) og jeg har gjort meg ferdig med en bok. Målet er å gjøre meg ferdig med en bok til i kveld (det er en bok vi ikke har så mye fra) og gå løs på den tjukkeste boka i morgen. Så flinke alle er forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. november 2009 #95 Del Skrevet 22. november 2009 Kan jeg få lufte litt frustrasjon......? Har første eksamen nå på onsdag, føler ikke at jeg får ting til å sitte. Vi får to spørsmål (veldig omfattende), som vi allerede har fått utdelt, menneh... jeg leser og leser, har gjort arbeidskrav, men. Siste arbeidskravet følte jeg at jeg rocket, men var ikke så langt fra å bomme totalt, fikk jeg vite. Min eneste trøst er at mange andre på kurset også sliter. I tillegg aner jeg ikke hvordan jeg ligger an ellers, fordi professoren mente at "det tar for lang tid å sette karakter på innleverte oppgaver, vi sier bestått eller ikke bestått vi!" *huffhuff* Gruer meg sånn... Men vil ønske alle dere andre lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 23. november 2009 #96 Del Skrevet 23. november 2009 Gaah, jeg er så dritt lei ExFac at jeg spyr snart! Heldigvis er det bare et par dager igjen til eksamen, må passe på å ikke miste all tålmodighet før da. Nå er jeg ganske sikker på at jeg står, hvertfall. Våknet i morges, og det første jeg tenkte (til og med før jeg sto opp av senga!) var "Mertons normer.. Hmm.. Vitenskapens etos.. Hm.. Organiert skeptisisme.. Desinteresse.. Kommunisme.. Også husker jeg ikke det siste, må sjekkes opp!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 23. november 2009 #97 Del Skrevet 23. november 2009 Nå har jeg hjemmeeksamen!! Og jeg har ikke valgt oppgave enda.. iiik! Redd for å velge feil oppgave. Wæ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 23. november 2009 #98 Del Skrevet 23. november 2009 Bæh... Hver gang jeg leser her får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke leser selv! Idag kunne jeg -fint- ha klart å stå opp klokka 7 for å ta en kaffe og frokost, for så å sette meg ned å lese, men jeg så absolutt ikke morgenmenneske. Neida, la meg til å sove igjen og våkna kvart over 10. Hva gjør dere ? Er dere flinke til å stå opp om morgenen, eller leser dere heller på sene kvelder ? kanskje jeg bør fokusere på det siste istedet ettersom jeg alltid er våken da.. Er bare så dritt når man også tar opp et fag og de 2 første eksamene mine har høy strykprosent... :| Klarer ikke koordinere. Whine whine! Fantabolous Kitten: Av den grunn sier jeg til meg selv at jeg ikke har peiling på hvordan det gikk, så får jeg heller få meg en positiv overraskelse når resultatene kommer. Har samme følelsen som deg, lurer omtrent på om det er jeg som har lavere intelligens. Miam : Hva slags oppgaver har du fått ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 23. november 2009 #99 Del Skrevet 23. november 2009 Uff, kjedelig å føle det slik! Jeg klarer som regel å stå opp i rimelig tid, sånn 8-9. Er egentlig et morgenmenneske, men begynner å bli sliten nå, så føler jeg bare måå sove litt til, og litt til Men det går jo fint an å lese på kveldene også! Mange som leser bedre da, enn om morgenen Jeg har fått om forholdet mellom relgion og poltikk, kunne velge mellom en til, men den var bare gørrkjedelig! Så jeg valgte den der. Håper jeg får til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 23. november 2009 #100 Del Skrevet 23. november 2009 Hva gjør dere ? Er dere flinke til å stå opp om morgenen, eller leser dere heller på sene kvelder ? kanskje jeg bør fokusere på det siste istedet ettersom jeg alltid er våken da.. Er bare så dritt når man også tar opp et fag og de 2 første eksamene mine har høy strykprosent... :| Klarer ikke koordinere. Whine whine! Hvordan syns du det går med tanke på å ha to fag i tillegg til å ta opp et til? Jeg syns det virker så skummelt å ta opp fag :/ Har tenkt å ta opp et neste semester, et jeg fikk litt dårlig karakter i, men jeg får helt noia av å tenke på å ha 45 studiepoeng i semesteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå