Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Vet ikke så mye om temping og sånt. :) Men har lest mye om symptomer i dag, og det er utrolig hvor mye som visstnok skal være symptomer på graviditet, f.eks. vondt i tennene/tannkjøtt :ler: Så jeg blir ikke overrasket om romling i magen også er det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok det meste fremover blir symptomer på graviditet:

Ekstra sulten? :gravid:

Trøtt? :gravid:

Uvel? :gravid:

Bitchy mot mannen? :gravid:

Maten smaker vondt? :gravid:

Verden er dum? :gravid:

Filmen var trist? :gravid:

:ler:

Kommer til å bli heeeelt håpløs :roll:

Men!

I lys av symptom-galskapen, så er det noe pussig i magen nå altså. Har litt sånn trykk nede på høyre siden.

Mener dessverre kanskje at jeg kjente noe lignende sist syklus rundt en ukes tid før IKM, men kanskje litt annerledes? :klø: Men nå kan det bare være PMS-symptomer, i og med at jeg ikke kjenner syklusen min alt for godt uten p-pillebruk...

Men spennende blir det uansett :jepp:

6 DPO i dag! Tickeren er litt på trynet siden EL trolig kom før jeg ventet den. Men testdato på ticker stemmer likevel med den dato FF anbefaler, så da kan den like gjerne stå som den er tror jeg :Nikke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du vente helt til 18 DPO med å teste? :sjokkert: Det hadde ALDRI jeg klart... :sjenert: Jeg testet minst en gang om dagen fra 6 DPO! Testet positivt 10 DPO første gang, og 11 DPO andre gang. Med sånne billigstrimler. Lokke, lokke... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du vente helt til 18 DPO med å teste? Det hadde ALDRI jeg klart... :sjenert: Jeg testet minst en gang om dagen fra 6 DPO! Testet positivt 10 DPO første gang, og 11 DPO andre gang. Med sånne billigstrimler. Lokke, lokke... :nigo:

:fnise:

Jeg har bare 5 tester i hus, så må spare litt på de da :sjenert:

Kan jo være at jeg gir etter for presset noe tidligere dersom jeg føler at jeg har mange mistenkelige symptomer :lur:

Men om jeg ikke kjenner noe som er veldig uvanlig tror jeg at jeg skal prøve å holde ut en stund (kanskje jeg sprekker før 18 DPO da :fnise:)

Samtidig kan jeg ikke teste om morgenen en hverdag før jeg skal på jobb, for OM testen er positiv da så kommer hele jobbdagen min til å bli bare tull - da blir jeg sittende sånn: :hakeslepp::overrasket::hakeslepp:

Og da må jeg liksom enten teste på 12-13 DPO eller eventuelt 19 DPO for å treffe helgen... :roll:

Så mange planer, men bare vent, jeg sprekker nok som en ballong til helgen :ler:

Her blir det skikkelig spennende nå! :popcorn: Ikke mange dagene igjen til du kan teste og kanskje få positivt svar

:lur:

Jeg fikk ikke positivt før ca 17 DPO jeg :sjenert: Gleder meg til du skal teste :popcorn:

Oi, det var sent ja! Om jeg hadde begynt testing på 6 DPO, så hadde jeg nok gitt opp håpet på 12 DPO ellerno tror jeg. 17 DPO må jo være reneste gavepakken :ler:

I dag kan jeg forøvrig melde om at jeg føler meg omtrent like oppblåst i magen som en stappmett flodhest.

Det er bare at jeg føler meg ikke mett, bare stappa liksom :klø:

Innbiller meg pittelitt kvalme, men tror det er mest ønsketenkning. I tillegg synes jeg at jeg i blant kjenner litt murring og slikt, men foreløpig mye mindre enn i helgen. Men så var det kanskje mest av det utover dagen også, og er jo tidlig enda :lur:

"Spåmaskinen" på FertilityFriend har meg på 44 % sjanse for graviditet så langt.... Det er så alt for spennende :dåne:

Edit: måtte fjerne noen smiley'er - smiley-overload

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer for første testing nå til helgen :Nikke: Hvis det blir negativt så kan du jo bare ta ny neste helg hvis ikke TR kommer :)

Har store håp om at det er full klaff for deg denne PP! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for første testing nå til helgen :Nikke: Hvis det blir negativt så kan du jo bare ta ny neste helg hvis ikke TR kommer :)

Har store håp om at det er full klaff for deg denne PP! :klemmer:

Synes absolutt du lufter en god ide der :fnise:

Skal ta den til etterretning :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Zia, kan du forresten guide meg gjennom dette med temping? :sjenert:

Hvilken side går jeg innpå, og hva skal jeg gjøre?

Mye man må lære seg her i denne prøveverdenen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Zia, kan du forresten guide meg gjennom dette med temping? :sjenert:

Hvilken side går jeg innpå, og hva skal jeg gjøre?

Mye man må lære seg her i denne prøveverdenen ;)

Fant forresten ut av det! :)

Har laget meg en side på Fertilityfriend, og sett noen instruksjonsvideoer, og tror nok jeg skal finne ut av det litt etterhvert. Jeg er ganske stødig i engelsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten ut av det! :)

Har laget meg en side på Fertilityfriend, og sett noen instruksjonsvideoer, og tror nok jeg skal finne ut av det litt etterhvert. Jeg er ganske stødig i engelsk :)

Så bra! :jepp:

Det ser litt overveldende ut i begynnelsen, men det grunnleggende man trenger for å føre temp er i allfall veldig enkelt :jepp:

Har funnet ut at det er greit å hake av symptomer under "specific" også - på den måten kan man etter hvert se et mønster i syklusen. F.eks mistenker jeg at jeg får et lite kviseutbrudd før EL hver måned. Om så er tilfelle fanger FertilityFriend det opp slik at man letter ser mønstre. Og det er jo veldig praktisk også når man ikke er prøver da - hender jo at det er greit å vite når tanta har planer om å ta turen sånn ellers og :fnise:

Du kan forresten lage egne specific-felter ettersom det passer deg.

Også er det et lite notatfelt under specific som og er greit, dersom det er ting du vil tilføye sånn generelt.

Og i tillegg er det gallerier over EL-tester og graviditetstester - veldig greit når du er usikker på tolkning :lur:

Også er det forum (som jeg ikke har kikket på), og ikke minst gallerier over andres tempkurver - der kan du søke på tempkurver over graviditets-sykluser, EL-sykluser, SA-sykluser osv.

I det hele tatt en super kilde til kunnskap (og spenning :fnise:)

Bare å spørre om du lurer på noe :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende det her!

Leste over noen av symptomene, og det føles som jeg har mange av de.. hehe Spiser mer nå enn vanlig (er helt sikkert pga at jeg er mer hjemme enn tidligere og lettere tilgang på diverse), veldig trøtt (det er selvfølgelig pga været), vondt i tannkjøttet til tider (visdomstenne er ikke alltid like kjekke..) og litt stikkinger i magen, særlig på høyre side (mensen er rett rundt hjørnet, så der har vi den grunnen). Så det er ikke alltid like lett å tolke signaler som symptomer eller faktisk bare generelle "plager" om du vil.. :sjenert:

Jeg er 10 DPO i morgen, så lurer på om jeg skal teste med en EL strips-test imorgen tidlig, siden jeg kun har to av de igjen.. Men tror jeg ikke sier noe til mannen, for han blir så skuffet hver gang testene viser kun en strek..

Krysser fingrene for at vi begge får to blå før jul Zia!!!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe spennende det her!

Leste over noen av symptomene, og det føles som jeg har mange av de.. hehe Spiser mer nå enn vanlig (er helt sikkert pga at jeg er mer hjemme enn tidligere og lettere tilgang på diverse), veldig trøtt (det er selvfølgelig pga været), vondt i tannkjøttet til tider (visdomstenne er ikke alltid like kjekke..) og litt stikkinger i magen, særlig på høyre side (mensen er rett rundt hjørnet, så der har vi den grunnen). Så det er ikke alltid like lett å tolke signaler som symptomer eller faktisk bare generelle "plager" om du vil.. :sjenert:

Jeg er 10 DPO i morgen, så lurer på om jeg skal teste med en EL strips-test imorgen tidlig, siden jeg kun har to av de igjen.. Men tror jeg ikke sier noe til mannen, for han blir så skuffet hver gang testene viser kun en strek..

Krysser fingrene for at vi begge får to blå før jul Zia!!!! :rødme:

:hoppe: for testing i morgen! Da blir det spenning i boka di :jepp: 10 DPO KAN jo gi svakt utslag :duskedame::nigo:

Det er kjempevanskelig å tolke symptomer som du sier - plutselig lurer jeg på om jeg innbiller meg ting totalt, men så tenker jeg at nei, så ille kan det da ikke stå til :fnise:

To blå for oss begge hadde vært fantastisk :strix: Men skal uansett bli glad om det blir deg som stikker av med TB og da :jepp: Jeg er jo bare i PP1, så "fortjener" egentlig ikke TB enda :ler:

Forøvrig litt forvirret nå - har masse sekret nå i ettermiddag. Det kan jo skje i følge pernilleinfo ca en uke etter EL pga oppsving i østrogen. Men betyr det da at man IKKE er gravid? :klø: Eller er det normalt både som ikke-gravid og gravid? :roll:

Forøvrig har jeg ganske sterke mensmurringer nå - har økt utover dagen. Føles som om tant kommer snart. Men om det er tilfelle, så har jeg jo KJEMPEkort lutealfase, og det er jo bare trist :sukk: Er dette bare vanlige PMS-plager er det og deprimerende, fordi det er jo ille nok med mensvondt de to første dagene av mensen slik jeg har hatt på piller. Om jeg skal få murringer halvannen uke før tanta kommer på fast basis er det SMÅTT kjedelig :sur:

(Føler liksom ikke at det er sannsynlig at jeg er gravid, derfor blir det mer fokus på andre tenkelig forklaringer på murringene :roll:)

Meget mystisk det hele :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende her hos deg! Hadde faktisk selv litt økt utflod i går og i dag - viste ikke at det var normalt en uke etter EL, men som du sier - kan det være et hint om at noe er på gang eller??!!

En kan bli litt små sprø av å gå å kjenne etter symptomer, jeg har heldigvis roet meg ned betraktelig på den fronten etter alt for mange PP'er, men en lever jo i håpet om at spira skal sitte, så underbevistheten følger jo med på, og registrerer, de signalene kroppe sender ut om en vil eller ikke...

Håper på full klaff for deg i første PP. Har ei venninne som er gravid nå, for henne klaffet det i første PP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bare for å ha sagt det. Økt utflod er gjerne et graviditetstegn. Men om det er normalt for alle fra ca en uke etter EL eller ikke, det vet ikke jeg.

Om det fortsetter og øker mer og mer, så kan du hvertfall misstenke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende det er hos deg da, Zia! :jepp: Jeg har fått økt utflod nå. men det begynte etter at jeg fikk positiv test. Ca 20 dager etter EL kanskje.

Besøker deg igjen siden, og håper å se hoppende og jublende smileys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet kun med EL test i dag morges fordi jeg har to graviditesttester igjen.. Må bestille nye på nettet. Den var negativ selvfølgelig :(

Er forresten 12DPO, så EL testen burde jo vært positiv om jeg var gravid. :snurt:

Ikke si at økt utflod er et graviditetstegn, a! Har vært endel den siste uken, halvannen. Men får bare negative tester og ingen tante som har dukket opp.

Kjempekoselig du sier at du blir glad om jeg får to blå, men håper virkelig det skjer for oss begge to :) :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :hoppe:

Jeg skal snart begynne å teste selv, men vet ikke når jeg tør :fnise:

Lei av negativt resultat! :sjenert:

Hvordan er formen da, vet du når du hadde el?

Ha en fin tirsdag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...