Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Fryktelig spennende tid for oss begge de neste par ukene.... :)

Håper begge to klarer det og at spirene klamrer seg fast!

Er det noe vi bør gjøre som kan få egget til å feste seg...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryktelig spennende tid for oss begge de neste par ukene.... :)

Håper begge to klarer det og at spirene klamrer seg fast!

Er det noe vi bør gjøre som kan få egget til å feste seg...? :sjenert:

Lurer litt på det der jeg og - tenker litt sånn at om jeg tramper hardt, så gjør jeg det ugreit for lille egget :fnise:

Men om jeg tenker litt mer seriøst, så gjør nok ikke slikt særlig utslag. Er vel neppe annet vi kan gjøre heller, så får bare sette vår lit til egget og :duskedame: :duskedame: :duskedame: på at det fester seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet en time for vekkerklokken skulle ringe i dag fordi jeg var så spent på temperaturen :fnise:

Målte den da, selvom det var før normal tid, i tilfelle jeg ikke sovnet noe særlig igjen.

Plottet inn tempen på FertilityFriend nå nettopp og da kom det opp sånne røde stiplede linjer i kryss :dåne:

De er riktignok stiplede, men de er iallfall der :hoppe:

I følge den statistikken som viser om vi har truffet med :sengekos: så får vi karakteren "GOOD" :ler:

Nå har jeg jo ikke basaltermometer med to desimaler, så kurvene er ikke så klare som de kanskje kunne ha vært, men ser absolutt en trend likevel, så nå kommer jeg til å våkne grytidlig fremover i spenning over tempen :roll:

Mannen er forresten så søt nå om dagen :rødme:

Hver morgen når jeg måler tempen, så prøver jeg å gjøre det så stille som mulig, sånn at han ikke våkner og heller kan sove videre. Men hver eneste morgen spør han likevel i halvsøvne "hva var tempen?" :hjerte:

Han overrasker meg faktisk med at han er så engasjert - jeg trodde kanskje ikke han skulle bli det før jeg eventuelt faktisk var gravid, så det er kjempekoslig :rødme:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: for at egget er befruktet og fester seg :nigo:

Du som er blant de gravide, du har ikke noen feste-tips på lur da? :lur:

:suger til meg litt babystøv når du først er her:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for rød linje på FF!! Det at den er stiplet behøver du ikke å bry deg om. Har du krysset av for hvilket sekret du har hatt i FF? De to første mnd tok jeg kun tempen i FF og skrev ikke noe inn av sekret eller andre ting, og første mnd hadde jeg ikke EL, men den andre så fikk jeg stiplet kun fordi jeg hadde bare målt med temp og ingenting annet. Nå når jeg skriver inn temp og sekret så får jeg fine røde linjer :)

*krysser fingrene for at egget blir befruktet og fester seg*

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for rød linje på FF!! Det at den er stiplet behøver du ikke å bry deg om. Har du krysset av for hvilket sekret du har hatt i FF? De to første mnd tok jeg kun tempen i FF og skrev ikke noe inn av sekret eller andre ting, og første mnd hadde jeg ikke EL, men den andre så fikk jeg stiplet kun fordi jeg hadde bare målt med temp og ingenting annet. Nå når jeg skriver inn temp og sekret så får jeg fine røde linjer :)

*krysser fingrene for at egget blir befruktet og fester seg*

:klemmer:

Jeg har lagt inn sekreter, men har ikke registrert watery eller eggwhite (som visstnok er de mest fruktbare), da jeg synes alt så mer creamy ut :sjenert:

I tillegg har jeg noen litt unøyaktige temper fra forrige helg hvor kroppen min ikke var villig til å våkne like tidlig som på hverdager for å måle temp :fnise:

I tillegg er det ikke sånne store forskjeller i temp, pga at jeg ikke bruker termometer med to desimaler.

Antar derfor at det er alt dette som gjør at linjene blir stiplede :klø:

Så koselig at mannen engasjerer seg, ikke noe er bedre enn det :rødme:

Så krysser vi alt for at dette er din siste PP :jepp:

:klemmer:

Ja, koselig med engasjement.

Er noe usikker på hvordan han blir om det drar ut da. Tviler litt på at han beholder interessen om vi ikke lykkes i løpet av noen få PP'er. Tror han rett og slett blir så skuffet at han heller distanserer seg.

Jeg er innstilt på at det kan ta lang tid, mens han innbiller seg kanskje mere at om man treffer med :sengekos: på EL så er det bolle i ovnen :fnise:

Prøver å forklare han litt hvordan ting fungerer da, og at det ikke er noen selvfølge at man blir :gravid: selv om man treffer EL, sånn at han er litt mer mentalt forberedt på at det kanskje kan ta litt tid...

Tempen min i dag holdt seg fremdeles oppe på et akseptabelt nivå. Så fortsetter å krysse for at vi traff EL.

FertilityFriend anbefaler testing først 19. desember, siden den ikke kjenner lengden på lutealfasen min. Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge om jeg føler det dukker opp diverse symptomer etter hvert da, men får prøve så jeg ikke svir av alle graviditetstestene for tidlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mannfolk er alt lett vet du :fnise: Sånn er det med alt har jeg skjønt. Støvsuging gjør hele leiligheten plettfri, gravid bare man treffer akkurat på EL osv osv :fnise: Men de er nå skjønne også da :hjerte:

Du tester når du føler for å teste :) Alt kommer jo an på om du begynner å kjenne mange symptomer eller ikke og formen og alt, så det gjør du bare som du selv føler for syns jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse mannfolka tror alt er fort gjort de. Min mente jo på at han hadde da vel slike super-svømmere så det kom IKKE til å ta lang tid.. Haha sier bare jeg, jeg var jo ganske innstilt på at det kunne ta tid. :fnise:

Goood helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er blant de gravide, du har ikke noen feste-tips på lur da? :lur:

:suger til meg litt babystøv når du først er her:

:fnise:

Feste-tips ja :klø:

Det vi gjorde annerledes da det klaffet var å ha sex annenhver dag hele syklusen. Fra :heks: dro og til hun ikke kom tilbake, selv om jeg ventet på henne. Jeg hadde kjøpt inn hostesaft, men rakk aldri å prøve det. Tok vitex mnd før. Visste ikke når jeg skulle ha EL eller IKM. Fjernet tickeren min, og regnet det ikke ut.

Men det var nok bare tiden som hjalp oss ;) Det gikk ca 4,5 mnd og 6 pp. Det er vel sånn ca gjennomsnittlig, tror jeg.manmå regne med å vente litt. Men det er ganske tøft når det står på. :klem:

God helg til deg :klemmer:

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom her og ønsker god helg :)

Skikkelig spennende å følge med her.. Tar ikke tempen lenger jeg, fordi jeg aldri klarte å tempe til lik tid + jeg varierte mellom 32.5 og 37.0 - så et ganske så stort spenn..

Krysser virkelig fingrene for at vi begge klarer å få det til denne gangen :)

Hvilken PP er du i forresten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feste-tips ja :klø:

Det vi gjorde annerledes da det klaffet var å ha sex annenhver dag hele syklusen. Fra :heks: dro og til hun ikke kom tilbake, selv om jeg ventet på henne. Jeg hadde kjøpt inn hostesaft, men rakk aldri å prøve det. Tok vitex mnd før. Visste ikke når jeg skulle ha EL eller IKM. Fjernet tickeren min, og regnet det ikke ut.

Men det var nok bare tiden som hjalp oss ;) Det gikk ca 4,5 mnd og 6 pp. Det er vel sånn ca gjennomsnittlig, tror jeg.manmå regne med å vente litt. Men det er ganske tøft når det står på. :klem:

God helg til deg :klemmer:

4,5 mnd er jo egentlig ikke lenge, men det føles sikkert som en evighet når man prøver :fnise:

Tror ikke jeg er helt der enda at jeg ikke skal følge med på syklus, synes det er så spennende og lærerikt nå! :jepp:

Men om vi ikke lykkes etter noen PP'er, så blir det nok annerledes ja - da ønsker jeg sikkert hele FertilityFriend til bloksberg :ler:

Forøvrig god helg til deg og :klem:

:hjerte: herlige mannen

Ja de er nå søte :rødme:

Innom her og ønsker god helg :)

Skikkelig spennende å følge med her.. Tar ikke tempen lenger jeg, fordi jeg aldri klarte å tempe til lik tid + jeg varierte mellom 32.5 og 37.0 - så et ganske så stort spenn..

Krysser virkelig fingrene for at vi begge klarer å få det til denne gangen :)

Hvilken PP er du i forresten?

:klem:

Nei med så stort sprik i tempen blir det vanskelig ja!

Det rare er at når jeg temper på dagtid er det kjempestort sprik i tempene, men på morgenen er det jo ganske stabilt :klø:

Håper du får det til denne PP'en! Jeg er jo bare i første PP, så kan strengt tatt ikke forvente noe som helst. Tar det som en bli-kjent-med-kroppen-og-syklusen-PP. Om det mot formodning skulle bli TB blir det bare en KJEMEPEbonus, men langt fra ventet :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mannfolk er alt lett vet du :fnise: Sånn er det med alt har jeg skjønt. Støvsuging gjør hele leiligheten plettfri, gravid bare man treffer akkurat på EL osv osv :fnise: Men de er nå skjønne også da :hjerte:

Det høres i grunnen veldig kjent ut ja :ler:

Ja disse mannfolka tror alt er fort gjort de. Min mente jo på at han hadde da vel slike super-svømmere så det kom IKKE til å ta lang tid.. Haha sier bare jeg, jeg var jo ganske innstilt på at det kunne ta tid. :fnise:

Goood helg :klemmer:

:fnise:

Mannen her innbiller seg nok og at han har super-svømmere som sikkert svømmer mye bedre og lever mye lengre enn aaaaalle andre :roll:

:ler:

God helg til deg og da :klem:

:popcorn: Er du på symtom jakt enda??

Har ikke begynt enda. Leste at evetuel festing først skjer fra 7-10 DPO, og jeg er jo bare på 5 nå. Så enn så lenge er jeg forskånet fra symptomjakting :sjenert:

Men regner med at jeg blir helt håpløs til uka da - da kan jo festesmerter og tidligere graviditetssymptomer og all annen innbillning slå til for fullt :roll:

Jeg har i grunnen litt murringer i magen i dag. Begynte egentlig så smått på torsdag. Litt redd for at vi kan ha misset på EL, og at murringene egentlig er EL-smerter, men skjønner egentlig ikke helt hvordan, fordi det var så mange tegn som pekte mot EL på mandag :klø:

Blir spennende om det ikke blir TB denne syklusen og heller se tilbake på syklusen og kanskje få bekreftet når EL mest sannsynlig var, og hvor lang lutealfase man har osv...

Men først av alt skal jeg nyte DPO-rusen til det fulle en drøy uke til :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke begynt enda. Leste at evetuel festing først skjer fra 7-10 DPO, og jeg er jo bare på 5 nå.

Men regner med at jeg blir helt håpløs til uka da - da kan jo festesmerter og tidligere graviditetssymptomer og all annen innbillning slå til for fullt :roll:

Jeg har i grunnen litt murringer i magen i dag. Begynte egentlig så smått på torsdag. Litt redd for at vi kan ha misset på EL, og at murringene egentlig er EL-smerter, men skjønner egentlig ikke helt hvordan, fordi det var så mange tegn som pekte mot EL på mandag :klø:

Blir spennende om det ikke blir TB denne syklusen og heller se tilbake på syklusen og kanskje få bekreftet når EL mest sannsynlig var, og hvor lang lutealfase man har osv...

Høres ut som du står veldig likt an med meg....begge 5dpo, og ja kjenner litt murringer i dag....kan være fordi eg er syk...men er jo i pp6 så prøver så godt eg kan å ikke lese for mye i disse murringene da.....kan jo være luft lissom :fnise:

Du får ha en fin helg du Zia! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du står veldig likt an med meg....begge 5dpo, og ja kjenner litt murringer i dag....kan være fordi eg er syk...men er jo i pp6 så prøver så godt eg kan å ikke lese for mye i disse murringene da.....kan jo være luft lissom :fnise:

Du får ha en fin helg du Zia! :klemmer:

Åh så spennende at vi er helt likt DPO :hoppe:

Kjempeartig å høre alle symptomer da. Tror jeg kommer til å kjenne ekstremt godt etter fra 7 DPO og frem til IKM iallfall - da kan det jo være at man faktisk kjenner noen tegn....:sjenert:

Håper du koser deg i kveld med helg du og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoooor :klemmer: til den beleste :fnise: Var så hyggelig at du hadde vært innom dagboen min og svart på forespørselen, og så lå den der og venta til jeg kom tilbake fra kinoen. Da ble jeg veldig glad :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoooor :klemmer: til den beleste :fnise: Var så hyggelig at du hadde vært innom dagboen min og svart på forespørselen, og så lå den der og venta til jeg kom tilbake fra kinoen. Da ble jeg veldig glad :nisse:

:klemmer:

Bra at jeg kunne hjelpe da :fnise:

I går kveld og i natt har det romlet noe helt vanvittig i magen, litt svake murringer i tillegg :klø:

Kan romling være graviditetssymptom? :sjenert: Innbiller meg egentlig ikke det....

Ble forvirret av temping i dag morges og - våknet først halv seks, og tempet da siden det bare er en liten time fra tiden jeg normalt temper på. Fikk da 36,1, hvilket er under "coverline" i følge FertilityFriend. Sovnet igjen og tempet på nytt klokken åtte - da hadde tempen sprettet opp til 36,6 - hvilket er den høyeste tempen målt denne syklusen. Den ble da målt halvannen time etter normal tid.

Så hva skal jeg da legge inn på FF? :klø: 36,6 høres mest forlokkende ut, siden da får jeg starten på en trifasisk kurve :ler:, men 36,1 blir vel kanskje mest korrekt? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...