Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

:goodbye:

Hei Icechick!

Takk for besøket!

Vi er vel strengt tatt i PP1 nå - har vel hatt to andre sykluser etter pille-slutt, men da var det ingen prøving å snakke om, så regner de ikke med :fnise:

Har lagt merke til at det har vært et helt rush med prøve-dagbøker som har blitt gravid-dagbøker i stedet her den siste tiden :ler:

Vi får satse på at det er smittsomt - du kan bli smittet først siden du har vært her lengst, så kan jeg komme tuslende etter om ikke alt for lenge :jepp:

Ja må si eg føler meg så glad for de som har hatt lykken med seg i høst, men har vært litt vanskelig å ikke være små missunnelig...vil jo såååå være mamma :)

Ja vi får virkelig håpe det er smittsomt.....eg har begynnt å blø litt i dag, men aldri hatt så lite blod(friskt rosa) og ikm er egentlig ikke før 23november hvis syklusen er like lang(32dager) som sist :sjenert:

sender deg iallefall masse :strix: :strix: :strix: babystøv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo det jeg mente da. Om du tar tempen et par morgener nå før du får mens, og så et par-tre morgener etter at mensen har kommet, så vet du jo hvor stor forskjell du leter etter. Og om termometeret ditt finner den eller ikke.

Og gjør det ikke det, nei da kjøper du et basaltermometer i tide til å teste EL. ;)

Aha, nå er jeg med :jepp:

Ikke så greit bestandig :fnise:

Ja vi får virkelig håpe det er smittsomt.....eg har begynnt å blø litt i dag, men aldri hatt så lite blod(friskt rosa) og ikm er egentlig ikke før 23november hvis syklusen er like lang(32dager) som sist :sjenert:

sender deg iallefall masse :strix: :strix: :strix: babystøv

Det høres spennende ut med blødninger nå da, om ikm ikke er før 23 nov. :jepp:

Kan det være noe på gang? :lur:

Forøvrig kom det ingen EL-tester i dag heller.

I morgen tenkte jeg å ringe for å etterlyse de, må ha forsvunnet på veien....Typisk min flaks :snurt:

:fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei i dag var det fullt kjør med TR så må bare innse at vi har en ny pp foran oss....håper for en fin julegave i år da... :sjenert:

Når er det du egentlig bestillte disse testene......hvis det er veldig lenge siden hadde eg nok hørt med de om det faktisk har blitt sendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får ringe og etterlyse testene dine. Når jeg bestilte fra billigtester kom pakken etter 3-4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tok da forferdelig med lang tid og det skal vel ikke være riktig når det er uten fraktkostnader og toll og det bare er noen småting.... :sjenert: Får håpe du får det snart!

Tenkte jeg også skulle bestille noen EL-tester og sånt derfra etter jul hvis vi ikke får det til før da, men har ikke følt behovet siden tempen har vist EL så godt... men skal kjøpe etter jul hvis det ikke klaffer før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo halvannen uke siden jeg bestilte de nå, så mailet de i går kveld. Ikke fått noe svar enda.

Håper i grunnen at temping etter hvert kan gi meg også litt bedre oversikt, slik at man slipper å svi av tester hele tiden.

Jeg synes det høres litt styr ut med strips der man må samle opp urin i et glass først, så jeg har bare kjøpt staver, og de blir jo litt dyrere, så greit å finne billigere løsning med temping etter hvert :fnise:

Forøvrig må jeg bare klage litt over hvor kjedelig det er med lang syklus altså. Synes denne har vart en evighet allerede, og likevel er det over to uker til EL trolig dukker opp :sur:

Får iallfall satt tolmodigheten på en prøve :ler:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker hvor kjipt det var med lang syklus sist, ja... :( Føler virkelig med deg der.

Og jeg hadde ikke mer enn 34 dager...

Var overlykkelig når jeg oppdaget at syklusen nå var kortere enn snitten. Da går den jo kjempefort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladnyhet :hoppe:; Billigetester sendte meg ordren på ny i går. Forhåpentligvis har jeg den i løpet av noen dager - liten sjanse for at ting forsvinner med posten to ganger på rad! :)

Dårlig "nyhet" :sur:; Jeg får BARE crap-oppgaver på jobben om dagen, dvs interessante, meen VELDIG tunge ting. Blir helt svimmel i hodet av å bare drive med tunge oppgaver :murvegg:

Må jo ha litt mere plankekjøring i blant og :overrasket:

Hvordan skal jeg ellers få tid til å surfe på KG i arbeidstiden? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten på nyhetene i går at Folat i for høye doser kan være kreftfremkallende.... :sjenert:

Nå var det vel snakk om at man måtte ta opp mot 1 mg og mer før det kunne være farlig, og i folsyretablettene som er vanlige for gravide er det vel bare 0,4 mg, så burde jo være helt problemfritt.

Synes likevel at det var litt ekkelt likevel jeg...

Men pytt, jeg skal jo ikke gå på det lenge da hadde jeg tenkt :nigo:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så såvidt det du nevnte om folat igår jeg og, men fikk det ikke heeelt med meg hva det var for noe, var litt stressa akkurat da... men alt er jo igrunn farlig hvis det tas i for store mengder vel? Jeg kommer iallfall til å fortsette med folat... syns risikoen ved å ikke ta det er høyere enn ved å ta det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og hilser og for å si Lykke til med prøvinga :)

Skjønner godt at det er kjipt med lang syklus når man er prøvere..

:velkommen:

Så koselig at du legger igjen hilsen i boka mi! :jepp:

Lang syklus er kjedelig ja - heldig du som har så kort syklus da - blir mer spenning.

I denne dagboken holder det å stikke innom en gang annen hver måned omtrent, og likevel får man med seg alle IKM'er :filer:

Jeg så såvidt det du nevnte om folat igår jeg og, men fikk det ikke heeelt med meg hva det var for noe, var litt stressa akkurat da... men alt er jo igrunn farlig hvis det tas i for store mengder vel? Jeg kommer iallfall til å fortsette med folat... syns risikoen ved å ikke ta det er høyere enn ved å ta det..

Jeg tenker ikke å slutte jeg heller.

Anbefalingen er jo fremdeles at man tar det som prøver og gravid tom 3 måned.

Så lenge man holder seg til mindre doser er det sikkert greit - som du sier er vel det meste farlig i større doser :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, kan vel bli litt for spennende med disse korte syklusene.. Også er det jo slik at det ofte er vanskeligere å bli gravid med korte sykluser for lutealfasen ofte er så kort at egget ikke har mulighet til å feste seg før det blir støtt ut...

Så jeg er glad min har bestemt seg for å bli litt lengre :jepp:

Det er jo ikke så lenge siden du sluttet på pillene så da kan den jo bli kortere etter hvert, ser slik ut på andre, at den "normaliserer" ser til rundt 28-30 etter hvert.. Så får håpe det for deg også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kan vel bli litt for spennende med disse korte syklusene.. Også er det jo slik at det ofte er vanskeligere å bli gravid med korte sykluser for lutealfasen ofte er så kort at egget ikke har mulighet til å feste seg før det blir støtt ut...

Så jeg er glad min har bestemt seg for å bli litt lengre :jepp:

Det er jo ikke så lenge siden du sluttet på pillene så da kan den jo bli kortere etter hvert, ser slik ut på andre, at den "normaliserer" ser til rundt 28-30 etter hvert.. Så får håpe det for deg også :jepp:

Du har noen gode poenger her synes jeg :fnise:

Håper du får rett :jepp:

Jeg har dessverre hatt lange sykluser da jeg var ung også, før jeg begynte på piller, så derfor jeg er noe skeptisk til at de skal bli stort mye kortere nå. Men blir uansett spennende å se hvordan de utvikler seg etter hvert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Ja for min del håpr jeg bare syklusen kan være Stabil og ikke FOR kort :jepp:

Husker ikke mine gamle sykluser :klø: nå er jo jeg bare 23 år, og gått på litt forskjellig siden jeg var 15.. Så jeg husker ikke så veldig godt hvordan de var, men tror de var stabile, ellers ville jeg kanskje husket det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, det med folat har ikke jeg fått med meg.. Får satse på at det ikke er farlig i de doser de anbefaler til prøvere/gravide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Min lengste syklus var på over to år, og den korteste på ca et år, slå den dere! :5::fnise: Men nå er jeg jo endelig gravid da, skal IKKE klage. :) Er uansett ikke noe gøy med lange sykluser da.

De sa jo forresten at folat neppe er farlig for oss, vi tar mye mindre dose, over kortere tid, og så er vi mye yngre enn de brukerne de forsket på. Så det er nok trygt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...