Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kenghuru
I går ga jeg etter for testkjøret. Jeg oppdaget ekstra mye sekret, som så litt annerledes ut enn det har gjort til nå denne syklusen, og så tenkte jeg at det kunne jo være at EL var før jeg trodde, siden jeg ikke helt vet hvor lange sykluser jeg har... :sjenert:

Needless to say; testen var negativ :filer:

Men da har jeg iallfall fått prøvd det og. Det var utrolig mye mer spennende enn jeg hadde trodd :dåne: Og det var jo bare en uskyldig EL-test! Kommer til å stryke med av spenning den dagen det blir IKM-testing :ler:

:fnise: Pass deg nå - testsprøhet er noe som går nå for tiden har jeg hørt..og erfart ;) Den tok skikkelig tak i meg denne mnd så måtte rett og slett bare løsrive meg og ignorere den...da ga den seg :ler:

Bare vent til du har en positiv test i hånda...skal love deg det biter seg fast og ikke gir seg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom og ønske deg en riktig god helg!!!!

:klem:

Så koselig da! :klem:

Håper du har en flott helg også!

Vi har være flinke i dag og gjort litt huslige sysler - greit å forberede julen litt :Nikke:

:fnise: Pass deg nå - testsprøhet er noe som går nå for tiden har jeg hørt..og erfart ;) Den tok skikkelig tak i meg denne mnd så måtte rett og slett bare løsrive meg og ignorere den...da ga den seg :ler:

Bare vent til du har en positiv test i hånda...skal love deg det biter seg fast og ikke gir seg :nigo:

Imponert over at du klarte å løsrive deg - virker som den har fått et fryktelig godt tak på meg :sjenert:

Mulig jeg svir av en ny EL-test i kveld - er mye sekret på gang, og noen kviser som har begynt å poppe opp (:kjefte:) - så tyder på at noe er på gang iallfall, selv om jeg ikke tror det er heeelt EL-tid enda...

Får bare kjøre på med :sengekos:

Akkurat nå er jeg for sliten til å orke noe som helst tror jeg :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg :dåne:

Jeg tok en ny EL-test i sted (den første etter jeg testet negativt på torsdag), og tror du ikke den lyste positivt :overrasket:

Streken var utvilsomt like sterk som kontrollstreken.

Så nå blir det :hjerter: :hjerter: :hjerter: all night long :fnise:

Iallfall så snart mannen kommer hjem igjen da.... :sjenert:

I og med at jeg testet negativt på torsdag, og deretter positivt i dag - er det da mulig at det er for sent rett og slett? :klø:

Kan jeg ha hatt EL i går f.eks, og likevel teste positivt i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har EL allerede! Kanskje syklusen din blir kortere da :) Og hvis lutealfasen blir 'lang' så har jo egget lettere for å feste seg også :hoppe: Har troen på at dette går din vei!

(har dessverre ingen peiling på dette med positive EL-tester...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Jeg tror jeg :dåne:

Jeg tok en ny EL-test i sted (den første etter jeg testet negativt på torsdag), og tror du ikke den lyste positivt :overrasket:

Streken var utvilsomt like sterk som kontrollstreken.

Så nå blir det :hjerter: :hjerter: :hjerter: all night long :fnise:

Iallfall så snart mannen kommer hjem igjen da.... :sjenert:

I og med at jeg testet negativt på torsdag, og deretter positivt i dag - er det da mulig at det er for sent rett og slett? :klø:

Kan jeg ha hatt EL i går f.eks, og likevel teste positivt i dag?

Det står noe på Pernille.no om det å ha 2 EL i løpet av en mnd. Husker ikke helt hva det stod, men det var visst mulig.

Ellers så er det bare syklusen din som er laaang.

Uansett så er det jo bare å ha masse :sengekos: nå de kommende dagene og krysse alt som finnes videre til TR IKKE dukker opp ;)

Blir spennende å følge med :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig du er som har EL allerede! Kanskje syklusen din blir kortere da :) Og hvis lutealfasen blir 'lang' så har jo egget lettere for å feste seg også :hoppe: Har troen på at dette går din vei!

(har dessverre ingen peiling på dette med positive EL-tester...)

Håper iallfall uansett på kortere syklus :jepp:

Men nå i dag er jeg mer usikker på EL-testen igjen da :sjenert:

Både jeg og sambo var sikre i går på at kontrollstreken var minst like sterk, men i dag blir jeg usikker igjen... :sukk:

Får håpe tempen stiger i løpet av et par dager - da kan jeg tro på testen igjen :fnise:

Skal uansett ta ny i ettermiddag, så blir spennende å se hva den viser... :jepp:

Det står noe på Pernille.no om det å ha 2 EL i løpet av en mnd. Husker ikke helt hva det stod, men det var visst mulig.

Ellers så er det bare syklusen din som er laaang.

Uansett så er det jo bare å ha masse :sengekos: nå de kommende dagene og krysse alt som finnes videre til TR IKKE dukker opp ;)

Blir spennende å følge med :popcorn:

Mente forsåvidt ikke at jeg trodde jeg hadde hatt to EL'er denne måneden, men om det er mulig at EL-tester kan slå ut positivt flere dager på rad, og da også en dag eller to ETTER EL-faktisk er unnagjort.

Testet jo ikke fredag og lørdag, og tenkte at jeg sånn sett kanskje hadde "gått glipp" av den eeeegentlige EL i den perioden liksom... :fnise:

Positiv test er jo kjempe spennende! To EL på en mnd høres jo ut som et kunststykke - hihi...

Lykke til!!

Ja, hvis den likevel kan sies å være positiv da :roll:

Jeg kikket inne på galleriet på FertilityFriend over EL-tester, og må innrømme at jeg synes positive og negative tester så veldig like ut på mange av bildene... :sjenert:

I dag falt tempen min noe ned under det den har ligget på siden jeg begynte å tempe. Det er vel mest sannsynlig bare termometeret som er ustabilt, men jeg håper litt at det er en Ovulation Dip jeg da... :fnise: Det kan jo stemme med positiv EL-test i går, men må innrømme at jeg ikke helt har trua... :sukk:

Forhåpentligvis blir jeg klokere etter ny EL-test i ettermiddag og temping i morgen :Nikke:

Spennende er det iallfall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Mente forsåvidt ikke at jeg trodde jeg hadde hatt to EL'er denne måneden, men om det er mulig at EL-tester kan slå ut positivt flere dager på rad, og da også en dag eller to ETTER EL-faktisk er unnagjort.

Ja, det er mulig. Den slo positivt ut 2 dager på rad for meg forrige mnd og dag nr 3 var den negativ = ergo jeg hadde EL på dag nr 3.

Det sies (og står i bruksanvisningen) at EL finner sted 12-48 timer ETTER positiv test.

Så, er derfor jeg mener at dersom teststrek og kontrollstrek er like kraftige så er det bare å hive seg rundt og ha det skikkelig kos med hverandre ;) Er vel fom den dagen du tester positivt på EL til 1-2 dager etter første negative test (EL dagen) at du er mest fruktbar.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig. Den slo positivt ut 2 dager på rad for meg forrige mnd og dag nr 3 var den negativ = ergo jeg hadde EL på dag nr 3.

Det sies (og står i bruksanvisningen) at EL finner sted 12-48 timer ETTER positiv test.

Så, er derfor jeg mener at dersom teststrek og kontrollstrek er like kraftige så er det bare å hive seg rundt og ha det skikkelig kos med hverandre ;) Er vel fom den dagen du tester positivt på EL til 1-2 dager etter første negative test (EL dagen) at du er mest fruktbar.

Lykke til :)

Ah, sånn har jeg ikke tenkt på det før :idesmil:

Da får vi bare stå på som fy de neste dagene da :fnise:

I dag blir det overtid :roll:, men satser på å ikke være hjemme alt for sent, slik at vi får dyttet inn en runde med :sengekos: før trøttheten tar helt overhånd :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende med positiv EL test! :) Da ligger vi faktisk ganske likt an ift når TR skal komme da... Har du regnet ut når din IKM er?

Jeg tror jeg har beregnet min til å være 10.desember dersom det er 14 dager fra positiv test.. Altså, pluss minus 10.desember.. Da er vel din rundt 13.des kanskje... Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende med positiv EL test! :) Da ligger vi faktisk ganske likt an ift når TR skal komme da... Har du regnet ut når din IKM er?

Jeg tror jeg har beregnet min til å være 10.desember dersom det er 14 dager fra positiv test.. Altså, pluss minus 10.desember.. Da er vel din rundt 13.des kanskje... Spennende!!

Om jeg har EL i dag, så har jeg vel trolig IKM 13-14 desember ja... Vet jo ikke helt sikkert hvor lang lutealfase jeg har heller, så får gå ut fra gjennomsnittet inntil videre.

Tok en ny EL-test nå, og den var klart negativ, synlig teststrek, men mye svakere enn kontrollstreken. Kanskje jeg faktisk har EL i dag da :sjenert:

Litt pussig i magen og, kanskje EL-smerter? :klø: (Aller helst ønsketenking vel... :filer: )

Morsomt om vi ligger ganske likt ann til IKM da - blir fryktelig spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være EL-smerter du har kjent :) Jeg pleier å kjenne når EL er på vei for jeg får alltid smerter i magen rett før EL. Men det er veldig individuelt om man får det, når man får det osv.

Da blir det spennende her fremover iallfall! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe særlig mere mage-vondter nå - synes nesten jeg har hatt mer i tidligere sykluser på tidspunkter rundt det jeg har trodd kan være EL :klø:

Sikkert bare innbillning fra min side alt sammen :ler:

Tempen i dag spratt en del opp igjen fra dip'en i går, men foreløpig ikke på noe høyere nivå enn den har vært målt en dag tidligere i syklusen.

Bør kunne få en god indikasjon i morgen - da skal jo tempen helst stige litt til, og gjør den det, så blir den høyere enn jeg har målt den tidligere - da kan jeg begynner å tro litt mer på at jeg faktisk har hatt EL :sjenert:

Leste litt om befruktning i sted og må si at jeg ikke akkurat blir mer optimistisk da :roll:

Det er jo egentlig et under at det i det hele tatt går ann å få det til :fnise:

Føler litt at det er utenkelig at kroppen min skal være i stand til noe slikt...:filer:

Men får prøve å riste bort slike tulletanker - foreløpig er det jo ingenting som indikerer at det er noe i veien, vi er jo bare i PP1 - ingen grunn til slikt drama da :dåne:

:ler:

edit; leif...

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai! Spennende ;) Jeg heier på klaff! :duskedame: Nå må du drikke slimløsende hostesaft slik at svømmerene kommer lettere frem til egget! :fnise: Har sikkert ikke noe særlig å si, men jeg gjorde det, og jeg ble da gravid jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for at du antageligvis har funnet EL :hoppe:

Må jo være EL du hadde siden testen var positiv innimellom to negative tester :) Så nå krysser jeg fingrene alt jeg kan for at egget får en fin-fin svømmer og at alt klamrer seg fast og du blir gravid i julegave :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ai ai! Spennende ;) Jeg heier på klaff! :duskedame: Nå må du drikke slimløsende hostesaft slik at svømmerene kommer lettere frem til egget! :fnise: Har sikkert ikke noe særlig å si, men jeg gjorde det, og jeg ble da gravid jeg! ;)

Søren og, vi har ikke noe hostesaft i huset - får heller satse på at mannen har flinke svømmere da :fnise:

Burde vel kanskje hatt det da - med tanke på din suksess :ler:

:hoppe: for at du antageligvis har funnet EL :hoppe:

Må jo være EL du hadde siden testen var positiv innimellom to negative tester :) Så nå krysser jeg fingrene alt jeg kan for at egget får en fin-fin svømmer og at alt klamrer seg fast og du blir gravid i julegave :hjerte:

Tok en ny EL-test i dag, men etter å ha drukket en del vann nå på kvelden. Enda svakere enn i går, men kan jo være fordi jeg ikke akkurat hadde konsentrert urin... :sjenert:

Synes det kom noen som kunne minne om EL-slim, men vanskelig å skille det fra andre sekreter og mannens etterlatenskaper synes jeg.

Får uansett svaret om en to-tre uker :fnise:

Heier på egget ditt :duskedame: :duskedame: :duskedame:

:hoppe:

Suger til meg nygravid-støv :jepp:

Takk for heing, det trengs nok :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe særlig mere mage-vondter nå - synes nesten jeg har hatt mer i tidligere sykluser på tidspunkter rundt det jeg har trodd kan være EL :klø:

Sikkert bare innbillning fra min side alt sammen :ler:

Leste litt om befruktning i sted og må si at jeg ikke akkurat blir mer optimistisk da :roll:

Det er jo egentlig et under at det i det hele tatt går ann å få det til :fnise:

Føler litt at det er utenkelig at kroppen min skal være i stand til noe slikt...:filer:

Det med å kjenne EL er eg ganske enig med deg denna mnd....denna mnd har eg ikke hatt STORE smerter sånn som tidligere.....så vet ikke ka det betyr :sjenert:

Og ja ikke noe lurt å lese for mye....eg gjorde det i starten og må si det er et under at folk får det til :fnise:

:strix: :strix: :strix: Litt babystøv siden eg er her inne da!

Endret av icechick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som blir skeptisk til hvordan deti dete hele tatt er mulig å lage et lite menneske da :fnise:

Siste på EL-fronten er at tempen min i dag gikk ørlite ned igjen, og ikke opp slik den SKAL (har bare ikke forstått det enda dumme tempen :sur:).

Jeg skylder på at jeg våknet minst 5 ganger fra 4-tiden og frem til tempe-tidspunkt på morgenen, og til og med var opp på en toalett-tur 40 minutter før jeg tempet. :sjenert:

Jeg har iallfall "tørket ut" (:fnise:) der nede, så det kan jo tyde på at EL er unnagjort, men får vel ingen bekreftelse før tanta dukker opp (og hun skal jo ikke komme denne syklusen :riste:).

Konklusjon; Håpet om at vi traff EL lever enda :Nikke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...