Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

:fnise:

Ja for min del håpr jeg bare syklusen kan være Stabil og ikke FOR kort :jepp:

Ja, det er jo faktisk et reelt problem det og - at syklusen kan være for kort :Nikke:

Får la være å klage så mye om jeg iallfall kan komme meg ned til 35-36 dagers sykluser iallfall.

Men aller helst vil jeg jo ikke finne ut noen syklus i det hele tatt, for jeg skal jo ikke ha TR flere ganger på et drøyt år :sjenert:

Oi, det med folat har ikke jeg fått med meg.. Får satse på at det ikke er farlig i de doser de anbefaler til prøvere/gravide!

Det er sikkert ikke farlig i så små doser som anbefales til prøvere/gravide.

Alt er jo farlig og kreftfremkallende i perioder, så ikke enkelt om man skal holde seg unna alt som har vært i søkelyset heller!

Goood Helg! :klem:

Takker for det - håper du nyter lørdagen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zia, jeg er nå på den 46. dagen av syklusen min. Slå den du :5::kose:

God helg :klemmer:

Uff, stakkar - håper tanta dukker opp snart (eller selvsagt at du får to blå i stedet da :lur: )

Hah! Min lengste syklus var på over to år, og den korteste på ca et år, slå den dere! :5::fnise: Men nå er jeg jo endelig gravid da, skal IKKE klage. :) Er uansett ikke noe gøy med lange sykluser da.

oi oi :hakeslepp: , okai, skjønner at jeg skal slutte å klage så lenge jeg holder meg på 40 og ned ja :overrasket:

Men veldig koselig å se at du likevel omsider har blitt gravid da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å stikke innom og hilse på :)

Håper du får en kjempe flott helg og koser deg masse, masse!!!!

Lykke til med prøvingen så lenge :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg en goood helg! :klemmer:

Tenkte bare å stikke innom og hilse på :)

Håper du får en kjempe flott helg og koser deg masse, masse!!!!

Lykke til med prøvingen så lenge :)

:klem:

Innom og ønsker deg en god helg :klem:

Takker for alle hilsener :)

Vi koser oss etter beste evne, satte akkurat en kake inn i ovnen - gleder meg til å prøvesmake :spise:

Resten av kvelden blir det bare avslappning og kanskje litt :sengekos: utpå kvelden :lur:

Forresten! :hoppe:

I går fikk jeg testene fra billigetester i posten! Bra service synes jeg absolutt :jepp: Etterlyste den opprinnelige pakken på onsdag, og hadde den nye som de da sendte i stedet alt på fredag.

Tok med meg bruksanvisning til middagsbordet og satt og leste. Mannen lurte nok litt på meg da ja :roll:

Men jeg var jo litt spent da.... :sjenert:

Har ikke testet enda da, får vente til det nærmer seg mer sannsynlig EL-tid :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for at testene kom så fort! :hoppe: Blir spennende! Har så lyst til å bestille sånne selv, men skal vente.. klaffer det ikke før jul så skal jeg begynne med EL-testing på nyåret :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for at testene kom så fort! :hoppe: Blir spennende! Har så lyst til å bestille sånne selv, men skal vente.. klaffer det ikke før jul så skal jeg begynne med EL-testing på nyåret :)

Vet ikke enda hvor mye jeg kommer til å bruke de, men jeg har en litt uggen følelse av at jeg ikke har EL i det hele tatt, så mest det jeg vil finne ut av i første omgang.

Kanskje jeg klarer å slappe av mer og la naturen gå sin gang om jeg får bekreftet at jeg faktisk fungerer "normalt"... :sjenert:

:vinke: Skal lese igjennom boka di når jeg har litt bedre tid jeg! :jepp:

Snart på vei til Spektrum! Ha en fiiin lørdagskveld! :klemmer:

:hoppe:

Takk for besøk!! :klem:

Håper du hadde en fin lørdagskveld :vinke:

Ville bare innom for å legge igjen en hilsen!! :goodbye:

GOD HELG!! :klemmer:

Hei og hopp! :hoppe:

Koselig med hilsen! :jepp:

God helg tilbake og (det lille som er igjen :grine:)

:klem:

Håper du har hatt en god helg!

:hoppe: litt for tester, blir spennende å se om det hjelper på :jepp:

Helgen har vært fin - bare avslappning hjemme - midt i blinken for en lat sjel som meg :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg forresten innkalling til tannlegen - det er bare rutinekontroll, men de tar jo alltid røntgen på slike kontroller da :sjenert:

Timen er etter antatt EL og før IKM, så jeg vet jo ikke om en spire faktisk skulle ha klart å klamre seg fast da.

Hva ville dere gjort? Utsatt timen, eller levd som normalt til testen viser to blå.... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg forresten innkalling til tannlegen - det er bare rutinekontroll, men de tar jo alltid røntgen på slike kontroller da :sjenert:

Timen er etter antatt EL og før IKM, så jeg vet jo ikke om en spire faktisk skulle ha klart å klamre seg fast da.

Hva ville dere gjort? Utsatt timen, eller levd som normalt til testen viser to blå.... :vetikke:

Helt ærlig så hadde eg ikke tenkt på det...de sier vi skal jo leve normalt til vi faktisk blir gravide.....men er du bekymret så hadde eg rett og slett spurt tannlegen. Min tannlege vet vi prøver(er en venn) og hann spurte meg før bryllupet når eg var på kontroll om det hadde blitt noe....eg sa jo at eg fortsatt var på siste p pille brett.....men virka som han hadde peiling fordi han spurte jo og sa han ikke ville tatt bilder hvis det viste seg eg var gravid :)

Er jo litt av det samme som de som ikke har lyst å drikke mellom EL og IKM....eg tar meg gjerne glass vin, men noe :skaal: blir det ikke...skal vi være prøvere så må vi jo prøve å ikke alltid tro man er det.....eg blir gærn hver måned med såkalt innbillt svangerskap....det skal det bli slutt av nå.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha - se der ja :fnise:

Da tror jeg at jeg trygt tar timen, så sant ikke annet dukker opp i veien i stedet. Litt dum tid midt i julerushet uansett - har jo som regel litt annet å pusle med da kan man si :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke skal ta røntgen når man er gravid har jeg aldri hørt før.. Arg, kjenner jeg blir litt stresset over at det er så mange ting man må passe på og la være å gjøre. Finnes det noen felles oversikt over hva man skal unngå et sted tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finnes det noen felles oversikt over hva man skal unngå et sted tro? :klø:

Lurer jeg også på... føler ikke jeg har klart å sette meg inn i alt man skal passe på for det er jo så utrolig mye! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke skal ta røntgen når man er gravid har jeg aldri hørt før.. Arg, kjenner jeg blir litt stresset over at det er så mange ting man må passe på og la være å gjøre. Finnes det noen felles oversikt over hva man skal unngå et sted tro? :klø:

Lurer jeg også på... føler ikke jeg har klart å sette meg inn i alt man skal passe på for det er jo så utrolig mye! :overrasket:

Har ikke funnet noe jeg heller, men tipper at man finner noe om man søker litt inne på forum på BiM eller tilsvarende sider for gravide.

Jeg lærte forleden dag at man ikke skal spise spekemat som gravid :sjenert: Det var nytt for meg ja...

I tillegg har jeg fått med meg at katter (?) kan være "farlige" for gravide, og det samme med jord.

Jada, "farene" er åpenbare for alle og en hver, ikke sant? :klaske:

Det er vel neppe noen ting som er kjempekritiske om man gjør en gang eller to under et svangerskap, men det KAN jo være det, og det er jo derfor man rådes til å la det være og.

Kjedelig å oppdage det etter at man har gjort en "no-no" at det kan skade fosteret - neppe hyggelig å vente til svangerskapet er over før man får bekreftet at gikk bra liksom.... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte forleden dag at man ikke skal spise spekemat som gravid :sjenert: Det var nytt for meg ja...

I tillegg har jeg fått med meg at katter (?) kan være "farlige" for gravide, og det samme med jord.

Jada, "farene" er åpenbare for alle og en hver, ikke sant? :klaske:

Katter i seg selv er nok ikke farlige for gravide, men katte-avføring skal man ikke nærme seg i det hele tatt når man er gravid, pga bakterier og slikt.. All form for avføring er vel helst fy-fy når man er gravid..

Man kan spise spekemat, men da må det ha ligget i fryseren i et døgn eller noe slikt. Det har også med bakterier å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er masse å sette seg inn i. Men jeg har noen venninner som var heeeeeelt febrilsk i forhold til hva man ikke kan spise, drikke osv da de var gravide. Kan bli for mye av det gode også, selv om jeg helt sikkert kommer til å stille en del spørsmål når den tiden kommer.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...