Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #1 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg var hos tannlegen og tok digital røngten. Jeg var vel ca. 5 uker på vei. Jeg ante virkelig ikke at dette hadde noe å si, så fortalte ikke til tannlegen at jeg var gravid. Hadde akkurat funnet det ut selv, så alt var veldig nytt for meg. Var klar over at man skulle la være å ta røngten under graviditet, men trodde ikke dette gjaldt så "lokal" røngten. Dumt av meg Så nå sitter jeg bare og er bekymret. Noen som vet om dette kan ha skadet embryoet? Er nå i uke 8. Skal til legen om en uke, men leste først om dette nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. november 2009 #2 Del Skrevet 20. november 2009 Digitale bilder gir ingen stråling: http://www.doktoronline.no/qa/forum/30/qa4...ing_gravid.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #3 Del Skrevet 21. november 2009 Puh...takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 21. november 2009 #4 Del Skrevet 21. november 2009 "Gammeldags" tannlegerøntgen skal heller ikke gi særlig mye stråling. Da jeg var hos tannlegen fikk jeg høre at strålingen var så liten at det ikke skulle ha noe å si. Om jeg ikke ønsket røntgen var det mitt valg, men de ville ikke advare mot det. Her er det helt sikkert delte meninger, men dette er altså hva jeg har hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 21. november 2009 #5 Del Skrevet 21. november 2009 Min tannlege sa at man får mer stråling av å gå gjennom flyplasssikkerhet og ta et fly enn ved å ta et røntgen. Selv tok jeg fly flere ganger mens jeg var gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 21. november 2009 #6 Del Skrevet 21. november 2009 tannlegen min sa også at tannlege-røntgen er så lokal, at den påvirker ikke andre deler av kroppen. De har jo det røret rettet rett mot munnen, så ingen stråling kommer nedover mot livmor uansett. Men de sa også at det var helt opp til meg om jeg ville det, stort sett er det jo ikke akkurat livsnødvendig å ta røntgen ved vanlig rutinekontroll hos tannpleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå