Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Blogg?? :sjenert:

Klippet du håret selv, eller var du hos frisøren med han? Jeg har bare tatt panneluggen til A en gang - det ble ikke pent, så nå har vi spart den så lang at den må i spenne. Jeg frykter litt den dagen vi må til frisør, jeg er redd det kan bli en utfordring.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er glad vi har jente vi også, når jeg tenker på hårklippen. :haar: A har kjempelangt hår til nedenfor skuldrene og har enda ikke vært hos frisøren. Håper å slippe enda litt til. :fnise:

Jeg vil også gjerne ha tilgang til bloggen om jeg får lov. :sjenert:

Blogg fikset :klemmer:

Jente må jo være fantastisk sånn sett - hadde nok blitt pannelugg og kun det om vi hadde jente :fnise:

Blogg?? :sjenert:

Klippet du håret selv, eller var du hos frisøren med han? Jeg har bare tatt panneluggen til A en gang - det ble ikke pent, så nå har vi spart den så lang at den må i spenne. Jeg frykter litt den dagen vi må til frisør, jeg er redd det kan bli en utfordring.. :ler:

Blogg fikset på deg og :)

Klipper selv - andre gangen nå. Ser for meg at det blir like galskap å ta han med til frisør så lenge han er så liten. Snakket med min frisør om det forleden dag, og hun mente at det gikk greit fra de var ca 2 år, for da kunne man liksom snakke litt mer til de. Og som regel sitter de mye roligere hos en frisør enn hos mamma og pappa visstnok. Er vel litt skummelt og spennende på en gang kanskje :fnise:

Håper det gikk fint på UL. :klem: Har lillegutt begynt i barnehage ennå?

Mini har ikke begynt i barnehage enda - vi søkte han ikke inn før i august - små sjanser for at han hadde fått plass, og da ville det uansett bare blitt en drøy måned etter at pappapermen var over, før barnehagen har ferie, og da blir det liksom to innkjøringer, så ergo, august :) Synes og det er fint at han kan bli så gammel som mulig før han må begynne, så lenge vi har mulighet til det iallfall.

Dere da? Du må få deg noen tickere - gullfisk-hukommelsen min klarer jo ikke holde styr på alt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr av gårde om dagen synes jeg. Tross at det var noen lange dager med venting på prøver etc, så skjønner jeg ikke helt hva som skjedde fra ca 11 uker og frem til nå. Tickeren min er et par dager på etterskudd, så jeg nærmer meg jo 16 uker faktisk :overrasket:

Har dristet meg til å fortelle om det til noen venninner iallfall, så da er det mer reelt plutselig.

Er faktisk bare en drøy uke til vi kanskje får vite kjønn også - spennende :hoppe: Håper ikke dette er en luring som broren sin - han lå jo konstant med navlestrengen mellom bena :fnise:

Sist hadde jeg guttefølelse. Denne gangen har jeg kanskje litt mer jentefølelse, men det varierer litt. Men om jeg skal tippe, så tipper jeg jente denne gangen.

Om det blir gutt skal jeg rett på Barnas Hus og kjøpe verdens kuleste sparkebukse fra Phister og Phillina iallfall :fnise: Om det blir jente, så blir det massiv shopping fremover :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :hoppe:

Phister & Phillina har så mye fiiint! De har forresten verdens fineste heldress til jente også, om det skulle bli aktuelt. :fnise: Ville kjøpe den til M, men den går bare til 68 og det blir litt knapt på bolla vår. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, som tiden flyr! snart 16 uker allerede :daane:

Kjekt med shopping av nytt babytøy uansett :tommelopp: Føler meg så utrolig mye mer erfaren nå enn for drøye året siden. Da ante man jo ikke hva som egentlig funket! Kan investere i litt kvalitetstøy da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! :hoppe:

Phister & Phillina har så mye fiiint! De har forresten verdens fineste heldress til jente også, om det skulle bli aktuelt. :fnise: Ville kjøpe den til M, men den går bare til 68 og det blir litt knapt på bolla vår. :ler:

Ja, har sett MASSE fint fra P&P til jenter, men glemmer det liksom bort litt, siden jeg liksom bare pleier å henge i gutteklær-avdelingen :roll: Blir veldig rart om jeg plutselig kan se på jenteklær og :overrasket:

Måtte regne måneder når du nevnte str 68 - tenkte jo at minste din på 16 uker bare er et bittelite knøtt, men jammen meg er det jo 4 mnd!! Skjønner at 68 kan bli snaut om du har en liten bolle i hus :fnise:

Helt sikkert en nydelig bolle da :hjerte:

Hoi, som tiden flyr! snart 16 uker allerede :daane:

Kjekt med shopping av nytt babytøy uansett :tommelopp: Føler meg så utrolig mye mer erfaren nå enn for drøye året siden. Da ante man jo ikke hva som egentlig funket! Kan investere i litt kvalitetstøy da ;)

Ja, vet du, det er SÅ sant! Denne gangen vet man hva som funker og ikke, og hva man liker av ulike klær, hva som passer til ulike årstider, hvilke merker som har hvile typer snitt, og hva som er smått/stort i str etc. Blir mye mer målbevisst shopping denne gang!!

Har jo merket store kvalitetsforskjeller på klær også - mye billig som har vært bra, enda mer billig har vært ELENDIG, og enkelte dyre klær som ikke er bra. Faktisk er jeg aller mest fornøyd med klær fra Joha. Passformen er super (iallfall til vårt knøtt), og kvaliteten har vært meget god. Synd de har såpass "små" kolleksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men M er stor for alderen da. Tykk og kort, men ekstremt lang i ryggen!

Er helt enig med deg ang. klær og sånt forresten. Nå vet jeg hva jeg liker, og er mye mer kvalitetsbevisst enn jeg var for bare 2 år siden. Bare det at jeg ikke gidder å kjøpe noe som er såååå fint, men veldig upraktisk viser vel at jeg har vokst litt jeg også. :fnise:

Joha er ikke noe særlig til en bolle. :sjenert: Da må Janus til, det er digert i størrelsene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, kjenner meg igjen i å ofre enkelte fiiiiine ting, fordi man bare VET at det ikke er praktisk. Vi blir fornuftige mødre med andre ord :fnise:

Jeg blir muligens litt mer lost om vår neste er bolle, for jeg er jo vant med å kjøpe klær som passer til lange, slanke babyer nå :fnise: Kan se for meg at Joha kanskje ikke er tingen da ja :ler:

Har gjort noen bomkjøp i nettbutikker med ukjente merker - var et svensk merke som var ekstremt korte og vide i størrelsene, så det ble jo som et telt til gutten vår om vi skulle bruke det før han ble for lang ;)

Vår er forresten også enormt lang i ryggen. Han har alltid brukt en str større i bodyer enn i bukse. Ligner nok på pappan - han er og langrygget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ærlig talt ikke hvor våre unger har fått sin størrelse fra altså. :ler: Jeg er helt gjennomsnittlig, både på høyde og tyngde. Mannen er veldig tynn (type lettere enn meg), og bare 4 cm høyere enn meg. Tror de må ha arvet det fra broren min som er over 1,9 m og skikkelig kompakt. :fnise: A er lang i ryggen, M er enda lengre i ryggen! Hun har måttet bruke 68 i body siden hun var 2,5 måned omtrent, mens 56 fremdeles har passet fint i bukse. :P

NameIt er ikke bra for boller, såpass har jeg lært nå. *pølseskinn* Men ellers har jeg ikke vært borti noe som har vært totalbom tror jeg. Eller jo, Cubus er ikke helt bra, særlig ikke for stakkars A som fremdeles sliter med bleierumpe og som er over på den store barneavdelingen. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid like greit å få to med forskjellig fasong iallfall :sjenert: Her har vi en tynn typisk joha også har vi en bollete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner fort sine favorittmerker ja! :jepp:

M er også lang i ryggen, sett i forhold til resten av størrelsen sin - bruker også størrelsen større i body enn bukse. Det er alltid fordi ting begynner å bli kort at vi må gå opp en størrelse. Aldri for smått i bredden :fnise:

Favorittmerkene mine er vel Nøstebarn, Molo og Joha (som du ;) ) Alle tre kjennetegnes med at de er litt smale i passformen og veldig elastiske :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir spennende å se hvordan kroppsfasong neste baby får da - håper virkelig den blir ganske lik lillegutt, for det blir nok i stor grad arveklær på han. Jepps, det blir en han :hjerte:

Den lille tissefanten var helt uungåelig å se i følge jordmoren - faktisk måtte hun kommentere den flere ganger, der hun så den stakk ut fra alle tenkelige vinkler *fnis*

Alt så fint ut forøvrig, så nå prøver vi å pønske ut guttenavn - forslag mottas med takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristian, Kristoffer, Andreas, Espen, Jørgen, Henrik, Petter, Øyvind :)
Gratulerer med enda en gutt imagen :hjerte:
Så bra at alt så fint ut :hjerte::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: for en lillebror. Blir nok kjempekjekt med to gutter i så nær alder - kamerater og brødre på godt og vondt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna er så små så tror jeg de har stor glede av hverandre uansett kjønn, men det er klart at det ofte kan bli et spesielt bånd mellom to jenter/to gutter :jepp:

De vil jo faktisk gå 1 trinn over/under hverandre på skolen også, så med mindre de er ekstremt ulike av personlighet og slikt, så tror jeg de skal få mye glede av hverandre :) (Og selvsagt blir det vel tilhørende krangling også, men det er jo bare slikt som hører med hos søsken vel... :sjenert:)

Nå er ticker oppdatert iht termin iallfall. Så da er det bare å la lillebror vokse seg stor og sterk der inne. Kjenner han mange ganger daglig allerede - koselig :hjerte:

Ny kontroll hos lege om halvannen uke alt, og dagen før er det ny UL på sykehuset, så er iallfall noen høydepunkter fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig med en til gutt! :hjerte: Nå vet ikke jeg hva du ønsket deg, om du ønsket noe i det hele tatt, men de er jo så herlige, disse guttene! Hver gang vi går utenfor døren, så sier O "dattdoor" (traktor) og vil mye heller sitte på den enn å sitte i bilen. ;)

Jeg ser for meg at jeg også blir guttemamma. For noen år siden tror jeg at jeg hadde blitt skuffet, men nå er jeg blitt så vant med og glad i å være guttemamma at det er helt OK! Hadde sikkert vært supert med ei jente også, men jeg aner jo ikke hvordan det er å ha ei jente, så jeg kjenner jo sånn sett ikke til noe annet. Men inntrykket mitt er at jenter er litt mer sutrete, mens gutter er mer bråkete og rampete. Hehe. :) Det viktigste er nå at barna er friske, ut over det så er ikke kjønn så viktig for meg lenger. Har likevel denne følelsen av at det bare blir gutter i denne heimen. :) Får skaffe meg en jentehund :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...