Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Å så herlig med en til gutt! :hjerte: Nå vet ikke jeg hva du ønsket deg, om du ønsket noe i det hele tatt, men de er jo så herlige, disse guttene! Hver gang vi går utenfor døren, så sier O "dattdoor" (traktor) og vil mye heller sitte på den enn å sitte i bilen. ;)

Jeg ser for meg at jeg også blir guttemamma. For noen år siden tror jeg at jeg hadde blitt skuffet, men nå er jeg blitt så vant med og glad i å være guttemamma at det er helt OK! Hadde sikkert vært supert med ei jente også, men jeg aner jo ikke hvordan det er å ha ei jente, så jeg kjenner jo sånn sett ikke til noe annet. Men inntrykket mitt er at jenter er litt mer sutrete, mens gutter er mer bråkete og rampete. Hehe. :) Det viktigste er nå at barna er friske, ut over det så er ikke kjønn så viktig for meg lenger. Har likevel denne følelsen av at det bare blir gutter i denne heimen. :) Får skaffe meg en jentehund :fnise:

Så søt O er da, som digger traktorer allerede :hjerte:

Vi tenker nok ganske likt :jepp: Det hadde selvsagt vært artig å oppleve både gutt og jente, og hadde jentefølelse denne gangen, men vi håpte ikke mer på jente for det. Det viktigste er at den lille er frisk :jepp: Når det ble gutt denne gangen og, så ser jeg for meg at en evt tredjemann også blir gutt. Som du sier er det jo helt greit, for nå er man guttemamma, og vet jo ikke annet liksom.

Eneste er at jeg hadde hatt større shoppingmuligheter med to ulike kjønn - blir jo mer arv nå liksom :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, ja det er sant, den ser jeg! Hvis du er som meg, så er jo noe av det artigste man kan kjøpe, nemlig klær og ting til ungen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med enda en gutt i magen! :rodmer: Det er kjempegøy å ha to av samme sort, men shoppingen blir det ikke så mye av. :fnise:

A er forresten en skikkelig guttejente! Hun fikk parkeringshus til alle bilene sine til bursdagen, og i går fikk hun sitte inne i en truck - time of her life. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lollipop og Belle :klemmer:

Kjøpte inn et lite plagg på POP i går i str 50 - mannen mente vi trengte mer i str 50 denne gangen - har du hørt! Så jeg var ikke vond å be ;)

Belle - tenkte faktisk når jeg leste om p-huset i boka di at det var kult med sånne ting til jente! Vi hadde gjort det samme om vi hadde fått jente her, og hadde det vært opp til meg kunne jeg fint kjøpt dukker til gutta mine jeg, men der setter mannen ned foten. Men de får jo tilgang til alle slags leker i barnehagen uansett da, så helt dukkefritt blir det nok ikke :fnise:

Kjenner livstegn daglig nå - veldig koselig - føler liksom at det er nå jeg så smått begynner å bli kjent med han :hjerte:

Gleder meg til å se hvem dette er! Blir jo tydeligere personlighet nå som vi har en fra før å sammenligne med. Lettere å se hva som er HAN, og hva som bare er gjengs for alle babyer liksom. Spennende! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta som var i selskap her hos oss kranglet så busta føyk om de to dukkevognene vi har. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så herlig med en til gutt! :hjerte: Nå vet ikke jeg hva du ønsket deg, om du ønsket noe i det hele tatt, men de er jo så herlige, disse guttene! Hver gang vi går utenfor døren, så sier O "dattdoor" (traktor) og vil mye heller sitte på den enn å sitte i bilen. ;)

Jeg ser for meg at jeg også blir guttemamma. For noen år siden tror jeg at jeg hadde blitt skuffet, men nå er jeg blitt så vant med og glad i å være guttemamma at det er helt OK! Hadde sikkert vært supert med ei jente også, men jeg aner jo ikke hvordan det er å ha ei jente, så jeg kjenner jo sånn sett ikke til noe annet. Men inntrykket mitt er at jenter er litt mer sutrete, mens gutter er mer bråkete og rampete. Hehe. :) Det viktigste er nå at barna er friske, ut over det så er ikke kjønn så viktig for meg lenger. Har likevel denne følelsen av at det bare blir gutter i denne heimen. :) Får skaffe meg en jentehund :fnise:

Tja, jenta mi er ikke sutrete, heller bråkete, vilter og rampete ;) hehe, pleier å kalle henne for silkeramp, for hun er jo samtidig verdens mest sjarmerende rusketroll :rodmer:

Jeg også tenker at det må nå vere fint å få en av hvær så en har prøvt begge liksom, men samtidig tenker jeg at det må da vere fordømret praktisk med to like, med tanke på hvor innmari guttete og jentete de lager alt i dag! Er jo nesten ikke mulig å kjøpe en nøytral body engang lenger liksom.... :/

Så ski, sykler, akebrett, parkdresser og sånne dyre ting er jammen ikke lett å kjøpe nøytralt lenger altså!!!

Gutta som var i selskap her hos oss kranglet så busta føyk om de to dukkevognene vi har. :fnise:

Her er dukkevogna også meeeget populær når tantebarna er på besøk ;)

Jeg er som deg Zia, syns det er fint at de leker med alt. Så her har vi en stor Brio togbane midt i stua ;)

Far vil kjøpe radiostyrt bil til 2 årsdagen, mens mor mener det kan man spare til hun faktisk KLARER å vere med å bruke den uten å ødelegge den :rolleyes: Skal få det altså, jeg har vert innmari guttejente selv, men man må da ha rette alder først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg ønsker meg radiostyrt bil til Murmel også, men jeg har innsett at det er nettopp jeg som ønsker meg og ikke han. Så du er fornuftig. Jeg er enig med deg ang, kjønnsnøytralt, jeg prøver å handle så mye kjønnsnøytralt jeg klarer (uten at jeg har arv i tankene i det hele tatt), men det er neimen ikke lett. Nå har Murmel rosa trehjulsykkel, fordi han var så bestemt på at han skulle ha det da vi kjøpte den. Og det er i grunnen helt greit det også, tenker jeg. Han har på seg lilla t-skjorte i dag også, og perlekjede. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn må jo få lov til å være barn tenker jeg. Og det innebærer å leke med alt, uansett om det er typiske "gutteleker" eller "jenteleker". Den kuleste leken jeg hadde da jeg var liten var en bilbane - ser liksom ikke noe merkelig med det.

Far i huset lekte med barbie da han var liten (sånn går det med bare eldre søstre i hus), og han har de vitterlig ikke tatt skade av det, men tror ikke han er så keen på Barbie til gutta her likevel :fnise: Så da er det jo bra med barnehagen tenker jeg ;)

Kjønnsnøytrale klær er umulig synes jeg. Enkelte butikker er bedre enn andre, POP f.eks. Name it derimot er håpløse synes jeg, og de fleste andre butikker og forsåvidt...

Så sånn sett praktisk med to av samme kjønn, selvom jeg glatt hadde brukt klær etter storebror på en evt lillesøster også jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten småbråkete ramp jeg også, sutrer bare mår hun er syk, den nye favorittleken på åpen barnehage er sementblandebilen og dukker det har hun ikke skjønt vitsen med.

Her har vi modell lang rygg og smal, Cubus passer ikke i body og de blir jo større og større for hver vask :ler: Vi har en utfordring med strømpebukser vi, frøken pailabb vokser ut av forbladene lenge før resten passer :fnise: Stilongs og sokker er tingen

Gratulerer med en gutt til på vei :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med en gutt i magen... ;) herlig da! Står alt greit til med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner :)

Morsomt med alle kroppsfasonger - ser at alle har sine utfordringer på klesfronten, akkurat som det blir resten av livet ;)

Hmmm.... Blod-koagel i dag morges, med en del påfølgende brunt....? Har jeg ikke opplevd før. Kjenner jo liv inni der, men det er jo ikke sikkert at det er noe akutt, om det er noe skummelt...

Får satse på at det forsvinner fort.

Godt med ny UL til uka :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med blødninger og samma hva man hører så er det ingen ting som gir noe sikkerhet før ul, men du husker kanskje at bla jeg hadde masse blødninger helt frem til 18 uker på vei og jeg har to friske gutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker det ja, Lollipop, og fornuften tilsier jo at det ikke er farlig, men det er likevel sånn "pokker og da!" når det dukker opp slikt...

Har vært på ny UL nå - kjempestas, fikk en supergrundig helsjekk, og så en hel haug detaljer, inklusiv det bittelille fjeset i 3D, så nå er jeg forelsket :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det forsvant i løpet av dagen, så jeg glemte det bort til UL'en faktisk :sjenert:

Slo meg til ro med at det var gammelt blod, og ingen smerter, og ga seg med en gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :) Aldri vert på 3D jeg, ser så moro ut å se ansiktet så tydelig :hjerte:

God helg Zia :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Innom og oppdaterer meg etter en lang feriepause fra KG...

Så kjekt med en lillebror!! :hoppe: Utrolig praktisk å kunne arve... da vet man jo at man har alt! Og superfantastisk når til og med mannen uttrykker at man trenger flere klær :jepp: Jeg hadde heller ikke vært vond å be :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å begrense meg til to plagg så langt da, men blir nok værre når høst-nyhetene kommer inn i butikkene... :sjenert:

Men men, litt moro må man jo ha det og ;)

Nå har gravidmagen begynt å poppe ut, så nå er det ikke lenger pinlig å gå i normale gensere, som sitter litt etter. Veldig kjekt, for da åpnet det seg plutselig mange nye muligheter i garderobeskapet igjen :jepp:

Ellers nytes ferie og later dager for tiden - deilig! Storebror begynner i barnehage i august, og jeg gruer meg fryktelig mye. Er det normalt? Liksom, jeg begynner nesten å gråte ved tanken, og kan ligge våken å tenke masse på det om natten :overrasket:

Huff, håper bare han takler det sånn passe. Tanken på å forlate han mens han hylskriker og tror mamme og pappa blir borte for alltid... *vræææææææl*

Kan jeg ikke bare vinne i lotto da...? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...