Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Å, dette her jeg ikke fått med meg!! Gratulerer så mye Zia :klemmer:
Håper alt står bra til med dere alle sammen og gratulerer så mye som en familie på fire! :hoppe::strix::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!!! :klemmer:

Har sett at dere har skrevet her, men ikke rukket å svare. Dagene går med til storebror- og lillebror-kos :hjerte:

Det er virkelig koselig å ha enda en sånn liten en altså - kan anbefales! Mannen og jeg er helt enige om at vi MÅ ha en til, så koselig som dette er :fnise:

Fødslen var veldig annerledes denne gang - føler jeg har opplevd begge ytterpunkter av skalaen, og foretrekker første variant, selvom den heller ikke var så stas. Fødslen nå var veldig lang, og med liten fremgang. Det viste seg at lillebror helst ville kikke på stjernene, så det var altså årsaken. Men ut kom han, og nok en gang er alt glemt på et blunk - han er jo selvsagt verdens vakreste, på delt førsteplass med storebror ;)

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Så hyggelig at du stikker innom :hallo: Så dumt at fødselen ikke gikk like fint som sist, men dog fint at det ble fort glemt og at alt står bra til nå :jepp: Kos deg masse med den lille. Kanskje er dere så raske med nr. 3 at vi er gravide samtidig (?) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene flyr av gårde, og nå begynner jeg å føle at jeg kjenner lillebror bittelitt bedre, og kan forutse døgnmønsteret hans mtp soving og bleiefyll med en viss grad av sikkerhet ;)

Tenkte å skrive ned litt sammenligning mellom de to brødrene, da det kan være moro å ha til senere.

Så langt er lillebror litt roligere enn jeg kan huske at storebror var, men kan jo være jeg ikke husker helt alle detaljer... Han virker veldig tålmodig, og er lenger våken om gangen enn storebror var. Han sover også lenger om gangen enn jeg kan huske at storebror gjorde, hvilket naturligvis er greit om natta. De to siste nettene har han fått mat rundt 23, våknet for mat i 2-3-tiden, og deretter sovet til 6-7. Det synes jeg er helt ok, så fortsetter det slik kan jeg ikke klage!! Storebror var våken minst hver tredje time, og gjerne mer hver andre (om jeg ikke husker helt feil).

Fødslen var jo også helt annerledes enn med storebror - fra kjapt og intenst, til seigt og laaaangdrøyt - blir interessant å se hva en eventuell tredje fødsel blir...
Amming med storebror gikk jo helt smertefritt - ikke bittelitt sår en gang. Denne gang sugde lillebror på meg blodblemmer alt på føden, og først nå, drøyt to uker etter fødsel har sårene grodd mer eller mindre helt. Brystbetennelse har jeg og fått denne gang - anbefales ikke! Og tilstoppede melkeganger - heller ikke stas!

Storebror likte ikke å bli avkledd, og gråt som bare det når vi stelte han i starten. Lillebror er av en annen sort, og er rolig som skjæra på tunet, selv uten klær. Begge gutta er dog like glade i å tisse i friluft (dvs storebror gjør jo ikke det nå mer da, men gjorde det mye da han var mindre), hvilket medfører en god del håndklevask her i huset om dagen :fnise:

Storebror var og en "fekter", og lå og sparket og sprellet da han skulle sove, så han måtte pakkes godt inn den første tiden, så han ikke fikk veivet seg våken. Lillebror derimot nøyer seg med å grynte en del, og trenger foreløpig ingen tvangsinnpakkning - noe enklere må jeg si ;)

Artig å se stadig mer likhetstrekk og ulikheter om hverandre mellom de to - føler personligheten til storebror også kommer sterkere frem nå som vi har en å sammenligne med...

Utseendemessig er de ganske like, så det skal bli artig å se hvordan det utvikler seg etter hvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se hvor forskjellige brødre kan være! Og også se hvilke trekk som er like og man helt tydelig skjønner at de er virkelig søsken! :)

Kos deg med guttene dine! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hoppsann!

Tiden flyr av gårde gitt - jammen var det lenge siden jeg har skrevet noe her ;)

Tiden før jul var vi hjemme alle 4 mer eller mindre hele desember, så da ble det familiekos, og ikke så mye surfetid. Og etter jul har vi fått smake på barnehagebasiluskene... Tror jeg blir gal av å være syk snart....

Lillebror vokser seg stor, dvs iallfall i lengden. Vektmessig er han litt pinglete, men ser ut til at han blir som bror og far - lang og slank. Han er helt fasinerende enkel å ha med å gjøre. Regnet med at han skulle bli litt "vanskligere" nå som han nærmer seg 3 måneder, men han er like grei han. Aldri noe magevondt, og tålmodig som bare det, og sover fra 20-23 på kvelden (alt ettersom når vi legger han), våkner for mat i 3-5-tiden, og sover videre til morgenen. Til og med legen min var litt fasinert av hvor rolig han var når vi var der i forrige uke - hun var forsinket, men så oss jo på venterommet når hun hentet de før oss i køen, og hver gang lå lillebror der like pent og rolig, smilte litt, og sovnet igjen. Og sånn fortsatte det gjennom hele legetimen, og hele køen for blodprøven etterpå ;) Skjønner ikke hva disse på barselgruppen min snakker om når de er så slitne jeg altså.... ;)

Storebror synes lillebror er veldig spennende fremdeles, og vil bort og kikke hele tiden. Veldig opptatt av babyen, og vil bare kose på han. De er så søte sammen!

Legen prøvde å prakke på meg prevensjon på etterkontrollen, men jeg takket nei jeg... Regner ikke med at det er så stor "fare" for at det skjer noe med det første, og gjør det det, så er det ingen krise...

Jeg driver bare å planlegger hvordan jeg skal få lurt mannen med på 4 barn nå, så har ikke akkurat panikk for å bli gravid :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering fra deg! Og så utrolig deilig det må være med en rolig lillebror :jepp:

Du er tøff son hiver deg rundt med muligheter for en nummer 3 så tett :sjokkert: Men skal man ha 4 så må man vel bare henge i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Er ikke så mye på nett for tiden, fult opp med alt annet ;)
Så kjekt å lese om dagene dine og at det går så fint med dere :)
Har merket barnehagebasilluskene vi også, og er på andre uka med feber, hoste og diverse nå fordelt på oss alle fire :/
Slitsomt, spesiellt siden minstemann gjerne ikke tar kvelden før midnatt, og snupppa gjerne står opp kl 06... så er litt svimeslått innimellom, og når minstemann da også har funnet ut at det er greit å ha bare korte lurer på dagen, så våkner han akkurat idet mor har duppet, og det er verre enn å ikke sove i det hele tatt!!! :/

Men ellers er de glade og fornøyde begge to så vi har vert heldige sånn sett :jepp:
Ha en fin valentinesday :strix:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...