Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Var nok i dvale en stund, før jeg ble gravid igjen, og nå er jeg periode-aktiv her :)

Skal bruke denne uka til å kjenne ordentlig på hva jeg egentlig orker av jobb nå, og så snakke med legen mot slutten av uken når jeg har time. Får se om jeg ber om sykmelding nå, eller om vi avtaler at jeg ringer når det ikke går lenger. Grei lege sånn sett :)

Følger med på forsøket ditt, og håper du blir med-gravid veldig snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nok i dvale en stund, før jeg ble gravid igjen, og nå er jeg periode-aktiv her :)

Skal bruke denne uka til å kjenne ordentlig på hva jeg egentlig orker av jobb nå, og så snakke med legen mot slutten av uken når jeg har time. Får se om jeg ber om sykmelding nå, eller om vi avtaler at jeg ringer når det ikke går lenger. Grei lege sånn sett :)

Følger med på forsøket ditt, og håper du blir med-gravid veldig snart!!

Jeg har også vært i dvale en god stund, men er nå klar for opdateringer og lesing av dagbøker i alle fall annenhver dag :)

Godt at legen er grei med sykemeldinger. Er ikke noe gøy å sykemelde seg dersom en føler at en svikter arbeidsgiver og jobben, spesielt når det er vikariat. Men så må en nesten tenke på hva som er best for seg selv også, spesielt når en er gravid og har babyen i magen å ta vare på.

Blir veldig spennende med forsøk ja. Så at du hadde vært innom dagboka mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjenner at jeg er ganske irritert på mannen nå altså... Vi er i gang med innkjøring, og har satt av mange dager. Mannen og junior har vært der 2-3 timer to dager nå, og så har de gått hjem. I dag var det meningen at lillegutt skulle prøve å sove der, men med mannen til stede hele tiden.

Men så har plutselig ped.leder (som jeg tror er noe distre fordi hun foreslår stadig noe nytt, til tross for hva som ble avtalt dagen før/tidligere), foreslått at mannen skulle gå, og at lillegutt skulle være der alene, og sove der alene. Og hva sa mannen? Joda, selvom han var ukomfortabel med det, og selvom vi har igjen hele denne uke + 3 dager neste uke å bruke til innkjøring, så sier han JA! For ped.leder visste vel sikkert dette best tenkte han...

Med andre ord blir det jo som en standard 3-dagers innkjøring da jo. Og de to andre dagene de har vært der, så har han kun vært med pappan, fordi kontaktpersonen hans var busy med en annen fersking som klenget på henne hele tiden, så han har jo ikke rukket å knytte noe som helst bånd heller...

Mannen hadde stått i skjul etter han gikk, og lillegutt sluttet ikke å gråte før etter 30 min, og da var det fremdeles gråt, men med litt pauser...

Blir så oppgitt - det er så unødvendig. Gråt hadde det blitt uansett om vi hadde drøyd et par dager til før han var alene, men poenget var jo at han da iallfall hadde knyttet seg noe bedre til kontaktpersonen og kanskje klart å roe seg litt raskere da...

Og så blir mannen irrittert på meg, fordi jeg blir oppgitt over at han sier ja til noe han egentlig ikke vil, fordi han og synes dette var veldig leit selvsagt... GAAAAH

Visste at mannen kom til å si ja til alt de foreslår, så prøvde å "preppe" han på forhånd og minne om at det er vårt barn, og vi som bestemmer, og at ped.leder ser det fra en helt annen vinkel, slik at han må sette ned foten og ikke la seg stresse til å skvises inn i 3-dagers normen... Håpløst altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at det ikke ble slik dere hadde tenkt :( Skjønner frustrasjonen din.

Her begynner alle nye samme dag :forvirret: dvs 7 eller 8 ferskiser på samme dag woohoo liksom. De hadde ombestemt seg fra før sommeren da de skulle fordele dem utover, jeg har da heldigvis mulighet til å ta det rolig med Lita jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, så mange nye på en gang er jo ikke bra nei :(

Personalet i en barnehage ser jo ting fra sin vinkel liksom... De synes kanskje det er stress å ha foreldre hengende der så lenge osv, men tenker liksom at det må de tåle når så små barn skal i gang altså...

Bra du kan ta det rolig med Lita iallfall - og at du ikke har en mann som min... Han er litt sånn naiv tillitsfull og "lettlurt" i blant altså... Han synes nok det er ekkelt å si i mot "proffene" - forstår jo det, men når han selv kjente at det ble litt feil liksom, da må han da klare å si nei..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med mannen ja... blir nok likt her og om ett år :sjenert: uansett hvor mange ganger jeg sier ifra så hjelper det aldri. Like "snill" alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med en sånn opplevelse i innkjøringen. Kanskje greit å nevne til ped.leder at dere hadde satt pris på om hun holdt seg til det dere avtalte dagen før :balltre:

Lykke til med innkjøringen videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at ped.leder oppfører seg slik. Jeg var vannvittig nervøs før gutten min skulle begynne i bhg i januar da han var 15 mnd. Vi hadde bare sånn tre dagers innkjøring, og det gikk fint, men jeg gråt jo når jeg gikk fra han alle tre dagene. Etter det så jeg at han trivdes veldig godt, så da kunne jeg slappe mer av.

Stakkars lille gutten deres som gråt så lenge. Jeg har også vært vitne til det i vår bhg, men jeg har gitt klar beskjed til de at dersom han gråter mer enn 10-15 min så skal de ringe meg eller mannen, og så kommer en av oss og henter eller er der litt. Jeg orker ikke at han skal gråte og savne oss uten at vi gjør noe med det.

En ting som jeg blir sint og skuffet over i vår bhg er at de lar gutten min kalle de ansatte Mamma. Jeg blir så sint når de bare lar være å lære han de ordentlige navnene deres og ikke retter på han når han kaller dem Mamma. De sier det er helt normalt at barn gjør det i en periode, men jeg er helt i mot det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett det med barnehagestart, verken for foreldrene eller de ansatte ;)

Jeg selv er litt imot at alle skal starte samme uka, det hadde vert så mye bedre for ungene om det ble fordelt litt mer.
Men de ansatte er som regel godt forberedt, og har satt opp forskjellige tidspunkt på alle som skal komme, slik at de får litt alenetid med primærkontaktene sine.
Snuppa mi begynte i nyebarnehagen nå på onsdag. En barnehage jeg selv har jobbet i tidligere så jeg kjenner den, og mangen av de ansatte godt :)
Men der var da alle de nye barna inne, og de gamle ute, så snuppa vår gikk der alene med alle de nye ettåringene, mens toåringene da var ute. Det syns jeg var lite gjennomtenkt av personalet :(
Sa ikke noe der og da, men har skrevet det ned så kommer til å nevne det i foreldresamtale, slik at de kan vere mer obs på dette til neste år.
Hun har ikke villet sovet i bhg enda, så er spent på hvor lang tid det går før hun finner roen til det...akkurat nå føler jeg jo at jeg belønner henne med å komme å hente henne etter de har gitt opp, for hun MÅ sove fortsatt, så da tar jeg henne hjem. Hørte det på henne når vi snakket om det i etterkant også, at hun heller ville hjem til mamma enn å sove i bhg........Noen som har tips....? Orker ikke å prøve å kutte sovingen, for er helt sikker på at det er hun ikke klar for!
Vil ikke gå over til soving i vogn før en absolutt må, for vi har ikke sovevogn og hadde ikke lyst å måtte kjøpe det.

Men hvordan går det seg til nå da Zia? Er M begynt å få bedre dager i bhg? :)
Og har dere foreldrene kommet over irritasjonen til hverandre? :klemmer:

Er ikke lett det der når de ansatte plutselig foreslår noe helt annet enn en har tenkt :)

Jeg beundret faktisk en mor her i går. Hun var der for 3 dagen med sin ettåring. Sitter egentlig bare på en stol i hjørnet og ER der, mens gutten er med primærkontakten å leker på gulvet og oppdager barnehagen.
Ped.leier foreslo at mor kunne sikkert dra en tur om hun ville siden alt gikk så bra, men da svarte hun tilbake at hun hadde beregnet å vere her litt mer i dag også, så da gjorde hun heller det :)
Jeg ble faktisk litt overrasket, for denne moren så så puslete, stille og forsiktig ut der hun satt. Pratet ikke med oss andre foreldrene (Men hun var nok mer 22 år og vi 32 da ;) )

Viktoria85: Det med å kalle de ansatte mamma kommer av seg selv altså ;) Det er en liten periode de aller fleste barn kaller alle damer for mamma og alle menn for pappa. Tror nok helt sikkert det blir rettet på i massevis, bare kanskje at de ikke gjorde så stort nummer ut av det der og da fordi de VET hvor vanlig dette er :klemmer:

Blir mye usammenhengende skravling fra meg her nå, men er vist sånn det føles oppi hodet for tiden også :fnise:
Skal bli godt om en uke eller to når alt med barnehagen går seg skikkelig til :jepp:

God helg til Ziamor og de andre i boken din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktoria85: Det med å kalle de ansatte mamma kommer av seg selv altså ;) Det er en liten periode de aller fleste barn kaller alle damer for mamma og alle menn for pappa. Tror nok helt sikkert det blir rettet på i massevis, bare kanskje at de ikke gjorde så stort nummer ut av det der og da fordi de VET hvor vanlig dette er :klemmer:

Ja, da er det kanskje mer vanlig enn jeg tror, men jeg liker det fremdeles ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jaja, da var det lenge siden sist... Mye av grunnen er dårlig form. Bekken og et annet problem har gjort at jeg har hatt mer enn nok med jobb og levering/henting av kommende storebror. Nå har jeg vært sykmeldt en tid, og formen er mye bedre!

Jevnt over har jeg merket dette svangerskapet i mye større grad enn det forrige - sist gang følte jeg ikke magen var så mye i veien, mens nå er det mer merkbart at det er vanskelig å kle på storebror f.eks, og plukke opp ting han kaster på gulvet (det er virkelig et prosjekt bare å bøye seg).

Samtidig synes jeg lillebror kan holde seg inne til termin, så jeg kan pusle med litt prosjekter her hjemme noen få uker til.

Vi har jo egentlig snakket sammen om at vi ønsker oss 3 barn, men må innrømme i perioder nå at det ikke har fristet å gå gravid en gang til, men samtidig har det heller ikke vært SÅ ille at jeg tenker at det skal ødelegge for et barn til. Det er jo bare å holde ut 9 måneder, mot å få årevis med et nytt familiemedlem og alt det medfører av glede. Så, nå gjenstår det å se om fødslen blir helt grusom eller hva ;) Det er jo heller ingen selvfølge at vi får til enda et barn, så vi får ta det som det kommer. Det er egentlig litt sykt at jeg i det hele tatt tenker på det som høygravid med nr. 2, haha.

Storebror er fremdeles ikke så stor, så på en måte synes jeg det er trist at han ikke kan få ha oss helt for seg selv litt til. Samtidig kommer han til å få stor glede av søsken, og at det veier opp. Hadde vi vært så heldige at vi var "normale" med barnelaging hadde vi nok ventet litt lenger, men samtidig er det jo hyggelig med to så tette av samme kjønn også - de får det nok mye moro sammen ;)

Nå gjenstår det bare å se når lillebror vil melde sin ankomst da... Må innrømme at denne uvissheten ikke er noe artig altså - skulle gjerne bestilt dato og klokkeslett for fødsel, men sånn blir det nok ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering :klem: barneplaner dukker opp uansett gravid eller ei :fnise: mange tror vi er ferdig både pga mitt svangerskap og pga twins men nei.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med oppdatering Zia, godt å høre formen er litt bedre også :)

Vi hadde nok ventet litt til med søskenlaging om vi visste at en evt lillebrøster kom rekende på ei fjøl, men sånn som ting er synes jeg faktisk vi er sent ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med oppdatering! :klem:

Utrolig hvor langt du er kommet altså... ting kan jo skje når som helst :daane::popcorn:

Jeg tror det å ha to tette egentlig bare er positivt. I det store og det hele vil de jo finne stor glede i hverandre, og kanskje også en mye større glede enn det dere kunne gitt ham som foreldre. Er jo noe eget med søskenkjærlighet!

Vi har også planer om 3 og jeg tror det skal mye til for at vi endrer den planen. Selv om jeg husker jeg tenkte akkurat etter fødselen "Jeg tror jeg må revurdere om vi i det hele tatt skal ha barn nummer 2", så var det fort glemt ;) Vi har nå planer om å ha litt større opphold til tredjemann enn nå, men det er nok mest for at jeg skal få kommet meg skikkelig inn jobbmessig og at jeg forhåpentligvis har hatt noen år med lønnsstigning. Nå går det nok akkurat :haar:

Hvilken avstand har dere opprinnelig tenkt? (Hvis man kunne plukke fra øverste hylle, noe som selvsagt ikke er noen selvfølge... men du skjønner spørsmålet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere allerede og tenker på flere, Lollipop!

Ja, pusilus, dere har vel heller ikke luksusen av at man kan regne med at ungene renner ut sånn ca når man vil...

Tutta, Vi hadde nok ikke drøyd veldig lenge før nr 2 om vi kunne bestemme akkurat hva vi ville, men ser for meg at første kunne vært mellom 2 og 2 1/2 år, før andremann kom. Helst ikke så mye som tre år mellom.

Så det er jo ikke så langt unna egentlig - mest for at jeg kunne fått hentet meg inn litt mer, og fått noen måneder som "normal", og jobbet litt før neste svangerskap. Nå sluttet jeg jo å amme i januar, og var gravid igjen et par måneder senere. Tror kroppen kunne hatt godt av litt lenger pause. Og så hadde det vært kjekt med noen få måneder lenger med ordentlig søvn. Er jo første de siste månedene storebror har begynt å sove hele natta gjennom, så litt kjipt å tenke på at vi ikke får nyte godt av det lenger ;)
Men for all del - det er jo bare i en helt perfekt verden det skulle vært slikt - vi begynte jo å prøve 2-3 måneder før det klaffet og, så vi var jo helt innstilt på at det kunne bli to tette, og er uansett overlykkelige over at det gikk så raskt :)

Tredjemann, med den aldersforskjellen det blir på de to første, kan evt komme når nr 2 er 2 1/2-3 år tenker jeg ;) Men pga min alder, og at ting kan ta tid, så er det jo ikke sikkert vi kan velge det ideelle den gangen heller :)

Husker jeg tenkte midt i overgangsriene sist at dette skulle jeg ALDRI mer gjøre - i såfall måtte noen LOVE keisersnitt før jeg ble gravid ;) 2 minutter etter at han var ute tenkte jeg vel at jeg kunne vurdere det om noen år, men da med masse smertelindring. 10 minutter etter kunne det gå om litt færre år, haha, så det er godt man glemmer fort ;)

Men kan godt rekke litt smertelindring nå likevel da - har ikke glemt det SÅ godt - ikke noe mål for meg å føde uten epidural denne gang for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra disse hormonene legger en tåke over de verste smertene :fnise:

høres ut som vi tenker ganske likt om 3.mann da. Vi håper det blir ca 3 år mellom 2. og 3.mann :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Formen er ok - kunne absolutt vært værre, men kjenner mye modnings-ting om dagen. Murrer og verker både her og der, så tydelig at kroppen forbereder seg. Det er jo bra det altså, for om det ikke starter naturlig, så er det jo uansett en fordel at det er ganske modent før igangsetting :)

Er jo maksimalt 3 uker, så er han garantert ute. Skummelt å tenke på :overrasket: Tenker egentlig ikke så mye på at han skal ut, bare på at magen skal bort :lol: Gleder meg til å kunne ligge på ryggen å sove igjen, og bøye meg og kle på storebror uten at det skal være like mye slit som en full arbeidsdag. ;)

Håper formen er litt bedre en dag om fødsel ikke skjer, for hadde vært greit å få shoppet inn litt flere julegaver... Ikke så interessert i å stresse ut med det i rushet i desember med en fersk baby på slep... :/ Får bli mye nettshopping i såfall ;)

Dere som har født flere ganger - hvordan var fødselene sammenlignet med hverandre? Helt ulike, eller litt like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Zia :klemmer:
Er ikke så ofte innom lenger jeg heller :)
Minstemann er snill og grei og sover mye, men alikevel er det ikke så mye jeg er på KG lenger. Prøver å holde meg i nakken så jeg får gjort det som skal gjøres her hjemme, men ender nok litt for mye opp foran TV stedenfor ;) Det er lettere med en baby i armene, enn hva dataen er :P

For å svare på spørsmålet ditt. Fødsel nr 2 var litt kjappere enn nr 1, men alikevel litt vondere. Nå var jo nr 2 500g og 2 cm rundt hodet større også da, så revnet litt mer enn sist. men jeg tror det er litt ting rundt som gjorde fødselen litt vondere. (Skal skrive fødehistorien min i bloggen en dag ;) vil ikke legge detaljer her ;) )

Men generellt så var de veldig like på mange måter. jeg var oppe å gikk rett etterpå med begge og var frisk og fin sånn sett :)

Ønsker deg masse lykke til med forestående fødsel og håper alt går knirkefritt :klemmer:
Det er forresten fullmåne på søndag :lur: Vi får tro den hjelper deg i gang :jepp:
Gooood helg! Slapp mye av og lad opp batteriene ;)

:klemmer: :klemmer: :klemmer:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg syns fødsel nr 2 var mye enklere enn nr 1. Det skyldes nok mye at jeg var bedre mentalt forberedt på smertene, for noe mindre vondt var det ikke... Men det gikk raskere da. Selve riene og utpressingen syns jeg var ganske likt. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...