Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Spennende dager nå - er rundt EL tid. Har fått en del uren hud de siste par dagene, og det har vist seg å være EL tegn de siste syklusene, så blir spennende par uker fremover :)

Fått brev fra IVF-avd på sykehuset og - er så typisk at alt alltid må gjøres dobbelt - tok masse blodprøver hos fastlegen som sykehuset vil ha sammen med henvisning, men så må man selvsagt ta alle prøvene en gang til på sykehuset. Og de må gjøres på bestemte dager i syklusen, hvilket medfører mer venting. Blæ.

Men men - så lenge syklusene mine fortsetter gjør det jo ingenting at ting tar tid med sykehuset. Men glad for at vi begynte prosessen tidlig, nettopp ut i fra tidligere erfaringer om at ting tar tid.

Vi begynte mølla rett etter nyttår, og ikke i nærheten av noe oppstart enda. Blodprøver blir vel i starten/midten av mars, deretter må de analyseres, og så skal en lege se på de, og så skal vi få time hos lege, og så skal de evt gjør flere undersøkeler, eller vi kan starte - er vel heldige om vi er i gang i løpet av mai tror jeg... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det ikke er så dumt å ta kontakt med fertilitetsklinikken litt tidlig, jeg vet at vi må ta hiv og hepatitt prøver igjen før ny behandling. Håper vi slipper unna med det, mulig de vil ha AMH av meg og da må jeg jo inn til byen for å ta dem for jeg stoler ikke et sekund på at de klarer å gjøre det rett på legekontoret her.

Håper syklusene holder seg slik at ventetiden ikke blir så lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg vil de ha alle de "vanlige" hormonene, og AMH. På henvisningen står det at alle blodprøver (HIV og den slags) må tas nye om det er mer enn et år siden sist. Vi begynte da lillegutt var 11 måneder - jeg tenkte liksom at jeg måtte være ferdig med amming og sånt først, men i ettertid ser jeg jo at dette uansett tar så lang tid at vi fint kunne begynt enda før også. Men så vil vi jo gjerne nyte førstemann også da. Hadde vi vært "normale", så hadde vi sikkert ventet litt til før vi begynte å prøve, men nå må vi jo liksom ta høyde for at ting kan ta litt tid, og vi vil jo gjerne ha flere enn to og...

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting kan ta tid ja, lita brukte jo fire år på å komme- så derfor setter vi i gang mølla snart. Vi hadde nok ventet litt vi også om vi kunne fått til hjemmelaga, men sånn er livet og jeg er takknemlig for at det finnes hjelp å få. Jeg setter ikke i gang med medisiner før lita er over året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nærmer seg mulig EL-tid igjen, men som alltid tvilende til hva som skjer.

Mye dårlig hud for tiden, så redd for at PCOS'en er i gang igjen. Men får bare vente å se da... :)

Nærmer seg gyn-time, og da ser han jo uansett hvordan det ser ut der inne. Og så kan det være vi får time på sykehuset også i løpet av den neste måneden, så da blir det forhåpentligvis ikke SÅ ille mye venting...

Ingen følelse av noen spire iallfall, så tenker ikke så mye på det hele... Like greit - det skjer vel når det skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer når det skjer ja :) Og det skjer nok snart! Det gikk jo så fort når dere bare fikk bittelitt hjelp så dette kan gå på alle mulige måter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi... Prioriterte jo dere først, før min egen bok - sier litt om aktivitetsnivået her... ;)

Men altså, får vel skrive det i egen bok også da!

Har jo ventet på tanta i disse tider, og begynte å få noen små mistanker i løpet av mandag og tirsdag. Jeg var jo ikke sikker på om jeg i det hele tatt hadde hatt EL denne syklusen, men så fikk jeg en mini-blødning søndag, egentlig akkurat sånn det pleier å være før tanta kommer. Har aldri hatt blødninger ellers utenom tante-tid, så tenkte med en gang at "jaja, det var den syklusen", og ventet egentlig bare på at tanta skulle komme for fullt. Men så gikk jo resten av søndagen, mandagen, og tirsdagen, og ingen tegn, bortsett fra masse stikninger og murringer.

Så tirsdag klarte jeg ikke dy meg lenger, og tok en test på kvelden. Og jammen meg!! GRAVID!!! :duskedame: : :danse: :danse: :bolledeig::bond::gravid:

Tok en ny test i dag, tydelig strek der og, så får kjøpe en digital ukestest i dag og ta i morgen tidlig. Regner med at IKM var i helgen en gang, så er vel rett over 4 uker da...

Jammen meg rart altså! Ble tatt helt på senga jeg! Forrige gang brukte vi jo nesten to år, mens nå, når jeg hadde relativt normale sykluser, så fikk vi klaff alt PP3!!

Er jo veldig tidlig enda, så mye kan jo skje, men uansett er det en seier at vi klarte å lage en spire helt på egen hånd!

Lurer allerede fælt på om det blir en lillebror eller lillesøster... :fnise: Vi er overlykkelig uansett hva det blir, bare det blir en av delene!!

Måtte jo rett inn på termin-kalkis i går, og ser ut som det blir midt/siste halvdel av november. I år liksom!! :sjokkert: Dvs at vi allerede neste jul kan være 4!! Synes det er mye kortere dit, enn hva det var med lillegutt - da oppdaget vi det jo i mai, og skulle vente heeeelt til neste år i februar igjen liksom...

Å hjelpes, tror ikke jeg har skjønt dette helt enda!!

Symptomer er vel egentlig ikke så mye - murrer og stikker som sagt, og så er jeg småuggen innimellom. Ikke merket særlig andre tegn enda.

Åh guri, så spennende det blir utover våren nå!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gratulerer så mye Zia!! :hoppe::strix:

Strålende nyheter!

Så herlig at dere kan gå julen i møte som fire hvis alt går som planlagt, og det skal det jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så utrolig gøy!!!! GRATULERER!!!!!!!! :gravid: Kjempebra at du slapp medisinsk hjelp denne gangen! Jippi!!

:danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å vente med gratulasjonen til du sa det selv....

:danser: GRATULERER!!!! :danser:

Det er helt fantastisk! Er så glad på deres vegne! Nå blir vi tobarnsmødre samme året :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk jenter :)

Haha, ja, lollipop, faktisk tobarnsmødre samme år :laugh: Kunne jo ikke la deg slippe unna med det forspranget :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk takk jenter :)

Haha, ja, lollipop, faktisk tobarnsmødre samme år :laugh: Kunne jo ikke la deg slippe unna med det forspranget :fnise:

Nei det er jo for galt! :ler: så nå blir det dobbelvogn på deg og hvis ikke storebror er ekstremt glad i å gå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror er ikke glad i å gå enda nei, så har allerede forbannet at vi nok må ha dobbelvogn... Vi som akkurat kjøpte en ny Babyjogger city mini GT.... :roll: Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...