Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe.. jeg tok flere graviditetstester i starten - og når jeg gikk tom tok jeg el-tester, du kommer til å se det veldig tydelig på de også

Kos dere sammen nå og nyt at det har klaffet

Ja, har så langt kun tatt to tester, men skal ta en ny clearblue med ukeindikator på mandagen, slik at jeg ser at det blir 3+ (2-3 forrige mandag). Tror nok heller ikke jeg klarer å la være å ta en vanlig test i løpet av helgen. Kjøpte en haug gravi-tester på ebay for bare noen uker siden. Tenkte jo at jeg måtte regne med å ta en del tester før jeg skulle være så heldig å få en positiv :roll:

Vi koser oss masse, mannen tar helt av på planleggingsfronten, og har allerede full oversikt over tester over bilseter og barnevogner :ler: Jeg er litt mer forsiktig - tørr ikke slippe meg helt løs riktig enda :sjenert:

Jeg også syns det var superdeilig å se streken bli sterkere og sterkere !

:Nikke: Definitivt :nigo:

Ååh, jeg blir helt emosjonell når jeg tenker på testing... Nå er det snart et år siden jeg testet positivt, bare en uke igjen!

:klem: Så rart å tenke tilbake på det. Utrolig hvor stor forandring det kan bli på et år. Lite visste vi når vi gikk rundt i byen på 17. mai, at det akkurat da var en liten spire som ble befruktet og prøvde å feste seg, og at neste 17.mai, så har vi forhåpentligvis med oss en liten tass ut i byen for å se togene og feire! :pls:

HURRA!!!

Og jeg som bare skulle innom å titte litt sånn jeg har gjort her de siste månedene og det første jeg ser er den flotte tickeren din

GRATULERER masse med den lille babyn i magen din Som jeg har nevnt tidligere så måtte du bare vente på at den perfekte babyen skulle "dukke opp" og nå er den her Åååå så glad jeg ble på deres vegne

Kos deg masse med alt som venter framover og nyt tiden for den flyr FORT!!!

StOOOr klem

Ja, normalt trenger man ikke stikke så ofte innom her for å få med seg spenningen, med en EL hver fjerde måned i snitt :lol:

Takk for gratulasjon, og jammen hadde du rett, for jeg er helt sikker på at det er en perfekt baby som er på vei nå :hjerte:

Hvordan er formen til den gravide?

Strålende! Særlig nå som jeg har kjent mer murringer igjen :nigo:

Har den GRAVIDE hatt en fin dag?

:Nikke: Deilig med en fridag - har gjort masse fornuftig, samtidig som jeg har begynt å skjønne alt jeg IKKE kan gjøre som gravid, som er høyst upraktisk (f.eks vaske bad med type sterke vaskemidler som cilit bang osv) :sjenert:

Blir mer på mannen da, men han gjør det nok med glede :nigo:

:strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dine, vi alle TRE håper å få det fint :nigo:

Kom plutselig på dette med fødeplass - er ikke det noe som bør søkes veeeeldig tidlig, om man vil ha en bestemt plass? :klo:

Dere som har født i Oslo-området - hvilke sykehus anbefales/anbefales ikke?

Jeg lurer litt på om jeg vil på Riksen... :sjenert: Lokal-sykehuset vårt har egentlig ikke så bra rykte ut i fra hva jeg har hørt, og de er visst eneste sykehus som lar deg gå tre uker over termin også...

Tips mottas med takk - både til hvilke sykehus og til hvordan man søker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg søkte fødeplass i uke 7, og så hadde jeg første legekontroll i uke 10. Viktig å søke tidlig! Vet at på Ullevål kan man bo på hotellet dersom alt forløper normalt, slik at mannen også kan være tilstede, mens på riksen tror jeg man må ligge alene. Synes det høres så trist ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler ABC-avdelingen på Ullevål på det varmeste! Syns det var helt fantastisk å føde der.. Men det er jo selvfølgelig bare hvis du ønsker å føde uten smertestillende da.. (de bruker vann og akupunktur som smertelindring) Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn å føde i vann nå!

Blir det for ille og du er nødt til å ha smertestillende, triller de deg inn på den vanlige fødeavdelingen på Ullevål.

Det jeg likte spesielt godt der var at man går til oppfølging gjennom hele svangerskapet hos jordmor der. Og da kan man jo være så heldig, som jeg var, at man har "sin" jordmor under fødselen. :)

Men uansett hva du velger bør du søke tidlig ihvertfall! Bortsett fra på ABC (der må man sende egen søknad), søker man via legen sin så vidt jeg vet :klo:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til Riksen, så bør du søke tidlig! Men har hørt mange er fornøyde med det!

Jeg er mest fan av Ahus, siden de har tilbud om badekar på alle fødestuer. (Og to fødsler har vist at badekar er greia for meg. ) Men samtidig er man på vanlig fødeavdeling, og epiduralen er aldri langt unna om den trengs.

Men ABC har jo i tillegg til badekar o.l. dette med at du følges opp av jordmødrene der. Og det er jo positivt. :)

Jeg vurderte Føderiket nå siste gang, men det legges jo ned... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Var hos legen, men gjorde ikke noe annet enn å søke fødeplass og få svangerskapsboka i uke 7. I uke ti var det blodprøver og BT og full sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ABC og Føderiket er helt sikkert bra for de som tørr slikt - men jeg har nok et snev av fødsels-skrekk, så tror kanskje ikke det er tingen for meg som førstegangsfødende iallfall... :sjenert:

Takk for tips uansett, og tar gjerne i mot erfaringer fra flere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Riksen og var veldig fornøyd. Dine var IKKE fornøyd med Riksen ;) Ulempen er dobbeltrom og at mannen må dra kl 22 på kvelden. Fordelen var superblide og flinke jordmødre, og jeg følte meg veldig trygg. Tenker at det sikkert er prestisje for legene å jobbe på Riksen og at de derfor har mange gode :jepp: de var også veldig greie mtp keisersnitt. Vet ikke om jeg hadde fått det et annet sted :sjenert: Satser jo på at du får føde vanlig, men man vet aldri. Jeg visste jo ikke om seteleiet før den dagen han ble født ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jo ikke jeg vært i den situasjonen selv, men flere i familien har født i Oslo-området (selvfølgelig) og har vært veldig fornøyd med Ahus, mindre fornøyd med lokalsykehuset ditt. Men for min egen del så hadde jeg nok valgt Riksen. Syns Ahus hadde vært litt langt unna, i tillegg til at Riksen har de beste av de beste hvis det nå skulle være et eller annet galt. Men alt er jo smak og behag :) Syns du skal følge hjertet ditt jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips å komme med ang fødeplass...her jeg bor er det kun ett valg ;)

Håper du finner ut av det :)

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Her og har vi bare ett valg som ligger 45 minutter unna, og det skal de i tillegg legge ned så vi må reise i to timer :(

Heldigvis ikke før Ruccoliten er kommet da, men de evt neste barna våre kan nok muligens bli ambulansefødsler om jeg får like raske fødsler som mamma, og her er vind/tåke så helikopter ikke kan komme.......

(De vil gjøre det om til fødestue, men jordmødrene nekter siden helse-vest også vil legge ned kirurgisk. Og uten anestesilege på huset MÅ man da til sykehuset over en time (og en ferje) unna om det blir keisersnitt.... Vi kommer til å miste mange babyer på den måten :sjenert: så skjønner jordmødrene godt i forhold til fødestue)

Vestlandet blir u-land snart :sjenert:

*lollipop* du skriver at Ahus er for langt unna..... hvor lenge må du kjøre...........?

Litt tankevekkende for dere i storbyer å sammenligne tenker jeg ;)

For de i Oslo vil det nemlig tilsvare å måtte kjøre til HAMAR å føde! DA hadde det blitt rabalder da tenker jeg....men nei, vi 100.000 som bor i sogn og fjordane må fint reise - på dårlige veier - der halvparten av strekkene er 50/60 soner fordi det bor folk langs veiene :sjenert:

Ser ikke for meg at det er behagelig å ligge bak i ambulansen med kraftige rier mens en humper seg innover i landet......

Sorry for kupping av boken din Ziamor, bare følte for å lette hjertet litt med hvordan det er blitt her på vestlandet!

Skikkelig steinaldertendenser her nå!

Forbannet sentralisering.... :sjenert::sinna::kjefte:

(Og til dere som nå tenker at vi har valgt det selv ved å bo her.....Vi har jo ikke det, for det var ikke sånn når jeg flyttet hit! )

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ruccola

.....til og med KYR har bedre fødeforhold enn oss på vestlandet forresten!

Har ihvertfall hørt at drektige kuer har egne regler, og at de ikke har lov å flyttes på de siste ukene før de skal kalve!!!!!!! :hakeslepp:

Men oss damer skal de transportere i to timer! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for kupping av boken din Ziamor, bare følte for å lette hjertet litt med hvordan det er blitt her på vestlandet!

Skikkelig steinaldertendenser her nå!

Forbannet sentralisering.... :sjenert::sinna::kjefte:

Det gjør absolutt ingenting at du kupper - jeg er helt enig med deg - det er absolutt ikke slik man tilrettelegger for folk som bor utenfor storbyene. Det MÅ jo føre til fraflytting!

Skjønner nesten ikke at man skal tørre å bli gravid en gang jeg, med så lang vei til sykehuset... :sjenert:

.....til og med KYR har bedre fødeforhold enn oss på vestlandet forresten!

Har ihvertfall hørt at drektige kuer har egne regler, og at de ikke har lov å flyttes på de siste ukene før de skal kalve!!!!!!! :hakeslepp:

Men oss damer skal de transportere i to timer! :kjefte:

:ler:

Sorry altså Ruccola, ikke meningen å le, men det er jo litt tragi-komisk også :fnise:

Men som nevnt, så er jeg fullt enig med deg i at det er skammelig - 100 000 er så mange mennesker at det bare skulle mangle med et bedre fødetilbud!

Til dere andre så takker jeg for innspill. Føler meg stadig mer sikker på at jeg tror jeg søker Riksen, og så kan jeg jo helt sikkert heller bytte til lokalsykehuset senere, siden det neppe er så voldsomt til plassmangel der :roll:

Men nå er det jo ikke sikkert at jeg får plass på Riksen heller da :vetikke:

Får gjøre research i helgen :jepp:

Fikk brev i dag fra Riksen også, med innkalling til aller første UL :danse: Det er bare helt merkelig altså :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er god sjanse for at du får Riksen. Jeg søkte i uke 8 og fikk. Hadde nok også valgt Riksen fremfor lokalsykehuset ditt ja :sjenert: Men ulempen er som sagt dobbeltrom da. Maten var god, og det var et veldig hyggelig sted :)

Så gøy med første ul :rodmer: Når er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Bor du der oppe, Ruccola? Utrolig fint, men kjipt med fødeavd som legges ned. Håper det blir jordmordrevet fødestue, jeg. Synes det virker bedre enn alternativet. Kan godt hende jeg ender opp oppi der en gang også. Får bare passe på å føde alle barna først! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...